57% marek nie oblicza efektywności działań w mediach społecznościowych

Aż 57% brand managerów największych marek w Polsce nie oblicza efektywności działań w mediach społecznościowych – wynika z przygotowanego przez nas raportu Social Media Brand Index 2010. Jednocześnie managerowie w Polsce uznają trudności z obliczeniem wskaźników efektywności za jedną z głównych barier we wdrożeniu działań kierowanych do społeczności online.

Dane z opublikowanego właśnie raportu Social Media Brand Index 2010 wskazują, że pod względem pomiaru skuteczności marketingu społecznościowego jesteśmy daleko w tyle np. za marketerami w USA, gdzie 61% managerów jest w stanie wskazać konkretne wyniki prowadzonych działań.

„Aż 44% pytanych przez nas brand managerów uważa, że kłopoty z oceną efektywności to istotna bariera we wdrażaniu działań w mediach społecznościowych” – komentuje Norbert Kilen, koordynator badania – „Szkoda, bo wbrew obawom marketerów skuteczność działań w mediach społecznościowych da się mierzyć, nawet dość dokładnie.”

Inne wskazywane przez marketerów bariery to m.in. nieznajomość wszystkich możliwości marketingu w social media (37 proc. wskazań), brak wyodrębnionego budżetu na działania w mediach społecznościowych (34 proc.), wymóg stałej aktywności (27 proc.).

Raport Social Media Brand Index 2010 opisujący jak największe marki w Polsce radzą sobie w mediach społecznościowych jest dostępny bezpłatnie. Opracowanie przedstawia dokładną analizę aktywności komunikacyjnych największych marek w Polsce w mediach społecznościowych. Badanie, którego wyniki opisuje to projekt agencji social & content marketing On Board Think Kong realizowany m.in. we współpracy z IAB Polska. Badanie zostało zrealizowane pod patronatem IAA (Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce), Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”, Polskiej Rady Centrów Handlowych, oraz magazynów: Think Tank, Brief, OOH Magazine i serwisów Mediarun.pl, Marketingowiec.pl, Marketing przy kawie, Fundacji internetPR.pl oraz Mediafun.pl.