Jeśli prowadzisz biznes od dłuższego czasu, to na pewno dawno pożegnałeś się już z myśleniem, że poradzisz sobie bez marketingu. Nawet najlepsze produkty i usługi nie mówią same za siebie. Żeby sprzedawać, trzeba się promować i zdobyć zaufanie klienta. Tutaj pojawia się pytanie: jak to zrobić? Jak wyróżnić się na tle konkurencji? Jak zwiększyć zyski ze sprzedaży?
Zamiast zadręczać się tymi pytaniami, lepiej zadaj je specjalistom z profesjonalnej agencji marketingowej. To właśnie oni, w uzgodnieniu z Tobą, pokierują całym procesem.
Dowiedz się, co dokładnie może zrobić dla Ciebie agencja marketingowa. Zapraszamy do lektury!
Czym zajmuje się agencja marketingowa?
Dziś wielkim polem działań marketingowych jest internet. Według raportu Gemius 77% internautów kupuje online. Wniosek? Naprawdę warto inwestować pieniądze w marketing internetowy.
A oto, czym dokładnie zajmuje się agencja marketingu.
Social Media
Czasy, kiedy media społecznościowe dostarczały użytkownikom głownie rozrywki, dawno minęły. Dziś w dużej mierze są to właśnie platformy biznesowe. Tymczasem zbudowanie rozpoznawalności chociażby na Facebooku (liderze wśród platform) oznacza wielopłaszczyznowy i pracochłonny proces.
Przeglądając oferty agencji marketingowych, szybko zorientujesz się, że większość z nich ma w swojej ofercie prowadzenie kanałów social media. Obecność marki na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedInie czy Youtubie jest dziś wysoce opłacalna, jednak umówmy się – przemyślane i zaplanowane działania na tych platformach zajmują firmom wiele czasu.
Dlatego jednym z czołowych działań, którymi zajmują się firmy marketingowe, jest obsługa kont społecznościowych klientów. W zależności od Twoich potrzeb, może to być to np. targetowanie – dzięki niemu skierujesz reklamę do osób, na których Ci zależy – albo sprzedaż produktów przez Facebooka. Możliwości jest wiele.
Szukasz agencji Social Media?
Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.
Pozycjonowanie SEO
Kolejną usługą profesjonalnych firm marketingowych jest pozycjonowanie SEO. Jak pewnie się domyślasz, agencje, które widnieją na pierwszej stronie wyszukiwań Google’a, nie znalazły się tam przypadkowo. Ich usługi są po prostu bardzo dobrze wypozycjonowane. Z pewnością jest to dla Ciebie wskazówka – skoro potrafią świetnie promować własne usługi, to oznacza to, że są kompetentni w tym temacie.
Zastanawiasz się, czym właściwie jest wspomniane pozycjonowanie? Otóż jest to budowanie ruchu na stronie w oparciu o organiczne (naturalne, niepłatne) wyniki wyszukiwania. To zespół działań, który poprawia widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych, co bezpośrednio przekłada się na większe zainteresowanie ofertą danej firmy.
A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat SEO, to polecamy nasze artykuły o tym, czym jest SEO oraz czym jest SEO lokalne.
Szukasz agencji SEO?
Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.
Content Marketing
Content jest królem – to popularne dziś w całej branży marketingowej stwierdzenie, wiele mówi o tym, dlaczego content marketing jest jedną z podstawowych usług, które oferuje niemalże każda agencja marketingowa.
Content marketing to z definicji planowanie, tworzenie i dystrybuowanie treści. Oznacza głównie pisanie artykułów, tekstów sprzedażowych, opisów produktów czy treści typu landing page. Po co podejmuje się takie działania? Otóż dobre treści napędzają sprzedaż. By tak się stało, muszą być one jednak poprawnie zoptymalizowane – dopracowane SEO nagłówki, dobór fraz kluczowych, podział na akapity, atrakcyjne zdjęcia – to wszystko ma znaczenie.
Content marketing sprzyja również budowaniu długotrwałych relacji z potencjalnymi klientami (odbiorcami treści). Najlepszym sposobem na to jest prowadzenie bloga firmowego.
Więcej o działaniach content marketingowych przeczytasz w naszym artykule: Content Marketing – co to jest i dlaczego warto z niego korzystać?
Szukasz agencji Content Marketingowej?
Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację z naszym doradcą.
Działania PR
Wiele agencji marketingowych ma w swojej ofercie dla firm również działania z zakresu Public Relations. PR to nic innego przekazywanie społeczeństwu informacji pochodzącej od organizacji lub osoby fizycznej w celu kształtowania stosunków społecznych między nimi.
PR dotyczy osób i organizacji publicznych. Ekspozycja jest głównie oparta na kontakcie z mediami, w których rozpowszechniane są pożądane przez klienta agencji PR informacje. Informacje te trafiają później do firm, inwestorów, partnerów, klientów i innych.
Public Relations jest często mylony z marketingiem, jednak te dziedziny absolutnie nie są ze są tożsame. Podczas gdy marketing dotyczy głównie relacji między marką a klientami, PR dotyczy relacji marki z interesariuszami. Dlatego usługi public relations są często świadczone przez profesjonalne agencje PR, które zajmują się tylko tym zagadnieniem. Niewiele jest tak komfortowych dla klienta agencji jak On Board Think Kong, która łączy kompetencje z kilku obszarów.
Zobacz także: Public Relations – czym są i jakie mają cele?
Szukasz agencji PR?
Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację PR z naszym doradcą.
Działania SERM
Agencja marketingowa często świadczy również usługę SERM. SERM z ang, Search Engine Reputation Management oznacza zarządzanie reputacją marki w sieci. Można pokusić się o stwierdzenie, że jest to PR w wyszukiwarce. Jak każde zarządzanie reputacją, SERM jest procesem długotrwałym i pracochłonnym. Pozycjonowanie wizerunkowe jest wzmocnieniem zwykłego pozycjonowania.
W celu budowania pozytywnego wizerunku w internecie wykorzystuje się portale, które budzą zaufanie użytkowników i znajdują się w TOPie wyszukiwań stron z opiniami o firmach.
Reklama PPC (Pay Per Click)
PPC to akronim od słów Pay Per Click, czyli dosłownie płatność za kliknięcie. W tym przypadku reklamodawca ponosi koszt po każdym kliknięciu użytkownika w reklamę. Koszty zależą oczywiście od tego, jak bardzo dana branża jest konkurencyjna, ale też od jakości wybranej strony czy popularności słów kluczowych.
Reklama PPC tak samo jak SEO należy do usług SEM (Search Engine Marketing). Usługi SEM to kompletne podejście do działań, jakie może podjąć firma w ramach marketingu w wyszukiwarkach.
Marketing afiliacyjny
Jeszcze inną usługą świadczoną przez agencje, którą chcielibyśmy Ci przybliżyć, jest marketing afiliacyjny. Marketing afiliacyjny określany jest również jako marketing partnerski. Polega on na delegowaniu wykonywania działań marketingowych partnerom, którzy są rozliczani w modelu za efekt. Reklamą partnerską może być na przykład mailing, cała witryna internetowa lub banner. Ostatecznie partner w ramach marketingu afiliacyjnego zawsze zostawia link do witryny reklamodawcy.
Co może zrobić dla Ciebie agencja marketingu?
Trafnie wybrana agencja marketingu może być wartościowym partnerem dla Twojej firmy, nawet jeśli jeszcze nie zdajesz sobie sprawy ze wszystkiego, co może dla Ciebie zrobić. Przyjrzymy się teraz temu, co może Ci zapewnić.
Wzrost rozpoznawalności marki na rynku
Dzięki wielopłaszczyznowym działaniom marketingowym Twoja marka staje się coraz bardziej rozpoznawalna. Chociaż konkurencja na rynku jest bardzo duża, te firmy, które decydują się na współpracę z ekspertami od social mediów, content marketingu, SEO i PR, osiągają prawdziwy sukces. Inwestycja w reklamę czy jakość publikowanych treści – to wszystko się zwraca i obraca w zysk.
Nowi klienci
Współpraca z agencją marketingową zapewni Ci także dotarcie do nowych klientów. Zaufaj, że w agencji masz do czynienia z profesjonalistami, którzy jako potwierdzenie swoich osiągnięć mogą przedstawić Ci case study (studium przypadku) swoich dotychczasowych osiągnięć z klientami z podobnych lub tej samej branży, w której Ty się specjalizujesz.
Widoczność w wyszukiwarkach i wzrost ruchu na stronie
Zdajesz sobie sprawę, jak istotne jest to by znaleźć się w tzw. TOPie wyszukiwań, czyli na pierwszej stronie? Jeśli nie dysponujesz w tym temacie profesjonalną wiedzą, to nie zrobisz tego sam. Widoczność w wyszukiwarkach przekłada się też na wzrost ruchu na stronie, a to bezpośrednio wpływa na dwa poprzednie – wzrost rozpoznawalności marki i pozyskiwanie nowych klientów, co z kolei generuje sprzedaż.
Monitorowanie postępów przy pomocy narzędzi analitycznych
Marketing internetowy nie jest i nigdy nie powinien być traktowany jako zgadywanka. Wręcz przeciwnie – wszystko opiera się na liczbach. Dzięki narzędziom analitycznym, specjaliści z agencji marketingowej regularnie będą raportować Ci postępy i sukcesy, jakie odniesiesz dzięki dedykowanej i wdrożonej strategii marketingowej.
Jak wybrać dobrą firmę marketingową? Na co zwrócić uwagę?
Kiedy zaczniesz przeglądać oferty agencji marketingowych, to każda będzie określać siebie mianem profesjonalnej, rzetelnej czy terminowej. Zastanowisz się może wówczas, skąd masz wiedzieć, że to prawda? Co tak naprawdę przesądza o eksperckości firmy marketingowej?
Indywidualne podejście do klienta
Dobra firma marketingowa poświęci Ci tyle czasu, ile potrzeba na omówienie biznesowych kwestii. Eksperci z uwagą wysłuchają, z czym masz problem i jakich efektów oczekujesz. Zanim podejmą określone działania, przedstawią Ci konkretne opcje dostosowane nie do własnego “widzimisię”, ale do Twoich potrzeb. Oczywiście konieczna będzie tu pewna doza zaufania, bo są to osoby, które znają się na tym, co robią i rzeczywiście mogą Ci podać propozycję działań, której się nie spodziewałeś.
Sprawny kontakt
Dzwonisz i dzwonisz…i nikt nie odbiera. Jesteś zbywany albo nikt nie potrafi Ci odpowiedzieć na zadane pytanie. Z pewnością nie jest to dobra agencja marketingowa, jeśli nie troszczy się o klienta. Szukaj innej, czyli takiej która reaguje szybko i sprawnie na każdym etapie Waszej współpracy.
Doświadczenie w Twojej branży
Dobrym pomysłem jest poszukiwanie agencji, która ma już doświadczenie w prowadzeniu projektów z Twojej branży. Dzięki temu łatwiej będzie Ci zaufać, że pomogą Ci osiągnąć sukces w biznesie. Jest to też gwarancja, że w prezentowanym case study pokażą Ci, jakie rozwiązania zastosowali.
Bycie na bieżąco z trendami
Ważne jest to byś rzeczywiście pracował z ekspertami, którzy znają najnowsze trendy, narzędzia analityczne czy strategie marketingowe, które są nie tylko znane (lub mniej znane), co właśnie skuteczne.
Podsumowanie
Jak widzisz to, czy dana agencja spełni się we współpracy, zależy od tego, na ile prześledzisz wcześniej jej kompetencje. Na pewno dobra agencja marketingowa pozostaje aktywna na rynku i nie narzeka na brak klientów.
Jeśli zależy Ci na zaoszczędzeniu cennego czasu, poprawie widoczności w sieci, nowych klientach i wzroście rozpoznawalności w sieci, to skontaktuj się z nami – agencją marketingową On Board Think Kong. Chętnie podejmiemy się tego zadania i pomożemy Ci osiągnąć sukces w biznesie.