#PodzielSieDoswiadczeniem Katarzyna Rek

Katarzyna Rek
Head of Corporate Communication Department,
Internal Communication Practice Leader w Grupie On Board Think Kong

Gdybym miała wskazać trzy najważniejsze umiejętności, które warto posiadać, rozpoczynając swoją przygodę w branży PR to niewątpliwie zwyciężyłyby:

Umiejętność komunikacji i współpracy. Ważne jest nie tyle „dogadywanie się” co raczej umiejętność uważnego słuchania, zadawania pytań, komunikacji z różnymi odbiorcami, mówienia krótko i na temat, ale też otwartość na zmiany i współpracę w zmieniającym się, wielozadaniowym otoczeniu.

Przeczytaj też: CSR, czyli prosta recepta na lepszy świat

Śledzenie i wnioskowanie. Rozumiane nie tylko jako „bycie na bieżąco” z tematami ważnymi dla branży – trendami, wydarzeniami, narzędziami, ale wyciąganie z nich wniosków i weryfikowanie informacji pod kątem przydatności w bieżącej pracy.

Bycie właścicielem tematów. Taką postawę rozumiem jako poczucie odpowiedzialności za to co robimy, samodzielność, umiejętność sprawnego działania lub zgłaszania pytań, gdy coś jest niejasne. Niezależnie od rodzaju zadania i jego trudności już od pierwszych dni pracy w agencji można uczyć się bycia liderem i właścicielem zadań. Ta umiejętność nie tylko ułatwia prowadzenie coraz bardziej złożonych zadań, ale również przyśpiesza rozwój kompetencji, a co za tym idzie otwiera drogę do awansowania wewnątrz organizacji.