Animacje reklamowe – czym są i dlaczego warto wykorzystywać je w marketingu?

Animacje reklamowe - czym są i jakie korzyści mogą przynieść Twojej firmie?

Marketing rozwija się dynamicznie i firmy, które chcą skutecznie promować swoją ofertę oraz przyciągać nowych klientów, powinny śledzić te trendy i szukać nowych ścieżek komunikacji z odbiorcami. Unikatowość, kreatywność, wzbudzanie emocji i dynamika – to dziś bardzo pożądane cechy skutecznej reklamy. Jedną z form, która pozwala skupić te wszystkie walory, są animacje reklamowe. Mogą przynieść firmie wiele korzyści – pod warunkiem, że są tworzone świadomie i profesjonalnie. O czym warto pamiętać, by w pełni wykorzystać potencjał tej dziedziny video marketingu?

Animacja reklamowa: czym jest?

Animacja reklamowa to szczególny rodzaj filmu promocyjnego – przygotowana komputerowo sekwencja obrazów dająca efekt ruchu. Wykorzystuje przestrzeń płaską lub 3D. Daje duże pole do kreatywności dzięki całemu wachlarzowi narzędzi i technik do wyboru. Reklamy animowane mają realizować określone cele marketingowe. Świetnie nadają się do niebanalnego zaprezentowania produktu lub usługi, przystępnego instruktażu, wciągającego storytellingu, ciekawego zaproszenia na wydarzenie lub klasycznego spotu reklamowego.

Możemy wyróżnić różne rodzaje animacji, w zależności od zastosowanej techniki czy stopnia zaawansowania. Przykłady?

  • kinetic typography – oparta tylko na tekście, który w dynamiczny sposób pojawia się, znika, przekształca;
  • whiteboardowa (tablicowa) – rysująca ręka, animacja powstaje na oczach odbiorcy;
  • wektorowa (komputerowa) – stosowana zwykle przy poważnych tematach;
  • animacje 3D – zaawansowana reklama trójwymiarowa.

Dlaczego warto stosować animacje? Korzyści dla Twojego biznesu

Statystyki są jednoznaczne – video marketing jest obecnie jedną z najważniejszych dziedzin reklamy. Materiały wideo jako narzędzie marketingowe wykorzystuje już blisko 90% firm.

Dlaczego warto stosować animacje?

Widzowie zapamiętują ponad 9 razy więcej informacji, gdy są one przedstawione w filmie w porównaniu z tymi przeczytanymi (źródło: https://invideo.io/blog/video-marketing-statistics/). Takie materiały są też najchętniej udostępniane. Warto podkreślić, że obecnie co trzecie wideo promocyjne ma charakter animacji (źródło: https://www.wyzowl.com/video-marketing-statistics/).

Jakie konkretne korzyści animacja reklamowa może przynieść Twojej firmie?

Nowość, która wzbudza zainteresowanie

Obecnie coraz trudniej wyróżnić się na rynku i zaprezentować coś, czego jeszcze nie było. Reklamy animowane są sposobem, który to umożliwia. Ruch przyciąga wzrok. To atrakcyjna forma, która intryguje, ciekawi, bawi, wzrusza. Pozwala przedstawić w atrakcyjny sposób nawet nudne czy skomplikowane informacje. Animacja operuje dynamiką, barwami, muzyką i zarazem zaawansowanymi technologiami. Jest nośnikiem nie tylko informacji, ale też emocji. Atrakcyjna opowieść wciąga widza i długo nie daje o sobie zapomnieć. Tradycyjne, statyczne formy reklamy nadal są ważne, jednak dynamiczne materiały wideo stanowią bardzo cenne uzupełnienie i urozmaicenie materiałów marketingowych.

Budowanie wizerunku

Animacje są świetnym sposobem na przekazanie misji firmy, jej wartości i charakteru działalności. Indywidualnie opracowane od A do Z, spójne z identyfikacją wizualną marki animacje mogą być niezwykle skutecznym ogniwem budowania wizerunku, budząc pozytywne emocje i skojarzenia. Dzięki nim marka może dać się poznać jako rozumiejąca potrzeby i oczekiwania klientów. Pomaga w tym fakt, że animacje są uniwersalne – sprawdzą się zarówno w social mediach, jak i w telewizji, na dużych ekranach podczas eventów czy jako reklama na mieście.

Korzyści ze stosowania animacji

Nawiązanie relacji z odbiorcami

Animacje wciągają nie tylko dzieci, ale też dorosłych. Mogą rozbawić, wzruszyć, inspirować do działania, zaskoczyć, angażować. Są więc dobrym narzędziem do budowania więzi z odbiorcami i wzbudzania zaufania. Pogłębiają i umacniają relacje z klientami, ale też pomagają skutecznie dotrzeć do grupy docelowej i zdobywać nowych klientów.

Niższy koszt realizacji

Ważnym atutem animacji jest fakt, że są tańsze niż klasyczny film przygotowany z użyciem kamery, który wymaga udziału nie tylko całej ekipy filmowej, ale i sprzętu. Jednocześnie, jako artystyczna forma, dają duże pole do kreatywności.

Możliwość opowiedzenia dowolnej historii

Animacje pozwalają zrealizować dowolną koncepcję. Możesz stworzyć nową przestrzeń i zabrać odbiorców w podróż do zaskakujących światów. Dzięki animacji prezentujemy, co tylko chcemy, w sposób, jaki sobie wymyślimy. To oznacza, że sprawdzi się ona właściwie w każdej branży. Pozwala też łatwo dostosować się do indywidualnych potrzeb czy wytycznych klienta. Granicę wyznaczają właściwie tylko wyobraźnia twórcy i kwestie techniczne.

Jak zrobić skuteczne animacje reklamowe?

Jak zrobić skuteczne animacje reklamowe?

O czym należy pamiętać przy tworzeniu animacji dla firm?

Dopasuj styl do tematyki

Ważna jest spójność i dostosowanie stylistyki do tematu oraz branży. Inaczej będzie wyglądać animacja stworzona dla agencji ubezpieczeniowej czy firmy farmaceutycznej, a inaczej dla tej organizującej imprezy. Ważna jest też spójność z identyfikacją wizualną marki, stworzoną na etapie brandingu oraz z jej misją i wartościami. Pamiętaj o czytelności, przystępności i prostocie.

Zwróć uwagę na format i rozmiar pliku

Ważne, by plik z animacją miał właściwy format i rozmiar. Gdy będą zbyt duże, może to skutkować problemami z załadowaniem. Warto rozważyć wybór formatu MP4 zamiast popularnego AVI. Zwróć uwagę na odpowiednie wymiary. Uniwersalne są te typowe dla wideo: 1920 x 1080 lub 1280 x 720.

Zadbaj o odpowiednią dynamikę i efekty

Jeśli decydujemy się na tę formę reklamy, obowiązkowo powinniśmy zadbać o właściwą dynamikę i wykorzystanie możliwości technicznych – w końcu to one są głównymi atutami animacji. Powinno być niebanalnie, ale jednocześnie ważne jest zachowanie równowagi, jeśli chodzi o tempo i wykorzystane efekty, by animacja nie była zbyt przytłaczająca czy denerwująca.

Dynamika animacji reklamowej

Jeśli nie chcesz ryzykować, powierz stworzenie animacji profesjonalnej agencji, która uwzględni wszystkie powyższe kryteria.

Przykłady popularnych reklam animowanych

Po animacje chętnie sięgają zarówno duże, jak i małe marki. Oto przykłady popularnych projektów.

Kto nie pamięta kultowej, zabawnej, powstałej ponad dwie dekady temu animacji marki Red Bull?

Większość z nas kojarzy też przewrotne i pełne humoru reklamy animowane marki M&M pod hasłem „Lecą w kulki”.

Inny przykład to zaskakująca, zabawna, a jednocześnie wzruszająca reklama animowana firmy Android z hasłem „Be together. Not the same”, wykorzystująca motyw znanej na całym świecie zabawy „papier, kamień, nożyce”.

Ile kosztują animacje dla firm?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, jaki jest koszt animacji reklamowej. Zwykle to kwoty od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Na cenę wpływają zastosowana forma, techniki i narzędzia, a także długość animacji. To połączenie pracy zespołu osób: autora scenariusza, grafika czy copywritera. Najtańsze są krótkie animacje 2D. Ważne jest wyważenie między kosztami a potencjalnymi zyskami i indywidualny dobór środków. Na początek warto się zastanowić, co i komu chcemy przekazać. Profesjonalna agencja zaproponuje odpowiednie rozwiązania, które pomogą zrealizować te cele.

Wyróżnij swoją firmę dzięki profesjonalnym animacjom!

Video content marketing jest skuteczny, bo przyciąga uwagę, zapada w pamięć, wywołuje emocje i angażuje, dlatego warto uwzględnić tę formę w strategii reklamowej firmy.

Chcesz wyróżnić swoją markę dzięki indywidualnie opracowanej animacji reklamowej? Zapraszamy do kontaktu!