Artykuły sponsorowane: co to takiego i jakie zyski odniesie dzięki nim Twoja firma? Krótki przewodnik

Artykuły sponsorowane - czym są i jakie zyski odniesie dzięki nim Twoja firma?

Żeby Twój biznes się rozwijał, potrzebujesz poszerzać bazę klientów. Istnieją różne metody na to, żeby do nich dotrzeć. Jednym ze sposobów są treści sponsorowane. Być może przeglądając publikacje w internecie, natknąłeś się na zwrot artykuł sponsorowany i czym prędzej wpisałeś w wyszukiwarkę Google’a: artykuły sponsorowane co to. Cieszymy się, że trafiłeś właśnie do nas, bo w tym tekście zawarliśmy wszystko, co na początek warto wiedzieć na ten temat! Gotowy? Czytaj dalej!

Artykuły sponsorowane – prosta definicja

Artykuły sponsorowane to treści o charakterze marketingowym, które nie są jawną reklamą firmy, produktu lub usługi. Co więcej, teksty te są udostępniane na stronach internetowych poczytnych portali lub gazet. Treści z pozoru nie odstają niczym od pozostałych artykułów, które tam się znajdują. Mogą to być zarówno artykuły eksperckie, jak i poradnikowe. Zawierają jednak linki do produktu lub usługi, które celowo umieszcza tam reklamodawca.

Artykuł sponsorowany - co to jest?

Artykuły sponsorowane to jeden lepszych sposobów na promowanie Twojego biznesu i ważna część strategii marketingowej, która przynosi firmie konkretne korzyści.

Zalety artykułów sponsorowanych

No właśnie, a jakie to korzyści? Przyjrzyjmy się dokładniej zaletom artykułów sponsorowanych.

#1 Wpływają na wzrost sprzedaży

Badanie przeprowadzone przez Backlinko wykazało, że 42,7% internautów na całym świecie (w wieku od 16 do 64 roku życia) korzysta z narzędzi do blokowania reklam co najmniej raz w miesiącu. Oznacza to, że tradycyjne formy reklamy powoli stają się nieskuteczne.

Tymczasem dobrze napisane artykuły sponsorowane nie przypominają bezpośredniej reklamy, prezentują się całkiem naturalnie, tak jakby były zwykłymi treściami na danym portalu. Dzięki temu wzbudzają zaufanie i ukazują promowane produkty i usługi w dobrym świetle. To wpływa na wzrost sprzedaży, ponieważ klient zapamiętuje dany produkt i istnieje większa szansa, że sięgnie po niego podczas zakupów.

#2 Zwiększają rozpoznawalność marki

Artykuły sponsorowane budują również autorytet marki w skali nie tylko krajowej, ale również globalnej. Według analizy Nielsena materiały powiązane z marką mogą wpływać na zapamiętywalność marki nawet w 86%! Żeby tak wpłynąć na wizerunek marki, zadbaj o to, by poprzez artykuły sponsorowane Twoja firma była kojarzona z konkretnym rozwiązaniem problemu, tematem lub trendem.

Załóżmy, że Twoją grupą docelową są kobiety stosujące kremy przeciwzmarszczkowe, wówczas świetnym rozwiązaniem będzie umieszczenie artykułu sponsorowanego na popularnym blogu lub portalu, gdzie poruszany jest temat kremów dla kobiet w dojrzałym wieku.

#3 Budują pozycję eksperta w branży

Nie sil się na tłumaczenie klientom, kim jesteś i co sprzedajesz. Pokaż im! Doedukuj ich. Udowodnij, że masz wiedzę, umiejętności, rozwiązania ich problemu, publikując wysokiej jakości artykuły i stawiając się jednocześnie w pozycji eksperta w swojej dziedzinie. Im lepiej się zaprezentujesz i Twój tekst będzie bogatszy, tym bardziej zapadniesz klientom w pamięć i wyprzedzisz konkurencję.

A jeśli nie wiesz, jak stworzyć profesjonalne treści content marketingowe, by przynosiły Ci duże zyski, to już teraz zapraszamy Cię do kontaktu z agencją OBTK.

#4 Stanowią źródło ruchu na stronie

Artykuły sponsorowane to jedno z dobrych źródeł ruchu w Twojej witrynie. Dzieje się tak oczywiście za sprawą linków, które zawiera sponsorowany content. Użytkownik może jednym kliknięciem przejść na stronę Twojego produktu lub usługi, a stamtąd ma już blisko nie tylko do zakupu, ale również to zapoznania się z Twoją marką, zakresem działalności i innymi produktami oraz usługami, które oferujesz. Innymi słowy, przemieszcza się po Twojej stronie, zwiększając też ruch.

#5 Pozytywnie wpływają na SEO

Sponsorowane artykuły reklamowe wpływają także na SEO Twojego serwisu. Raz, że zawierają linki do Twojej strony, dwa, że ekspercki artykuł napisany zgodnie z ideą SEO copywritingu jest wzbogacony o słowa kluczowe, które wpływają na pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Publikując artykuły sponsorowane na wysokiej jakości stronach internetowych, pomagasz budować autorytet marki i przyczyniasz się do wzrostu pozycji Twojej strony w Google’u.

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Tworzenie wysokiej jakości artykułów sponsorowanych nie jest łatwe i wymaga nie tylko wyczucia, ale także wiedzy i umiejętności. Właśnie dlatego polecamy się z naszymi usługami, bo jako przedsiębiorca nie musisz się znać na wszystkim! Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że szukasz tu też konkretnych podpowiedzi. W tej części naszego przewodnika zawarliśmy więc najważniejsze wskazówki – o czym musisz pamiętać, pisząc artykuł sponsorowany.

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Określ cel i grupę docelową

Zacznijmy od celu. Otóż najczęściej celem pisania artykułów sponsorowanych jest skuteczne dotarcie do odbiorców i poszerzenie zasięgów. Ale nie oszukujmy, za tym wszystkim istnieje inny cel, ważny dla utrzymania całej firmy, a jest nim sprzedaż Twoich produktów i usług.

Tworząc treści sponsorowane, musisz jednak odłożyć na chwilę myślenie o sprzedaży i skupić się na potrzebach czytelnika. Serio!

Tak, to bardzo istotne! Pomyśl… Do kogo chcesz kierować treści? Kim właściwie ma być Twój czytelnik? Co takiego przykułoby uwagę odbiorcy w Twoim tekście? Kieruj się tutaj bezwzględnie potrzebami Twojego potencjalnego klienta.

Zadbaj o merytoryczną treść

Twój artykuł powinien od A do Z wyczerpywać dane zagadnienie. Nie zawsze oznacza to, że tekst musi być długi, ale zawsze oznacza to, że musi być ekspercki, merytoryczny, spójny i ciekawy. Zainteresuj czytelnika już od samego wstępu (o tym, jak to zrobić pisaliśmy tutaj), przygotuj dla niego inspirującą infografikę, powołaj się na najnowsze badania i statystyki z cenionych źródeł oraz przytocz cytaty znanych osobistości z branży.

Jak pisać treści sponsorowane?

Jeśli masz dużą wiedzę i piszesz z pozycji eksperta, możesz jednak wpaść w pułapkę posługiwania się zwrotami zbyt wyszukanymi – zdecydowanie unikaj tego! Artykuł powinien być przystępny i łatwy w zrozumieniu.

Podziel tekst na pomniejsze podtytuły i pamiętaj o słowach kluczowych

Nie dla wszystkich autorów jest to oczywiste, szczególnie dla tych, którzy nie tworzą tekstów na co dzień. Jednak tak to już działa, że tytuły i śródtytuły tekstów opracowanych zgodnie z założeniami SEO (zawierające też słowa kluczowe), mają większą siłę przebicia od tekstów, które nie uwzględniają tych kryteriów. Wzbogać swój artykuł o frazy kluczowe – w celu ustalenia, które rzeczywiście są kluczowe, skorzystaj z popularnych narzędzi SEO np. Ahrefs.

Warto zaznaczyć tutaj, że poprawnie skonstruowany artykuł sponsorowany zawiera nie tylko słowa kluczowe, tytuł i śródtytuły, ale także wstęp, rozwinięcie i podsumowanie. Ponadto jest wzbogacony o link prowadzący do Twojej strony.

Pilnuj poprawności językowej

Nawet najbardziej merytoryczny artykuł może spotkać się z negatywną oceną, jeśli będzie zawierał literówki, błędy ortograficzne czy interpunkcyjne. Dlatego, zanim przekażesz tekst do publikacji, dokładnie sprawdź go pod kątem poprawności językowej. W przypadku, gdy jesteś jego autorem, pamiętaj, że nie musisz robić tego sam! Wystarczy, że przekażesz tekst do profesjonalnej redakcji i korekty.

Artykuły sponsorowane – gdzie je publikować?

Publikacja artykułów sponsorowanych na wysoce cenionych, zewnętrznych stronach jest doskonałą metodą na wzrost liczby linków przychodzących. Jednak, by te działania okazały się rzeczywiście skuteczne, należy bardzo uważnie przeanalizować miejsce publikacji (blogi, serwisy tematyczne i specjalistyczne).

Artykuły sponsorowane – gdzie je publikować?

Oto, co należy wziąć pod uwagę:

  • cenę publikacji,
  • czas, w którym artykuł pozostanie na stronie,
  • profil odbiorców,
  • zbieżność tematyki strony z Twoją branżą,
  • widoczność witryny w wynikach wyszukiwania,
  • ruch na stronie,
  • profil linków prowadzących do witryny,
  • autorytet strony,
  • to, jak często strona jest aktualizowana,
  • ilość dozwolonych linków do umieszczenia w tekście,
  • typ linku, który można umieścić – nofollow, dofollow,
  • typ anchoru (kotwicy), który możesz umieścić,
  • dostępność dodatkowych form promocji (w mediach społecznościowych np. Facebook, LinkedIn).

Jak widzisz, do rozpatrzenia masz wiele czynników. A warto także zerknąć, gdzie promuje się konkurencja. Możesz to zrobić przy pomocy narzędzia takiego jak Ahrefs.

Szukasz agencji Content Marketingowej?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Ile kosztuje publikacja artykułów sponsorowanych?

Cena publikacji artykułu sponsorowanego zależy od wydawcy, długości artykułu, rodzaju treści czy liczby linków. Dlatego może to być zarówno koszt kilkudziesięciu, kilkuset złotych, a nawet kilku tysięcy złotych. Z reguły portale o zasięgu ogólnopolskim są znacznie droższe od tych lokalnych.

Nie oznacza to wcale, że publikacja na drogim, dużym portalu zawsze będzie opłacalna. Możesz zdecydować się na podzielenie budżetu na kilka mniejszych portali i dzięki temu dotrzesz do wielu odbiorców.

Dlaczego moja firma powinna tworzyć artykuły sponsorowane?

Ekspercko napisane artykuły sponsorowane to doskonały sposób na pozyskanie linków zwrotnych, zwiększanie świadomości marki czy ruchu na stronie – a przecież o to Ci chodzi, chcesz rozwijać swoją firmę i oglądać zyski ze sprzedaży. Dlatego, jeśli jeszcze nie uwzględniłeś artykułów sponsorowanych w planowaniu mediów swojej firmy, najwyższy czas, abyś to zrobił. Szukasz pomocy w tym zakresie? Zachęcamy do kontaktu z nami.