Audyt Social Media – czym jest i jak może Ci pomóc?

Audyt Social Media - na czym polega i jak może pomóc Twojej firmie?

Efekty promocji Twojej marki w social media nie spełniają oczekiwań? W takim razie nadszedł czas na zmiany! Pierwszym krokiem do skutecznego działania w mediach społecznościowych powinien być audyt, czyli kompleksowa analiza aktywności firmy w social mediach. Jak się do tego zabrać? Dlaczego warto przeprowadzić audyt? Zapraszamy do lektury!

Czym jest audyt social media?

Audyt social media - co to jest?

Usługę tę rekomenduje się firmom, które od jakiegoś czasu są już obecne w social mediach i dążą do większej skuteczności. Audyt można przeprowadzić samodzielnie lub zlecić te zadanie specjaliście, który po dokładnej obserwacji przedstawi wyniki kontroli w kompletnym raporcie.

Dzięki przeprowadzeniu audytu można dowiedzieć się, które z dotychczasowych działań przynoszą oczekiwane efekty, a także co warto zmienić, aby osiągać jeszcze lepsze wyniki. Kontrola pokaże również, jak profile social media danej marki wypadają na tle konkurencji.

Czytaj więcej: Jak mierzyć efekty w social mediach?

Audyt warto przeprowadzać regularnie — profilaktyczne badanie pozwoli zawczasu uniknąć spadku i umożliwi bardziej efektywne działania. O czym należy pamiętać przed zleceniem tego rodzaju kontroli?

Jak przygotować się do audytu social media?

Jeśli zdecydowałeś się zlecić audyt doświadczonemu specjaliście, pamiętaj o kilku podstawowych krokach przed rozpoczęciem współpracy z firmą przeprowadzającą kontrolę. Przede wszystkim, koniecznie zdefiniuj cele, jakie chcesz realizować w mediach społecznościowych i przygotuj listę pytań, na które chciałbyś poznać odpowiedzi. W zależności od tego, czy zależy Ci przede wszystkim na analizie grupy docelowej lub ocenie konta reklamowego, kontrola może przebiegać nieco inaczej. Pamiętaj też, aby przyznać specjaliście dostęp na poziomie administratora do firmowych profili w mediach społecznościowych, a także do konta na platformie Google Analytics — tylko w ten sposób uzyska on wszystkie potrzebne mu dane.

Szukasz agencji Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Co obejmuje kompleksowy audyt mediów społecznościowych?

Co obejmuje audyt mediów społecznościowych?

Kompletny audyt obejmuje dokładną analizę wszystkich profilów marki w mediach społecznościowych. Brane są pod uwagę dane takie jak:

  • grupa odbiorców,
  • spójność i styl dotychczas podejmowanych działań,
  • statystyki dotyczące skuteczności postów i innych publikowanych bądź udostępnianych treści,
  • stopień, w jaki aktywność w mediach społecznościowych oddziałuje na ruch na stronach internetowych i ogólny wizerunek marki.

Ponadto, firma przeprowadzająca audyt może:

  • zebrać i poddać analizie informacje zwrotne od użytkowników,
  • zweryfikować harmonogram publikowania postów,
  • zbadać konta reklamowe wszystkich kanałów społecznościowych należących do marki.

Polecamy do czytania: Dlaczego naprawdę potrzebujesz agencji social media?

Zalety audytu social media

Dlaczego warto przeprowadzić kontrolę?

Zalety audytu social media

Zebrane przez analityka dane, sformułowane wnioski i przedstawione hipotezy umożliwiają aktywność w social mediach, która nie opiera się wyłącznie na intuicji. Audyt pokaże mocne i słabe strony komunikacji z odbiorcami i dostarczy wskazówek, które pozwolą na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników.

Ile kosztuje audyt social media?

Cena audytu zależy od kilku istotnych czynników takich jak:

  • wielkość profili,
  • rodzaj prowadzonej aktywności,
  • środki przeznaczane na promocję marki.

Przykładowo, audyt LinkedIna o stosunkowo niewielkim zasięgu bądź audyt Twittera z trzema tysiącami followersów będzie przebiegał inaczej niż audyt Instagrama, zwłaszcza jeśli w danym przypadku do czynienia mamy z profilem obserwowanym przez kilkadziesiąt tysięcy osób. Analiza aktywności marki może trwać od kilku godzin — w przypadku małej firmy, która nie posiada dużej grupy odbiorców, nawet do kilku tygodni, o ile profil jest złożony i wystarczająco duży.

Kiedy warto przeprowadzić audyt?

Zgodnie z maksymą „lepiej zapobiegać, niż leczyć”, audyt warto przeprowadzać profilaktycznie, jednak jeśli do tej pory nie skontrolowałeś swojej aktywności w mediach społecznościowych, a Twoje profile zaczęły tracić na efektywności… Cóż, lepiej późno, niż wcale! Jeśli widzisz nadchodzący kryzys, koniecznie zgłoś się do odpowiedniego specjalisty, w przeciwnym razie zaleca się, aby audyt przeprowadzać co najmniej raz do roku. Odnosząc pierwsze sukcesy w social mediach, często nie widzimy takiej potrzeby – to duży błąd, którego należy się wystrzegać.

Kiedy warto przeprowadzić audyt?

Podsumowanie

Audyt mediów społecznościowych to składający się z wielu etapów proces analizy wszystkich kanałów należących do danej marki. Przeprowadzając kontrolę, zdobywa się cenną wiedzę o skuteczności (bądź jej braku) podejmowanych działań marketingowych, a także ewentualnych problemach w komunikacji z odbiorcami.

Należy jednak pamiętać, że przeprowadzenie audytu to dopiero początek ciężkiej pracy, ponieważ po wyciągnięciu wniosków z przeszłości, zadbać można o lepszą przyszłość. Nasza agencja social media – On Board Think Kong pomoże Ci lepiej działać w mediach społecznościowych, wyznaczać realne, osiągalne cele i realizować wspólnie ustaloną strategię po to, by wspierać Twój biznes. Zapraszamy do współpracy!