Trzy trendy w zarządzaniu reputacją za pomocą content marketingu

W jaki sposób zarządzać reputacją w content marketingu?

Przez siedem ostatnich lat moje życie zawodowe polegało na zachęcaniu korporacji do lepszego opowiadania historii swoich firm. To z kolei pozwala im lepiej budować relacje z odbiorcami. Jest to dość prosta koncepcja, ale wymaga zrozumienia, jak poruszać się w ściśle regulowanych branżach i aktywnie zarządzać reputacją marki w Internecie.

Trendy w budowaniu reputacji

Trendy w budowaniu reputacji

Wizualizacja pokazuje, że w 2018 r. opublikowano 3088 artykułów dot. prognoz w mediach społecznościowych. Pokazuje też niektóre kluczowe tematy poruszane w publikacjach. Grafika pokazuje szerokie spojrzenie, zwróćcie wagę, jak gęsty jest obraz trendów content marketingu i public relations. Ciekawy jest związek pomiędzy trzema elementami:

  • Fakt, że osoby influencerzy zajmujący się jedzeniem i modą są ściśle powiązani z tymi zajmującymi się tematami zdrowotnymi;
  • Prognozy marketingowe w mediach społecznościowych często wspominają o rozwoju sztucznej inteligencji i automatyzacji;
  • Ciągły wzrost znaczenia mediów społecznościowych w polityce.

Jakie trendy wpływają na zarządzanie reputacją?

Deficyt zaufania i wzrost liczby fake newsów

Za nami kolejny rok powiększania się deficytu zaufania do światowych firm, liderów, rządów i mediów. Badania przeprowadzone przez Ipsos Mori w Wielkiej Brytanii wykazały wyraźnie, jak duży mętlik mają w głowach ludzie – prowadzącym telewizyjne programy informacyjne ufa 62 proc. badanych, ale dziennikarzom generalnie już tylko 26 proc.

W 2015 r. powstał projekt First Draft, wspierany przez technologicznych gigantów i organizacje charytatywne. Zaczął walczyć o zaufanie i i pracować nad jakością przekazywanych przez media informacji. W tym czasie Claire Wardle z First Draft zidentyfikowała 7 rodzajów dezinformacji.

Jakie trendy wpływają na zarządzanie reputacją?

Dla organizacji wszystko to ma znaczenie. Planując i realizując działania dot. zarządzania reputacją bardzo często natrafiamy  na fałszywe i sfabrykowane treści. Jeśli poważnie podchodzimy do opracowywania rozwiązań eliminujących fake newsy, musimy zastanowić się, kto i dlaczego tworzy.  To przecież mogą być firmy, wykorzystujące ludzi i boty do umieszczania fałszywych recenzji w wyszukiwarce Google. Albo takie, które tworzą całe sieci stron ze spamem, by negatywnie wpływać na wyniki wyszukań konkurencji. Zarządzanie reputacją organizacji polega na zrozumieniu KTO, DLACZEGO i CO tworzy w ramach fake newsów.

Czytaj także: Jak skutecznie zarządzać reputacją i wizerunkiem?

Dark social. Monitoring stał się trudnym zadaniem

Dark social to niewidzialna i niemożliwa do monitorowania, czy śledzenia część mediów społecznościowych. W ostatnich latach zaobserwowaliśmy ogromny wzrost popularności kanałów komunikacyjnych „ogrodzony murami”, takich jak SnapChat, WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat… Ich rozwój znacznie utrudnił uzyskanie dokładnego obrazu tego, jak marki są postrzegane i jak mówi się o nich online. Dark Social nie jest oczywiście niczym nowym. Jednak po skandalu z Cambridge Analytica monitorowanie mediów społecznościowych stało się znacznie trudniejszym zadaniem.

Reakcja branży na zmiany dot. prywatności Facebooka została publicznie wyciszona. Jednak za zamkniętymi drzwiami toczą się wojny. Marki na przestrzeni lat wydały tysiące, jeśli nie miliony na reklamy na Facebooku – więc zmiany dostępu do danych nie były powszechnie oklaskiwane. Przez 10 ostatnich lat byliśmy świadkami ogromnego skoku w rozwoju narzędzi do analiz zachować ludzi w mediach społecznościowych, teraz zacznie się spowolnienie.

Szukasz agencji Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Marki muszą być przygotowane na świat bez ekranów

Obserwujemy ogromne wzrosty wzrost zasięgów podcastów i wykorzystania asystentów głosowych do znajdowania treści w internecie. Raporty pokazują, że udział podcastów w czasie spędzonym na słuchaniu audio podwoił się w ciągu ostatnich czterech lat – w samych Stanach Zjednoczonych 73 miliony ludzi słucha podcastów co miesiąc, a 17 milionów co tydzień (badanie Edisona). 85 proc. słuchaczy podcastów pochłania „cały” lub „większość” odcinka.

Ale dla nas znaczy to przecież o wiele więcej. To również ma wpływ na budowanie reputacji. Wykorzystując treści, ale nie wykorzystując ekranów – jak w przypadku asystentów głosowych. Badania YouGov wykazały niedawno, że co dziesiąty Brytyjczyk posiada inteligentny głośnik. Korzysta z nich już około 6,6 miliona ludzi. To pokazuje, że liczba posiadaczy inteligentnych głośników wśród Brytyjczyków podwoiła się od zeszłej jesieni. Pytanie brzmi więc, jak zapewnimy firmom odpowiednią komunikację w świecie, w którym coraz ważniejszą rolę odgrywa głos i dźwięk. Poniżej kilka wskazówek.

Używaj Wikipedii

Asystenci głosowi regularnie używają Wikipedii jako źródła danych. Wikipedia to jednak nie tylko encyklopedia. Jest to aktywna społeczność internetowa, którą ma około 1,7 miliarda odwiedzin miesięcznie na 302 wersjach językowych. Zgodnie z wytycznymi agencje mogą współpracować z edytorami Wikipedii w sposób zgodny, przejrzysty i etyczny.

Działaj zgodnie z najlepszą praktyką SEO

Upewnij się, że wszystkie treści w Twojej witrynie są odpowiednio oznaczone, zoptymalizowane i opisane. Asystenci głosowi mogą użyć najlepszych wyników wyszukiwania, by poznać Twoją markę.

Polecamy do czytania: Content Marketing – co to jest i dlaczego warto z niego korzystać?

Proaktywne, zintegrowane wsparcie komunikacyjne i public relations

Eksperci w dziedzinie zarządzania reputacją mogą pomóc w promowaniu i budowaniu relacji z odbiorcami i zarządzaniu nimi przez cały czas.

Szukasz agencji PR?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację PR z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Przeczytaj więcej

Potrzebujesz działań Content Marketing?

Umów się na bezpłatną konsultację z naszym specjalistą działu Content Marketing.



Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.