Czym jest reklama na Facebooku i jakie daje możliwości?

Czym jest reklama na Facebooku i jakie daje możliwości?

Reklama na Facebooku to jedno z popularnych narzędzi digital marketingu. Daje możliwość dotarcia do dużych i bardzo precyzyjnie określonych grup odbiorców. Pomaga budować rozpoznawalność marki, zwiększać interakcje z firmowymi kanałami na Facebooku czy sprzedaż. Do tego nie potrzeba wymaga dużych budżetów, choć, jeśli planujesz przeznaczyć na nią więcej, warto wesprzeć się pomocą doświadczonych specjalistów.

Czemu warto inwestować w reklamę na Facebooku?

Facebook jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym. W lutym 2021 roku, według badania Mediapanel, skorzystało z niego 21,8 mln polskich internautów. Do tego serwis gromadzi liczne dane na temat swoich użytkowników. Dzięki temu jest atrakcyjnym kanałem reklamowym: pozwala dotrzeć do sporej części internautów w Polsce (jego zasięg, według Mediapanelu, wynosi 75%) oraz i precyzyjnie kierować reklamy do grup docelowych. Jeśli Twoje grupy docelowe korzystają z Facebooka – rozważ reklamowanie się tam.

Przegląd odbiorców na Fb

Korzyści z reklamy na Facebooku

Reklamując się w serwisie, organizacja może odnieść liczne korzyści. Reklama na Facebooku, jak każda inna reklama, pozwala na zwiększenie sprzedaży produktów i usług. Wzmacnia efekt synergii płynący z zastosowania innych narzędzi digital marketingu, jak własna strona www czy newslettery. Pozwala też zwiększyć rozpoznawalność marki i budować trwałe relacje z klientami. Może pomóc w rekrutowaniu odpowiednich pracowników czy pozyskiwaniu kontaktów biznesowych.

Czym jest Facebook ADS?

System reklamowy Facebooka nosi nazwę Facebook Ads. Pozwala on tworzyć reklamy w różnorodnych formatach, a także kupować powierzchnie reklamowe na platformach Facebook, Instagram oraz w komunikatorze Messenger. Można też kupować powierzchnie reklamowe organizacji zrzeszonych w sieci Facebook Audience Network.

Jak wygląda reklama na FB?

Na Facebooku dostępne są następujące formaty reklam:

  • Obraz – reklamy graficzne
  • Film – reklamy w formie wideo
  • Karuzela – reklama, która zawiera dwa lub więcej obrazów i/lub filmów, odbiorcy oglądają kolejne elementy karuzeli przewijając ją
  • Materiał błyskawiczny – pełnoekranowe środowisko, które otwiera się po dotknięciu reklamy na urządzeniu mobilnym;
  • Kolekcja – zawiera obraz lub film w tle oraz cztery zdjęcia produktów, po kliknięciu takiej reklamy użytkownik przechodzi do materiału błyskawicznego.

Gdzie wyświetla się?

Reklamy kupowane za pośrednictwem serwisu mogą być wyświetlane w różnych miejscach Facebooka: na tablicy użytkownika, w prawej kolumnie serwisu, w Facebook Stories, w serwisie MarketPlace. Mogą też być emitowane na tablicach użytkowników Instagrama czy w Instagram Stories oraz pomiędzy wiadomościami wyświetlającymi się użytkownikom Messengera. Przy zachowaniu formatów reklam obecnych na Facebooku, pojawiają się też w sieci Facebook Advertising Network.

Wybór celu kampanii

Cel reklamy to innymi słowy działanie, do którego chcesz zachęcić osoby oglądające Twoją reklamę na Facebooku. Musisz go wybrać podczas konfigurowania kampanii, ale warto go wcześniej przemyśleć pod kątem potrzeb biznesowych. Trzy główne typy celów kampanii prowadzonych na Facebooku to:

  • Rozpoznawalność – kampania, dla której wybierzesz taki cel, powinna zwiększać  zainteresowanie produktami lub usługami organizacji przez opowiadanie o ich właściwościach lub korzyściach dla konsumenta, buduje ona w głowie konsumenta skojarzenie pomiędzy marką i jej wartościami czy marką a jej ofertą;
  • Rozważanie zakupu – reklamy, które mają taki cel, mają skłonić odbiorcę do poszukiwania więcej informacji na temat reklamowanego produktu lub usługi;
  • Konwersje – reklamy, których celem jest konwersja, mają skłonić odbiorcę do wykonania konkretnego działania, na przykład dokonania zakupu w sklepie internetowym.

Ile kosztuje reklama na Facebooku

Aby reklamować się na Facebooku, nie musisz posiadać bardzo dużego budżetu. Minimalny budżet miesięczny dla małej firmy, przy którym można osiągnąć już znaczące wyniki, to 300-500 PLN miesięcznie.

Gdy nie masz tyle czasu, aby zarządzać kampaniami samodzielnie, powierz to zewnętrznej firmie. Skala działań i optymalizacji przy takich kampaniach jest na tyle duża, że trudno działać samodzielnie.

Budżet reklamowy jest też elastycznych. Możesz ustawić całkowity limit kwoty do wydania na Facebooku w ciągu miesiąca. Wówczas kampania przestaje być emitowana, gdy osiągnie liczbę wyświetleń mieszczącą się w budżecie miesięcznym. Jeśli emisje mają się rozkładać równomiernie w skali całego miesiąca, możesz dodatkowo określić dzienny limit wydatków.

Na początku swojej przygody z reklamą na Facebooku warto zasięgnąć porady doświadczonego specjalisty. Masz pytania? Skontaktuj się z agencją social media OBTK.