Dekada treści. Dobre, złe i dziwaczne

te treści musicie zobaczyć

Jak z każdą mijającą dekadą, również i w tej znalazło się sporo treści świetnych, złych i bardzo… dziwacznych. Niezależnie od tego, które z nich konsumowaliśmy, znalazły sposób, by wbić się w naszą pamięć.

Dlatego pomyśleliśmy, że zanim zaczniemy szaleć w latach dwudziestych i zagłębimy się we wszystko, co do zaoferowania mieć będzie kolejna dekada, powinniśmy spojrzeć wstecz i przypomnieć sobie niektóre z najbardziej pamiętnych działań marketingowych z przeszłości i zastanowić się, jakie lekcje wyciągnąć z nich na przyszłość.

Samo dobro

Apple – “iPhone 7 i iPhone 7 Plus w 107 sekund” (2016)

Promocja nowa wersji produktu jak żadna inna. 107-sekundowy film firmy Apple pokazał nam, że czasami wystarczy prostota i tempo, aby wywrzeć trwały wpływ na odbiorców. Bez wątpienia tak właśnie zrobił ten film.

John Lewis – ‘The Journey’ (2012)

Najstarszy z grona, ale chyba najbardziej niezapomniany. „Podróż” była dla niektórych początkiem panowania Johna Lewisa w świątecznym świecie reklamy – a to wyróżnienie naszym zdaniem w pełni zasłużone. Film to majstersztyk, w którym autor wykorzystuje muzykę i emocjonujące opowiadanie historii, aby przyciągnąć uwagę odbiorców.

Dove – ‘Choose Beautiful’ (2015)

Była to niewątpliwie jedna z najpotężniejszych kampanii dekady. Świetny przykład na to, jak dać głos odbiorcom, wzmocnić ich pozycję i pokazać ludzkości marki.

Szukasz agencji Content Marketingowej?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Samo zło

Pepsi – ‘Live For Now’ (2017)

Jak wszyscy wiemy, marketing to coś więcej niż przedstawianie wiadomości i próba zrozumienia odbiorców; musisz także zdawać sobie sprawę z tego, co dzieje się wokół ciebie, a ten film to doskonały przykład treści, która zdecydowanie nie była społecznie zaangażowana, świadoma i współmierna.

Bloomingdale’s – ‘Spiked Eggnog’ (2015)

Ta reklama katalogowa z Bloomingdale’s w 2015 roku jest powodem, dla którego zawsze powinieneś pomyśleć o konsekwencjach tego, co mówisz.

Hyundai – ‘Pipe Job’ (2013)

Kolejna reklama od ogromnej marki, która wyraźnie przeoczyła znaki. Trywializowanie poważnego problemu społecznego nigdy nie jest właściwą drogą.

Dziwne…

Land Rover – „The Dragon Challenge” (2018)

Dwuczęściowa seria Land Rovera doprowadziła ich marketing do ekstremum. Opowiedzenie bajki o swoim produkcie stało się prawdziwą rozrywką i świetnie zaangażowało odbiorców. Nie mieliśmy innego wyboru, jak tylko o tym wspomnieć.

Eko – „That Moment When” (2017)

Powodem, dla którego ta seria znajduje się na naszej liście, jest jej interaktywność (nowość, która bez wątpienia będzie częściej używana w nadchodzącej dekadzie), świetne wykorzystanie humoru i krótka i słodka długość odcinka.

Southeastern Guide Dogs – „Pip | Krótki film animowany ”(2018)

Oprócz kradzieży naszych serc wspaniałą emocjonalną historią, Pip był świetnym przykładem, jak tworzyć dobre animowane treści, które były odpowiednio dobrane do celu kampanii i zapadły w pamięć odbiorcom.

Nie możemy się doczekać

Zabierając te niezapomniane przykłady razem z nami w następną dekadę, mamy dla was 5 wskazówek dotyczących marketingu treści, które należy wziąć pod uwagę przy przyszłych kampaniach:

  1. Opowiadanie historii nie wyjdzie z mody.
  2. Pokazywanie osobowości i bycie “ludzkim” pozostanie priorytetem.
  3. Cel, przekaz i odbiorcy zawsze będą stanowić podstawę marketingu treści, niezależnie od tego, jakie treści stworzysz.
  4. Zły marketing pozostaje z tobą i może pogorszyć twoją reputację na wiele lat.
  5. Bądź świadomy i wrażliwy na to, co dzieje się na całym świecie, nigdy nie trywializuj problemów społecznych.

Oto nowa dekada świetnych treści!

Autorem artykułu jest zespół Navigate Video. Materiał pochodzi z bloga naszego partnera – Content Marketing Association >>>