Digital Natives mówią: sprawdzam!

Digital Natives mówią sprawdzam

Digital NativesPrawie 80% Polaków przed wysłaniem CV aktywnie sprawdza informacje o pracodawcy. Społeczną aktywność firmy, jej sposób działania oraz reputację w branży najczęściej weryfikują młodzi ludzie, do 24 roku życia.

Nie milkną dyskusje i komentarze na temat pokolenia Y, a już na rynku pracy pojawia się następna generacja pracowników. Mimo, że dopiero na początku swojej drogi zawodowej, generacja Z, już w znaczący sposób wpływa na pracodawców i rynek pracy. Pracodawcy, by ograniczyć ryzyko zatrudnienia niewłaściwej osoby, skrupulatnie prześwietlają informacje zawarte w CV kandydatów. Podobnie działają potencjalni pracownicy, dla których wyszukiwanie informacji o firmie, do której planują aplikować, to podstawa.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla Grupy On Board Think Kong, prawie 80% Polaków, przed wysłaniem CV, aktywnie poszukuje informacji o swojej przyszłej firmie. W dobie Digital Natives Google stał się ważnym kanałem komunikacji, a dbałość o reputację w Google Search jest dla firm kluczowa – komentuje Norbert Kilen, Dyrektor Strategii agencji social media & content marketing Think Kong On Board. Cala aktywność firmy, także jej wpadki, problemy czy krytyka są widoczne dla potencjalnych pracowników. Hasło podpowiadane przez Google przy wpisywaniu nazwy prawie każdej firmy to „opinie”. Wyniki prowadzą do forów, często bardzo krytycznych treści, których lektura może zniechęcić do wysyłania CV. Niestety nie da się reputacji w Google poprawić w miesiąc czy dwa  – dodaje Kilen.

Weryfikowanie zaangażowania potencjalnego pracodawcy w działania z zakresu odpowiedzialnego biznesu, w życie społeczności lokalnych czy wdrażanie proekologicznych rozwiązań dotyczy wszystkich grup wiekowych, jednak jest szczególnie widoczna w najmłodszej grupy respondentów.

Coraz częściej osoby poszukujące pracy doceniają zaangażowanie potencjalnego pracodawcy. Jest dla nich ważne to, czy firma jest odpowiedzialna społecznie i weryfikują informacje na jej temat. Dzisiaj nie wystarczy już ładna CSR-owa wizytówka na stronie korporacyjnej, ale prawdziwe działania. Kandydaci sprawdzają opinie pracowników, chcą wiedzieć, jak wygląda realizacja zarówno kwestii ekologicznych, jak i związanych z prawami człowieka. Chcą świadomie wybrać producenta fair trade czy firmę nie testującą produktów na zwierzętach – wyjaśnia Izabela Sałamacha, CSR practice leader, Grupa On Board Think Kong. – Nie powinno nikogo zdziwić, jeśli aplikujący wezmą pod uwagę to, w jakie akcje społeczne czy dobroczynne angażuje się firma i na tej podstawie wyślą CV.

Pracodawcy więc powinni prowadzić otwartą komunikację w obszarze CSR i angażować w realizację strategii zrównoważonego rozwoju swoich pracowników, którzy mogą stać się skutecznymi ambasadorami marki zatrudniającego – dodaje Sałamacha.

Więcej informacji o tym, jak młode pokolenie zmienia rynek pracy i komunikację firm dostępne jest w artykule: Młode pokolenie zmienia rynek pracy i komunikację firm

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 29-31 stycznia 2018  r. przez SW Research metodą OmniWatch na reprezentatywnej próbie 802 użytkowników internetu w Polsce.

Szukasz agencji PR?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację PR z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.