Do globalnej sieci niezależnych agencji public relations Ecco Network, której polskim przedstawicielem jest agencja On Board Think Kong dołącza dubajska Shamal. Agencja zapewni wsparcie i doradztwo dla marek wchodzących do Zjednoczonych Emiratów Arabskich i rynków z rejonu Zatoki Perskiej.
ECCO zrzesza 32 niezależne, zarządzane przez właścicieli agencje w ponad 40 krajach na całym świecie oferując swoje usługi na kluczowych rynkach globalnych. – Strategiczna lokalizacja Shamal w Dubaju, który jest handlowym i medialnym centrum regionu Zatoki Perskiej, jest idealna, szczególnie dla naszych członków, których klienci są zainteresowani wejściem na dynamiczne rynki wschodzące – mówi Christian Kollman, prezes ECCO Network.
– Rozszerzając nasz zasięg na Zatokę Perską, możemy oferować nowe możliwości biznesowe każdej agencji w sieci. Obecne czasy również temu sprzyjają, wiele firm szuka nowych rynków, szczególnie w związku z trwającymi napięciami handlowymi USA z Chinami, Francją, Niemcami i resztą UE, nie wspominając już o potencjalnych reperkusjach, jakie może spowodować Brexit – dodaje Kollman.
Shamal Communications
Założona w 2004 roku przez Stevena Jonesa i Nathalie Visele agencja Shamal to butikowa agencja, która pracuje dla klientów z branż hotelarskiej i turystycznej, nieruchomości, farmaceutyków, zarządzania obiektami, rekreacji, handlu detalicznego, energii i zrównoważonego rozwoju. – Oczywiście przed podjęciem decyzji o dołączeniu do ECCO Network przyglądaliśmy się innym sieciom, ale wizja i misja ECCO są spójne z naszą filozofią i wyobrażeniem, jak powinna działać globalna sieć PR – mówi James Lakie, dyrektor generalny Shamal Communications.
– Dołączenie do dużej organizacji o doskonałej reputacji zapewni naszym klientom bezpośrednie wsparcie na niektórych z największych i najbardziej różnorodnych rynków na całym świecie, pomagając im poprawić rozpoznawalność marki i reputację za granicą – dodaje Lakie. ECCO organizuje dla swoich partnerów regularne szkolenia, a także dwie międzynarodowe konferencje rocznie.
– Dzięki temu będziemy na bieżąco z najnowszymi trendami w branży i najlepszymi międzynarodowymi praktykami. Dodatkowo będziemy mogli nawiązywać kontakty z naszymi współpracownikami z całego świata, identyfikując możliwości rynkowe – tłumaczy James Lakie.
On Board Think Kong
– Cieszymy się mogąc powitać w sieci kolejnego partnera, dzięki któremu będziemy mogli wesprzeć działania naszych klientów na kolejnych rynkach – mówi Norbert Ofmański, partner w agencji OBTK.
On Board Think Kong to część międzynarodowej sieci public relations ECCO Network obecnej w ponad 40 krajach, łącznie zatrudniającej ponad 1500 konsultantów w 50 biurach na całym świecie. Główne obszary specjalizacji to: korporacyjne doradztwo public relations, content marketing & SEO, komunikacja w kanałach społecznościowych. Projekty On Board Think Kong wyróżniane są między innymi za kreatywność i skuteczność (Effie, Golden Drum, IPRA Golden Awards, IAC, Stevie Awards). W Polsce agencja należy do Związku Firm Public Relations. Od maja 2018 r. On Board Think Kong jest jedynym polskim członkiem brytyjskiego stowarzyszenia Content Marketing Association.