Dobry content ma zapewniać witrynie wysoką pozycję w wyszukiwarce, wspierać budowanie wizerunku marki, a także przyciągać odbiorców, angażować ich i – przede wszystkim – wyposażać ich w przydatną z ich punktu widzenia wiedzę. Wiele treści, które pojawiają się w sieci, generuje ruch tylko przez pewien okres, tuż po publikacji. Są też takie, które bardzo długo zachowują świeżość i dzięki temu przynoszą firmie dodatkowe, długofalowe korzyści. Mowa o evergreen content. Czym dokładnie jest, co możesz dzięki niemu zyskać i jak go dobrze przygotować? Zapraszamy do lektury!
Content evergreen: co to jest?
Dosłowne tłumaczenie tego terminu to „wiecznie zielony content”. Mówiąc najprościej, to treść, która zachowuje aktualność i generuje ruch na stronie nie tylko przez pewien okres po publikacji, ale stale. Taki content:
- cieszy się trwałym zainteresowaniem,
- przynosi odbiorcom wartościowe treści,
- w ciekawy sposób wyczerpuje jakiś ważny, a zarazem uniwersalny temat.
Przykłady wiecznie żywych treści
Jeśli napiszemy artykuł dotyczący modnych ubrań na wiosnę 2023, prawdopodobnie wygeneruje on spory ruch, ale tylko chwilowy, a potem przepadnie w odmętach internetu i raczej nikt do niego nie wróci. Podobnie będzie z newsami czy felietonami. Z kolei evergreen content zapewni nam regularny i długofalowy ruch. Content marketing to cały wachlarz różnych typów treści. Jakie najchętniej wykorzystuje właśnie evergreen content?
Zwykle to poradniki, artykuły blogowe, case studies czy instrukcje. Przykłady? Artykuły blogowe o zdrowym odżywianiu, przepisy kulinarne, treści wyjaśniające definicje, poradniki (np. dotyczące przycinania roślin w ogrodzie, naturalnych sposobów czyszczenia zabrudzeń w domu, karmienia młodych kotów), materiały instruktażowe (np. jak wymienić oponę w samochodzie) czy teksty na temat klasycznych, ponadczasowych dzieł.
Korzyści z tworzenia evergreen content
W evergreen content marketingu drzemie duży potencjał marketingowy – może przynieść Twojej firmie konkretne, cenne korzyści. Oto one.
Zapewniasz stronie stały ruch
Wiecznie żywe treści są jednym z najskuteczniejszych sposobów zwiększenia ruchu na stronie, i to przez miesiące, a nawet lata.
Budujesz swój autorytet
Oferując na swoim blogu firmowym wartościowe treści, stawiasz się w pozycji eksperta. Wyposażasz odbiorców w wiedzę potrzebną im tu i teraz, rozwiewasz wątpliwości, a to rodzi zaufanie i lojalność wobec Twojej marki.
Wspierasz strategię SEO
Wiecznie zielony content, generując regularne wejścia na stronę, jest jednym ze skutecznych narzędzi zapewniających wysokie pozycjonowanie.
Jak tworzyć skuteczny evergreen content?
Jeśli chcesz, by Twój content naprawdę okazał się wiecznie żywy, musisz pamiętać o kilku kwestiach.
Wybierz uniwersalny temat
Kluczem jest trafny, uniwersalny temat, który będzie dostarczał odpowiedzi na najczęstsze pytania odbiorców. Oczywiście musi być to tematyka rzeczywiście związana z Twoją branżą, wartościowa dla Twojej grupy docelowej. Trudność polega na tym, że dany temat został już zapewne wiele razy opracowany. Spróbuj więc znaleźć swoje, świeże ujęcie; jakiś pomysł, własny klucz do jego przedstawienia. Pisz w prosty, przystępny sposób.
Dobierz słowa kluczowe
Zanim zaczniesz tworzyć tekst, dokładnie przeanalizuj i dobierz odpowiednie słowa kluczowe. Pomocne będą narzędzia takie jak Google Analytics, SurferSEO, Contadu czy Senuto. Słowa kluczowe zapewnią Ci wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
Zadbaj o optymalizację SEO artykułu
Oprócz doboru słów kluczowych, zwróć uwagę na inne czynniki ważne z punktu widzenia pozycjonowania: odpowiedni układ i strukturę tekstu (akapity, nagłówki), linkowanie wewnętrzne (do innych artykułów z Twojej strony) lub zewnętrze (do innych witryn). Ważne są także meta title i meta description. Oczywiście zawsze kluczem jest unikatowość treści – algorytmy Google są na nią bardzo wyczulone. Warto podejść do optymalizacji SEO kompleksowo, dlatego najlepiej powierzyć tę kwestię specjalistom z agencji SEO.
Unikaj odniesień do aktualnych wydarzeń
Unikaj jakichkolwiek treści z pierwiastkiem newsów, odniesień do bieżących wydarzeń wykluczają długofalową świeżość treści. Nie używaj też danych czy raportów, które stracą aktualność.
Regularnie odświeżaj treści
By faktycznie zapewnić ruch na stronie przez miesiące, a nawet lata, warto co jakiś czas odświeżać treści z zakresu content evergreen. Jak to zrobić? Na przykład uzupełniając je o nowe informacje, zmieniając grafiki czy wprowadzając modyfikacje w obrębie słów kluczowych. Taki recykling treści może podbić ruch na stronie.
Szukasz agencji Content Marketingowej?
Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację z naszym doradcą.
Wynieś swój content marketing na wyższy poziom!
Pamiętaj, że evergreen content jest tylko jednym z elementów skutecznego marketingu treści. Warto przeplatać tego typu teksty innymi, związanymi z aktualnymi trendami czy przejściową popularnością danych tematów. A wszystko to powinno być elementem starannie opracowanej, szytej na miarę i spójnej strategii komunikacji reklamowej Twojego biznesu.
Potrzebujesz wsparcia w zakresie content marketingu? Zapraszamy do kontaktu!