Facebook Messenger dla firm – jak z niego korzystać? Kompletny przewodnik

Facebook Messenger dla firm - jak z niego korzystać? Przewodnik

Facebookowy Messenger stał się jednym z najważniejszych komunikatorów, przy pomocy którego firmy z całego świata pozostają w kontakcie ze swoimi klientami. Zadbaj o to, by w pełni wykorzystać jego potencjał. Zapraszamy do lektury naszego kompleksowego poradnika dla firm!

Czym jest Facebook Messenger?

Messenger to dedykowana użytkownikom Facebooka, darmowa aplikacja, która umożliwia przesyłanie wiadomości, prowadzenie rozmów głosowych i wideo, a także udostępnianie znajomym relacji w formie zdjęć lub krótkich filmików. Z komunikatora korzysta już ponad 1,3 miliarda osób na całym świecie, co daje Messengerowi drugie miejsce w globalnym rankingu najpopularniejszych aplikacji do przesyłania wiadomości.

Dlaczego warto korzystać z Messengera prowadząc firmę?

Facebook Messenger to również popularny kanał komunikacji firm z klientami. Aplikacja daje firmom naprawdę szerokie pole działania.

Dlaczego warto korzystać z Messengera prowadząc firmę?

Pozyskuj klientów niezależnie od lokalizacji

Dzięki Messengerowi, odbiorcy będą mogli błyskawicznie skontaktować się z Tobą z każdego miejsca na świecie. Komunikator ułatwia pozyskiwanie nowych klientów, ponieważ w bezpośredniej konwersacji możesz nakłonić zainteresowaną osobę do zakupu, bądź podjęcia innego działania w miejscu, w którym aktualnie się znajduje. Co więcej, jeśli odpowiednio zaprogramujesz robota konwersacyjnego, rozmowy z osobami zainteresowanymi Twoją ofertą będą mogły odbywać się automatycznie, co oznacza obsługę klienta czynną przez całą dobę – w dodatku bez dodatkowych kosztów!

Zwiększ rozpoznawalność i zbuduj zaufanie do marki

Poza obsługą klienta, Messenger firmowy daje możliwość zaprezentowania oferty Twojej firmy większej liczbie osób i zbudowania z nimi wartościowych relacji. Nie chodzi wyłącznie o kosztowne kampanie reklamowe. Już bezpośrednia rozmowa z pracownikiem pokazuje, że Twoja firma jest bardziej zaangażowana i godna zaufania, a to ułatwia podjęcie decyzji o zakupie! W przeprowadzonej na Facebooku ankiecie, aż 65% osób uznało, że są bardziej skłonne robić zakupy w firmie, do której mogą dotrzeć za pośrednictwem komunikatora.

Reklamy szyte na miarę

Jeśli chcesz reklamować swoją firmę w mediach społecznościowych, Business Messenger wydaje się być doskonałym wyborem. Dlaczego? To proste – aplikacja jest aktualnie najpopularniejszym komunikatorem w Polsce, co oznacza, że emisja reklam pozwoli na dotarcie do bardzo dużej liczby odbiorców. Zasięg swojej reklamy możesz zawęzić do precyzyjnie określonej grupy docelowej, która zobaczy ją między konwersacjami w aplikacji lub w formie relacji, czyli krótkich spotów reklamowych znikających po upływie doby. Możesz również tworzyć reklamy przenoszące do konwersacji – przekierowują one odbiorców z Facebooka, Instagrama i Messengera bezpośrednio do rozmowy z Twoją firmą.

Przeczytaj również: Czym jest reklama na Facebooku i jakie daje możliwości?

Jak skutecznie wykorzystać Messengera w biznesie?

Każda strona biznesowa na Facebooka domyślnie posiada dostęp do Messengera. Od niedawna komunikacja firm z klientami może odbywać się w tej samej aplikacji, której używamy do prywatnych rozmów – oznacza to, że w tym celu nie trzeba już korzystać z mniej wygodnego programu Facebook Business Suite.

Jak skutecznie wykorzystać Messengera w biznesie?

Wybierz odpowiednią nazwę użytkownika

Przede wszystkim, upewnij się, że Messenger jest włączony, a Twoja nazwa użytkownika Ci odpowiada. Powinna ona być intuicyjna, ponieważ link przekierowujący do konwersacji ma postać nazwy Twojej strony poprzedzonej adresem m.me/. Możesz umieścić go na przykład na swojej witrynie internetowej, w biogramie serwisów społecznościowych czy newsletterze.

Dodaj przycisk CTA na strony firmy

Kolejnym krokiem może być ustawienie przycisku „Wyślij wiadomość”, który będzie wyświetlać się pod zdjęciem w tle na Twojej firmowej stronie. Dzięki temu, użytkownicy otrzymają zachętę do rozpoczęcia konwersacji. Podobny przycisk z tak zwanym wezwaniem do działania (ang. CTA – call to action) można również zamieścić na stronie internetowej, blogu lub dodać do wysyłanego newslettera.

Potrzebujesz pomocy z Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Skonfiguruj powitanie i automatyczne odpowiedzi

W dalszej kolejności warto napisać ciepłe powitanie, które będzie wyświetlane, gdy zainteresowana rozmową osoba otworzy konwersację, jeszcze przed wysłaniem pierwszej wiadomości. W ustawieniach Facebooka powitanie można spersonalizować, dodając elementy takie jak imię i nazwisko piszącego do Ciebie klienta.

Aby użytkownicy nie czekali zbyt długo na informację zwrotną, możesz również skonfigurować natychmiastową odpowiedź. Jest to wiadomość, która zostanie automatycznie wysłana od razu po odebraniu zapytania od klienta. Można w niej podziękować za skontaktowanie się z firmą, poinformować o czasie pracy lub długości oczekiwania na rozmowę z przedstawicielem firmy. Oprócz tego, Facebook firmowy daje możliwość zaplanowania automatycznej wiadomości o nieobecności, która będzie zastępować natychmiastową odpowiedź wtedy, gdy firma nie pracuje, a także konfiguracji prostego FAQ, czyli odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Skorzystaj z asysty chatbotów

Chatbot na Messengerze

Automatyzacja komunikacji jest dobrym rozwiązaniem dla większych przedsiębiorstw, które chcą odciążyć swoich pracowników, oddając część zadań w ręce chatbotów, czyli automatów, które potrafią odpisywać na wiadomości otrzymane na Messengerze w sposób przypominający rozmowę z człowiekiem. Boty konwersacyjne można zatrudnić do odpowiadania na często zadawane pytania, przy obsłudze klienta, a nawet na stanowisku internetowego sprzedawcy. Robotyzacja na Messengerze pozwala również na zastąpienie tradycyjnego newslettera spersonalizowanymi wiadomościami wysyłanymi za pośrednictwem komunikatora.

Więcej na temat chatbotów przeczytasz tutaj: Chatbot na Messengerze – czym jest i jak może pomóc Twojej firmie?

Zasady komunikacji z klientami na Messengerze

Skoro od strony technicznej wszystko działa już jak trzeba, przejdźmy do omówienia kilku podstawowych zasad w komunikacji z klientami.

Reaguj jak najszybciej

Większość użytkowników Messengera oczekuje od firm natychmiastowej odpowiedzi. Facebook, aby wyróżnić strony, które szybko reagują na pojawiające się pytania, wprowadził nawet odznakę „Bardzo sprawnie odpowiada na wiadomości”. Jeśli klienci będą mogli na Ciebie liczyć, obdarzą Twoją firmę zaufaniem i lojalnością.

Odznaka szybkiego odpowiadania na wiadomości na Messengerze

Spersonalizuj swoje wiadomości

W świecie takim jak messenger marketing, małe rzeczy, takie jak zwracanie się do odbiorców po imieniu, często czynią dużą różnicę. Pokaż swoim klientom, że każdego z nich traktujesz osobno, pamiętasz o poprzednich zamówieniach, a ich opinie i indywidualne preferencje są dla Ciebie ważne.

Podsumowanie

Na koniec trochę twardych danych: czy wiesz, że każdego miesiąca firmy wymieniają ze swoimi odbiorcami ponad 20 miliardów (sic!) wiadomości na Messengerze? Tylko nad Wisłą, z aplikacji korzysta prawie 14 milionów użytkowników. Komunikatory stały się niezbędnymi narzędziami prowadzenia biznesu. Obecność na Messengerze jest dziś dla niemal każdej firmy koniecznością, która daje korzyści w postaci większego zaangażowania i lojalnych klientów.

Jeśli chcesz w pełni wykorzystać możliwości mediów społecznościowych, rozkręcić konto firmowe na Facebooku lub Instagramie, czy podbić TikToka, najlepiej skorzystać z wsparcia specjalistów. Nasza agencja z pełnym zaangażowaniem pomoże Twojej firmie osiągnąć sukces na Messengerze i innych platformach social media. Zapraszamy do kontaktu!