Family friendly content – czym jest i jak może wesprzeć rozwój Twojego biznesu?

Family friendly content - co to znaczy i jakie korzyści może przynieść Twojej firmie?

Family friendly content to sposób kształtowania komunikacji, który obecnie w przestrzeni marketingowej coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Jeśli szukasz strategii budowania czy rozwoju swojej marki, być może taki kierunek okaże się strzałem w dziesiątkę. Jak właściwie rozumieć ten termin? Co family friendly content może przynieść Twojej firmie i jak w pełni wykorzystać jego potencjał? Poniżej znajdziesz wyjaśnienie i praktyczne wskazówki.

Czym jest family friendly content?

Family friendly content, czyli – w dosłownym tłumaczeniu – treść przyjazna rodzinie to przekaz skierowany do różnych pokoleń.

Co to oznacza w praktyce?

  • Treść ma być zrozumiała dla każdego i dostosowana do wszystkich – dotyczy to zarówno dzieci, jak i rodziców czy dziadków.
  • Nie ma tu miejsca na kontrowersyjne tematy, wulgaryzmy, erotykę i przemoc.
  • Content przyjazny rodzinie zbudowany jest na uniwersalnych wartościach.

Tak naprawdę to nic nowego. Pamiętasz, jak w latach 90. całe rodziny zasiadały przed telewizorem, oglądając kultowe seriale, które bawiły młodszych i wzruszały starszych? Potem w mediach nacisk położono raczej na szukanie kontrowersji i szokowanie (coraz więcej nagości, przemocy czy wulgaryzmów), co wykreowało bardziej sztywny podział między tym, co dla dzieci, a tym, co przeznaczone tylko dla dorosłych.

Obecnie jednak content przyjazny rodzinie wraca do łask i staje się potężnym narzędziem w marketingu. Z czego to wynika?

Może pewną podpowiedzią jest fakt, że żyjemy w czasach szeroko rozumianego kryzysu. Problemy ekonomiczne, pandemia czy wojna sprawiły, że w społeczeństwie jeszcze silniej dochodzi do głosu potrzeba harmonii, beztroskich chwil, tworzenia silnych więzi i budowania zdrowych relacji. A family friendly content zdecydowanie wychodzi naprzeciw takim oczekiwaniom.

Co to jest family friendly content?

Korzyści z tworzenia family friendly content

Dlaczego ta droga może się okazać efektywnym sposobem na kształtowanie wizerunku firmy i generowanie zysków? Po pierwsze, poprzez ukierunkowanie na różne pokolenia content przyjazny rodzinie pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a to zwiększa szansę na duży zasięg komunikatów i pozyskanie klientów.

Korzyści z tworzenia family friendly content

Po drugie, jest odpowiedzią na aktualne potrzeby społeczne. W końcu wartości rodzinne to coś, co większość z nas stawia na szczycie piramidy priorytetów, niezależnie od tego, jaką funkcję pełnimy. Dobre, uniwersalne treści po prostu przyciągają… I tu dochodzimy do kolejnej korzyści – family friendly content staje się skutecznym sposobem budowania pozytywnego wizerunku firmy. Bo jeśli ta da się poznać jako ceniąca wartości rodzinne, zostanie obdarzona zaufaniem. A to z kolei umożliwi zamianę biernych odbiorców na zaangażowanych klientów identyfikujących się z marką.

I jest jeszcze wartość dodana – oprócz oddziaływań czysto biznesowych, content przyjazny rodzinie może kształtować postawy, wywierać społeczny wpływ.

Potrzebujesz pomocy z Content Marketingiem?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Jak tworzyć dobry family friendly content?

Oczywiście w ukierunkowanie treści na szerokie grono odbiorców wpisany jest duży potencjał, ale też pewne trudności. Czy łatwo trafić jednocześnie do dzieci, nastolatków, rodziców i dziadków? Nie. Warto jednak szukać takich dróg. Jak to zrobić?

  • Przede wszystkim, odwołaj się do własnego doświadczenia. Zapewne jesteś rodzicem, synem lub córką, ciocią, dziadkiem… Odgrzebuj wspomnienia czy uśpione marzenia. Za czym tęsknisz? O czym marzysz? Co porusza Twoje serce? Czego chciałbyś nauczyć swoje dzieci? Możesz te pytania zadać też swoim bliskim. Czas spędzony na boisku z tatą, wspólne gotowanie z mamą, rodzinne wypady za miasto, wakacje na wsi u dziadków, kultowy film czy piosenka… Wszystko to może stać się inspiracją. Ma być życiowo, praktycznie, naturalnie.

Jak tworzyć dobry family friendly content?

  • Wybierając temat, z gruntu odrzuć te kontrowersyjne. Zdecyduj się na bezpieczny i uniwersalny, taki jak miłość, zwycięstwo dobra nad złem, wartość relacji czy wspólnie spędzonego czasu itp. Pomyśl nad kierunkiem, w jakim chcesz pójść. Twój content ma bawić? Wzruszać? A może jedno i drugie? Ważne, by wciągnąć odbiorców w historię, która zaangażuje, zainspiruje, wywrze na nich konkretny wpływ.
  • Uważaj, by nie skupić się przesadnie na potrzebach dzieci. Spróbuj znaleźć coś, co przypadnie do gustu i starszym, i młodszym. Czasem będzie to wymagać tworzenia contentu na dwóch poziomach – zawarcia w nim czegoś, co rozbawi czy zainteresuje najmłodszych, a także czegoś, co zrozumie tylko starsze pokolenie.

Zobacz także: Artykuły na bloga firmowego – skąd czerpać inspiracje do tworzenia nowych treści?

Jak powinien wyglądać family friendly content?

Przede wszystkim wykreowany przekaz ma być prosty i lekki. O ile prostota komunikacji w ogóle jest ważnym aspektem w tworzeniu treści marketingowych, to tu nabiera jeszcze większego znaczenia.

Jak powinien wyglądać family friendly content?

Do tego całość komunikacji ma być spójna. Ważny jest odpowiedni dobór nie tylko warstwy językowej, ale też tej wizualnej (grafiki, zdjęcia).

Idealny family friendly content szuka balansu w kwestii emocjonalnego nasycenia treści. Emocje oczywiście są pożądane, ale na tyle, by przyciągać, budować napięcie lub rozbudzać pozytywne skojarzenia. Nie mogą obciążać czy stresować (zwłaszcza dzieci).

Post na Facebooku zachęcający do twórczego spędzenia rodzinnego czasu, folder czy video z kultowymi postaciami lub piosenką, atrakcyjna infografika… Właściwie każda z form wykorzystywanych w content marketingu może posłużyć jako dobry kanał takiej komunikacji.

Podsumowanie

W family friendly content wpisany jest duży potencjał marketingowy. To szansa na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, zbudowanie pozytywnego wizerunku marki i wygenerowanie zysków. Właściwie wykorzystany może wznieść Twoją działalność na nowy poziom.