TikTok to obok Facebooka, Instagrama i YouTube’a jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie. Początkowo korzystali z niej głównie młodzi odbiorcy, jednak bardzo szybko okazało się, że to doskonały kanał do prowadzenia różnego rodzaju akcji marketingowych i budowania świadomości marki również wśród starszej społeczności. Warto pamiętać, że tworzenie contentu na TikToku to jedno, a zwrócenie uwagi odbiorców – drugie. Jak zatem zwiększyć swój zasięg, wykorzystując do tego hashtagi? Temu zagadnieniu poświęciliśmy nasz dzisiejszy artykuł!
Czym są hashtagi?
Słowo hashtag z całą pewnością znają wszyscy internauci.
Ich głównym celem jest koloryzowanie treści oraz zoptymalizowanie pracy algorytmów, które dopasowują content do preferencji danej grupy docelowej. Przez długi czas hashtagi były zarezerwowane jedynie dla Instagrama, jednak szybko przeniosły się również do pozostałych mediów społecznościowych.
Dziś królują także na TikToku, gdzie pełnią wręcz kluczową funkcję w zakresie budowania zasięgu i identyfikacji treści pod kątem podejmowanej tematyki czy stylu. Co ważne, hashtagi są „klikalne‟ – po wybraniu jednego z nich, platforma przenosi nas na stronę wyszukiwania z tą samą frazą. To niezwykle pomocne podczas poruszania się w mediach społecznościowych, co odbiorcy wyraźnie doceniają.
Dla przykładu: tegoroczną edycję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy można było śledzić również na TikToku. Fundacja stworzyła oficjalny hashtag #wosp2022, do którego użytkownicy publikowali swoje relacje z wielkiego finału i promowali różnego rodzaju aukcje oraz zbiórki. Po kliknięciu w hashtag mogliśmy oglądać również nagrania zza kulis wydarzenia.
Polecamy do czytania: TikTok dla biznesu – czy warto inwestować i jak efektywnie go wykorzystać?
Jak znaleźć najlepsze hashtagi?
Dobierając hashtagi do swoich filmów, można oczywiście kierować się intuicją i preferowaną estetyką. Takie działanie bywa jednak mało wydajne i na dłuższą metę nie wspiera budowania zasięgu kanału. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest przemyślane dodawanie hashtagów, wybierając jedynie te najlepsze. Jak jednak znaleźć popularne i efektowne frazy, które zapewnią filmom dużą ilość wyświetleń? Spieszymy z odpowiedzią!
#Sprawdź działania konkurencji
Analiza działań konkurencji to podstawa tworzenia każdej strategii marketingowej, niezależnie od wybranych kanałów promocji. Nie chodzi tu oczywiście o wierne odwzorowywanie i naśladowanie jej poczynań, ale raczej o gruntowną wiedzę na temat zachowań użytkowników i inspirację. Być może okaże się, że konkurencja wykorzystuje frazy, których Ty w ogóle nie brałeś pod uwagę? A może z obserwacji rywali uda Ci się wydedukować, których hashtagów zdecydowanie nie warto używać?
#Zbadaj preferencje swojej grupy docelowej
Najlepsze hashtagi to oczywiście takie, na które Twoi odbiorcy reagują w pożądany sposób. Aby je znaleźć, warto przeanalizować upodobania grupy docelowej i poszukać inspiracji w filmach jej członków. Istnieje bowiem duża szansa, że osoby podobne do nich szukają i używają właśnie tych samych fraz. Analiza grupy odbiorców to również szansa na zdobycie wartościowych informacji na jej temat, które z całą pewnością okażą się pomocne podczas tworzenia Tik-Tok-owego contentu!
#Stwórz własny, markowy hashtag
Opisując filmy na Tik-Toku, niezwykle ważne jest, aby wykorzystywać potencjał już istniejących hashtagów i tych funkcjonujących w świecie mediów społecznościowych od dłuższego czasu. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby utworzyć własny hashtag, który będzie odwoływał się bezpośrednio do specyfiki marki. Taką ścieżkę wybrało wiele światowych brandów, tworząc jednocześnie nowe trendy na TikToku.
Świetnym przykładem są hashtagi producenta kosmetyków Alterra: #wzgodzieznaturą #wzgodziezemną, które są związane z głównymi założeniami marki. Innym przykładem jest międzynarodowa akcja sieci Cirle K i hashtag #GetReadyToFreeze, który ma na celu promować nowy napój chłodzący. Obie akcje wygenerowały markom setki duetów i odtworzeń filmów, podnosząc jednocześnie zasięgi organiczne. Jak zatem stworzyć dobry hashtag marki? Warto postawić na nieskomplikowane słownictwo i kreatywną grę słów, która zaciekawi odbiorców i stanie się ciekawym elementem komunikacji z innymi użytkownikami platformy!
Użytkownicy TikToka cenią sobie kreatywne i ciekawe materiały. Ich stworzenie wymaga znajomości trendów i algorytmów platformy. Jeśli czujesz, że nie wykorzystujesz w pełni potencjału TikToka, zgłoś się do nas. Nasza agencja social media skutecznie wesprze Cię w tych działaniach.
Szukasz agencji Social Media?
Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.
Tworzenie własnego hashtag challenge
Jeśli dane wyzwanie jest naprawdę ciekawe, trend bardzo szybko zyskuje popularność i staje się na TikToku prawdziwym hitem. Z tego powodu zdecydowanie warto obserwować nowe wyzwania i aktywnie brać w nich udział!
W ostatnim czasie TikTok wprowadził również możliwość tworzenia sponsorowanych wyzwań, z czego chętnie korzysta wiele marek.
Warto jednak pamiętać, że nawet największy budżet reklamowy nie zastąpi wartości płynącej z filmu i kreatywnego pomysłu, dlatego wymyślając własny hashtag challenge, warto uwzględnić upodobania grupy docelowej lub postawić na absolutnie pionierski pomysł, który zdobędzie uwagę odbiorców.
Warto w tym miejscu przytoczyć kilka ciekawych przykładów kampanii marketingowych na TikToku, które wykorzystały potencjał viralowych wyzwań.
- #DogrywkaTmobile z Robertem Lewandowskim – hashtag challenge stworzony przez markę T-mobile był prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Zasady były proste: Robert Lewandowski nagrał kilka swoich topowych trików z piłką, a użytkownicy mieli za zadanie odpowiedzieć na nie za pomocą opcji duet. Osoby, które opublikowały najlepsze odpowiedzi, mogły wygrać koszulki z autografem piłkarza. Do końca zeszłego roku challenge ten wygenerował ponad 212 milionów wyświetleń!
- #ChupaChupsMelodyPops – hashtag challange stworzony przez ChupaChups również nakłaniał użytkowników do wejścia w interakcję z marką za pomocą duetów. W akcji wykorzystano lizaka, na którym można było zagrać przeróżne melodie. W efekcie użytkownicy wykazali się ogromną kreatywnością, generując jednocześnie imponujące zasięgi dla producenta słodyczy.
- #JestGranieJestChrupanie – hashtag challenge marki Crunchips był skierowany do polskich użytkowników platformy i powstał przy okazji Euro 2020 (odbywającego się w roku 2021). Użytkownicy mieli za zadanie ukazać na swoich filmach przygotowania do wspólnego oglądania rozgrywek i kibicowania polskiej drużynie. Najciekawsze produkcje zostały oczywiście przez markę nagrodzone.
Zobacz także: 6 Aktualnych Trendów Social Media w 2022
Jak używać hashtagów na TikToku? Garść praktycznych porad
Zwiększenie popularności kanału na TikToku za pomocą hashtagów jest w zasięgu Twoich możliwości, jednak aby rezultat był prawdziwie satysfakcjonujący, warto poznać kilka istotnych zasad dobierania fraz do filmów. Poniżej prezentujemy garść praktycznych porad, które pomogą Ci zbudować solidne audytorium na swoim kanale!
Wykorzystaj maksymalną ilość znaków!
Limit w opisie filmu na TikToku to 100 znaków. Zdecydowanie warto wykorzystać to pole w 100%, dodając tyle popularnych hashtagów, ile tylko się da!
Łącz popularne hashtag z niszowymi!
Wiele marek decyduje się na łączenie modnych hashtagów z tymi mniej popularnymi. Dlaczego warto stosować podobne praktyki? Przede wszystkim z uwagi na możliwość dotarcia do wszystkich odbiorców, niezależnie od ich upodobań czy nawyków. Stosując popularne hashtagi, można skutecznie zwiększyć zasięg filmu, jednak staje się on jedynie jednym z setek innych opisanych tymi samymi frazami. Warto zatem wyróżnić się na tle konkurencji i dodać do opisu alternatywne hashtagi.
Nie zapominaj o podstawach!
Konstruując opisy do filmów na TikToku, nie można również zapominać o hashtagach, które są absolutną podstawą! Mamy tu na myśli przede wszystkim takie frazy jak #dc, #dlaciebie, #viral czy #fyp. Możliwe, że jeśli z nich zrezygnujesz, to nic wielkiego się nie wydarzy, ale lepiej nie ryzykować i nie zaburzać pracy doskonale działających algorytmów!
Korzystaj z przestrzeni w komentarzach!
Sprytnym sposobem na zwiększenie zasięgu za pomocą hashtagów, jest dodawanie ich również w sekcji komentarzy. Warto wiedzieć, że według TikTok-owych algorytmów nie są one uznawane za tak priorytetowe, jak te znajdujące się w opisie filmu, ale z całą pewnością zwiększają szanse na odkrycie filmu w wyszukiwarce.
Analizuj i zapisuj najlepsze hashtagi!
Naszą ostatnią radą jest konsekwentne analizowanie skuteczności poszczególnych hashtagów i zapisywanie tych, które okazały się najlepsze. Pozwoli Ci to dokonać realnej oceny preferencji swojej grupy docelowej oraz wyciągnąć wartościowe wnioski. Dzięki temu każdy kolejny film będzie zyskiwał coraz większe zasięgi!
Podsumowanie
Przemyślane wykorzystywanie hashtagów to gotowy przepis na TikTok-owy sukces. Warto pamiętać, że kluczową rolę w tej kwestii pełni dedukcja i nieustanna obserwacja nowych trendów, virali i wyzwań. Stosując się do naszych dzisiejszych porad, z całą pewnością zwiększysz zasięg swojego kanału, a liczba obserwujących zacznie konsekwentnie rosnąć!