Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Cennik SEO w 2022

Ile kosztuje pozycjonowanie stron? Cennik SEO dla stron i sklepów

Dziś SEO jest jedną z najważniejszych gałęzi marketingu cyfrowego. Oznacza to, że jeśli prowadzisz biznes internetowy, musisz o nim pomyśleć. Szukasz informacji o tym, ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Już na wstępie tego artykułu, musimy zaznaczyć, że nie istnieje jednoznaczna odpowiedź na to pytanie. Naprawdę zależy to od wielu czynników. Więcej o cenniku pozycjonowania stron i jego zależnościach dowiesz się z naszego artykułu. Zapraszamy!

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Nawet, jeśli bezpośrednio w rozmowie zapytasz eksperta SEO: “Ile kosztuje pozycjonowanie stron w Google?” zwykle nie będzie mógł podać Ci od razu konkretnej kwoty. Raczej najpierw zapyta o to, jaki biznes prowadzisz, na jaką skalę, na jakich efektach Ci zależy. Dlatego w pierwszej kolejności zastanów się, co chcesz osiągnąć i jakim dysponujesz budżetem.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

W związku z tym pozycjonowanie strony może kosztować od około 3000 – 4000 do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Oczywiście im większy budżet, tym specjaliści z agencji SEO mogą więcej dla Ciebie zrobić.

Co obejmuje cennik pozycjonowania?

Zastanawiasz się, za co tak naprawdę zapłacisz, decydując się na SEO? Otóż prace, które będą wykonywane w ramach tej usługi, można podzielić na trzy płaszczyzny:

  • audyt SEO – koszt od około 2 tysięcy do nawet 10 000,
  • działania on-site – koszt od 2-3 tysięcy netto miesięcznie wzwyż,
  • działania off-site – koszt od 1000 miesięcznie wzwyż.

Przyjrzyjmy się teraz każdej z nich.

Audyt SEO

Audyt SEO pozwala na zmierzenie wydajności strony internetowej i zidentyfikowanie wszelkich błędów na stronie. Wykazuje:

  • problemy techniczne na stronie,
  • problemy ze strukturą witryny,
  • braki i błędy w treściach np. w zakresie nieprawidłowego zastosowania słów kluczowych.

Audyt jest standardową i kompleksową procedurą. Powinno się go przeprowadzać regularnie co jakiś czas. To, ile potrwa zależy od wielkości i złożoności Twojej strony internetowej.

Audyt SEO - co to jest?

Działania on-site

Działania on-site, czyli inaczej na stronie, obejmują:

  • analizę fraz kluczowych oraz ich odpowiednie rozmieszczenie w tekście,
  • optymalizację treści,
  • optymalizację zdjęć,
  • optymalizację kodu,
  • zadbanie o przejrzystość struktury strony,
  • zadbanie o responsywność strony,
  • zadbanie o szybkość ładowania strony,
  • wdrożenie linkowania wewnętrznego,
  • dopracowanie przekierowań,
  • dopracowanie meta-tagów oraz nagłówków H1-H6.

oraz wszelkie inne działania zmierzające do tego, by Twoja strona była pozytywnie odczytywana przez roboty Google’a. Warto tutaj zaznaczyć, że działania on-site są punktem wyjściowym dla wszelkich innych działań na stronie. Dlatego powinny zaczynać się już w momencie budowy serwisu.

Polecamy do czytania: Meta description – co to jest? Jak napisać skuteczny opis meta?

Działania off-site

Działania off-site z kolei odbywają poza serwisem. Do działań off-site zalicza się przede wszystkim link building, czyli zdobywanie wartościowych linków do strony, co również znacznie wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania. Dlatego ważne jest, by jak najwięcej dobrze ocenianych stron zawierało odnośniki do Twojej witryny.

Linki mogą być umieszczone np. w tekstach (artykuły sponsorowane lub gościnne), na forach lub w komentarzach. Z reguły link building jest procesem dosyć pracochłonnym, szczególnie jeśli zależy Ci na tym, żeby były to niedrogie strony z wysokim autorytetem, powiązane tematycznie z Twoją witryną.

Z innych ważnych działań off-site warto wymienić marketing w mediach społecznościowych, który w dużym stopniu pomaga dziś wypromować stronę www, a także wizytówkę Google, która wpływa na uwiarygodnienie witryny.

Co wpływa na koszty pozycjonowania?

Co wpływa na koszty pozycjonowania?

Na koszty pozycjonowania wpływają różne czynniki. Oto one.

Historia i wiek domeny

Z jednej strony na większe koszty powinien szykować się właściciel nowej domeny. Z drugiej strony wiek może wpływać na korzyść domeny (jeśli np. zebrała dużo linków przychodzących) lub na jej niekorzyść (jeśli nie były podejmowane żadne szczególne działania na stronie lub nazwa domeny była używana do celów naruszających zasady Google’a).

Zakup używanej domeny może być więc skróceniem sobie drogi do sukcesu, jeśli chodzi o pozycję w wynikach wyszukiwania, a zarazem zmniejszenie wydatków np. na link building, ale też może być przysłowiowym strzałem w kolano i oznaczać zwiększenie kosztów SEO.

Konkurencja

Kolejnym czynnikiem, który ma znaczenie przy określaniu kosztów pozycjonowania, jest konkurencja. Podczas prac SEO konieczne jest wykonanie jej analizy. Zasada jest też taka, że im Twoi konkurenci są lepiej wypozycjonowani, tym więcej będzie trzeba zapłacić, żeby ich dogonić. Jeśli masz dużą konkurencję, a zależy Ci na wysokiej pozycji w Google’u, szykuj się na wydatki wyższego rzędu.

Rodzaj fraz kluczowych

Jeśli chcesz się pozycjonować na bardzo konkurencyjne frazy, oznacza to zwiększenie nakładów pracy i środków, jakie należy na to przeznaczyć. Zwykle potrzeba też znacznie większej ilości czasu, żeby wbić się z nimi do top 10.

Co ważne, agencja w ramach świadczonych usług i pracy nad Twoją stroną przeprowadza często analizę fraz kluczowych, co też wymaga czasu i nakładów finansowych (w koszty wlicza się nie tylko wykonaną pracę specjalistów, ale też dostęp do dedykowanych ku temu narzędzi).

Jakość strony internetowej

Jakość strony ma znaczenie nie tylko dla efektywności działań SEO, ale także wpływa na wrażenie użytkowników, którzy po tym parametrze oceniają jej wiarygodność, a nawet przydatność. Dobra jakość strony internetowej wpływa na wysokie notowanie w wynikach wyszukiwania, co oznacza, że agencja SEO będzie miała z Twoją stroną mniej pracy.

Zobacz także: SXO – jak skuteczne połączenie SEO i UX może pomóc Twojemu biznesowi?

Zasięg

Nie musisz szykować się na wielkie koszty pozycjonowania, jeśli Twoja strona jest mała i o zasięgu jedynie lokalnym. Inaczej, jeśli prowadzisz duży sklep internetowy, który z założenia składa się z wielu różnych podstron, a Twoje produkty dedykowane są klientom z całego kraju, a nawet spoza niego.

Profil linkowy

Profil linkowy to zbiór wszystkich linków odsyłających do Twojej strony internetowej, których jakość powinna być stale analizowana. Jeśli profil linkowy jest słaby, to należy zmaksymalizować prace nad pozyskiwaniem wartościowych linków, co jednocześnie oznacza zwiększenie ceny za SEO.

Modele rozliczeń za pozycjonowanie

Modele rozliczeń za pozycjonowanieModele rozliczeń za pozycjonowanie

Istnieją różne modele rozliczania pracy SEO-wców, które możesz dostosować do swoich biznesowych potrzeb. Do najpopularniejszych z nich należą:

Rozliczanie za efekt

Można zaryzykować stwierdzenie, że oferowanie rozliczenie za efekt jest świetną reklamą dla agencji, bo zakłada płatność tylko w przypadku osiągnięcia zamierzonego celu. Najczęściej jest to właśnie osiągnięcie określonej, wysokiej pozycji w wyszukiwarce na wybrane frazy kluczowe. Ta metoda rozliczenie zdecydowanie rzadziej odnosi się do osiągnięcia innych celów – np. ruchu na stronie czy podniesienia wyników sprzedażowych. Oczywiście, by taki model współpracy był dla agencji SEO w jakikolwiek sposób opłacalny, umowa musi być zawarta na dłuższy okres (np. okres 2 lat).

Rozliczanie hybrydowe

Rozliczenie hybrydowe to połączenie opłaty stałej z opłatą za efekt (za pozycje). W tym modelu opłata stała jest zwykle niższa niż przy modelu abonamentowym, resztę dopełnia opłata za efekt. Jeśli wybierzesz ten sposób rozliczenia, to jednocześnie w znacznym stopniu minimalizujesz ryzyko podejmowania przez wykonawcę słabych jakościowo działań kosztem dążenia jedynie do końcowych efektów, co może z kolei występować w rozliczeniu za efekt.

Rozliczanie miesięczne (abonamentowe)

Jeszcze innym modelem jest stała opłata miesięczna. Jest to z założenia dużo bardziej partnerska forma rozliczenia, oparta na bezterminowej lub terminowej umowie z miesięcznym okresem wypowiedzenia. Dzięki takim warunkom, w przypadku braku zadowolenia z wykonywanych usług, możesz szybko zmienić agencję na inną. Zaletą tego rozliczenia jest pewne kompleksowe podejście do SEO, które nie koncentruje się jedynie na osiąganiu wysokich pozycji na wybrane słowa kluczowe.

Tanie pozycjonowanie stron – czy to możliwe?

Czy pozycjonowanie stron jest tanie? Odpowiedzieliśmy już na pytanie, ile orientacyjnie może kosztować SEO i od czego zależy cena za pozycjonowanie strony. Dla niektórych firm to nie będą duże koszty, dla innych mogą być obciążające.

Tanie SEO - czy to możliwe?

W takim budżecie niewiele można zrobić, a wykonawcę, który obiecuje Ci tzw. złote góry, nie powinieneś traktować poważnie. Tanie pozycjonowanie stron po prostu nie jest opłacalne w dłuższej perspektywie, bo co najwyżej możesz dostać w tej cenie słabej jakości linki oraz content, co może jedynie zaszkodzić Twojej stronie.

Potrzebujesz pomocy z SEO?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Koszty SEO: FAQ

Masz jeszcze jakieś pytania dotyczące cen za pozycjonowanie strony? Specjalnie dla Ciebie stworzyliśmy na końcu artykułu sekcję FAQ – zebraliśmy najważniejsze pytania i odpowiedzi odnoszące się do kosztów pozycjonowania.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Cennik pozycjonowania stron zależy od wielu różnych czynników. Widełki są szerokie – kwota waha się od 2000 do nawet 20 000.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest z reguły droższe niż pozycjonowanie zwykłej, mało złożonej strony. Cena zaczyna się zazwyczaj od 5000 i może sięgać do 20 000 w przypadku bardzo dużych i rozbudowanych stron sklepów internetowych.

Od czego zależy cena pozycjonowania stron?

Cena pozycjonowania strony zależy od jej wielkości, historii i wieku domeny, konkurencji, jakości strony internetowej, jej zasięgu, profilu linkowego oraz rodzaju fraz, na jakie Twoja strona ma być pozycjonowana.

Ile kosztuje audyt SEO?

To, ile będzie kosztował Cię audyt SEO strony w dużym stopniu zależy od jej wielkości i złożoności. Zwykle cena wynosi od 2000 do 10 000 tysięcy złotych.

Kiedy widoczne są pierwsze efekty?

Pozycjonowanie stron jest długofalowym procesem, ale pierwsze efekty zwykle widoczne są już po kilku miesiącach współpracy z agencją SEO. Niekiedy jest to nawet znacznie szybciej (dotyczy to np. wstępnej optymalizacji strony).

Po jakim czasie widać efekty pozycjonowania?

Jaki model rozliczeń wybrać?

Najkorzystniejszym sposobem rozliczania z agencją SEO jest opłata stała, czyli abonamentowa. Dzięki temu modelowi zyskujesz pewność, że działania na stronie będą prowadzone przez wykonawcę z dbałością o każdy aspekt SEO.

Podsumowanie

Jeśli zależy Ci na efektywnym pozycjonowaniu, przygotuj się na inwestycję. Kwota, którą zapłacisz za usługi SEO, będzie zależeć od wielkości Twojej strony internetowej i zakresu usług, których potrzebujesz. Chcesz poznać cennik SEO agencji On Board Think Kong? Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.