Jak sprawdzić statystyki na Instagramie i dlaczego powinieneś to zrobić już dziś?

Jak sprawdzić statystyki na IG?

Każdy, kto prowadzi konto firmowe na Instagramie, powinien trzymać rękę na pulsie i na bieżąco monitorować najważniejsze wskaźniki. Nic dziwnego, że specjaliści od mediów społecznościowych kochają statystyki – jak się do nich dostać i dlaczego są one tak ważne? Zapraszamy do lektury!

Kto może sprawdzić statystyki na Instagramie?

Aby zobaczyć statystyki, konieczne jest posiadanie konta biznesowego. Jeśli do tej pory korzystałeś z profilu osobistego, zobacz tutaj, w jaki sposób możesz przejść na wersję profesjonalną. Oferuje ona dużo możliwości: oprócz statystyk, uzyskasz również dostęp do firmowej skrzynki odbiorczej, funkcji promowania treści czy dedykowanego przycisku służącego do kontaktu z Twoją firmą.

Dlaczego warto sprawdzać statystyki?

Po pierwsze, regularne sprawdzanie statystyk pozwoli Ci dowiedzieć się, które posty, relacje czy rolki cieszą się największą popularnością wśród odbiorców. Dzięki tej wiedzy będziesz mógł następnie dostosować strategię marketingową do grupy docelowej i skierować działania w mediach społecznościowych na właściwy tor.

Dlaczego warto sprawdzać statystyki na IG?

Statystyki nie obejmują jednak wyłącznie Twojej aktywności w mediach społecznościowych. Drugim powodem, dla którego warto sprawdzać statystyki na Instagramie, jest zdobycie informacji o obserwujących Cię osobach. Znajomość danych demograficznych, takich jak podział odbiorców ze względu na płeć, wiek czy miejsce zamieszkania, a także ich zainteresowania i godziny aktywności, są nieocenione, chociażby przy planowaniu i targetowaniu kampanii reklamowych.

Zobacz także: Jak wypromować się na Instagramie? 15 wskazówek, jak zdobyć followersów

Gdzie znaleźć statystyki na Insta?

Jeśli założyłeś już konto biznesowe, statystyki znajdziesz w tej samej aplikacji, z której korzystasz na co dzień lub na portalu Creator Studio na komputerze lub smartfonie. Jak sprawdzić zasięgi na Instagramie? Na swoim profilu kliknij przycisk Menu, a następnie odszukaj zakładkę Statystyki. Jeśli korzystasz z Creator Studio, interesujące Cię dane znajdziesz na pasku po lewej stronie.

Potrzebujesz pomocy z Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Analiza statystyk konta na Instagramie

Na co warto zwrócić szczególną uwagę podczas analizy statystyk? Przede wszystkim, dzielą się one na dwie grupy: oprócz ogólnych danych dotyczących Twojego konta, takich jak liczba obserwujących i zasięgi, możesz sprawdzić statystyki dotyczące poszczególnych postów, relacji czy rolek.

Po otwarciu zakładki ze statystykami znajdziesz się na stronie z podsumowaniem oraz rozmaitymi wskaźnikami, po kliknięciu których będziesz mógł przejść do bardziej szczegółowych danych. W kategorii Ostatnio wyróżnione znajdziesz informacje o największych wzrostach wyników w wybranych przedziale czasu. W sekcji Przegląd znajdują się dane takie jak statystyki kont na Instagramie, do których udało Ci się dotrzeć, ilość zaangażowanych osób, łączną liczbę obserwujących oraz – o ile dotyczy to Twojego konta – przybliżone dochody. Kliknij w interesującą Cię kategorię, aby dowiedzieć się więcej na jej temat.

Sprawdź statystyki postów

Statystyki postów na Instagramie

Kliknij w niego, aby dowiedzieć się, do ilu kont udało Ci się dotrzeć, ile osób zaangażowało się na tyle, by polubić, udostępnić bądź skomentować Twój post lub w inny sposób weszło w interakcję z opublikowaną treścią. Oczywiście, odnośnik do statystyki posta Instagram zamieścił również, przechodząc w menu głównym, jednak przeglądanie ich na bieżąco może okazać się wygodniejsze z poziomu konkretnego posta czy relacji. Jakie dane dotyczące postów warto sprawdzić?

Koniecznie zajrzyj do zakładki z kontami, do których udało Ci się dotrzeć. Ta sekcja przedstawia ilość unikatowych kont, które widziały tworzone przez Ciebie treści co najmniej raz w wybranym przedziale czasowym a także dane demograficzne dotyczące osób, do których należą wspomniane konta. To tu dowiesz się, jak wygląda Twój przeciętny odbiorca – to bardzo ważna informacja, którą należy wykorzystać przy planowaniu strategii działania w mediach społecznościowych.

W kategorii Zaangażowane konta ujrzysz informacje o profilach, które wchodzą w interakcje z Twoim contentem. Tak jak w przypadku zasięgu, tu również możesz sprawdzić interesujące Cię dane demograficzne. W zakładce Udostępniona przez Ciebie zawartość znajdziesz natomiast całą historię opublikowanych na Twoim koncie wpisów dla wybranego przedziału czasowego. Wrzutki możesz sortować i filtrować w zależności od typu, zasięgu, czy liczby interakcji.

Jak sprawdzić statystyki relacji na Instagramie?

Przeanalizuj statystyki relacji

Jeśli natomiast szukasz statystyk dotyczące treści efemerycznych, czyli takich, które znikają z serwisu po upływie doby, wystarczy wyświetlić udostępnioną fotkę lub filmik i przesunąć palcem w górę. Twoim oczom ukaże się wówczas krótkie podsumowanie: liczbę odbiorców, przekierowania do profilu czy ilość interakcji, takich jak polubienia czy kliknięcia.

Co zrobić, jeśli minęły 24 godziny i Twoja relacja już zniknęła? Spokojnie – wystarczy, że wejdziesz w to samo miejsce, w którym znajdują się statystyki dotyczące postów. Statystyki relacji Instagram umieścił pod nimi. Proste, prawda?

Analizując statystyki odnoszące się do relacji, szczególnie ważnym wskaźnikiem są pominięcia relacji bądź wyjścia z niej. Obserwując je regularnie, dowiesz się, co tak naprawdę przyciąga Twoich odbiorców.

Czytaj więcej o relacjach na Instagramie: Instastories – jak można je wykorzystać w biznesie?

Poznaj swoich odbiorców

Jeśli masz co najmniej 100 obserwujących, dzięki statystykom będziesz mógł zobaczyć trendy wzrostu, najpopularniejsze lokalizacje obserwujących Cię użytkowników, przedział wiekowy czy czas, w którym Twoi obserwujący najczęściej są aktywni. Wszystkie interesujące Cię statystyki Instagram umieścił w zakładce Aktywność – koniecznie zaglądaj tam od czasu do czasu. Pozwoli Ci to lepiej poznać Twoją grupę docelową i dostosować przekaz do preferencji obserwujących Cię użytkowników.

Jak często sprawdzać statystyki na IG?

Przede wszystkim, warto robić to regularnie.

Jak często sprawdzać statystyki na Instagramie?

Dzięki temu będziesz trzymać rękę na pulsie swojego biznesu, co umożliwi Ci szybką reakcję, gdy coś pójdzie nie tak.

Warto poświęcić na analizę trochę czasu. Pobieżne rzucenie okiem na statystyki nie pozwoli Ci wyciągnąć wniosków na przyszłość. Dokładnie przyjrzyj się temu, co przedstawiają statystyki i pochyl się nad każdym interesującym Cię szczegółem. Postaraj się określić cele, które chciałbyś osiągnąć w określonym przedziale czasowym – dzięki temu zmotywujesz się do dalszej pracy i poprawiania swoich wyników.

Jak poprawić statystyki swojego biznesu na Instagramie?

Co zrobić, jeśli Twoje wyniki nie spełniają oczekiwań? Aby poprawić Instagram statystyki konta, w pierwszym kroku należy zadbać o dopasowanie strategii do grupy docelowej. Dobry plan to podstawa – harmonogram publikacji i spójna identyfikacja wizualna dopasowana do profilu marki i Twoich oczekiwań to pierwsze kroki do sukcesu. Pamiętaj, aby materiały graficzne publikowane w aktualnościach były wyłącznie najwyższej jakości – zdjęcia „na luzie”, wykonane za pomocą telefonu i pozbawione retuszu, zazwyczaj lepiej wrzucać wyłącznie w formie relacji. No właśnie –  treści efemeryczne i rolki to prawdziwy must-have dla każdego konta firmowego na Instagramie. Jeśli zależy Ci na przyciągnięciu uwagi Twoich odbiorców, koniecznie korzystaj regularnie z tych formatów.

Jak poprawić statystyki na Instagramie?

Warto spróbować zadawania pytania w postach lub w relacjach, a także publikowania interaktywnych ankiet czy quizów. Niezwykle ważne są też wiadomości bezpośrednie – jeśli ktoś zwraca się do Twojej firmy, postaraj się jak najszybciej odpowiedzieć na pytanie.

Polecamy do czytania: Audyt Social Media – czym jest i jak może Ci pomóc?

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki ułatwią Ci rozeznanie się w instagramowych statystykach. Dzięki regularnemu sprawdzaniu danych poznasz preferencje swoich odbiorców i zaczniesz tworzyć treści dopasowane do ich potrzeb. Wybieraj tematy i formy, które się sprawdzają, rezygnuj z tych, które nie wzbudziły większego zainteresowania. Nie minie wiele czasu, zanim stworzysz wokół swojej firmy zaangażowaną społeczność, a licznik obserwujących na Instagramie poszybuje w górę.

Jeśli chciałbyś założyć firmowego Instagrama lub potrzebujesz profesjonalnego wsparcia przy prowadzeniu konta biznesowego, najlepiej odezwać się do specjalistów. Nasza agencja z pełnym zaangażowaniem pomoże Twojej firmie osiągnąć sukces na Instagramie i innych platformach społecznościowych. Zapraszamy do kontaktu!