Jak stworzyć stronę firmową na LinkedIn? Poradnik

Profil firmowy na LinkedIn - jak go stworzyć?

Jesteś profesjonalistą i zastanawiasz się, jak założyć dobrą stronę firmową na LinkedIn, czyli medium społecznościowym przeznaczonym dla zawodowców? Dobrze trafiłeś! Zapraszamy do lektury poradnika OBTK.

Dlaczego warto posiadać stronę firmową na LinkedIn?

Społeczność korzystająca z serwisu liczy już ponad 800 milionów użytkowników w ponad 200 krajach na świecie. Tylko w Polsce konta posiada prawie pięć milionów osób – a liczba ta wzrosła w ciągu ostatniego roku o pół miliona! Mimo tego, że powyższe statystyki wyglądają skromnie w porównaniu z najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi takimi jak Facebook czy Instagram, istnieją dobre powody, żeby rozważyć aktywność właśnie na tym portalu.

Bardzo istotna jest specyfika użytkowników LinkedIna: znajdziesz tu między innymi dobrze wykształconych specjalistów, managerów średniego i wyższego szczebla oraz absolwentów prestiżowych uczelni.

Dlaczego warto posiadać stronę firmową na LinkedIn?

Dane mówią same za siebie: co drugi użytkownik serwisu zarabia ponad 75 000 dolarów rocznie!

Dzięki dobrej stronie firmowej będziesz komunikować się z obserwującymi, którzy już są lub w przyszłości mogą stać się Twoimi pracownikami bądź klientami. Liczba odbiorców Twojej strony na LinkedIn prawdopodobnie nie dorówna zasięgom na Facebooku czy Instagramie, jednak – statystycznie rzecz biorąc – przeciętny odbiorca na LinkedIn będzie bardziej wartościowy dla Twojej firmy od użytkowników najpopularniejszych portali.

Na tym jednak nie kończą się korzyści z posiadania strony firmowej na LinkedIn: strony biznesowe na portalu dobrze pozycjonują się w wyszukiwarkach, dzięki czemu możesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców, nawet jeśli nie posiadasz własnej strony internetowej.

Zobacz także: Kanały social media dla Twojego biznesu – które wybrać?

Jak stworzyć profil firmowy na LinkedIn?

Nie ma zatem nic dziwnego w tym, że coraz więcej przedsiębiorstw – zarówno polskich, jak i zagranicznych – decyduje się prowadzić stronę firmową na LinkedIn. Jak się do tego zabrać?

Stwórz swój profil osobisty

Aby stworzyć stronę firmową na LinkedIn, tak jak w przypadku innych serwisów społecznościowych, musisz posiadać konto prywatne. Pamiętaj, że jeśli chcesz udostępniać treści ze swojego profilu, powinieneś zadbać o dobre zdjęcie profilowe, podsumowanie swojej aktywności zawodowej i profesjonalny opis. Dzięki temu osoby wyświetlające Twój profil, szybko dowiedzą się, czym zajmowałeś się do tej pory i w czym możesz być im pomocny.

Załóż stronę na LinkedIn

Założenie strony na LinkedIn

Tworzenie strony na LinkedIn odbywa się z poziomu profilu prywatnego. Gdy zalogujesz się już na swoje konto, wystarczy, że wybierzesz zakładkę „Produkty” i klikniesz „Stwórz stronę firmową”. W ten sposób rozpoczniesz proces strony biznesowej na LinkedIn, który składa się z kilku pomniejszych etapów.

Wybierz odpowiedni rodzaj strony

Na początku Twoim oczom ukaże się ekran z wyborem rodzaju Twojej nowej strony firmowej. Masz cztery opcje, w zależności od tego, czy zakładasz stronę małej, średniej bądź dużej firmy lub podstronę powiązaną z istniejącą już stroną biznesową. Jeśli Twoja działalność należy do sektora edukacyjnego, możesz wybrać również opcję przeznaczoną dla tego rodzaju instytucji.

Jeśli nie zakładałeś wcześniej strony na LinkedIn, najprawdopodobniej będą Cię interesować dwie pierwsze kategorie: strony dla małej bądź średniej/dużej firmy. Stronę marki będziesz mógł założyć dopiero, gdy skonfigurujesz swoją stronę podstawową – wówczas będziesz mógł powiązać z nią podstrony poszczególnych produktów czy usług, a nawet lokalnych oddziałów Twojej firmy bądź organizowanych wydarzeń.

Szukasz agencji Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Uzupełnij informacje o swojej firmie

Po wybraniu odpowiedniej kategorii należy uzupełnić informacje o Twojej firmie, a także zadbać o profesjonalny opis i estetyczną identyfikację graficzną. Jakich informacji potrzebujesz?

Po pierwsze – co oczywiste – wpisz nazwę Twojej firmy. Następnie: adres URL – jest to przypisany do Twojej strony adres, pod którym będzie ona dostępna dla wszystkich użytkowników. Warto zadbać, aby był intuicyjny, a także przemyśleć go pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.

W dalszej kolejności powinieneś uzupełnić informacje o branży, wielkości i rodzaju firmy. Możesz również dodać adres swojej strony internetowej i uzupełnić profil o kolejne informacje takie jak lokalizacja Twojej firmy czy wartości, które są dla Ciebie szczególnie istotne. Są one podzielone na cztery sekcje: Header, About, Leads i Community. Koniecznie sprawdź je wszystkie!

Uzupełnienie informacji o firmie na LinkedIn

Dodaj opis i materiały graficzne

Na tym etapie możesz zacząć myśleć o opisie swojej strony. Powinien on być zwięzły i zawierać jedynie najważniejsze informacje o Twojej firmie. Jeszcze bardziej skondensowany musi być slogan (tagline) – odpowiednik nagłówka widniejącego przy profilach prywatnych. To właśnie nagłówek będzie wyświetlał się tuż pod nazwą strony i będzie jedną z pierwszych rzeczy, którą zobaczą odwiedzający ją goście.

Oprócz informacji o Twojej firmie zawartych w opisie i sloganie, koniecznie zadbaj o przygotowany pod wymiar 300 x 300 pikseli logotyp oraz zdjęcie w tle o rozdzielczości 1128 x 191 pikseli. Spójna i estetyczna identyfikacja wizualna to klucz do sukcesu – w końcu to ona przyciąga uwagę odbiorców i w dużej mierze decyduje o tym, czy zostaną na Twojej stronie na dłużej. W odróżnieniu od Facebooka czy Twittera, na LinkedIn proste i schludne grafiki sprawdzają się najlepiej.

Po wykonaniu powyższych czynności wystarczy już tylko potwierdzić, że jest się autoryzowanym przedstawicielem organizacji, kliknąć przycisk „Utwórz stronę” i gotowe. Twoja strona firmowa LinkedIn stanie się wówczas aktywna i widoczna dla innych użytkowników, a Ty będziesz miał do niej dostęp na ekranie głównym i na pasku menu.

Podsumowanie

Stworzyłeś już świetną stronę firmową, ale to dopiero początek drogi prowadzącej do zbudowania zaangażowanej społeczności wokół Twojej marki. W kolejnym artykule pokażemy Ci 10 wskazówek, jak prowadzić Twoją stronę na LinkedIn. Jeśli potrzebujesz pomocy w rozkręceniu swojej strony, pamiętaj, że możesz skorzystać z pomocy doświadczonych pracowników naszej agencji. Zapraszamy do kontaktu!