Konto firmowe na Facebooku – jak je założyć?

Konto firmowe na Facebooku - jak je założyć?

Zastanawiasz się, czy potrzebujesz konta firmowego na Facebooku? Szukasz informacji, jak założyć je krok po kroku i na co zwrócić szczególną uwagę? Zapraszamy do lektury poradnika OBTK.

Facebook dla firmy – dlaczego warto?

Strony firmowe, określane również jako fanpage, są biznesowymi profilami, które umożliwiają firmom dotarcie do milionów użytkowników Facebooka.

Facebook dla firmy - dlaczego warto?

Dlaczego warto posiadać konto firmowe? Umożliwia ono stały kontakt z klientami, pozwala na prowadzenie kampanii reklamowych i budowania wokół Twojej marki zgranej społeczności. Krótko mówiąc, firmowy fanpage na Facebooku to nad wyraz sprawne narzędzie służące do efektywnej realizacji wyznaczonych celów biznesowych.

Co więcej, konto firmowe na Facebooku jest bezpłatne, a jego założenie trwa raptem kilkanaście minut. Nawet jeśli nie jesteś do końca przekonany, że fanpage sprawdzi się w Twojej branży, nie zaszkodzi spróbować. Jesteśmy pewni, że zmienisz zdanie!

Więcej o prowadzeniu firmowego fanpage na Facebooku przeczytasz tutaj.

Jak założyć konto firmowe na FB? Krok po kroku

Od czasu ostatniej aktualizacji założenie strony firmowej jest możliwe wyłącznie z poziomu profilu prywatnego, więc upewnij się, że jesteś zalogowany na swoim profilu.

Gdy zalogujesz się na konto prywatne, w pierwszej kolejności wybierz ikonkę dziewięciu kropek znajdującą się w prawym górnym rogu ekranu, tuż obok symboli wiadomości i powiadomień. Twoim oczom ukaże się wówczas menu oraz sekcja UTWÓRZ, z której powinieneś wybrać opcję STRONA. W ten sposób rozpocznie się proces tworzenia fanpage’a.

Jak założyć konto firmowe na facebook?

W drugim kroku Facebook poprosi Cię o uzupełnienie podstawowych informacji o Twojej stronie. Oprócz nazwy, powinieneś również wybrać kategorię swojej działalności oraz opcjonalnie wzbogacić fanpage o krótki biogram. Po wprowadzeniu wymaganych danych i potwierdzeniu ich odpowiednim przyciskiem, Twoim oczom ukaże się komunikat potwierdzający założenie konta firmowego.

Jak założyć konto firmy na facebook? 2 krok

Trzecim krokiem jest uzupełnienie strony o pozostałe treści. Tym razem będą to przede wszystkim zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle. Warto od samego początku dbać o spójną identyfikację wizualną, aby pokazać się użytkownikom i potencjalnym klientom od jak najlepszej, profesjonalnej strony.

Twoja strona firmowa jest już gotowa! Jak widać, jej założenie jest proste i nie zajmuje więcej niż kilkanaście minut. Gdy strona jest już opublikowana, warto uzupełnić pozostałe informacje, takie jak adres Twojej strony internetowej, bardziej rozbudowany opis działalności, adres mailowy czy lokalizacja firmy. W tym celu na swojej stronie powinieneś otworzyć ustawienia i przejść do zakładki INFORMACJE O STRONIE. Dzięki uzupełnieniu powyższych pól, Twoja strona zyska na wiarygodności, a klienci będą mogli się z Tobą łatwiej skontaktować.

konto firmowe na fb - jak założyć? 3 krok

Czy da się założyć konto firmowe bez konta prywatnego?

W niektórych poradnikach możesz trafić na informację, że istnieje możliwość założenia strony firmowej, nawet jeśli nie jest się zarejestrowanym użytkownikiem Facebooka. Niestety, nie jest to już możliwe – jeśli nie posiadasz konta w serwisie, Facebook nie będzie w stanie zweryfikować Twojej tożsamości. Jeśli planujesz założenie strony firmowej, a nie posiadasz konta prywatnego, musisz się najpierw zarejestrować. Nie ma innej opcji.

Szukasz agencji Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Czy trzeba oddzielać swoją stronę (fanpage) od prywatnego profilu?

Jaka jest relacja między właśnie utworzoną stroną, a Twoim kontem prywatnym? Twój profil osobisty zachowuje swoją odrębność, a Ty uzyskujesz dostęp do zarządzania wszystkimi stronami firmowymi, które są z nim połączone. Oznacza to, że z chwilą stworzenia strony stajesz się jej administratorem – możesz nią zarządzać w sekcji ZARZĄDZANIE STRONAMI.

Zastanawiasz się może, czy Twoi znajomi dowiedzą się o tym, że jesteś administratorem strony firmowej? Nie martw się – Facebook nie udostępnia innym użytkownikom informacji o właścicielach stron biznesowych. Jeśli samodzielnie nie poinformujesz przyjaciół przez swój profil prywatny, Twoje dane będą bezpieczne na serwerach Facebooka. Oznacza to, że nie musisz oddzielać swojej strony od prywatnego profilu – dzieje się to automatycznie.

Podsumowanie

Założenie fanpage daje Ci dostęp do szeregu pomocnych narzędzi. Twoja działalność może od teraz dotrzeć do milionów potencjalnych klientów. Przy odpowiedniej strategii, social media marketing może odmienić losy niejednej firmy. Pamiętaj, żeby publikować regularnie, dbać o wysoką jakość postów skrojonych na miarę grupy docelowej. Jeśli potrzebujesz pomocy w rozkręceniu swojej strony – skorzystaj ze wsparcia doświadczonych specjalistów z naszej agencji. Zapraszamy do kontaktu!