Jak założyć konto na TikToku? Wykorzystaj TikToka do promocji biznesu!

Jak założyć TikToka? Poradnik krok po kroku

Epoka, w której firma była aktywna wyłącznie na Facebooku, minęła już dawno. Dziś, aby skutecznie docierać do odbiorców, trzeba być tam, gdzie oni, co nie oznacza, że należy być wszędzie. Kanały komunikacji marki (istotne z perspektywy realizacji celów biznesowych) powinna określać strategia marketingowa lub strategia social media.

Każda platforma społecznościowa gromadzi bowiem nieco inny profil odbiorców. Według DataReportal na TikToku najbardziej aktywne są osoby w wieku 18-24 lata (niespełna 40% wszystkich użytkowników) oraz 25-34 lata (29%). Zdecydowanie przeważają kobiety (56,2%) nad mężczyznami (43,8%). Jeśli ta grupa pokrywa się z grupą docelową Twojej firmy, nie zwlekaj — pozyskuj nowych klientów za pomocą TikToka. Dziś pokażemy Ci, jak założyć konto w tej platformie i jakie możliwości dla biznesu daje.

TikTok i jego potencjał biznesowy

Nie wiesz, czym jest TikTok? To platforma społecznościowa, która pozwala na tworzenie, publikowanie i budowanie zaangażowania wokół krótkiego i atrakcyjnego contentu video. Jednocześnie TikTok może być bardzo skutecznym narzędziem marketingowym, zwłaszcza że jest kanałem komunikacji stosunkowo przyjaznym dla nowych użytkowników.

TikTok i jego potencjał biznesowy

Do wyboru tej platformy powinien skłonić fakt, że wciąż nie jest ona jednym z najbardziej popularnych narzędzi komunikacji i reklamy marek, więc konkurencja jest na niej wciąż relatywnie niska. Jednocześnie medium to oferuje wiele formatów (zarówno organicznych, jak i płatnych), za pomocą których marki mogą budować społeczności i zaangażowanie. Więcej o wykorzystaniu TikToka w biznesie przeczytasz tutaj.

Jak założyć TikToka? Firmowe konto w kilku krokach

Jeśli TikTok jest miejscem, w którym dostrzegasz potencjał marketingowy dla swojej firmy, sprawdź naszą instrukcję w kilku krokach jak założyć konto. TikTok jest narzędziem bardzo intuicyjnym i cały proces z pewnością nie zajmie Ci więcej niż kilka chwil.

1. Pobierz aplikację TikTok z Google Play lub App Store i zainstaluj ją na swoim smartfonie.

2. Po uruchomieniu aplikacji konieczna będzie rejestracja w niej. Możesz to zrobić za pomocą Facebooka, Google, Twittera lub tradycyjnie: używając adresu mailowego lub numeru telefonu.

Jak założyć TikTok - 1

3. Kolejnym krokiem będzie podanie daty urodzin (informacja niepublikowana) oraz wybór zainteresowań.

Jak założyć TikTok - 2

Jak założyć TikTok - 3

4. Twoje konto jest widoczne, możesz już oglądać publikowane video. Aby jednak uzupełnić profil, wejdź w zakładkę PROFIL w prawym dolnym rogu ekranu. Po wejściu w opcję EDYTUJ PROFIL, możesz edytować zdjęcie profilowe (awatar), nazwę użytkownika (1 raz na 7 dni) oraz inne informacje widoczne poniżej.

Jak założyć TikTok - 4

Jak założyć TikTok - 5

Jak założyć TikTok - 6

5. Aby z tego poziomu utworzyć konto firmowe, wystarczy wejść w menu w prawym górnym rogu i wybrać opcję USTAWIENIA I PRYWATNOŚĆ, następnie wejść w opcję KONTO, a w kolejnym kroku wybrać PRZEŁĄCZ SIĘ NA KONTO BIZNESOWE.

Jak założyć TikTok - 7

Jak założyć TikTok - 8

Jak założyć TikTok - 9

6. Pojawi się informacja (ENG), do jakich funkcjonalności otrzymasz dostęp. Są to statystyki dotyczące wyników tworzonego przez Ciebie contentu video oraz zaangażowania odbiorców, biblioteki darmowych dźwięków i muzyki do użytku komercyjnego, bazy inspiracji oraz narzędzi biznesowych, jak planer postów, opcja automatycznej odpowiedzi na wiadomości i in. Kliknij NEXT.

Jak założyć TikTok - 10

7. W kolejnych krokach wybierz kategorię/branżę, w jakiej działa Twoja firma, dodaj firmowy adres mailowy i uzupełnij biogram. Masz do dyspozycji 80 znaków — wykorzystaj je dobrze! Krótko i zwięźle poinformuj użytkowników, czym się zajmujesz lub co znajdą na profilu. Jeśli masz firmowe hasło przewodnie/slogan, możesz umieścić je w biogramie. I gotowe!

Jak założyć TikTok - 11

Jak założyć TikTok - 12

Jak założyć TikTok - 13

Jak założyć TikTok - 14

8. Po wejściu w menu możesz wybrać opcję CENTRUM BIZNESOWE i cieszyć się funkcjonalnościami i dodatkami, które TikTok udostępnia wyłącznie kontom firmowym.

Jak założyć TikTok - 15

Jak zrobić drugie konto na TikToku?

Masz już konto na TikToku, ale chciałbyś założyć jeszcze jedno? Nie ma problemu — z poziomu aplikacji możesz obsługiwać kilka kont.

Aby założyć drugi profil TikTok, wystarczy, że będąc w zakładce PROFIL, klikniesz nazwę użytkownika znajdującą się na samej górze, nad zdjęciem profilowym (u nas nazwa: Xyzzzz). Rozwinie się wtedy dolne menu. Wybierz z niego opcję DODAJ KONTO.

Jak założyć TikTok - 16

Jak założyć TikTok - 17

Następnie postępuj tak, jak przy zakładaniu nowego konta na TikToku.

Jak uatrakcyjnić profil swojej firmy na TikToku?

Wiesz już, jak założyć konto na TikToku, teraz zastanawiasz się, co zrobić, by zbudować wokół  społeczność wokół swojej marki bez płacenia za reklamę? Polecamy lekturę naszego poradnika “Jak zdobyć obserwujących na TikToku?“!

Dla porządku wymieńmy tylko, że kluczem do sukcesu jest dobrze określona grupa docelowa, inspirowanie się trendami, angażujące treści w dobrej jakości, używanie odpowiednich hashtagów, tworzenie transmisji na żywo (tzw. live), dodawanie popularnych utworów muzycznych i dźwięków oraz korzystanie z opcji Duet, czyli tworzenia wspólnych z innymi twórcami filmików.

Profil firmowy na TikToku

Wykorzystaj reklamę na TikToku!

Chcesz wzmocnić działania organiczne, korzystając z opcji reklamy płatnej na TikToku? To dobre posunięcie, zwłaszcza że TikTok udostępnia użytkownikom firmowym szereg naprawdę wartych uwagi narzędzi reklamowych. Jeśli zdecydujesz się na TikTok Ads masz do wyboru m.in.:

  • TOP VIEW — reklamę, która wyświetli się wybranym użytkownikom od razu po otwarciu TikToka,
  • BRAND TAKEOVER — krótką, 3-5-sekundową reklamę,
  • HASHTAG CHALLENGE — bardzo interesujący format reklamowy, który zachęca użytkowników TikToka do wzięcia udziału w wyzwaniu stworzonym przez markę,
  • ONE DAY MAX — reklama, która wyświetla się przez 24 godziny,
  • BRAND PREMIUM — reklama, do której możesz dodać przycisk CTA,
  • BRANDED EFFECT — interaktywna reklama z efektem widoczności produktu lub wizerunku marki.

Potrzebujesz pomocy z Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Podsumowanie

Wiesz już, jak założyć TikTok i jakie możliwości budowaniu społeczności wokół swojej marki za pomocą treści organicznych oraz płatnych. Jeśli jednak obawiasz się, że nie masz czasu czy umiejętności, by efektywnie działać w tej platformie lub wolisz skupić się na rozwoju własnego biznesu, prowadzenie profilu na TikToku możesz delegować doświadczonej i kreatywnej agencji social media. Jako On Board Think Kong polecamy się do usług! Pomożemy Ci wycisnąć z marketingu na TikToku ile się da i pozyskać dla Ciebie nowe grupy klientów.