9 wskazówek, jak zdobyć więcej obserwujących na TikToku

9 wskazówek, jak zdobyć obserwujących na TikToku

Chcesz rozkręcić swój profil na TikToku i zastanawiasz się, jak zwiększyć zasięgi? Dobrze trafiłeś — przedstawiamy dziewięć pomysłów na zdobycie obserwujących bez płacenia za reklamy i treści sponsorowane. Zapraszamy do lektury!

Zdefiniuj grupę docelową i śledź trendy

Na początek zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć ze swoim przekazem i zadbaj o to, by tworzyć content skrojony na miarę dla Twoich widzów. Jeśli brakuje Ci inspiracji, możesz po prostu wykorzystać treści, które dobrze sprawdzają się na Twoich pozostałych profilach w social media i przedstawić je w nowej, ekscytującej formie. Warto jednak na bieżąco obserwować rosnące trendy i nie bać się eksperymentów.

Jeśli miałeś już do czynienia z aplikacją, z pewnością zauważyłeś, że wiele filmików dzieli ze sobą wspólną formę lub podkład muzyczny. To właśnie trendy, czyli podstawowy budulec TikToka. Koniecznie wykorzystaj je na swoją korzyść — znajdź popularny trend, który pasuje do Twojej branży i spróbuj stworzyć rolkę w podobnym stylu. Aby sprawdzić, co aktualnie znajduje się na topie, w aplikacji kliknij w zakładkę „Odkryj”, gdzie zobaczysz popularne hashtagi i ścieżki dźwiękowe. Odkryj w sobie influencera i bądź trendy!

Weź udział w wyzwaniach

Hashtag challenge TikTok

Wybierz popularne wyzwanie, które pasuje do profilu Twojej firmy i spróbuj swoich sił. Aby wyróżnić się na tle innych, wyjdź poza utartą ścieżkę. Przy każdym wyzwaniu istnieje kilka sposobów podejścia do zabawy — Twoim zadaniem jest wybrać najbardziej pomysłowy lub najśmieszniejszy z nich.

Twórz angażujące treści

Dzięki zaawansowanemu algorytmowi aplikacji, nie musisz na starcie posiadać dużej ilości obserwujących, aby zdobyć popularność. Pamiętaj, że do osiągnięcia sukcesu na TikToku nie potrzeba niczego więcej poza smartfonem i dobrym pomysłem. Twoim priorytetem powinna być rozrywka i autentyczność — możesz na przykład w zabawny sposób pokazać, jak Twoja firma wygląda od środka. W ten sposób zbliżysz się do odbiorców i zbudujesz zaufanie do swojej marki. Daj się poznać swoim klientom od mniej formalnej strony i skróć dzielący Was dystans.

Wrzucaj Tiktoki o odpowiedniej porze

Tak jak w przypadku innych portali społecznościowych, ważnym czynnikiem jest dzień tygodnia i pora dnia, w których wrzucasz swoje filmiki. Aby zobaczyć, kiedy najbardziej opłaca się publikować, sprawdź dane analityczne na swoim koncie profesjonalnym i wybierz zakładkę „obserwujący”, a następnie „zachowanie obserwujących”.

Regularne wrzucanie TikToków

Dzięki niej dokładnie poznasz swoich odbiorców, sprawdzisz liczbę followersów oraz dowiesz się, w jakich godzinach najczęściej korzystają z aplikacji. Dopasowując porę publikacji do czasu aktywności użytkowników, w prosty i darmowy sposób podbijesz swoją oglądalność na TikToku.

Czytaj więcej: TikTok Analytics: jak sprawdzić statystyki na TikToku?

Wysoka jakość nagrania

Może się to wydawać oczywiste, ale jeśli chcesz zdobyć fanów na TikToku, musisz publikować materiały dobrej jakości. Nie musi oznaczać to inwestycji w drogi sprzęt z najwyższej półki — większość smartfonów poradzi sobie z tiktokowym formatem, jeśli będziesz nagrywać w dobrze oświetlonym otoczeniu pozbawionym rozpraszających uwagę dźwięków. Dzięki dobrej jakości nagrania Twój content będzie przyciągał uwagę odbiorcy, a to jest na TikToku najważniejsze!

Szukasz agencji Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Używaj hashtagów

Kolejnym pomysłem na to, jak mieć dużo obserwujących na TikToku, jest używanie odpowiednich hashtagów. Powinny one być maksymalnie precyzyjne i pozostawać w ścisłym związku z charakterem prowadzonej przez Ciebie działalności.

Używania Hashtagów

Wymyśl chwytliwy hashtag i skłoń swoich klientów, by używali go w filmikach z produktami lub usługami Twojej firmy. Ten rodzaj marketingu jest w pełni darmowy i naturalny, a o to przecież chodzi!

Używaj popularnych piosenek i dźwięków

Na TikToku rodzą się dziś nowe rodzaje tańca, a kolejne piosenki stają się światowymi hitami. Muzyka i dźwięk od zawsze znajdują się w samym sercu serwisu. Jako twórca profesjonalny możesz korzystać z bogatej biblioteki audio, w której znajduje się ponad 150 tysięcy utworów dostępnych za darmo. Oprócz tego możesz oczywiście nagrać i wykorzystać własną ścieżkę audio lub połączyć jedno z drugim. Obserwuj zyskujące na popularności motywy muzyczne i podążaj za trendami!

Polecamy do czytania: TikTok dla biznesu – czy warto inwestować i jak efektywnie go wykorzystać?

Duety na TikTok

Co dwie głowy, to nie jedna! Dzięki nowej funkcji Duety możesz połączyć siły z innym tiktokerem i wrzucić wspólny filmik. Ta opcja pozwala użytkownikom tworzyć filmy zawierające dwa nagrania: na oryginalny klip odpowiedzieć można własnym wideo. Dobrym pomysłem będzie nagranie Duetu we współpracy z influencerem lub zaprzyjaźnioną firmą – w ten sposób dotrzesz ze swoim przekazem do zdecydowanie większej ilości osób.

Duety na TikTok

Twórz dużo treści

Jeśli chcesz podbić TikToka, pamiętaj, by publikować często i regularnie – w ten sposób zbudujesz wokół swojego profilu zaangażowaną widownie, która będzie czekać na Twoje filmiki. Specjaliści są zgodni – aby osiągnąć sukces, należy publikować przynajmniej raz dziennie. Więksi gracze każdego dnia wrzucają nawet dziesięć filmików! Wymaga to dużego samozaparcia, dyscypliny i kreatywności.

Podsumowanie

Krótkie filmiki z charakterystycznym logo podbijają internet, a TikTok bije kolejne rekordy popularności na całym świecie. Dla wszystkich się jasne, że nie można ignorować biznesowego potencjału portalu z niemal miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie. Na szczęście, na TikToku nadal jest sporo niewykorzystanych nisz, a rewolucyjny algorytm aplikacji pozwala osiągnąć sukces nawet nowym użytkownikom.

Jeśli uważasz, że Twoja firma może skorzystać z profesjonalnego konta na TikToku, zgłoś się do nas. Nasza agencja social media pomoże Ci podbić tę platformę. Fani na TikToku za darmo, bez płacenia za reklamy i treści sponsorowane? To możliwe! Mamy nadzieję, że z powyższego tekstu dowiedziałeś się, jak zdobyć obserwujących na TikToku.