Jak zdobyć obserwujących na Twitterze? 8 sposobów na poszerzenie grona odbiorców

Jak zdobyć obserwujących na Twitterze? 8 sprawdzonych sposobów

Twitter to nie tylko źródło informacji dotyczących polityki, sportu czy gospodarki, ale także miejsce, w którym znajdziemy rozrywkowy content, ciekawostki ze świata show-biznesu i interesujące nas treści niemal na każdy temat. To także doskonałe narzędzie komunikacji dla marek, które chcą budować autorytet w sieci i generować jakościowy ruch na swojej stronie internetowej.

Masz konto na Twitterze? A może dopiero planujesz je założyć i promować na nim swój biznes lub siebie samego? Kluczem do sukcesu w tym medium społecznościowym jest duża grupa wartościowych i zaangażowanych odbiorców. Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się, jak zdobyć obserwujących na Twitterze, zyskać ich zaufanie i rozwijać potencjał swojej marki!

Unikalne zdjęcia i opis konta to podstawa

Jeśli zastanawiasz się, jaki kanał społecznościowy wybrać dla swojego biznesu, Twitter to dobry wybór, jeśli chcesz zbudować sobie pozycję autorytetu lub eksperta w branży. W budowanie wizerunku musisz zainwestować jednak trochę czasu i energii, o czym przekonasz się, czytając nasze porady.

Jest jednak coś, co możesz dzięki dobrej strategii komunikacji wdrożyć stosunkowo łatwo. Obserwujący na Twitterze zwracają uwagę na autentyczność profilu. Możesz ją wzmocnić, dzięki podstawowemu zabiegowi, jakim jest zadbanie o dobre pierwsze wrażenie. Wiarygodność konta na Twitterze budują trafna nazwa, właściwie dobrane zdjęcie profilowe oraz konkretny, a jednocześnie precyzyjny opis konta.

Nazwa na Twitterze

Nie trzeba tutaj silić się na kreatywność, nazwa firmy/marki w zupełności wystarczy. Jeśli prowadzisz konto biznesowe w innych mediach społecznościowych, użyj tej samej nazwy.

Zdjęcie powinno być profesjonalne i reprezentacyjne. Jeśli konto dotyczy marki osobistej, wtedy powinno przedstawiać Twoją osobę. Jeśli jest dedykowane marce firmowej, wówczas dobrym wyborem będzie logo lub kombinacja logo i kolorów marki.

Opis natomiast w 160 znakach powinien zwięźle informować odbiorców, czym się zajmujesz i przyciągać ich uwagę. Jeśli masz firmowe hasło przewodnie, to dobre miejsce, by je tu zamieścić.

Polecamy do czytania: Kanały social media dla Twojego biznesu – które wybrać?

“Follow for follow”: kogo warto obserwować na Twitterze?

Jeśli myślisz o tym, jak zdobyć obserwujących na Twitterze, metoda follow for follow jest najprostszą, jaką możesz zastosować. Na czym polega? W największym skrócie, na obserwowaniu tych, których może zainteresować tematyka Twojego profilu, czyli Twojej grupy docelowej.

Każda osoba, którą dodasz do obserwowanych, otrzyma powiadomienie (a domyślnie również wiadomość e-mail), o tym, że ma nowego obserwatora. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że jeśli zainteresuje ją Twoje konto na Twitterze, także doda Cię do obserwowanych.

Ważne jest jednak, by nie stosować tej metody masowo, na wielką skalę. Nie klikaj “Obserwuj” na przypadkowych kontach, bo one nie dadzą Ci żadnego zaangażowania. Nie doprowadzaj też do sytuacji, w której będziesz miał np. 10 000 obserwowanych kont i zaledwie 100, które obserwują Ciebie. Nie wygląda to wiarygodnie.

Kogo warto obserwować na Twitterze?

Nie zapominaj o hashtagach

Sporo obserwujących na Twitterze wyszukuje interesujących ich treści po hashtagach. Możesz wykorzystać ten potencjał, dodając do swoich tweetów znaczniki określające ich temat. np. jeśli piszesz o social mediach, dodaj #socialmedia.

Jeśli nie masz pomysłu, jakiego hashtaga użyć, podglądaj, jakich haseł używa konkurencja i dodawać je także do swoich wpisów. Możesz korzystać także z list popularnych w danym momencie hashtagów. Używaj ich jednak wyłącznie wtedy, gdy rzeczywiście odnoszą się do zamieszczanych przez Ciebie treści. Nie wpisuj bardzo popularnych znaczników, które nie są związane z Twoją tematyką. Jest to wprowadzanie użytkowników w błąd, w taki sposób nie zbudujesz wiarygodnego i pozytywnego wizerunku marki.

Wchodź w interakcję

Twitter jest medium społecznościowym nastawionym na dyskusję. Wchodź w interakcje, tak często jak to możliwe. Widzisz interesujący Cię tweet — skomentuj go. Ktoś skomentował Twój wpis — odpowiedz. Zadawaj pytania, stwarzaj użytkownikom okazję do wyrażania swojego zdania. Dzięki temu zwiększysz swoją autentyczność, poznasz lepiej odbiorców i nawiążesz z nimi relacje. Jednostronna komunikacja, publikowanie tweetów bez dialogu z obserwującymi, nie przyniesie Ci pożądanych efektów.

Potrzebujesz pomocy z Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Zadbaj o regularną aktywność

Systematyczność w social mediach przyczynia się do sukcesu w komunikacji z użytkownikami. Regularnie publikuj tweety, rozpoczynaj nowe dyskusje, zachęcaj do podzielenia się swoją opinią. Wstawiaj zdjęcia, video, twórz ankiety, udostępniaj tweety innych. Dzięki temu dasz się poznać jako marka, która jest aktywna, zaangażowana, tworząca aktualny i wartościowy content.

Bądź wiarygodny

Social media cenią autentyczność. Pokazuj siebie w sposób wiarygodny, nie udawaj kogoś, kim nie jesteś ani nie kopiuj ślepo działań innych.

Wiarygodność na Twitterze

Wiarygodność możesz budować także dzięki swoim wypowiedziom. Dbaj o ich jakość. Jeśli nie masz nic do powiedzenia, odpuść udział w dyskusji — nie musisz komentować każdego wydarzenia czy odnosić się do każdej opinii. Kiedy się wypowiadasz, rób to w sposób taktowny i kulturalny. Unikaj kłótni, złośliwości, hejtowania. Żartuj z wyczuciem, nie obrażając innych. Nie spamuj.

Dobrze wykorzystaj limit 280 znaków

280 znakówtyle maksymalnie może liczyć Twój tweet. Twitter jest medium, które promuje zwięzłość i tak też właśnie powinieneś komunikować się ze swoimi odbiorcami. Oto kilka przydatnych rad, jak “zmieścić się” w 280 znakach:

  • pisz konkretnie i zwięźle,
  • używaj krótkich zdań, bez zbędnych ozdobników,
  • unikaj zdań wielokrotnie złożonych,
  • stosuj emotikony, tam, gdzie to możliwe, zgodnie z zasadą “jeden obraz jest wart tysiąc słów”,
  • dodawaj 1, max. 2 hashtagi,
  • pracuj nad własnym stylem wypowiedzi,
  • dodawaj zdjęcia, linki, materiały video wzbogacające treść Twojej wypowiedzi.

Promuj swoje treści w innych sieciach społecznościowych

Wykorzystaj to, co już masz, czyli sieć społecznościową, którą udało Ci się stworzyć do tej pory.

Promowanie treści na Twitterze w innych sieciach społecznościowych

Jeśli nie dublujesz treści w poszczególnych platformach, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoi dotychczasowi followersi dodadzą Cię do obserwowanych również i na Twitterze.

Twitter dla firm – co możesz zyskać?

Zanim przejdziemy do korzyści, jakie możesz czerpać z aktywności na Twitterze, przyjrzyjmy się kilku istotnym danym (opublikowanym przez Hootsuite w marcu br.):

  • przewiduje się, że do końca 2022 roku na Twitterze będzie aktywnych 329 milionów użytkowników,
  • Twitter jest dziewiątą najchętniej odwiedzaną stroną internetową (w ujęciu globalnym),
  • jest najpopularniejszy wśród millenialsów, tj. osób w wieku 26-41 lat,
  • rozpiętość wiekowa użytkowników Twittera mieści się w przedziale 16-64,
  • 70% użytkowników to mężczyźni, 30% to kobiety,
  • ponad 40% użytkowników Twittera ma wykształcenie wyższe,
  • większość użytkowników Twittera ma na ogół zarobki powyżej średniej krajowej.

Dane te pokazują, że na Twitterze możesz łatwo dotrzeć do społeczności, którą może być trudno zbudować na innych kanałach, np. na TikToku, który gromadzi osoby poniżej 35 r. życia (przeważają kobiety). Na Twitterze masz bardzo duże szanse dotarcia do mężczyzn w wieku średnim, z wyższym wykształceniem i wysokimi dochodami. Jeśli to Twoja grupa docelowa, nie zwlekaj dłużej — zacznij działać na Twitterze!

Ponadto dzięki temu kanałowi zyskujesz też duży potencjał budowania autorytetu, szerokie możliwości wchodzenia w interakcje z grupą docelową oraz precyzyjnie stargetowanej reklamy płatnej.

Podsumowanie

Budowanie społeczności na Twitterze to proces niezbędny do tego, by docierać do potencjalnych klientów i generować jakościowy ruch na swojej stronie internetowej. Trzeba jednak wiedzieć, że jest to jednak proces długofalowy, czaso- oraz pracochłonny.

Jeśli nie masz czasu na aktywność w kolejnym kanale społecznościowym, powierz prowadzenie Twittera doświadczonym specjalistom z agencji On Board Think Kong. Zajmujemy się tworzeniem zaangażowanych kont społecznościowych, działamy na podstawie indywidualnie opracowanych strategii komunikacji i przygotowujemy wartościowy i autentyczny content. Twoje konto na Twitterze rośnie, a Ty możesz skupić się na rozwoju biznesu. Zapraszamy do współpracy!