Jak zrobić live na TikToku? Skuteczne wskazówki, jak prowadzić transmisję na żywo

Jak zrobić live na TikToku? Sposoby na transmisję na żywo na TT

TikTok jest obecnie jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych i w dużej mierze wyznacza trendy w tej dziedzinie. Wcześniej kojarzony głównie z aktywnością rozrywkową, teraz chętnie bywa wykorzystywany również jako skuteczny kanał komunikacji firm z odbiorcami. Jedną z form, która to umożliwia, jest opcja TikTok na żywo. Poniżej znajdziesz praktyczne wskazówki, które pomogą Ci zrobić dobry i skuteczny z punktu widzenia marketingu live na TT.

Czym jest TikTok live?

Jako medium społecznościowe TikTok daje użytkownikom ciekawe narzędzia, które można efektywnie wykorzystać dla celów biznesowych.

Ma format podobny do live’a na Facebooku czy Instagramie. Pozwala na komunikację z odbiorcami w czasie rzeczywistym. Co stanowi o dużym potencjale marketingowym tej formy? Przede wszystkim realna interakcja między twórcą a użytkownikami – to dobra przestrzeń, by nawiązywać i podtrzymywać z nimi więź, zadawać pytania, prowadzić rozmowy, aktywizować ich. Ponadto TikTik na żywo jest sposobem na zwiększenie zasięgu własnych filmów na tej platformie oraz na zdobycie nowych obserwujących.

TikTok Live - co to jest?

Kiedy można zrobić live na TikToku?

Trzeba podkreślić, że opcja live TikTok nie jest dostępna dla każdego twórcy. Aby poprowadzić transmisję na żywo na TT, trzeba spełnić określone przez platformę wymagania:

  • musisz mieć ukończone 16 lat,
  • musisz mieć co najmniej 1000 obserwujących.

Warto dodać, że możliwość zarabiania poprzez „gifty” dostępna jest tylko dla pełnoletnich użytkowników.

Jak nagrać live na TikToku? Krok po kroku

Nagranie TikTok live nie jest skomplikowaną sprawą. Zrobisz to w kilku krokach:

  1. Po otwarciu aplikacji wybierz ikonę „dodaj” („+”).
  2. Wybierz opcję „live”.
  3. Zobaczysz podgląd swojej transmisji. Dodaj tytuł (zwróć uwagę na to, by był krótki). Na tym etapie możesz też wybrać filtry, możliwość komentowania, efekty specjalne lub inne dodatkowe funkcje.
  4. Naciśnij czerwony przycisk rozpoczynający nagranie.
  5. Aby zakończyć transmisję, ponownie wciśnij czerwony przycisk.

Pamiętaj, że po zakończeniu transmisji film znika i nie można go udostępnić.

Szukasz agencji Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Jak zrobić live na TikToku z drugą osobą?

Popularną możliwością, którą warto wykorzystać, by zwiększyć atrakcyjność przekazu, jest opcja dołączenia do rozmowy drugiego użytkownika. To może być ekspert z danej dziedziny lub inna, interesująca osoba, która przyciągnie odbiorców. Jak to zrobić? Wystarczy podczas transmisji zaprosić danego użytkownika, aby dołączył, a kiedy wyrazi na to zgodę, od razu pojawi się na ekranie.

Jak zrobić live na TikToku?

7 wskazówek na udany live na TikTok

Aby live był atrakcyjny dla odbiorców i skuteczny pod względem promocyjnym, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Oto one:

Przestrzegaj zasad TikTokowej społeczności

Społeczność TikToka rządzi się swoimi prawami i ma określone wytyczne, których platforma rygorystycznie przestrzega, dlatego dostosowanie się do tych zasad jest jedną z kluczowych kwestii. Jakie treści nie mogą się tu pojawić? Przemoc, dyskryminacja, mowa nienawiści, pornografia, dezinformacja itp. W przypadku naruszenia zasad TikTok może zablokować prawo do transmisji na żywo (czasowo lub na stałe). W razie problemów trzeba skontaktować się z administracją kanału.

Określ swój cel

Po co robisz live’a? Co ma być jego podstawą? Porady, podzielenie się newsami, rozmowa z odbiorcami? Jeśli określisz cel, będzie Ci łatwiej zbudować konkretny przekaz i odpowiednio kształtować tę komunikację. Zaplanuj, co dokładnie chcesz powiedzieć, stwórz plan. Niech cel i podstawowe założenia każdorazowo będą spójne z celem twojego kanału i charakterem biznesu, jaki prowadzisz.

Polecamy do czytania: TikTok Marketing – kompletny przewodnik dla Twojej marki!

Przygotuj się do nagrywania

Warunkiem dobrego nagrania jest odpowiednie przygotowanie. Zadbaj o scenerię, wykorzystanie ciekawych i trafnie dobranych efektów, wyeliminowanie rozpraszaczy. Warto zadbać o asystę moderatora, który będzie na bieżąco analizował komentarze oglądających. Jeśli zaczniesz prowadzić transmisje na żywo, warto robić to regularnie, uwzględniając w harmonogramie i powiadamiając o tym wcześniej użytkowników.

Wybierz odpowiednią porę

To ważna kwestia, która mocno wpływa na liczbę odbiorców. Najlepiej, gdy jest to pora ich największej aktywności. Aby ją trafnie wybrać, pomocne będą statystyki i analizy, które znajdziesz w odpowiedniej zakładce na swoim profilu.

Jak zadbać o jakość transmisji na TikTok?

Zadbaj o jakość live’a

Jeśli nagranie ma przyciągnąć i zatrzymać uwagę użytkowników, musi mieć odpowiednią jakość wizualną i techniczną, inaczej będzie męczyć odbiorców. Kluczowe są: dobre łącze internetowe, by nagranie nie zostało przerwane, czystość dźwięków, dobra akustyka, wyeliminowanie czynników rozpraszających, odpowiednia jakość mikrofonu, a także korzystne oświetlenie.

Zwróć uwagę na długość transmisji

TikTok nie ogranicza czasowo transmisji na żywo, jednak warto zwrócić uwagę na to, by nie trwała ona ani zbyt długo, ani zbyt krótko. Wydaje się, że optymalny czas to ok. 30 minut.

Wchodź w interakcje z widzami

Zadbaj o kontakt z widzami – w końcu to oni są w centrum Twoich działań i powinni to odczuć. Odpowiadaj na bieżąco na komentarze i zachęcaj do aktywności. Zadawaj pytania, odczytuj głośno odpowiedzi i odnoś się do nich. Zadbaj o klimat, by był przyjazny i luźny. Niech nie będzie zbyt formalnie i sztucznie. Odbiorcy poczują się wówczas dobrze, a to buduje lojalność wobec marki.

TikTok live dla Twojego biznesu

TikTok zrzesza obecnie ponad miliard użytkowników i stanowi niezwykle ważną przestrzeń do kreatywnych działań marketingowych, dlatego – jeśli szukasz nowych dróg rozwoju Twojej firmy – warto nie ignorować tego faktu.

Efekty będą najlepsze, gdy sposób prowadzenia kanału na TikToku będzie elementem spójnie opracowanej strategii reklamowej firmy. Warto powierzyć to zdanie specjalistycznej agencji TikTok, która w pełni wykorzysta możliwości, jakie dają algorytmy, hasztagi czy liczne efekty specjalne dostępne na tej platformie i zdobędzie dla Ciebie spore grono nowych odbiorców. To przełoży się na popularność marki i zyski. Zapraszamy do kontaktu!