Jak zwiększyć ruch na stronie? Poznaj 11 skutecznych sposobów!

Jak zwiększyć ruch na stronie?

Ruch na stronie internetowej to podstawa. W końcu serwis zawsze tworzy się z myślą o użytkownikach – to oni będą z niego korzystać w konkretnym celu. Jakie czynności należy podejmować w celu zwiększenia zainteresowania witryną wśród odbiorców?

Źródła ruchu na stronie

Ruch na stronie internetowej może być generowany na wiele sposobów. To przede wszystkim:

  • organic search – ruch organiczny pochodzący z naturalnych wyników wyszukiwarki (np. Google, Bing). Można go zwiększać poprzez pozycjonowanie (SEO).
  • paid search – ruch płatny z wyszukiwarki (np. Google Ads).
  • referral – ruch użytkowników, którzy otworzyli witrynę poprzez kliknięcie hiperłącza w innej witrynie.
  • direct – ruch bezpośredni. Użytkownik wpisał adres URL w przeglądarce.
  • social – ruch z mediów społecznościowych (organiczny i płatny).
  • email – ruch z mailingu (np. newsletter).

Zwiększanie ruchu na stronie - od czego zacząć?

Następnie możesz podjąć odpowiednie kroki.

Chcesz generować więcej ruchu? Zacznij od analityki!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej, najpierw określ, skąd pochodzą aktualni użytkownicy. Właściwa analityka pozwala zrozumieć, gdzie dokładnie leży problem. Dowiesz się również, jakiego potencjału nie wykorzystujesz w swoim serwisie.

Podstawowym narzędziem analitycznym służącym do weryfikacji ruchu na stronie internetowej jest Google Analytics. Sprawdź, w jaki sposób użytkownicy odwiedzają Twoją witrynę. Następnie możesz wybrać jedną z dwóch ścieżek (lub obie jednocześnie), zależnie od tego, jakie będziesz mieć pomysły na zwiększenie ruchu:

  1. Zacznij wykorzystywać „martwe kanały”, aby zweryfikować ich potencjał.
  2. Zbuduj strategię marketingową, która pozytywnie wpłynie na efektywność dotychczas wykorzystywanych kanałów.

Analityka ruchu na stronie

11 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie

Zależnie od tego, jaki serwis prowadzisz, istnieje wiele sposób na zwiększenie ruchu. Możesz wykorzystać wybrane z nich lub testować wszystkie, aby w ten sposób zweryfikować ich skuteczność na bazie Twojej witryny.

1. Prowadź kampanie PPC

Kampania PPC pozwala skutecznie zwiększyć ruch na stronie internetowej. Strategia ta polega na publikowaniu reklam, gdzie reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie materiał sponsorowany (PPC: Pay Per Click). Takie rozwiązanie jest powszechnie wykorzystywane w wyszukiwarce jako Google Ads. W tym modelu reklamodawca może publikować reklamy bezpośrednio w wyszukiwarce, a także na stronach internetowych będących w sieci Google Display Network. Wtedy reklamy graficzne są publikowane w obrębie różnych serwisów, a kliknięcie użytkownika oznacza przeniesienie się na Twoją witrynę internetową.

2. Rób SEO (także techniczne!)

SEO, czyli pozycjonowanie strony, to strategia, która pozwala skutecznie zwiększać ruch organiczny z wyszukiwarki. Proces ten polega przede wszystkim na optymalizacji witryny. Strona internetowa powinna wyróżniać się szybkim czasem ładowania, responsywnością, a jej treść powinna być wartościowa dla użytkowników. Wówczas istnieje szansa, że algorytm wyszukiwarki lepiej oceni witrynę, czego efektem będzie wyższa pozycja. Z kolei duża widoczność na popularne frazy kluczowe sprzyja pozyskiwaniu ruchu, na przykład z Google lub Bing.

Wyniki płatne i organiczne

Strategia SEO składa się na optymalizację techniczną, publikację contentu oraz link building. Koordynacja i synergia tych aspektów sprawia, że serwis jest lepiej widoczny w wyszukiwarce.

Zobacz także: Czym jest Schema.org? Dane strukturalne w SEO

3. Pamiętaj o UX

Nie mniej istotną kwestią na stronie internetowej pozostaje UX (user experience: doświadczenie użytkownika). Osoba odwiedzająca witrynę oczekuje, że korzystanie z serwisu będzie komfortowe i łatwe. W przeciwnym wypadku użytkownik opuści stronę i niechętnie do niej powróci. User experience jest istotne nie tyle do pozyskiwania ruchu, ile sprzyja jego utrzymaniu, zwiększając szansę na konwersję. Dodatkowo UX może być łączone z SEO – wówczas mówimy o strategii SXO: Search Experience Optimization.

4. Optymalizuj bieżące treści i odświeżaj stare

Odświeżanie treści opublikowanych na stronie internetowej ma wiele zalet. To przede wszystkim element strategii SEO, ponieważ algorytm lepiej ocenia strony z contentem, który jest aktualny i dopasowany do potrzeb użytkowników. Również nowe teksty publikuj w taki sposób, aby zawierały frazy kluczowe często wyszukiwane przez odbiorców. Sprawdź nasz przewodnik „Jak napisać artykuł na bloga?”, aby dowiedzieć się więcej. Jakościowe teksty SEO to doskonałe źródło ruchu, który następnie możesz wartościować przy pomocy linkowania wewnętrznego, formularzy, czy pop-upów. Dodatkowo łącz optymalizację i odświeżanie treści z content marketingiem, aby budować konwersję.

Więcej o content marketingu dowiesz się również na naszym blogu: Content Marketing – co to jest i dlaczego warto z niego korzystać?

Social media marketing

5. Postaw na social media marketing

Social media mogą być doskonałym źródłem ruchu na stronie internetowej, o ile realizujesz skuteczny marketing w tym zakresie. Na profilu powinny regularnie pojawiać się interesujące treści, a wiele z nich może kierować odbiorców na stronę internetową. Kolejnym sposobem na zwiększenie ruchu będzie wykorzystywanie płatnych reklam (np. Facebook Ads). Odpowiednia kampania – chwytliwa i nieszablonowa – to idealna metoda na budowanie zainteresowania wśród odbiorców.

Dowiedz się więcej: Jak skutecznie prowadzić social media? [Poradnik]

Szukasz agencji Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

6. Współpracuj z influencerami

Jeżeli zastanawiasz się, jak zwiększyć ruch na stronie, to przede wszystkim zastanów się nad współpracą z influencerami. Oczywiście skorzystaj z pomocy osób, które w jakikolwiek sposób są związane z Twoją branżą. W ten sposób zbudujesz zasięgi, a także zwiększysz rozpoznawalność. Jeżeli więc zastanawiasz się, jak wygenerować ruch na stronie, wykorzystaj influencer marketing. Musisz jednak wiedzieć, że nie zawsze ta strategia będzie skuteczna. Efektywność influencerów jest szczególnie duża w branżach beauty. Zależnie od tego, co dokładnie chcesz oferować użytkownikom na swojej stronie, dobrze rozważ współpracę ze znaną osobą – pomijając koszt takiego przedsięwzięcia.

7. Wypróbuj video marketing

Nie mniej skutecznym sposobem na generowanie ruchu będzie video marketing. Pamiętaj jednak, że materiały muszą być opublikowane w miejscach, które są często odwiedzane przez odbiorców, szczególnie jeżeli Twój serwis nie jest jeszcze rozpoznawalny. W tym celu możesz wykorzystać takie platformy jak YouTube, TikTok, czy Facebook.

Pamiętaj, że video marketing to nie tylko reklamy, ale również poradniki, webinary, warsztaty czy wywiady.

Artykuły gościnne

8. Pisz gościnne artykuły

Gościnne artykułu mogą generować ruch na stronie internetowej poprzez link umieszczony w publikacji. Jednak nie jest to jedyna wartość, jaką niesie ze sobą udzielanie się na zewnętrznych portalach.

Gościnne artykuły to przede wszystkim:

  • sposób na skuteczny content marketing;
  • budowanie rozpoznawalności;
  • kreowanie wizerunku eksperta;
  • wspieranie SEO poprzez link building.

Idealnym miejscem na artykuły gościnne są: media branżowe, media lokalne, portale powiązane z Twoją stroną internetową, publikacje drukowane, magazyn.

9. Zapraszaj ekspertów

Korzystaj z pomocy ekspertów podczas tworzenia treści (graficznych, tekstowych lub wideo). To doskonały sposób na to, aby zwiększyć RTB (reason to belive). Dzięki temu Twoja marka będzie wzbudzać zaufanie wśród odbiorców. Dodatkowo współpraca z ekspertami będzie ciekawym doświadczeniem dla Ciebie i być może wiele się nauczysz.

Polecamy do czytania: Artykuły eksperckie – jak napisać? Dowiedz się, jak tworzyć wartościowe treści

10. Wykorzystaj e-mail marketing

E-mail marketing ciągle jest skuteczny, o ile zostanie prawidłowo zrealizowany. Skup się na tym, aby zainteresować odbiorców. Pamiętaj, że istnieje wiele sposobów na mailing – to między innymi newsletter, doskonale sprawdzający się do zwiększania ruchu na stronie internetowej. Dla zaangażowanych subskrybentów możesz przygotować specjalne materiały, zniżki lub zaproszenia na eventy, zależnie od tego, jaki serwis i biznes dokładnie prowadzisz.

Jeżeli mailing w przypadku Twojej działalności brzmi interesująco, koniecznie sprawdź nasz artykuł: E-mail marketing – od czego zacząć? 5 najczęściej popełnianych błędów

Promowanie się offline

11. Promuj się offline

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej, musisz wiedzieć, że Twoi odbiorcy istnieją nie tylko w świecie online, ale także offline. Skorzystaj z reklam (banerowych, graficznych, ulotek, telewizyjnych), które będą odpowiednio dostosowane do charakterystyki biznesu. Jak w ten sposób wygenerować ruch na stronie? Podanie adresu URL, który należy ręcznie wpisać w przeglądarce, nie brzmi atrakcyjnie – wyjątkiem jest domena, bez dodatkowej podstrony, na przykład OBTK.pl. Dlatego możesz wykorzystać kody QR, umożliwiające sprawne przejście do witryny internetowej.

Wiesz już, jak przyciągnąć użytkowników na swoją stronę?

Sposobów zwiększania ruchu na stronie jest wiele. Bardzo trudno wykorzystać wszystkie z nich samodzielnie, szczególnie jeśli poza działaniami marketingowymi prowadzisz biznes. Dlatego tego rodzaju działania możesz delegować nam, czyli doświadczonej agencji marketingowej OBTK. Działamy w obszarach takich jak SEO, PR, social media, content marketing czy branding.