Niezależnie od tego, czy szukasz darmowych narzędzi SEO, czy może kompleksowego pakietu SEO, na rynku dostępnych jest wiele opcji. Nie musi to jednak oznaczać konieczności tracenia długich godzin na samodzielny research. Z pomocą przychodzi poniższy artykuł! Zestawiliśmy w nim zarówno bezpłatne, jak i płatne narzędzia SEO w podziale na różne kategorie – zaczynając od lokalnych narzędzi SEO, a na narzędziach do badania słów kluczowych kończąc. Każdy znajdzie tu zatem coś dla siebie.
Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych 46 ulubionych narzędziach SEO? Zapraszamy Cię do zapoznania się z treścią artykułu.
Darmowe narzędzia SEO
Bez względu na to, czy stawiasz dopiero pierwsze kroki w świecie SEO, czy jesteś profesjonalistą z wieloletnim doświadczeniem, na rynku dostępnych jest wiele przydatnych darmowych narzędzi. Część z nich zapewnia sam Google. Zapoznaj się z listą najlepszych bezpłatnych narzędzi SEO dostępnych online.
Google Analytics
Google Analytics to popularne bezpłatne narzędzie, dostarczające wielu bardzo przydatnych i szczegółowych danych o witrynie oraz jej odbiorcach, m.in. ich lokalizacji i danych demograficznych. Dzięki tym informacjom możemy dowiedzieć się, jakie z wdrożonych rozwiązań się sprawdzają, a jakie są nieefektywne. Nawet przy korzystaniu z płatnych narzędzi SEO, GA jest absolutnie niezbędne do kompleksowej analizy ruchu w witrynie.
Dlaczego warto: Google Analytics to jedno z najbardziej wydajnych bezpłatnych narzędzi analitycznych, które sprawdzi się w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości. Zebranie istotnych dla Twojego biznesu informacji nie powinno sprawić Ci trudności, nawet jeżeli jesteś zupełnym nowicjuszem w dziedzinie SEO.
Google Search Console
Kolejne narzędzie, niezbędne do prowadzenia efektywnych działań z zakresu SEO, to Google Search Console. GSC mierzy ruch pochodzący z wyników wyszukiwania, a także wskazuje, na jakie słowa kluczowe wyświetla się Twoja witryna. Narzędzie pozwala również zidentyfikować błędy techniczne. Istotną funkcją Google Search Console jest także możliwość natychmiastowego dodania lub aktualizacji (indeksowania) podstron w wynikach wyszukiwania.
Dlaczego warto: to proste – nie ma lepszego sposobu na identyfikację i naprawę błędów związanych z wynikami wyszukiwania w Google niż bezpośrednio w narzędziu samego Google. Google Search Console wskazuje konkretne błędy, jakie robot Google napotyka podczas skanowania (crawlowania) i indeksowania Twojej witryny.
Z pomocą Google Search Console możesz także:
- przetestować poszczególne adresy URL, aby sprawdzić, jak interpretuje je robot Google,
- przesłać mapę witryny (sitemapę),
- poprosić o indeksację danego adresu URL,
- uzyskać dostęp do informacji, takich jak liczba wyświetleń, kliknięć, współczynnik klikalności (CTR – click-through rate) oraz pozycje słów kluczowych.
Google Moja Firma
Jeżeli Twoja firma posiada sklep stacjonarny, koniecznie skorzystaj z usługi Google Moja Firma. W ten sposób Twój biznes wyświetli się w Mapach Google, w Panelu wiedzy oraz w Pakiecie lokalnym (Google Local Pack).
Jeśli założyłeś już konto, czas na optymalizację wizytówki Google. Upewnij się, że podałeś prawidłowe godziny otwarcia i adres oraz dodaj zdjęcia obiektu. Warto również odpowiadać na wszelkie zapytania i wystawione przez klientów opinie – pomoże to osiągnąć wyższą pozycję w pozycjonowaniu lokalnym.
Dlaczego warto: poświęcając nieco czasu i wysiłku na optymalizację swojej wizytówki Google, możemy osiągnąć bardzo satysfakcjonujące efekty. W przypadku lokalnych firm, wizytówka Google może być nawet istotniejsza niż media społecznościowe czy content marketing.
Jeżeli Twoi konkurenci potraktują wizytówkę Google jedynie jako typowe „ustaw i zapomnij”, Twoja firma, dodając nowe posty, aktualizując Q&A czy odpowiadając na opinie, zyska znaczącą przewagą konkurencyjną.
Google Data Studio
Google Data Studio umożliwia użytkownikom łączenie danych z różnych narzędzi Google, takich jak Google Analytics i Google Search Console, w celu tworzenia interaktywnych raportów.
Dlaczego warto: Google Data Studio to świetne darmowe narzędzie do raportowania, prezentujące zarówno dane w czasie rzeczywistym, jak i porównania historyczne.
Jak mawia Google: „Łączenie różnych źródeł może ujawnić cenne relacje między danymi. Tworzenie łączonych wykresów w Data Studio eliminuje konieczność manipulowania danymi w innych aplikacjach, oszczędzając tym samym Twój czas i wysiłek”.
Google PageSpeed Insights
Szybkość ładowania się strony jest nie tylko istotnym czynnikiem rankingowym, ale także bezpośrednio wpływa na wrażenia i wygodę użytkownika. Stąd, tak ważne jest, aby być na bieżąco. Google PageSpeed Insights pozwoli Ci lepiej zrozumieć Twój wynik PageSpeed oraz dowiedzieć się, w jaki sposób go poprawić.
Dlaczego warto: Google PageSpeed Insights, wskazując konkretne elementy do poprawy, sprawia, że optymalizacja czasu ładowania strony przestaje być wynikiem zgadywanki. Narzędzie określa również priorytety problemów wraz z jasnymi sugestiami poprawy oraz szacowanymi oszczędnościami czasu w przypadku ich wdrożenia.
Google Mobile Friendly Test
Optymalizacja witryny pod kątem urządzeń mobilnych to dla Google priorytet, dlatego warto upewnić się, że Twoja strona rzeczywiście jest mobile-friendly. Wystarczy, że wkleisz do narzędzia adres URL, a otrzymasz listę ewentualnych problemów w zakresie obsługi urządzeń mobilnych.
Dlaczego warto: dzięki Google Mobile Friendly Test otrzymasz dokładne informacje, jak ulepszyć swoją stronę pod kątem urządzeń mobilnych. Narzędzie wskazuje błędy takie jak:
- Korzystanie z niekompatybilnych wtyczek;
- Viewport nie ustawiony na „szerokość urządzenia”;
- Treść szersza niż ekran;
- Zbyt mały, nieczytelny rozmiar czcionki;
- Elementy klikalne ustawione zbyt blisko siebie.
Google Keyword Planner
Planer słów kluczowych Google to narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych, które pomaga wybrać odpowiednie słowa kluczowe do kampanii reklamowej.
Wszystko, co musisz zrobić, to wprowadzić określone słowo kluczowe (lub też adres URL), a oprócz danych dotyczących średniej miesięcznej liczby wyszukiwań, otrzymasz propozycje słów kluczowych.
Dlaczego warto: choć na rynku istnieją nieco bardziej rozbudowane narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych, dobrze jest zapoznać się z konkurencją i szacunkowymi stawkami wskazanymi bezpośrednio przez Google. To także świetny sposób na rozpoczęcie burzy mózgów przy nowej kampanii.
Google Trends
Nie wiesz, od czego zacząć planowanie treści? Z pomocą przychodzi Google Trends. Narzędzie podpowiada czego poszukują pochodzący z różnych regionów użytkownicy.
Możesz zarówno analizować jeden, zbiorczy temat, jak i porównywać dwa różne tematy lub też rozpocząć od przyjrzenia się ostatnio popularnym obszarom.
Dlaczego warto: śledzenie popularności kluczowej dla Twojej firmy tematyki pomoże Ci być na bieżąco z aktualnymi trendami. Unikniesz także konieczności poświęcania czasu i zasobów na tworzenie treści na tematy, które tracą aktualnie na popularności.
Szukasz agencji SEO?
Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.
Bezpłatne narzędzia do monitorowania, analizy i raportowania
Bing Webmaster Tools
Bing Webmaster Tools to zasadniczo wersja Bing dla Google Search Console. Wersja Google jest co prawda nieco bardziej zaawansowana, jednak wersja Bing będzie niezastąpiona, jeśli pragniesz zoptymalizować swoją witrynę również pod kątem wyszukiwarki Bing.
Dlaczego warto: w ostatnich latach, na podstawie opinii klientów, firma Bing wprowadziła znaczące ulepszenia interfejsu narzędzi dla webmasterów.
Bing Webmaster Tool oferuje również solidne narzędzie do badania słów kluczowych. Aby zawęzić otrzymane wyniki, możesz filtrować zapytania pod kątem „pokrewnych fraz”, „słów kluczowych z pytaniami” i „nowo odkrytych słów kluczowych”.
Semrush (darmowa wersja)
Czy wiesz, że nawet jeśli nie posiadasz płatnego konta w Semrush, nadal możesz dokonywać audytu aż do 100 stron miesięcznie? Audyt taki wskaże obszary na Twojej witrynie, które możesz (i powinieneś!) zoptymalizować.
Dlaczego warto: Jedną z ciekawszych opcji w audycie witryny w Semrush jest możliwość najechania kursorem na „Dowiedz się więcej” obok każdego wskazanego problemu, aby dowiedzieć się, co należy konkretnie zrobić, aby go naprawić.
Sloth
Sloth pomoże Ci korzystać z Cloudflare Workers wraz z ich rozległą siecią globalnych centrów danych do ustawiania przekierowań 301 i 302, implementacji hreflang, przeprowadzania testów A/B, modyfikowania pliku robots.txt, a nawet zbierania plików dziennika (log files).
Dlaczego warto: Sloth to narzędzie szczególnie przydatne dla specjalistów SEO pracujących przy witrynach firmowych. Z jego pomocą z łatwością możesz wdrożyć rozwiązania takie jak przekierowania i tagi hreflang.
Sloth pozwala używać workerów Cloudflare do wykonania kodu JavaScript równolegle, nie obciążając Twojej infrastruktury. Dzięki temu uda Ci się przezwyciężyć każdą przeszkodę w wykonaniu Twojego taska.
Hreflang Tag Testing Tool
John Mueller z Google powiedział kiedyś, że implementacja hreflang jest jedną z najbardziej skomplikowanych części SEO; używanie Hreflang Tag Testing Tool firmy Merkle może Ci ułatwić wyłapanie ewentualnych błędów.
Dlaczego warto: narzędzie już w ciągu kilku minut wykrywa wszelkie błędy związane z implementacją tagów hreflang, rozpoznając przy tym alternatywne adresy URL oraz region docelowy.
Diagnozowanie problemów w zakresie implementacji tagów hreflang może być czasochłonne i wyjątkowo frustrujące. Przejrzysta lista adnotacji proponowana przez Hreflang Tag Testing Tool znacznie usprawni cały proces.
Darmowe narzędzia SEO on-site
SEOquake
SEOquake to bezpłatne rozszerzenie przeglądarki, umożliwiające swoim użytkownikom m.in. przeprowadzanie audytów SEO czy badanie linków wewnętrznych i zewnętrznych bez opuszczania przeglądarki.
Dlaczego warto: Opcja przeglądu SERP (na zdjęciu powyżej) umożliwia uzyskanie wglądu w przydatne dane dla każdego wyszukiwania. Dodatkowo, klikając w dowolną liczbę, uzyskasz szczegółowy raport.
Rank Math
Rank Math to popularna wtyczka SEO na WordPressie, zainstalowana już przed ponad 300 000 osób. Taka popularność nie wzięła się bez powodu — wtyczka prezentuje dane z Google Search Console i Google Analytics bezpośrednio na pulpicie WordPress, zapewnia narzędzie do śledzenia pozycji, monitoruje błędy 404, generuje znaczniki schematu (Schema Markup) i wiele, wiele więcej.
Dlaczego warto: Sama darmowa wersja zapewnia wiele przydatnych opcji, a jeżeli zdecydujesz się na płatne rozszerzenie, ceny rocznego abonamentu są naprawdę rozsądne (zaczynają się od 59 USD).
Codzienne przełączanie się między wieloma narzędziami i witrynami może być bardzo męczące, dlatego Rank Math za dostęp bezpośrednio z pulpitu WordPress dostaje od nas ogromnego plusa.
Yoast (darmowa wersja)
Yoast to kolejna przydatna wtyczka WordPress. Narzędzie posiada wersję darmową i płatną. Dla wielu specjalistów SEO wtyczka Yoast, zajmująca się większością technicznych aspektów SEO, to absolutna podstawa, bez której nie wyobrażają sobie pracy.
Dlaczego warto: Jeśli techniczne SEO nie jest Twoją mocną stroną, możesz użyć Yoast, aby upewnić się, że Twoja witryna spełnia niezbędne techniczne standardy.
Jeżeli natomiast masz już doświadczenie w tym obszarze, wtyczka również będzie przydatna – pozwoli Ci zaoszczędzić dużo czasu. Yoast zawiera także wskazówki dotyczące optymalizacji treści pod kątem czytelności.
Meta SEO Inspector – rozszerzenie Google Chrome
To przydatne rozszerzenie do Chrome umożliwia przeglądanie metadanych strony, nagłówków, znaczników schematu, linków zewnętrznych i wielu innych elementów – z poziomu podręcznego menu w bezpośrednio w przeglądarce.
Dlaczego warto: To narzędzie SEO on-site przyda się zarówno do przeglądania własnych stron, jak i do przyglądania się konkurencji.
Jesteśmy pewni, że tak jak i my, docenisz wygodę posiadania wszystkich przydatnych informacji na jednym ekranie, dostępnych za pomocą jednego kliknięcia.
Darmowe narzędzia do analizy słów kluczowych
AlsoAsked
AlsoAsked wykorzystuje dane People Also Ask do dostarczania i organizowania informacji na podstawie Twojego wyszukiwania słów kluczowych. Oprócz bezpośredniego wyszukiwania na stronie możesz również wyeksportować wyniki do pliku CSV lub wykresu.
Darmowa wersja AlsoAsked oferuje 10 wyszukiwań miesięcznie.
Dlaczego warto: Narzędzie jest przydatne zarówno do ogólnej analizy słów kluczowych, jak i, dzięki sugestiom powiązanych tematów, przy uporządkowaniu konspektu poszczególnych elementów treści.
AnswerThePublic
AnswerThePublic to popularne narzędzie SEO, które wykorzystuje dane autouzupełniania Google, aby pomóc Ci dowiedzieć się, o co tak naprawdę pytają użytkownicy.
Po wpisaniu zapytania możesz wyświetlić wyniki w formie mapy myśli lub listy, bądź wyeksportować dane do pliku CSV.
Dlaczego warto: AnswerThePublic organizuje wyniki w podziale na formy pytań, dodatkowo ułatwiając zbadanie tematu.
QuestionDB
Wystarczy, że wprowadzisz interesujące Cię słowo kluczowe, a QuestionDB wróci z powiązanymi tematami oraz konkretnymi pytaniami zadawanymi przez użytkowników.
Dlaczego warto: QuestionDB to kolejny przydatny generator tematów. Szczególnie pomocna jest opcja proponowania pokrewnych tematów wspomnianych w pytaniach; dzięki niej możesz mieć pewność, że nie przegapisz żadnych powiązanych słów kluczowych i popularnych tematów.
Search Response
Search Response wykorzystuje dane People Also Ask, aby wskazać popularne pytania, które użytkownicy faktycznie zadają w Internecie. Wprowadź słowo kluczowe lub daną frazę, a otrzymasz posegregowane pod względem popularności pytania People Also Ask oraz wyodrębnione grupy tematów.
Dlaczego warto: Oprócz narzędzia People Also Ask, Search Response oferuje również narzędzie o nazwie „People Also Search For”, które pokazuje, czego użytkownicy szukają w dalszej kolejności, jeśli porzucą stronę, na którą trafili bezpośrednio ze swojego początkowego wyszukiwania.
SEO Keywords Spelling Checker
Korzystając z funkcji Google Suggest, SEO Keywords Spelling Checker sprawdza, czy dane słowo kluczowe jest napisane w takiej formie, w jakiej użytkownicy rzeczywiście go szukają. Jeśli tak nie jest, możesz dostosować daną frazę, aby pasowała do popularniejszego sformułowania.
Dlaczego warto: ponieważ sugestie te pochodzą od Google, odzwierciedlają trendy w czasie rzeczywistym. To bardzo szybki sposób, aby upewnić się, że wybierasz naprawdę popularne tematy.
Darmowe narzędzia do linkbuildingu
Hunter
Hunter jest narzędziem do obsługi poczty e-mail, dzięki któremu w ciągu kilku sekund znajdziesz adres e-mail dowolnego specjalisty w swojej niszy. Bezpłatna wersja umożliwia 25 wyszukiwań i 50 weryfikacji miesięcznie.
Dlaczego warto: Zdobywanie linków zwrotnych i wycen ekspertów bywa czasochłonne. Dzięki Hunterowi oszczędzasz czas, który możesz spożytkować na inne zadania.
Help a Reporter Out (HARO)
HARO to poręczne (i korzystne dla obu stron) narzędzie, które pozwala odpowiadać na konkretne prośby o źródła eksperckie lub wyceny. Pomaga to dziennikarzowi uzyskać dokładne informacje, Tobie zaś może pomóc w uzyskaniu większej liczby linków zwrotnych oraz zwiększeniu świadomości Twojej marki.
HARO każdego dnia wysyła e-maile z zapytaniami o źródła eksperckie w podziale na branże, na które możesz odpowiedzieć. Miej jednak na uwadze, że ostatecznie to reporter decyduje, z którego źródła lub cytatu skorzysta.
Dlaczego warto: HARO ułatwia uzyskanie świetnych linków zwrotnych bez konieczności poświęcania długich godzin na dotarcie do zainteresowanych taką wymianą. Nawet jeśli nie posiadasz w swoim zespole osoby zajmującej się promocją treści, nadal możesz uzyskać satysfakcjonujące wyniki przy niewielkim wysiłku.
Streak
To rozszerzenie Chrome jest zasadniczo systemem CRM wbudowanym w Twoje konto Gmail. Dzięki niemu możesz automatycznie przechwytywać dane z kontaktów i wiadomości e-mail, wysyłać spersonalizowane wiadomości do grup kontaktów oraz otrzymywać powiadomienia, gdy inne osoby odczytają Twoje wiadomości.
Darmowa wersja oferuje wszystkie podstawowe funkcje CRM, a dodatkowe, płatne opcje zaczynają się od 15 USD miesięcznie.
Dlaczego warto: Streak przydaje się również do pracy w zespole. Możesz automatycznie udostępniać e-maile, dzienniki połączeń i nie tylko, a także rozszerzać dostęp do danych e-maili, tak, aby cały zespół znał kontekst wiadomości.
Semrush Backlink Analytics
Dzięki Semrush Backlink Analytics możesz sprawdzić linki zwrotne dla niemal każdej witryny i ocenić jakość linku w oparciu o wskaźnik Authority Score. Darmowa wersja pozwala na analizę 10 witryn.
Dlaczego warto: jest to najszybsze dostępne narzędzie do wyszukiwania linków zwrotnych. Możesz również skorzystać z opcji, które pozwolą Ci odnaleźć nowe linki zwrotne lub linki utracone.
Darmowe narzędzia local SEO
Rozszerzenie PlePer Local SEO Tools
PlePer oferuje całą gamę funkcji dla lokalnego SEO. Możesz uzyskać szczegółowe statystyki dotyczące wizytówki dowolnej firmy w Google Mapach, Wyszukiwarce lokalnej i Panelu wiedzy.
Dlaczego warto: rozszerzenie PlePer to przydatny sposób na zbadanie lokalnych konkurentów. Jeśli zdecydujesz, że chcesz nieco bardziej zagłębić się w analizę konkurencji, PlePer oferuje również płatne opcje, które zaczynają się już od 10 USD miesięcznie.
Rozszerzenie GMBspy do Chrome
GMBspy to rozszerzenie umożliwiające przeglądanie kategorii konkurencji w Google Moja Firma. Kategorie te mogą wpływać na to, co pojawia się na Grafie wiedzy, przeprowadzanie badań konkurencji jest zatem bardzo przydatne.
Dlaczego warto: chociaż informacje o kategoriach są publiczne, przeszukiwanie kodu HTML w celu ich znalezienia może być trudne i czasami czasochłonne. GMBspy to szybki sposób, aby mieć oko na konkurencję, a także znaleźć możliwości optymalizacji własnej wizytówki.
Rozszerzenie GMB Everywhere dla przeglądarki Chrome
GMB Everywhere jest podobne do GMBSpy, z tym, że oferuje więcej funkcji. Oprócz dostępu do informacji o kategoriach, możesz wykonywać również podstawowe audyty.
Dlaczego warto: Jako bezpłatne narzędzie, GMB Everywhere dostarczy Ci prawdziwe bogactwo informacji. Podstawowe audyty zapewniają dostęp do danych dotyczących strategii publikowania, częstotliwości i treści postów konkurencji. Porównując z nimi swoją własną strategię upewnisz się, czy poświęcasz wystarczająco dużo czasu i wysiłku działania w zakresie Google Moja Firma.
Inne darmowe narzędzia SEO
Semrush Sensor
Sensor to w darmowe narzędzie firmy Semrush, pokazujące zmienność SERP (Search Engine Result Page, czyli strona w Google zawierająca wynik wyszukiwania wpisanej frazy) dla określonych branż. Możesz także śledzić dodatkowe elementy w SERP-ach oraz wykorzystanie HTTPS.
Dlaczego warto: Analiza zmian w ruchu organicznym może być bardzo czasochłonna. Dlatego, przy zaobserwowaniu zmian, warto już na samym początku sprawdzić, czy problemy dotyczą całej branży, czy są unikalne dla Twojej witryny.
Semrush Social Media Toolkit
Semrush Social Media Toolkit posiada wiele interesujących rozwiązań do obsługi mediów społecznościowych, nawet jeśli nie masz płatnego konta. Kilka z nich to: możliwość publikacji postów na różnych platformach bezpośrednio z Semrush, opcja planowania postów z wyprzedzeniem czy śledzenia wyników swoich reklam społecznościowych.
Jakie ograniczenia ma darmowe konto? Oto, czego możesz się spodziewać:
- Social Media Ads: można dodać tylko jedno konto reklamowe;
- Social Media Analytics: brak ograniczeń;
- Social Media Poster: można publikować maksymalnie 10 profili;
- Social Media Tracker: może śledzić maksymalnie 50 profili.
Dlaczego warto: publikowanie postów z różnych kont na różnych platformach może tworzyć chaos i przyprawiać o zawrót głowy, dlatego warto mieć możliwość tworzenia i publikowania wszystkich postów w jednym miejscu.
Dzięki Semrush Social Media Toolkit możesz publikować posty na Facebooku, LinkedIn, Instagramie, Pintereście, Twitterze i Google Moja Firma bezpośrednio z konta Semrush.
Szukasz agencji Social Media?
Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.
Schema.org
Schema.org to projekt powstały ze współpracy największych wyszukiwarek internetowych. Pozwala on na rozszerzenie wyników wyszukiwania o dodatkowe informacje bądź grafikę, czyli tak zwane “rich snippets”.
Dlaczego warto: jeśli chcesz dodać do swojej witryny określony rodzaj danych strukturalnych, wystarczy, że wyszukasz je na Schema.org, a otrzymasz wszystkie niezbędne informacje potrzebne do ich wdrożenia.
Panguin Tool
Każdy specjalista SEO doskonale wie, że aktualizacje algorytmu Google mogą być naprawdę stresujące. Za pomocą narzędzia Panguin możesz sprawdzić, w jaki sposób aktualizacje wpłynęły na Twoją witrynę.
Dlaczego warto: Panguin usprawnia proces sprawdzania wyników wyszukiwania organicznego pod kątem aktualizacji algorytmów. Zamiast ręcznie przeszukiwać różne zakładki i dopasowywać aktualizacje, wystarczy podłączyć witrynę i zobaczyć wyniki.
Inspect Canonical
Rozszerzenie to umożliwia sprawdzenie kanonicznej strony bezpośrednio z poziomu przeglądarki Chrome — bez konieczności ponownego przeglądania kodu źródłowego.
Dlaczego warto: to łatwe w użyciu narzędzie posiada system kodowania kolorami, który pojawia się bezpośrednio w przeglądarce Chrome. Ikona „C” wyświetlana jest w kolorze czerwonym, bursztynowym lub zielonym zależnie od danej strony. Widoczny jest również odpowiedni komunikat (na zdjęciu powyżej).
Płatne narzędzia SEO
Jeśli jesteś specjalistą SEO, prawdopodobnie będziesz chciał zainwestować również w niektóre płatne narzędzia SEO.
Chociaż istnieje wiele świetnych bezpłatnych opcji, płatne narzędzia zazwyczaj oferują większe możliwości, w tym rozwiązania do zarządzania dużą liczbą klientów. Choć zatem możesz utrzymać swoją obecność w SEO bez dużego budżetu na narzędzia, sprawy mogą szybko się skomplikować, jeśli zarządzasz wieloma klientami.
Sprawdź przygotowaną przez nas listę płatnych narzędzi SEO, aby poznać naszych ulubieńców.
Narzędzia SEO on-site
Semrush On Page SEO Checker
Nie wiesz, od czego zacząć optymalizację strony? Semrush On Page SEO Checker zajmie się za Ciebie organizacją działań, dostarczając pomysły ulepszeń określonych stron.
Dlaczego warto: Narzędzie dzieli pomysły na różne kategorie, dzięki czemu łatwiej jest zobaczyć, które obszary wymagają największej uwagi. Jeżeli posiadasz skonfigurowany dla swojego projektu Site Audit, otrzymasz również pomysły techniczne.
Cennik: Semrush On Page SEO Checker jest dostępny z poziomu każdego konta, jednak z pewnymi ograniczeniami:
- Bezpłatnie: 10 SEO Idea Units (każde słowo kluczowe w narzędziu wydaje 1 Idea Unit),
- Pro: 500 SEO Idea Units,
- Guru: 800 SEO Idea Units,
- Business: 2000 SEO Idea Units.
Yoast
Yoast jest tak popularnym narzędziem, że dodaliśmy je w naszym zestawieniu aż dwukrotnie! Omówmy teraz wersję płatną. Oprócz darmowych funkcji możesz uzyskać także dostęp do dowolnego szkolenia Yoast SEO, korzystać z funkcji analizy czytelności, automatycznie przekierowywać strony i… wiele więcej.
Dlaczego warto: Dzięki proponowanej przez Yoast funkcji analizy czytelności możesz szybko dowiedzieć się, jak czytelny jest Twój post. Jeśli pojawią się zalecane ulepszenia, narzędzie oznaczy je pomarańczowymi lub czerwonymi kropkami (na zdjęciu powyżej) i poinformuje o problemie.
Cennik: Yoast Premium to koszt 89 USD rocznie.
Copyscape
Zduplikowana treść może negatywnie wpłynąć na rankingi strony. Dla copywriterów i redaktorów bardzo pomocne jest zatem korzystanie z oprogramowania takiego jak Copyscape, które wykrywa zduplikowane treści pojawiające się w Internecie.
Dlaczego warto: Zduplikowane treści mogą być szkodliwe dla Twoich rankingów, a dzięki Copyscape znajdziesz je niemal bez wysiłku.
Cennik: Płatność to trzy centy za 200 słów oraz dodatkowy cent za każde kolejne 100 słów.
Narzędzia do analizy słów kluczowych
Semrush Keyword Magic Tool
Narzędzie Keyword Magic Tool oferuje dostęp do obszernej bazy danych zawierającej ponad 20 miliardów słów kluczowych. Można śmiało powiedzieć, że w temacie badania słów kluczowych, będziesz w stanie pokonać konkurentów z każdej branży.
Możesz skorzystać również z darmowej wersji narzędzia, wówczas jednak Twoje wyszukiwania ograniczone będą do 10 dziennie, z których każde będzie miało jedynie 10 wyników.
Dlaczego warto: Semrush Keyword Magic Tool to niezwykle wszechstronne narzędzie, oferujące globalne możliwości analizy słów kluczowych. Dodatkowe korzyści to:
- automatyczne grupowanie powiązanych słów kluczowych w tematy,
- funkcja filtrowania tylko pod kątem słów kluczowych, które zadają pytania,
- wskazanie, które SERP features są dostępne dla danego słowa kluczowego oraz jaka jest jego intencja (tj. transakcyjna, nawigacyjna lub informacyjna).
Cennik: Narzędzie dostępne z kontem Guru lub Business.
Keywords Everywhere
Keywords Everywhere to rozszerzenie przeglądarki Chrome lub Firefox, które wyświetla liczbę wyszukiwań, CPC, poziom konkurencji AdWords oraz historyczne dane trendów słów kluczowych.
Dlaczego warto: Oprócz informacji wymienionych powyżej, możesz również uzyskać dostęp do danych z People Also Ask. Będzie to szczególnie pomocne, jeśli nie chcesz przeskakiwać pomiędzy różnymi narzędziami do planowania słów kluczowych.
Cennik: Użytkownicy płacą za wyszukiwania pakietami kredytów. Jeden kredyt odpowiada jednemu słowu kluczowemu, a kredyty wygasają po roku:
- 100 000 kredytów: 10 $,
- 500 000 kredytów: 50,
- 1 milion kredytów: 100,
- 2 miliony kredytów: 200,
- 5 milionów kredytów: 500 $,
- 10 milionów kredytów: 1000 $.
Keywordtool.io
Keywordtool.io to narzędzie generujące tzw. long tail keywords (słowa kluczowe długiego ogona) na podstawie wpisanego słowa kluczowego.
Keywordtool.io ma rownież swoją poręczną darmową wersję, jednak to wersja Pro jest szczególnie przydatna. Obsługuje ona wszystkie domeny i języki Google, zbierając dane ze 192 obsługiwanych krajów i 46 języków.
Dlaczego warto: Keyword Tool.io, poza wyszukiwarką Google, może być używany również w YouTube, Bing, Amazon, eBay i Instagramie. Dostępna jest również opcja Keyword Tool API, która pomoże Ci przeprowadzić badanie słów kluczowych na znacznie większą skalę.
Cennik: Jeśli chcesz przejść do wersji Pro, masz trzy plany do wyboru:
- Pro Basic: 69 USD miesięcznie,
- Pro Plus: 79 USD miesięcznie,
- Pro Business: 159 USD miesięcznie.
LongTailPro
Najważniejszym jest, aby skoncentrować się na właściwych słowach kluczowych, które faktycznie mogą przyciągnąć duży ruch i konwersję. LongTailPro pomoże Ci to zrobić, znajdując mniej konkurencyjne słowa kluczowe długiego ogona dla Twojej niszy biznesowej.
Dlaczego warto: Narzędzie analizy SERP pozwala monitorować konkurencję, śledząc nawet do 200 słów kluczowych, przeprowadzając analizę konkurencyjnych witryn i analizując wskaźniki, które pomagają ocenić Twoje szanse na pokonanie konkurencji.
Cennik:
- Starter: 297 USD rocznie lub 37 USD miesięcznie,
- Pro: Czy 537 USD rocznie lub 67 USD miesięcznie,
- Agencja: 1177 USD rocznie lub 147 USD miesięcznie.
Jeżeli zdecydujesz się na płatność roczną, możesz otrzymać cztery miesiące usług za darmo.
Narzędzia do linkbuildingu
Semrush Backlink Analytics
Korzystając z Backlink Analytics, możesz dokładnie sprawdzić linki zwrotne dla niemal każdej witryny oraz ocenić ich jakość za pomocą wskaźnika Authority Score.
Dlaczego warto: jest to najszybsze dostępne narzędzie do wyszukiwania linków zwrotnych, możesz mieć zatem pewność, że jako pierwszy dowiesz się, jak radzą sobie Twoi konkurenci. Możesz również skorzystać z różnych raportów dostępnych w narzędziu, aby znaleźć nowe lub utracone linki zwrotne.
Cennik: Wszystkie dostępne rodzaje kont obsługują analizę linków zwrotnych, ale oferują dostęp do różnych ilości żądań i wyników:
- bezpłatnie: 10 wyników dziennie i 10 wyników na raport,
- konto Pro: 3000 wyników dziennie i 10 000 wyników na raport,
- konto Guru: 5000 wyników dziennie i 30 000 wyników na raport,
- konto Business: 10 000 wyników dziennie i 50 000 wyników na raport.
Semrush Link Building Tool
To narzędzie do linkbuildingu pomaga organizować działania outreach, prezentując listę możliwości i udostępniając interfejs zarządzania do prowadzenia kampanii.
Dlaczego warto: możesz filtrować potencjalne domeny według Authority Score lub ogólnej oceny, aby upewnić się, że witryny, do których docierasz, są wysokiej jakości. Możesz również zobaczyć “źródło” dla każdej sugerowanej domeny, tj. które trafne słowa kluczowe spowodowały wynik.
Cennik: Dostęp do Semrush Link Building Tool można uzyskać za pośrednictwem dowolnego konta Semrush, w tym konta bezpłatnego, należy mieć jednak na uwadze limity:
- darmowe konto: można zaimportować do 100 domen,
- płatne konta: można zaimportować do 10 000 domen.
JustReachOut
JustReachOut to sposób na budowanie bazy linków zwrotnych i zwiększenie rozpoznawalności bez dużego budżetu PR. Stwórz listę wydawców i influencerów istotnych dla Twojej firmy, zaadresuj e-maile z prezentacją na podstawie jednego z proponowanych szablonów i przeglądaj statystyki swojego wskaźnika otwarcia wiadomości.
Dlaczego warto: JustReachOut zapewnia zorganizowany sposób wykorzystywania danych z przeprowadzonej kampanii do opracowywania przyszłych strategii. Skrócony jest również proces docierania do klientów.
Otrzymujesz także dostęp do redaktorów, którzy podzielą się z Tobą opinią na temat Twoich prezentacji oraz udzielą porad dotyczących strategii.
Cennik: Do wyboru są trzy plany (jeśli płacisz rocznie, możesz zaoszczędzić 20%):
- Solo: 79 USD miesięcznie przy płatności rocznej lub 99 USD miesięcznie,
- Simple Outreach: 159 USD miesięcznie przy płatności rocznej lub 199 USD miesięcznie,
- Advanced Outreach: 19 USD miesięcznie w przypadku płatności rocznych lub 399 USD miesięcznie.
Narzędzia local SEO
Semrush Listing Management
Listing Management, proste rozwiązanie do local SEO, stworzone przez Semrush we współpracy z Yext, pozwala na automatyzację dystrybucji danych biznesowych do wiarygodnych katalogów.
Dlaczego warto: Semrush Listing Management zwiększa również zasięg wyszukiwania głosowego danych, automatycznie przekazując informacje do Google, Bing, Apple i Amazon Alexa.
Cennik: Możesz wybrać między Basic Location a Premium Location:
- Basic Location: 20 USD miesięcznie,
- Premium Location: 40 USD miesięcznie (obejmuje m.in. lokalną mapę popularności i możliwość odpowiadania na opinie profilu firmy na Facebooku i Google za pośrednictwem narzędzia).
Georanker
Georanker oferuje różnorodne narzędzia, warto jednak wyróżnić jedno z nich – Local Rank Checker & Tracker Too – czyli potężne narzędzie do kontrolowanie lokalnego ruchu.
Chociaż z narzędzia można skorzystać również za darmo, miej na uwadze, że istnieją wówczas dzienne limity, a dostęp do dodatkowych funkcji jest ograniczony.
Dlaczego warto: Chociaż skupiamy się teraz konkretnie na narzędziu do local SEO, Georanker oferuje także wiele innych narzędzi SEO oraz funkcje API i eksploracji danych.
Cennik: możesz wybrać jeden z trzech różnych planów (miej na uwadze, że eksploracja danych i funkcje API to osobny koszt):
- Pro: 99 USD miesięcznie,
- Agencies: 249 USD miesięcznie,
- Enterprises: 490 USD miesięcznie.
Yext
Yext jest najbardziej znany ze swoich usług Local Listings, ale posiada również narzędzia do zarządzanie reputacją oraz wyszukiwania witryn.
Local Listings umożliwiają zarządzanie informacjami o firmie na ponad 200 platformach wyszukiwania na całym świecie. Oznacza to, że wystarczy, że raz zaktualizujesz godziny, menu czy inne istotne dla Twojego biznesu informacje, a zostaną one automatycznie zaktualizowane wszędzie.
Dlaczego warto: oprócz zarządzania swoimi wizytówkami, możesz także śledzić wskaźniki SEO, takie jak wyświetlenia w wyszukiwarce, kliknięcia i konwersje, aby dowiedzieć się, ile bezpośrednio zyskujesz ze swoich wizytówek.
Cennik: aby uzyskać konkretne ceny pakietów dla firm, należy skontaktować się z Yext. A czego możesz się spodziewać, jeśli potrzebujesz zapłacić tylko za pojedynczą ofertę?
- Emerging Starter Package: 4 USD tygodniowo lub 199 USD rocznie,
- Essential Plus Package: 9 USD tygodniowo lub 449 USD rocznie,
- Complete Standard Package: 10 USD tygodniowo lub 499 USD rocznie,
- Premium Advanced Package: 19 USD tygodniowo lub 999 USD rocznie.
Podsumowanie
Jak widać, istnieje naprawdę wiele narzędzi SEO, które pomogą Ci dopracować strategię i zaoszczędzić mnóstwo czasu dzięki automatyzacji działań. Nawet, jeśli nie posiadasz dużego budżetu, możesz skorzystać z wielu niesamowitych bezpłatnych opcji.
Czy przegapiliśmy któreś z Twoich ulubionych narzędzi? Daj nam znać!
Źródło:
Powyższy tekst jest tłumaczeniem artykułu SEMRUSH. Oryginalny tekst znajduje się na stronie: https://www.semrush.com/blog/free-seo-tools/.