33 najlepsze narzędzia SEO

Najlepsze narzędzia SEO

Niezależnie od tego, czy szukasz darmowych narzędzi SEO, czy może kompleksowego pakietu SEO, na rynku dostępnych jest wiele opcji. Nie musi to jednak oznaczać konieczności tracenia długich godzin na samodzielny research. Z pomocą przychodzi poniższy artykuł! Zestawiliśmy w nim zarówno bezpłatne, jak i płatne narzędzia SEO w podziale na różne kategorie – zaczynając od lokalnych narzędzi SEO, a na narzędziach do badania słów kluczowych kończąc. Każdy znajdzie tu zatem coś dla siebie.

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych 33 ulubionych narzędziach SEO? Zapraszamy Cię do zapoznania się z treścią artykułu.

Darmowe narzędzia SEO

Bez względu na to, czy stawiasz dopiero pierwsze kroki w świecie SEO, czy jesteś profesjonalistą z wieloletnim doświadczeniem, na rynku dostępnych jest wiele przydatnych darmowych narzędzi. Część z nich zapewnia sam Google. Zapoznaj się z listą najlepszych bezpłatnych narzędzi SEO dostępnych online.

Darmowe narzędzia SEO

Google Analytics

Google Analytics to popularne bezpłatne narzędzie, dostarczające wielu bardzo przydatnych i szczegółowych danych o witrynie oraz jej odbiorcach, m.in. ich lokalizacji i danych demograficznych. Dzięki tym informacjom możemy dowiedzieć się, jakie z wdrożonych rozwiązań się sprawdzają, a jakie są nieefektywne. Nawet przy korzystaniu z płatnych narzędzi SEO, GA jest absolutnie niezbędne do kompleksowej analizy ruchu w witrynie.

Google Analytics

Dlaczego warto: Google Analytics to jedno z najbardziej wydajnych bezpłatnych narzędzi analitycznych, które sprawdzi się w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości. Zebranie istotnych dla Twojego biznesu informacji nie powinno sprawić Ci trudności, nawet jeżeli jesteś zupełnym nowicjuszem w dziedzinie SEO.

Google Search Console

Kolejne narzędzie, niezbędne do prowadzenia efektywnych działań z zakresu SEO, to Google Search Console. GSC mierzy ruch pochodzący z wyników wyszukiwania, a także wskazuje, na jakie słowa kluczowe wyświetla się Twoja witryna. Narzędzie pozwala również zidentyfikować błędy techniczne. Istotną funkcją Google Search Console jest także możliwość natychmiastowego dodania lub aktualizacji (indeksowania) podstron w wynikach wyszukiwania.

Google Search Console

Dlaczego warto: to proste – nie ma lepszego sposobu na identyfikację i naprawę błędów związanych z wynikami wyszukiwania w Google niż bezpośrednio w narzędziu samego Google. Google Search Console wskazuje konkretne błędy, jakie robot Google napotyka podczas skanowania (crawlowania) i indeksowania Twojej witryny.

Z pomocą Google Search Console możesz także:

  • przetestować poszczególne adresy URL, aby sprawdzić, jak interpretuje je robot Google,
  • przesłać mapę witryny (sitemapę),
  • poprosić o indeksację danego adresu URL,
  • uzyskać dostęp do informacji, takich jak liczba wyświetleń, kliknięć, współczynnik klikalności (CTR – click-through rate) oraz pozycje słów kluczowych.

Google Moja Firma

Jeżeli Twoja firma posiada sklep stacjonarny, koniecznie skorzystaj z usługi Google Moja Firma. W ten sposób Twój biznes wyświetli się w Mapach Google, w Panelu wiedzy oraz w Pakiecie lokalnym (Google Local Pack).

Jeśli założyłeś już konto, czas na optymalizację wizytówki Google. Upewnij się, że podałeś prawidłowe godziny otwarcia i adres oraz dodaj zdjęcia obiektu. Warto również odpowiadać na wszelkie zapytania i wystawione przez klientów opinie – pomoże to osiągnąć wyższą pozycję w pozycjonowaniu lokalnym.

Google Moja Firma

Dlaczego warto: poświęcając nieco czasu i wysiłku na optymalizację swojej wizytówki Google, możemy osiągnąć bardzo satysfakcjonujące efekty. W przypadku lokalnych firm, wizytówka Google może być nawet istotniejsza niż media społecznościowe czy content marketing.

Jeżeli Twoi konkurenci potraktują wizytówkę Google jedynie jako typowe „ustaw i zapomnij”, Twoja firma, dodając nowe posty, aktualizując Q&A czy odpowiadając na opinie, zyska znaczącą przewagą konkurencyjną.

Google Data Studio

Google Data Studio umożliwia użytkownikom łączenie danych z różnych narzędzi Google, takich jak Google Analytics i Google Search Console, w celu tworzenia interaktywnych raportów.

Google Data Studio

Dlaczego warto: Google Data Studio to świetne darmowe narzędzie do raportowania, prezentujące zarówno dane w czasie rzeczywistym, jak i porównania historyczne.

Jak mawia Google: „Łączenie różnych źródeł może ujawnić cenne relacje między danymi. Tworzenie łączonych wykresów w Data Studio eliminuje konieczność manipulowania danymi w innych aplikacjach, oszczędzając tym samym Twój czas i wysiłek”.

Google PageSpeed Insights

Szybkość ładowania się strony jest nie tylko istotnym czynnikiem rankingowym, ale także bezpośrednio wpływa na wrażenia i wygodę użytkownika. Stąd, tak ważne jest, aby być na bieżąco. Google PageSpeed Insights pozwoli Ci lepiej zrozumieć Twój wynik PageSpeed oraz dowiedzieć się, w jaki sposób go poprawić.

Google PageSpeed

Dlaczego warto: Google PageSpeed Insights, wskazując konkretne elementy do poprawy, sprawia, że optymalizacja czasu ładowania strony przestaje być wynikiem zgadywanki. Narzędzie określa również priorytety problemów wraz z jasnymi sugestiami poprawy oraz szacowanymi oszczędnościami czasu w przypadku ich wdrożenia.

Google Mobile Friendly Test

Optymalizacja witryny pod kątem urządzeń mobilnych to dla Google priorytet, dlatego warto upewnić się, że Twoja strona rzeczywiście jest mobile-friendly. Wystarczy, że wkleisz do narzędzia adres URL, a otrzymasz listę ewentualnych problemów w zakresie obsługi urządzeń mobilnych.

Google Mobile Friendly Test

Dlaczego warto: dzięki Google Mobile Friendly Test otrzymasz dokładne informacje, jak ulepszyć swoją stronę pod kątem urządzeń mobilnych. Narzędzie wskazuje błędy takie jak:

  • Korzystanie z niekompatybilnych wtyczek;
  • Viewport nie ustawiony na „szerokość urządzenia”;
  • Treść szersza niż ekran;
  • Zbyt mały, nieczytelny rozmiar czcionki;
  • Elementy klikalne ustawione zbyt blisko siebie.

Google Keyword Planner

Planer słów kluczowych Google to narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych, które pomaga wybrać odpowiednie słowa kluczowe do kampanii reklamowej.

Wszystko, co musisz zrobić, to wprowadzić określone słowo kluczowe (lub też adres URL), a oprócz danych dotyczących średniej miesięcznej liczby wyszukiwań, otrzymasz propozycje słów kluczowych.

Google Keyword Planner

Dlaczego warto: choć na rynku istnieją nieco bardziej rozbudowane narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych, dobrze jest zapoznać się z konkurencją i szacunkowymi stawkami wskazanymi bezpośrednio przez Google. To także świetny sposób na rozpoczęcie burzy mózgów przy nowej kampanii.

Google Trends

Nie wiesz, od czego zacząć planowanie treści? Z pomocą przychodzi Google Trends. Narzędzie podpowiada czego poszukują pochodzący z różnych regionów użytkownicy.

Możesz zarówno analizować jeden, zbiorczy temat, jak i porównywać dwa różne tematy lub też rozpocząć od przyjrzenia się ostatnio popularnym obszarom.

Google Trends

Dlaczego warto: śledzenie popularności kluczowej dla Twojej firmy tematyki pomoże Ci być na bieżąco z aktualnymi trendami. Unikniesz także konieczności poświęcania czasu i zasobów na tworzenie treści na tematy, które tracą aktualnie na popularności.

Potrzebujesz pomocy z SEO?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Bezpłatne narzędzia do monitorowania, analizy i raportowania

Bing Webmaster Tools

Bing Webmaster Tools to zasadniczo wersja Bing dla Google Search Console. Wersja Google jest co prawda nieco bardziej zaawansowana, jednak wersja Bing będzie niezastąpiona, jeśli pragniesz zoptymalizować swoją witrynę również pod kątem wyszukiwarki Bing.

Bing Webmaster Tools

Dlaczego warto: w ostatnich latach, na podstawie opinii klientów, firma Bing wprowadziła znaczące ulepszenia interfejsu narzędzi dla webmasterów.

Bing Webmaster Tool oferuje również solidne narzędzie do badania słów kluczowych. Aby zawęzić otrzymane wyniki, możesz filtrować zapytania pod kątem „pokrewnych fraz”, „słów kluczowych z pytaniami” i „nowo odkrytych słów kluczowych”.

Semrush (darmowa wersja)

Czy wiesz, że nawet jeśli nie posiadasz płatnego konta w Semrush, nadal możesz dokonywać audytu aż do 100 stron miesięcznie? Audyt taki wskaże obszary na Twojej witrynie, które możesz (i powinieneś!) zoptymalizować.

Semrush

Dlaczego warto: Jedną z ciekawszych opcji w audycie witryny w Semrush jest możliwość najechania kursorem na „Dowiedz się więcej” obok każdego wskazanego problemu, aby dowiedzieć się, co należy konkretnie zrobić, aby go naprawić.

Sloth

Sloth pomoże Ci korzystać z Cloudflare Workers wraz z ich rozległą siecią globalnych centrów danych do ustawiania przekierowań 301 i 302, implementacji hreflang, przeprowadzania testów A/B, modyfikowania pliku robots.txt, a nawet zbierania plików dziennika (log files).

Sloth

Dlaczego warto: Sloth to narzędzie szczególnie przydatne dla specjalistów SEO pracujących przy witrynach firmowych. Z jego pomocą z łatwością możesz wdrożyć rozwiązania takie jak przekierowania i tagi hreflang.

Sloth pozwala używać workerów Cloudflare do wykonania kodu JavaScript równolegle, nie obciążając Twojej infrastruktury. Dzięki temu uda Ci się przezwyciężyć każdą przeszkodę w wykonaniu Twojego taska.

Hreflang Tag Testing Tool

John Mueller z Google powiedział kiedyś, że implementacja hreflang jest jedną z najbardziej skomplikowanych części SEO; używanie Hreflang Tag Testing Tool firmy Merkle może Ci ułatwić wyłapanie ewentualnych błędów.

Hreflang Tag Testing Tool

Dlaczego warto: narzędzie już w ciągu kilku minut wykrywa wszelkie błędy związane z implementacją tagów hreflang, rozpoznając przy tym alternatywne adresy URL oraz region docelowy.

Diagnozowanie problemów w zakresie implementacji tagów hreflang może być czasochłonne i wyjątkowo frustrujące. Przejrzysta lista adnotacji proponowana przez Hreflang Tag Testing Tool znacznie usprawni cały proces.

Darmowe narzędzia SEO on-site

SEOquake

SEOquake to bezpłatne rozszerzenie przeglądarki, umożliwiające swoim użytkownikom m.in. przeprowadzanie audytów SEO czy badanie linków wewnętrznych i zewnętrznych bez opuszczania przeglądarki.

SEOquake

Dlaczego warto: Opcja przeglądu SERP (na zdjęciu powyżej) umożliwia uzyskanie wglądu w przydatne dane dla każdego wyszukiwania. Dodatkowo, klikając w dowolną liczbę, uzyskasz szczegółowy raport.

Rank Math

Rank Math to popularna wtyczka SEO na WordPressie, zainstalowana już przed ponad 300 000 osób. Taka popularność nie wzięła się bez powodu — wtyczka prezentuje dane z Google Search Console i Google Analytics bezpośrednio na pulpicie WordPress, zapewnia narzędzie do śledzenia pozycji, monitoruje błędy 404, generuje znaczniki schematu (Schema Markup) i wiele, wiele więcej.

Rank Math

Dlaczego warto: Sama darmowa wersja zapewnia wiele przydatnych opcji, a jeżeli zdecydujesz się na płatne rozszerzenie, ceny rocznego abonamentu są naprawdę rozsądne (zaczynają się od 59 USD).

Codzienne przełączanie się między wieloma narzędziami i witrynami może być bardzo męczące, dlatego Rank Math za dostęp bezpośrednio z pulpitu WordPress dostaje od nas ogromnego plusa.

Yoast (darmowa wersja)

Yoast to kolejna przydatna wtyczka WordPress. Narzędzie posiada wersję darmową i płatną. Dla wielu specjalistów SEO wtyczka Yoast, zajmująca się większością technicznych aspektów SEO, to absolutna podstawa, bez której nie wyobrażają sobie pracy.

Yoast (darmowa wersja)

Dlaczego warto: Jeśli techniczne SEO nie jest Twoją mocną stroną, możesz użyć Yoast, aby upewnić się, że Twoja witryna spełnia niezbędne techniczne standardy.

Jeżeli natomiast masz już doświadczenie w tym obszarze, wtyczka również będzie przydatna – pozwoli Ci zaoszczędzić dużo czasu. Yoast zawiera także wskazówki dotyczące optymalizacji treści pod kątem czytelności.

Meta SEO Inspector – rozszerzenie Google Chrome

To przydatne rozszerzenie do Chrome umożliwia przeglądanie metadanych strony, nagłówków, znaczników schematu, linków zewnętrznych i wielu innych elementów – z poziomu podręcznego menu w bezpośrednio w przeglądarce.

Meta SEO Inspector - rozszerzenie Google Chrome

Dlaczego warto: To narzędzie SEO on-site przyda się zarówno do przeglądania własnych stron, jak i do przyglądania się konkurencji.

Jesteśmy pewni, że tak jak i my, docenisz wygodę posiadania wszystkich przydatnych informacji na jednym ekranie, dostępnych za pomocą jednego kliknięcia.

Darmowe narzędzia do analizy słów kluczowych

AlsoAsked

AlsoAsked wykorzystuje dane People Also Ask do dostarczania i organizowania informacji na podstawie Twojego wyszukiwania słów kluczowych. Oprócz bezpośredniego wyszukiwania na stronie możesz również wyeksportować wyniki do pliku CSV lub wykresu.

Darmowa wersja AlsoAsked oferuje 10 wyszukiwań miesięcznie.

AlsoAsked

Dlaczego warto: Narzędzie jest przydatne zarówno do ogólnej analizy słów kluczowych, jak i, dzięki sugestiom powiązanych tematów, przy uporządkowaniu konspektu poszczególnych elementów treści.

AnswerThePublic

AnswerThePublic to popularne narzędzie SEO, które wykorzystuje dane autouzupełniania Google, aby pomóc Ci dowiedzieć się, o co tak naprawdę pytają użytkownicy.

Po wpisaniu zapytania możesz wyświetlić wyniki w formie mapy myśli lub listy, bądź wyeksportować dane do pliku CSV.

Dlaczego warto: AnswerThePublic organizuje wyniki w podziale na formy pytań, dodatkowo ułatwiając zbadanie tematu.

QuestionDB

Wystarczy, że wprowadzisz interesujące Cię słowo kluczowe, a QuestionDB wróci z powiązanymi tematami oraz konkretnymi pytaniami zadawanymi przez użytkowników.

QuestionDB

Dlaczego warto: QuestionDB to kolejny przydatny generator tematów. Szczególnie pomocna jest opcja proponowania pokrewnych tematów wspomnianych w pytaniach; dzięki niej możesz mieć pewność, że nie przegapisz żadnych powiązanych słów kluczowych i popularnych tematów.

Search Response

Search Response wykorzystuje dane People Also Ask, aby wskazać popularne pytania, które użytkownicy faktycznie zadają w Internecie. Wprowadź słowo kluczowe lub daną frazę, a otrzymasz posegregowane pod względem popularności pytania People Also Ask oraz wyodrębnione grupy tematów.

Search Response

Dlaczego warto: Oprócz narzędzia People Also Ask, Search Response oferuje również narzędzie o nazwie „People Also Search For”, które pokazuje, czego użytkownicy szukają w dalszej kolejności, jeśli porzucą stronę, na którą trafili bezpośrednio ze swojego początkowego wyszukiwania.

SEO Keywords Spelling Checker

Korzystając z funkcji Google Suggest, SEO Keywords Spelling Checker sprawdza, czy dane słowo kluczowe jest napisane w takiej formie, w jakiej użytkownicy rzeczywiście go szukają. Jeśli tak nie jest, możesz dostosować daną frazę, aby pasowała do popularniejszego sformułowania.

SEO Keywords Spelling Checker

Dlaczego warto: ponieważ sugestie te pochodzą od Google, odzwierciedlają trendy w czasie rzeczywistym. To bardzo szybki sposób, aby upewnić się, że wybierasz naprawdę popularne tematy.

Darmowe narzędzia do linkbuildingu

Hunter

Hunter jest narzędziem do obsługi poczty e-mail, dzięki któremu w ciągu kilku sekund znajdziesz adres e-mail dowolnego specjalisty w swojej niszy. Bezpłatna wersja umożliwia 25 wyszukiwań i 50 weryfikacji miesięcznie.

Hunter

Dlaczego warto: Zdobywanie linków zwrotnych i wycen ekspertów bywa czasochłonne. Dzięki Hunterowi oszczędzasz czas, który możesz spożytkować na inne zadania.

Help a Reporter Out (HARO)

HARO to poręczne (i korzystne dla obu stron) narzędzie, które pozwala odpowiadać na konkretne prośby o źródła eksperckie lub wyceny. Pomaga to dziennikarzowi uzyskać dokładne informacje, Tobie zaś może pomóc w uzyskaniu większej liczby linków zwrotnych oraz zwiększeniu świadomości Twojej marki.

HARO każdego dnia wysyła e-maile z zapytaniami o źródła eksperckie w podziale na branże, na które możesz odpowiedzieć. Miej jednak na uwadze, że ostatecznie to reporter decyduje, z którego źródła lub cytatu skorzysta.

Dlaczego warto: HARO ułatwia uzyskanie świetnych linków zwrotnych bez konieczności poświęcania długich godzin na dotarcie do zainteresowanych taką wymianą. Nawet jeśli nie posiadasz w swoim zespole osoby zajmującej się promocją treści, nadal możesz uzyskać satysfakcjonujące wyniki przy niewielkim wysiłku.

Streak

To rozszerzenie Chrome jest zasadniczo systemem CRM wbudowanym w Twoje konto Gmail. Dzięki niemu możesz automatycznie przechwytywać dane z kontaktów i wiadomości e-mail, wysyłać spersonalizowane wiadomości do grup kontaktów oraz otrzymywać powiadomienia, gdy inne osoby odczytają Twoje wiadomości.

Darmowa wersja oferuje wszystkie podstawowe funkcje CRM, a dodatkowe, płatne opcje zaczynają się od 15 USD miesięcznie.

Streak

Dlaczego warto: Streak przydaje się również do pracy w zespole. Możesz automatycznie udostępniać e-maile, dzienniki połączeń i nie tylko, a także rozszerzać dostęp do danych e-maili, tak, aby cały zespół znał kontekst wiadomości.

Semrush Backlink Analytics

Dzięki Semrush Backlink Analytics możesz sprawdzić linki zwrotne dla niemal każdej witryny i ocenić jakość linku w oparciu o wskaźnik Authority Score. Darmowa wersja pozwala na analizę 10 witryn.

Semrush Backlink Analytics

Dlaczego warto: jest to najszybsze dostępne narzędzie do wyszukiwania linków zwrotnych. Możesz również skorzystać z opcji, które pozwolą Ci odnaleźć nowe linki zwrotne lub linki utracone.

Darmowe narzędzia local SEO

Rozszerzenie PlePer Local SEO Tools

PlePer oferuje całą gamę funkcji dla lokalnego SEO. Możesz uzyskać szczegółowe statystyki dotyczące wizytówki dowolnej firmy w Google Mapach, Wyszukiwarce lokalnej i Panelu wiedzy.

Dlaczego warto: rozszerzenie PlePer to przydatny sposób na zbadanie lokalnych konkurentów. Jeśli zdecydujesz, że chcesz nieco bardziej zagłębić się w analizę konkurencji, PlePer oferuje również płatne opcje, które zaczynają się już od 10 USD miesięcznie.

Rozszerzenie GMBspy do Chrome

GMBspy to rozszerzenie umożliwiające przeglądanie kategorii konkurencji w Google Moja Firma. Kategorie te mogą wpływać na to, co pojawia się na Grafie wiedzy, przeprowadzanie badań konkurencji jest zatem bardzo przydatne.

GMBspy

Dlaczego warto: chociaż informacje o kategoriach są publiczne, przeszukiwanie kodu HTML w celu ich znalezienia może być trudne i czasami czasochłonne. GMBspy to szybki sposób, aby mieć oko na konkurencję, a także znaleźć możliwości optymalizacji własnej wizytówki.

Rozszerzenie GMB Everywhere dla przeglądarki Chrome

GMB Everywhere jest podobne do GMBSpy, z tym, że oferuje więcej funkcji. Oprócz dostępu do informacji o kategoriach, możesz wykonywać również podstawowe audyty.

GMB Everywhere

Dlaczego warto: Jako bezpłatne narzędzie, GMB Everywhere dostarczy Ci prawdziwe bogactwo informacji. Podstawowe audyty zapewniają dostęp do danych dotyczących strategii publikowania, częstotliwości i treści postów konkurencji. Porównując z nimi swoją własną strategię upewnisz się, czy poświęcasz wystarczająco dużo czasu i wysiłku działania w zakresie Google Moja Firma.

Inne darmowe narzędzia SEO

Semrush Sensor

Sensor to w darmowe narzędzie firmy Semrush, pokazujące zmienność SERP (Search Engine Result Page, czyli strona w Google zawierająca wynik wyszukiwania wpisanej frazy) dla określonych branż. Możesz także śledzić dodatkowe elementy w SERP-ach oraz wykorzystanie HTTPS.

Semrush Sensor

Dlaczego warto: Analiza zmian w ruchu organicznym może być bardzo czasochłonna. Dlatego, przy zaobserwowaniu zmian, warto już na samym początku sprawdzić, czy problemy dotyczą całej branży, czy są unikalne dla Twojej witryny.

Semrush Social Media Toolkit

Semrush Social Media Toolkit posiada wiele interesujących rozwiązań do obsługi mediów społecznościowych, nawet jeśli nie masz płatnego konta. Kilka z nich to: możliwość publikacji postów na różnych platformach bezpośrednio z Semrush, opcja planowania postów z wyprzedzeniem czy śledzenia wyników swoich reklam społecznościowych.

Jakie ograniczenia ma darmowe konto? Oto, czego możesz się spodziewać:

  • Social Media Ads: można dodać tylko jedno konto reklamowe;
  • Social Media Analytics: brak ograniczeń;
  • Social Media Poster: można publikować maksymalnie 10 profili;
  • Social Media Tracker: może śledzić maksymalnie 50 profili.

Dlaczego warto: publikowanie postów z różnych kont na różnych platformach może tworzyć chaos i przyprawiać o zawrót głowy, dlatego warto mieć możliwość tworzenia i publikowania wszystkich postów w jednym miejscu.

Semrush Social Media Toolkit

Dzięki Semrush Social Media Toolkit możesz publikować posty na Facebooku, LinkedIn, Instagramie, Pintereście, Twitterze i Google Moja Firma bezpośrednio z konta Semrush.

Potrzebujesz pomocy z Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Schema.org

Schema.org to projekt powstały ze współpracy największych wyszukiwarek internetowych. Pozwala on na rozszerzenie wyników wyszukiwania o dodatkowe informacje bądź grafikę, czyli tak zwane “rich snippets”.

Schema.org

Dlaczego warto: jeśli chcesz dodać do swojej witryny określony rodzaj danych strukturalnych, wystarczy, że wyszukasz je na Schema.org, a otrzymasz wszystkie niezbędne informacje potrzebne do ich wdrożenia.

Narzędzie Panguin

Każdy specjalista SEO doskonale wie, że aktualizacje algorytmu Google mogą być naprawdę stresujące. Za pomocą narzędzia Panguin możesz sprawdzić, w jaki sposób aktualizacje wpłynęły na Twoją witrynę.

Narzędzie Panguin

Dlaczego warto: Panguin usprawnia proces sprawdzania wyników wyszukiwania organicznego pod kątem aktualizacji algorytmów. Zamiast ręcznie przeszukiwać różne zakładki i dopasowywać aktualizacje, wystarczy podłączyć witrynę i zobaczyć wyniki.

Inspect Canonical

Rozszerzenie to umożliwia sprawdzenie kanonicznej strony bezpośrednio z poziomu przeglądarki Chrome — bez konieczności ponownego przeglądania kodu źródłowego.

Dlaczego warto: to łatwe w użyciu narzędzie posiada system kodowania kolorami, który pojawia się bezpośrednio w przeglądarce Chrome. Ikona „C” wyświetlana jest w kolorze czerwonym, bursztynowym lub zielonym zależnie od danej strony. Widoczny jest również odpowiedni komunikat (na zdjęciu powyżej).

Źródło:

Powyższy tekst jest tłumaczeniem artykułu SEMRUSH. Oryginalny tekst znajduje się na stronie: https://www.semrush.com/blog/free-seo-tools/.