Jeśli prowadzisz profil firmowy w mediach społecznościowych, z pewnością spotkałeś się z wieloma narzędziami, których zadaniem jest ułatwiać Twoją pracę. Które spośród nich rzeczywiście warte są uwagi? Przedstawiamy listę 10 narzędzi, które pomogą Ci obsługiwać i monitorować social media, tworzyć treści multimedialne i nie tylko. Zapraszamy do lektury!
Narzędzia, które przedstawimy poniżej, przydadzą się każdemu, kto prowadzi własny lub cudzy profil biznesowy w mediach społecznościowych, niezależnie od tego, czy obsługuje małą, średnią czy dużą firmę.
Co ważne, większość z nich jest darmowa lub oferuje dostęp do ograniczonej wersji próbnej, dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś samodzielnie sprawdził je w praktyce!
Naszą listę otwierają trzy aplikacje służące do monitorowania mediów społecznościowych. Dzięki nim będziesz mógł na bieżąco śledzić branżowe trendy, a także obserwować w czasie rzeczywistym, co pisze się o Twojej firmie w internecie.
BuzzSumo
Nie masz pomysłu na kolejne posty? Sięgnij po BuzzSumo, czyli portal pokazujący, które tematy i rodzaje contentu są najchętniej publikowane i udostępniane w Twojej grupie docelowej. BuzzSumo umożliwia wyświetlanie treści, które podbijają internet, dzięki czemu monitorowanie wschodzących trendów odbywa się w sposób ciągły i systematyczny. Bogaty podział na kategorie i tematy, wyszukiwarka czy spersonalizowany feed dostarczają marketerom niezwykle cennych informacji o trendach w social media. Okrojona wersja usługi jest darmowa, dlatego polecamy sprawdzić, jak działa BuzzFeed w praktyce.
Brand24 i Sentione
Jeśli chcesz wiedzieć, co inni mówią o Twojej marce w internecie, serwisy Brand24 i Sentione są dla Ciebie! Są to narzędzia, które na bieżąco monitorują wszystkie media społecznościowe i cały internet pod kątem słów kluczowych. Brand24 i Sentione dają marketerom możliwość szybkiej reakcji, gdy dyskusja wokół Twojej firmy toczy się chociażby na forach internetowych czy wewnątrz grup w mediach społecznościowych. Brand24 jest dostępny w darmowej konfiguracji, a Sentione oferuje wersję demo.
Skoro wiesz już, co w trawie piszczy, czas poszukać serwisów, które pomogą Ci tworzyć oryginalny content. Przedstawiamy cztery narzędzia do zarządzania social media.
Tworzenie stories: Mojo
Często wrzucasz relacje lub rolki? W takim razie koniecznie sprawdź Mojo – aplikację do tworzenia Reelsów, TikToków oraz Stories na Instagrama i Facebooka. Setki gotowych szablonów? Mamy to. Efekty tekstowe, naklejki i grafiki? Są. Możliwość tworzenia kreatywnych, wielostronicowych Stories? Proszę bardzo! Co więcej, aplikacja jest darmowa, a wiele szablonów dostępnych jest bez dodatkowych opłat.
Zobacz też: Konto biznesowe na Instagramie – jak je założyć i prowadzić?
Tworzenie filmów: Lumen5
Krótkie filmiki od kilku lat podbijają internet, a dzięki Lumen5 w szybki i intuicyjny sposób zmontujesz i poddasz edycji proste materiały wideo na Instagrama czy TikToka. Narzędzie jest dostępne bez opłat, jednak w darmowej wersji rozdzielczość filmów jest ograniczona do 480p.
Skracanie linków: bitly
Nikt nie lubi długich linków ciągnących się przez kilka wierszy. Tu z pomocą przychodzi bitly, czyli narzędzie do skracania udostępnianych adresów URL. Dzięki niemu Twoje posty będą wyglądać lepiej, a Ty zyskasz dodatkowo możliwość śledzenia popularności wrzucanych linków.
Tworzenie infografik: Piktochart
Wszystkie dane wyglądają przyjaźniej, jeśli przedstawi się je w formie przejrzystego wykresu. Piktochart pozwala przekazywać informacje w atrakcyjny sposób, a pomysłów na wykorzystanie infografik jest mnóstwo. Usługa jest darmowa w najprostszej wersji.
Szukasz agencji Social Media?
Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.
Last but not least, wybraliśmy dla Was trzy doskonałe social media narzędzia służące do analizy zarówno grupy docelowej, jak i dotychczasowych działań prowadzonych w mediach społecznościowych czy posunięć konkurencji.
Hootsuite
Możesz kojarzyć Hootsuite jako narzędzie do planowania wpisów w mediach społecznościowych, jednak serwis jest również wyposażony w zaawansowane narzędzia analityczne. Hootsuite zbiera dane z wielu firmowych kont w jednym miejscu i pozwala dzielić się dostępem z innymi osobami, dzięki czemu Ty i Twoim współpracownicy nie będziecie musieli analizować każdego kanału komunikacji osobno. Narzędzie nie należy do najtańszych, ale można je sprawdzić w trakcie 30-dniowego okresu próbnego.
Sotrender
Dlaczego warto korzystać z tego serwisu? Sotrender jest klasycznym narzędziem służącym do analizy działań w mediach społecznościowych. Znacznie ułatwia zarządzanie komunikacją, dostarczy cennych danych o profilach należących do Twojej firmy lub konkurencji. Okres próbny trwa dwa tygodnie, dlatego polecamy wypróbować Sotrendera i Hootsuite w praktyce i zdecydować, który serwis bardziej Ci odpowiada.
Emplify (dawniej Socialbakers)
Rozwiązaniem alternatywnym jest serwis Emplify, znany do niedawna jako Socialbakers – umożliwia on bardzo zaawansowaną analizę mediów społecznościowych, włącznie z automatyczną analizą grupy docelowej i wyznaczaniem person. To bardzo duże ułatwienie!
Może Cię zainteresować: Audyt Social Media – czym jest i jak może Ci pomóc?
Większość z przedstawionych powyżej narzędzi oferuje darmowy dostęp do najprostszych wersji usługi pozbawionych dodatkowych funkcji. Czy warto do nich dopłacać? Na to pytanie każdy musi sobie odpowiedzieć sam w zależności od wielkości firmy i skali budżetu. Warto jednak pamiętać, że nawet najlepsze narzędzia social media nie zastąpią specjalisty z wieloletnim doświadczeniem.
Jeśli potrzebujesz pomocy w rozkręceniu swojego profilu, warto skorzystać z profesjonalnej pomocy doświadczonych pracowników naszej agencji. Z pełnym zaangażowaniem pomożemy Twojej firmie osiągnąć sukces w mediach społecznościowych. Zapraszamy do kontaktu!
Podsumowanie
Dotarliśmy do końca naszej listy polecanych narzędzi do social mediów. Mamy nadzieję, że okazała się ona dla Ciebie pomocna i ułatwi Ci pracę. Musimy zaznaczyć, że narzędzia social media marketing to bardzo duży obszar, który trudno zawęzić do 10 faworytów, dlatego skupiliśmy się na tych najbardziej znanych.
A jeśli masz do nas jakieś pytania, to zapraszamy do kontaktu!