10 najlepszych narzędzi social media, które ułatwią Ci pracę

Narzędzia social media marketingu - poznaj 10 najlepszych aplikacji

Jeśli prowadzisz profil firmowy w mediach społecznościowych, z pewnością spotkałeś się z wieloma narzędziami, których zadaniem jest ułatwiać Twoją pracę. Które spośród nich rzeczywiście warte są uwagi? Przedstawiamy listę 10 narzędzi, które pomogą Ci obsługiwać i monitorować social media, tworzyć treści multimedialne i nie tylko. Zapraszamy do lektury!

Komu przydadzą się narzędzia do social media marketingu?

Narzędzia, które przedstawimy poniżej, przydadzą się każdemu, kto prowadzi własny lub cudzy profil biznesowy w mediach społecznościowych, niezależnie od tego, czy obsługuje małą, średnią czy dużą firmę.

Komu przydadzą się narzędzia do social media marketingu?

Co ważne, większość z nich jest darmowa lub oferuje dostęp do ograniczonej wersji próbnej, dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś samodzielnie sprawdził je w praktyce!

Narzędzia do monitorowania social media

Naszą listę otwierają trzy aplikacje służące do monitorowania mediów społecznościowych. Dzięki nim będziesz mógł na bieżąco śledzić branżowe trendy, a także obserwować w czasie rzeczywistym, co pisze się o Twojej firmie w internecie.

BuzzSumo

Nie masz pomysłu na kolejne posty? Sięgnij po BuzzSumo, czyli portal pokazujący, które tematy i rodzaje contentu są najchętniej publikowane i udostępniane w Twojej grupie docelowej. BuzzSumo umożliwia wyświetlanie treści, które podbijają internet, dzięki czemu monitorowanie wschodzących trendów odbywa się w sposób ciągły i systematyczny. Bogaty podział na kategorie i tematy, wyszukiwarka czy spersonalizowany feed dostarczają marketerom niezwykle cennych informacji o trendach w social media. Okrojona wersja usługi jest darmowa, dlatego polecamy sprawdzić, jak działa BuzzFeed w praktyce.

Brand24 i Sentione

Jeśli chcesz wiedzieć, co inni mówią o Twojej marce w internecie, serwisy Brand24Sentione są dla Ciebie! Są to narzędzia, które na bieżąco monitorują wszystkie media społecznościowe i cały internet pod kątem słów kluczowych. Brand24 i Sentione dają marketerom możliwość szybkiej reakcji, gdy dyskusja wokół Twojej firmy toczy się chociażby na forach internetowych czy wewnątrz grup w mediach społecznościowych. Brand24 jest dostępny w darmowej konfiguracji, a Sentione oferuje wersję demo.

Narzędzia do obsługi social media

Narzędzia do obsługi social media

Skoro wiesz już, co w trawie piszczy, czas poszukać serwisów, które pomogą Ci tworzyć oryginalny content. Przedstawiamy cztery narzędzia do zarządzania social media. 

Tworzenie stories: Mojo

Często wrzucasz relacje lub rolki? W takim razie koniecznie sprawdź Mojo – aplikację do tworzenia Reelsów, TikToków oraz Stories na Instagrama i Facebooka. Setki gotowych szablonów? Mamy to. Efekty tekstowe, naklejki i grafiki? Są. Możliwość tworzenia kreatywnych, wielostronicowych Stories? Proszę bardzo! Co więcej, aplikacja jest darmowa, a wiele szablonów dostępnych jest bez dodatkowych opłat.

Zobacz też: Konto biznesowe na Instagramie – jak je założyć i prowadzić?

Tworzenie filmów: Lumen5

Krótkie filmiki od kilku lat podbijają internet, a dzięki Lumen5 w szybki i intuicyjny sposób zmontujesz i poddasz edycji proste materiały wideo na Instagrama czy TikToka. Narzędzie jest dostępne bez opłat, jednak w darmowej wersji rozdzielczość filmów jest ograniczona do 480p.

Skracanie linków: bitly

Nikt nie lubi długich linków ciągnących się przez kilka wierszy. Tu z pomocą przychodzi bitly, czyli narzędzie do skracania udostępnianych adresów URL. Dzięki niemu Twoje posty będą wyglądać lepiej, a Ty zyskasz dodatkowo możliwość śledzenia popularności wrzucanych linków.

Tworzenie infografik: Piktochart

Wszystkie dane wyglądają przyjaźniej, jeśli przedstawi się je w formie przejrzystego wykresu. Piktochart pozwala przekazywać informacje w atrakcyjny sposób, a pomysłów na wykorzystanie infografik jest mnóstwo. Usługa jest darmowa w najprostszej wersji.

Szukasz agencji Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Narzędzia do analizy social media

Narzędzia do analizy social media

Last but not least, wybraliśmy dla Was trzy doskonałe social media narzędzia służące do analizy zarówno grupy docelowej, jak i dotychczasowych działań prowadzonych w mediach społecznościowych czy posunięć konkurencji.

Hootsuite

Możesz kojarzyć Hootsuite jako narzędzie do planowania wpisów w mediach społecznościowych, jednak serwis jest również wyposażony w zaawansowane narzędzia analityczne. Hootsuite zbiera dane z wielu firmowych kont w jednym miejscu i pozwala dzielić się dostępem z innymi osobami, dzięki czemu Ty i Twoim współpracownicy nie będziecie musieli analizować każdego kanału komunikacji osobno. Narzędzie nie należy do najtańszych, ale można je sprawdzić w trakcie 30-dniowego okresu próbnego.

Sotrender

Dlaczego warto korzystać z tego serwisu? Sotrender jest klasycznym narzędziem służącym do analizy działań w mediach społecznościowych. Znacznie ułatwia zarządzanie komunikacją, dostarczy cennych danych o profilach należących do Twojej firmy lub konkurencji. Okres próbny trwa dwa tygodnie, dlatego polecamy wypróbować Sotrendera i Hootsuite w praktyce i zdecydować, który serwis bardziej Ci odpowiada.

Emplify (dawniej Socialbakers)

Rozwiązaniem alternatywnym jest serwis Emplify, znany do niedawna jako Socialbakers – umożliwia on bardzo zaawansowaną analizę mediów społecznościowych, włącznie z automatyczną analizą grupy docelowej i wyznaczaniem person. To bardzo duże ułatwienie!

Może Cię zainteresować: Audyt Social Media – czym jest i jak może Ci pomóc?

Płatne czy darmowe: jakie narzędzia do prowadzenia działań w social marketingu wybrać?

Większość z przedstawionych powyżej narzędzi oferuje darmowy dostęp do najprostszych wersji usługi pozbawionych dodatkowych funkcji. Czy warto do nich dopłacać? Na to pytanie każdy musi sobie odpowiedzieć sam w zależności od wielkości firmy i skali budżetu. Warto jednak pamiętać, że nawet najlepsze narzędzia social media nie zastąpią specjalisty z wieloletnim doświadczeniem.

Prowadzenie działań w social marketingu

Jeśli potrzebujesz pomocy w rozkręceniu swojego profilu, warto skorzystać z profesjonalnej pomocy doświadczonych pracowników naszej agencji. Z pełnym zaangażowaniem pomożemy Twojej firmie osiągnąć sukces w mediach społecznościowych. Zapraszamy do kontaktu!

Podsumowanie

Dotarliśmy do końca naszej listy polecanych narzędzi do social mediów. Mamy nadzieję, że okazała się ona dla Ciebie pomocna i ułatwi Ci pracę. Musimy zaznaczyć, że narzędzia social media marketing to bardzo duży obszar, który trudno zawęzić do 10 faworytów, dlatego skupiliśmy się na tych najbardziej znanych.

A jeśli masz do nas jakieś pytania, to zapraszamy do kontaktu!