Najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce i na świecie

Najpopularniejsze social media w Polsce i na świecie - najnowsze dane

Jeszcze tylko otworzyć oczy, przeciągnąć się kilka razy i… sprawdzić powiadomienia z mediów społecznościowych! Dla wielu z nas tak właśnie zaczyna się typowy poranek. Social media często towarzyszą nam od rana do wieczora. Które portale przeglądamy codziennie, a do których zaglądamy coraz rzadziej? Co zmieniło się w ciągu ubiegłego roku w Polsce i na świecie? Zapraszamy do lektury!

Facebook liderem pod względem ilości aktywnych użytkowników

Według raportu „Digital 2022”, w ubiegłym roku Facebook pozostał platformą z największą bazą aktywnych użytkowników na świecie, sięgającą niemal trzech miliardów osób. Na drugim miejscu z dwoma i pół miliardami uplasował się YouTube, a wynik na poziomie dwóch miliardów zapewnił miejsce na podium komunikatorowi WhatsApp. Mogłoby się wydawać, że w czasie popularności krótkich filmików w pionowym, smartfonowym formacie w TOP 3 znajdzie się Instagram lub TikTok, jednak pomimo szybkiego tempa wzrostu platformy te osiągnęły odpowiednio czwarte i szóste miejsce.

Po jakie aplikacje społecznościowe sięgają Polacy? Według ubiegłorocznego raportu, numerem jeden nad Wisłą był YouTube, którego nie uwzględniono jednak w najnowszych statystykach. Obecnie na podium znajdują się Facebook, Messenger i Instagram, na czwartym miejscu uplasował się WhatsApp, a piąte należy do zyskującego popularność wśród młodych użytkowników TikToka.

Najpopularniejsze media społecznościowe w 2022 roku
Źródło: https://datareportal.com/reports/digital-2022-global-overview-report

Najwięcej czasu spędzamy na YouTube

W ubiegłym roku w Polsce spędziliśmy w mediach społecznościowych średnio godzinę i pięćdziesiąt minut dziennie! Średnia globalna wynosi jeszcze więcej, bo aż dwie i pół godziny każdego dnia. Przeciętny użytkownik najwięcej czasu spędza na YouTube, Facebooku i Whatsappie. Dużo czasu pochłania również TikTok: użytkownicy aplikacji spędzają niemal 20 godzin miesięcznie na oglądaniu krótkich filmików.

Zobacz także: 5 rzeczy, dzięki którym twój kanał na YouTube zyska wyświetlenia organiczne

Najwięcej czasu spędzamy na YouTube
Źródło: https://datareportal.com/reports/digital-2022-poland

Najszybciej rozwijają się TikTok i Instagram

Popularne portale społecznościowe można podzielić na te o ugruntowanej pozycji, znajdujące się na rynku od wielu lat oraz dynamicznie rozwijających się nowicjuszy, wśród których na szczególną uwagę zasługuje TikTok. Liczby robią wrażenie: w 2020 roku baza aktywnych użytkowników serwisu zwiększyła się o 60%, zaś w 2021 – o ponad 40%. Eksperci przewidują, że w bieżącym roku aplikacja stanie się trzecim najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie z ponad 750 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie.

Co stoi za sukcesem serwisu? Twórcy TikToka stworzyli apkę, od której trudno się oderwać dzięki połączeniu filmików, które dostarczają dużo bodźców w bardzo krótkim czasie z zaawansowanym algorytmem personalizującym doświadczenie na podstawie historii oglądania i polubień poszczególnych filmików. Sukces serwisu odbił się szerokim echem na całym świecie i zmienił sposób myślenia o mediach społecznościowych. W październiku ubiegłego roku do Polski dotarły wzorowane na TikToku Insta Rolki, które niedawno pojawiły się również na Facebooku. Krótka forma wideo staje się ulubionym medium młodych użytkowników mediów społecznościowych, zaś platformy zabiegające o ich uwagę chętnie implementują ją na swoich portalach.

Polecamy do czytania: TikTok Creator Marketplace – co to jest i dlaczego zmieni marketing?

Najszybciej rozwijają się TikTok i Instagram

Co z Twitterem i Linkedinem? Serwisy do zadań specjalnych

Media społecznościowe w Polsce mają lokalną specyfikę i pod paroma względami wyróżniają się na tle globalnych trendów. Nad Wisłą popularnością cieszą się Twitter i LinkedIn, czyli aplikacje kojarzone z przekazem szczególnego rodzaju. Twitter, z którego w ubiegłym roku korzystało 26% internautów (oznacza to spadek o 11% w stosunku do roku 2020) jest w naszym kraju zdominowany przez tematy związane z polityką.

LinkedIn w Polsce korzysta prawie 17% użytkowników Internetu. Serwis uchodzi za portal biznesowy, przeznaczony dla profesjonalistów i szukających pracy, jednak od kilku lat coraz bardziej upodabnia się do Facebooka otwierając się dla szerszego grona osób niekoniecznie związanych z biznesem. Coraz częściej spotkać możemy np. konta związane ze sztuką, dziennikarstwem oraz nowymi technologiami, nie dziwi więc, że z platformy każdego miesiąca korzysta w naszym kraju ponad cztery i pół miliona użytkowników, co oznacza wzrost o pół miliona osób w stosunku do ubiegłego roku.

LinkedIn - serwis do działań specjalnych

Które serwisy lubimy najbardziej?

W odpowiedzi na pytanie o ulubioną platformę social media w Polsce większość internautów bez wahania wybrała Facebooka, który odnotował niemal 37% wskazań. Na kolejnych miejscach znalazły się Messenger (14,7%), Instagram (13%), Whatsapp (6,8%) i TikTok (4,2%). Na świecie rozkład odpowiedzi wygląda zupełnie inaczej. W skali globalnej najbardziej lubianą aplikacją jest WhatsApp, którego wskazało aż 15,7% ankietowanych. Na podium znalazły się również Instagram (14,8%) i Facebook (14,5%). Następne miejsca przypadły nieznanym w Polsce serwisom takim jak WeChat (11,4%) i Douyin (5,1%) a także TikTokowi (4,3%) i Twitterowi (3,3%).

Szukasz agencji Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Które serwisy lubimy najbardziej?

Podsumowanie

Czy Facebook pozostanie liderem pod względem największej ilości aktywnych użytkowników? Jaka przyszłość czeka TikToka? Media społecznościowe to dynamicznie rozwijająca się rzeczywistość, której przyszłości nie sposób dokładnie przewidzieć. Do pewnych wniosków możemy jednak dojść już dziś z dużą dozą pewności.

Social media z roku na rok odgrywają coraz ważniejszą rolę w życiu wielu z nas i nic nie wskazuje, aby miało się to zmienić. Na całym świecie jest już ponad 4,2 miliarda ich użytkowników, co oznacza, że korzysta z nich już ponad połowa ludzkości!

Najpopularniejsze media społecznościowe wywierają wpływ na każdą sferę życia, a przemyślane działania marketingowe mają coraz większe znaczenie dla prawie każdej dziedziny biznesu. Nasza agencja pomoże Ci działać w social mediach, wyznaczać realne, osiągalne cele i realizować kroki, które będą wspierać Twoją firmę. Zapraszamy do współpracy!