October 2022 Spam Update – ruszyła kolejna aktualizacja algorytmu Google!

October 2022 Spam Update - aktualizacja algorytmu Google już trwa

19 października 2022 r. Google poinformowało o wprowadzeniu aktualizacji algorytmu związanego z obsługą spamu w wynikach wyszukiwania.

Google potwierdza, że ​​aktualizacja algorytmu ukierunkowana na zwalczanie spamu jest właśnie wprowadzana do wyników wyszukiwania na całym świecie i we wszystkich językach.

Szacuje się, że Spam Update z października 2022 r. potrwa kilka dni.

Google October 2022 Spam Update – co o nim wiemy?

Szczegóły dotyczące Spam Updates są rzadko podawane, z wyjątkiem przypadków, gdy dotyczą one określonych rodzajów spamu, takich jak zeszłoroczny Link Spam Update.

Google regularnie wprowadza aktualizacje związane ze spamem, aby utrzymać jakość wyników wyszukiwania. Celem aktualizacji jest ulepszenie działających mechanizmów Google, mających za zadanie wykrywać nieuczciwe praktyki prowadzące do manipulacji wynikami wyszukiwania.

Jeżeli postępujesz zgodnie z Google Search Essentials, znanymi wcześniej jako Wskazówki Google dla Webmasterów, październikowy Spam Update nie powinien Cię szczególnie martwić. Trudno być winnym spamu (tj. spamu w definicji Google), jednocześnie o tym nie wiedząc. Google dokładnie określa, co uważa za spam, wskazując przede wszystkim na witryny niskiej jakości, które nakłaniają użytkowników do podania danych osobowych bądź zainstalowania złośliwego oprogramowania.

Szukasz agencji SEO?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Aktualizacje spamu są również ukierunkowane na oszustwa phishingowe i inne złe podmioty w sieci, które próbują pozycjonować się w wynikach wyszukiwania, podszywając się pod bardzo trafne strony.

Same strony internetowe z treściami niskiej jakości, choć wnoszą niewielką wartość dodaną i mogłyby zostać uznane za spam, nie spełniają definicji spamu opracowanej przez Google. Thin content jest zatem bardziej przedmiotem zainteresowania sierpniowego Helpful Content Update.

Jeśli nie masz pewności, co Google definiuje jako spam, odsyłamy do dedykowanej temu strony.

Podsumowując, jeśli po October Spam Update Twoja witryna nagle spadnie w rankingu, rozsądnie byłoby zbadać jej bezpieczeństwo i ryzyko ewentualnego włamania.

Google wskazuje, że odzyskanie sił po negatywnych skutkach aktualizacji dotyczącej wykrywania spamu może zająć miesiące, a i to pod warunkiem, że witryna wprowadzi wszelkie niezbędne zmiany w celu zapewnienia zgodności z zasadami Google.