[CASE STUDY] Organiczna promocja marki Oxford z 200 influencerami

Nagroda IAC dla kampanii OXFORD

W ciągu dwóch miesięcy zaangażowaliśmy 200 influencerów w tworzenie treści na temat artykułów szkolnych marki Oxford. Powstały setki treści, dzięki którym, bez żadnych wydatków reklamowych, organicznie dotarliśmy do 600 000 uczniów i rodziców w całej Polsce. Udało nam się wykorzystać idealny moment – początek roku szkolnego oraz pozytywne emocje związane z przygotowaniami do nauki.

Marka, dla której była realizowana kampania

Oxford, marka należąca do firmy Hamelin, jest synonimem innowacyjności i wysokiej jakości w świecie artykułów piśmienniczych. Specjalizuje się w produkcji zeszytów i notatników szkolnych. Oxford zbudował swoją reputację na niezawodności, trwałości i funkcjonalności swoich produktów. Notatniki Oxford są projektowane z myślą o potrzebach najbardziej wymagających użytkowników – od studentów i naukowców, po profesjonalistów z różnych branż.

Cel i adresaci kampanii

Wzmocnienie widoczności marki Oxford i jej produktów w sezonie „back-to-school”, czyli pod koniec lata, w czasie intensywnych zakupów szkolnych. Prezentacja gamy produktów i ich zalet dwóm grupom odbiorców:

✅ Uczniom szkół średnich i studentom
✅ Rodzicom dzieci w wieku szkolnym (uczących się w klasach 4 i wyższych)

Strategia

Marka Oxford w okresie „back-to-school” intensyfikuje swoje działania marketingowe. Kampania miała dodać dodatkowy wymiar do ekspozycji w punktach sprzedaży, akcji promocyjnych i działaniach reklamowych w kanałach social media. Chcieliśmy, żeby komunikacja była autentyczna, szczera, żeby pokazywała produkty oczami klientów. Dlatego postawiliśmy na współpracę z influencerami. Od początku myśleliśmy jednak o komunikacji organicznej. Nie chcieliśmy niewiarygodnych, sponsorowanych współprac. Strategia, którą przyjęliśmy opierała się więc na współpracy niekomercyjnej z mikro-influencerami – młodzieżą szkolną aktywną na Instagramie i TikTok. Założeniem była oddanie głosu młodym użytkownikom produktów Oxford, zainicjowanie tworzenia treści pokazujących markę w naturalny sposób, w kontekście przygotowań do roku szkolnego.

Realizacja

Kampania była realizowana w trzech etapach. Wszystkie zajęły ok. 2 miesiące. Tak, żeby kulminacja wyników przypadła na okres najbardziej intensywny sprzedażowo.

⓵ Ogłoszenie rekrutacji

Na grupach na Facebooku, na Instagramie i na Tiktok zachęcaliśmy młodzież (studentów) oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym do zgłaszania się do udziału w akcji – do testowania produktów Oxford. Wszystko, co musieli zrobić, to przesłać linki do swoich profili w mediach społecznościowych. Zależało nam na wyborze osób faktycznie aktywnych online, tworzących fajne treści. Nie chodziło o wielkie liczby, ale o autentyczność i zaangażowanie.

⓶ Wybór

Spośród wszystkich zgłoszeń starannie wybraliśmy 200 osób – 100 uczniów i studentów oraz 100 rodziców aktywnych w mediach społecznościowych. Wybraliśmy tych mikro-influencerów na podstawie ich zaangażowania, autentyczności. Liczyliśmy nie na zasięg, ale przede wszystkim ciekawe, szczere w przekazie treści, które pokażą produkty Oxford z perspektywy zwykłego użytkownika.

⓷ Wysyłka produktów i dodatkowy konkurs

Przygotowaliśmy i wysłaliśmy 200 paczek z produktami Oxford do wybranej grupy rodziców i młodzieży. Do paczek dołączyliśmy list zachęcający ich do pokazania. Zrecenzowania, podzielenia się opiniami na temat produktów Oxford w swoich kanałach. Nie było to obowiązkowe, nie podpisywaliśmy z odbiorcami żadnych umów. Po prostu zachęcaliśmy ich do wyrażenia opinii. Z każdym z uczestników akcji nawiązaliśmy bezpośredni kontakt. Zachęcaliśmy do podzielenia się wrażeniami z używania przesłanych produktów, zapowiadając jednocześnie, że dla autorów najciekawszych recenzji przygotowaliśmy dodatkowe upominki.

Wyniki = 115 000 reakcji na organiczne treści!

W krótkim czasie udało nam się zaangażować 192 spośród 200 zaproszonych do akcji influencerów do testowania i prezentowania produktów Oxford w Internecie. Zamiast tradycyjnych reklam, stworzyliśmy autentyczne i prawdziwe prezentacje portfolio produktowego Oxford. Udało nam się zainicjować powstanie treści przygotowanych przez użytkowników, o znacznie większym wpływie niż reklamy emitowane w tym samym czasie. Powstało prawie 200 nagrań wideo, foto-recenzji publikowanych na TikTok i na Instagramie w fomie rolek i zdjęć.

 

115 426 – liczba reakcji na treści (pozytywnych! 😍)
4 293 – liczba komentarzy (pozytywnych! 😍) na temat produktów Oxford
600 000 – liczba unikalnych użytkowników, do których dotarliśmy całkowicie organicznie w ciągu 2 miesięcy trwania kampanii 🚀

@papierowyswiat Macie zeszyty z oxforda?📖 [współpraca reklamowa z @oxfordgeneration_PL ♬ dźwięk oryginalny – Weronika Booktok

@helllixa Do której klasy idziecie? ❤️ Dziękuję @oxfordgeneration_PL za zeszyty, świetna jakość i są mega gładkie 🥺❤️ #zeszyty #oxfordgeneration #powrotdoszkoly #szkola #rokszkolny #wyprawka #povszkola #pov #fypシ #trend #CapCut ♬ Theme from “A Summer Place” – Percy Faith And His Orchestra

@liseksiazkowy [ #wspolpraca barterowa z @oxfordgeneration_PL ]#ib @julia #dc #dlaciebie #harrystyles #hshq #liseksiazkowy #booktok #notes #oxford ♬ Originalton – Harry

O marce Oxford

Właścicielem marki zeszytów i przyborów szkolnych Oxford jest Hamelin, francuska firma rodzinna i europejski lider na rynku w dziedzinie produkcji artykułów szkolnych i biurowych. Wśród innowacyjnych rozwiązań Hamelin może pochwalić się wynalezieniem m.in. papieru Optik Paper+® i stworzeniem aplikacji SCRIBZEE® umożliwiającej skanowanie notatek za pomocą urządzeń mobilnych dzięki zastosowanym w zeszytach i notatnikach znacznikach. Produkty firmy obecne są w ponad 100 krajach, a asortyment jest stale poszerzany o kolejne kategorie.