Okazało się, że najsilniej działa motywacja finansowa. Ale – uwaga – praktycznie na równi z nią (również ponad 30% wskazań) pojawia się uznanie, że treści są interesujące i lojalność wobec swojej firmy.

Wniosek? Jeśli chcecie, żeby pracownicy promowali firmę swoją aktywnością w kanałach socialowych, popracujcie nad treściami i relacjami z ludźmi. Materiały, o których udostępnianie prosicie, muszą być ciekawe i np. pomagać w budowaniu marki osobistej pracownika. Wyniki pokazują też jasno, że źródłem niechęci pracowników może być też brak ich relacji z firmą, na co treści przeznaczone do publikacji w social media mają niestety znikomy wpływ.

A jak jest w Twojej firmie?

No właśnie – jak często zdarza się, że pracownicy Twojej firmy udostępniają wpis z firmowej strony na Facebooku, LinkedIn czy Twitterze? Zachęcamy Cię bardzo do pomyślenia o tym, jak można ich do tego zmotywować. Mamy za sobą realizację kampanii aktywacyjnych, które przynoszą konkretne wyniki. Stąd czerpiemy przekonanie, że firmowi ambasadorowie w social media mogą pomóc w firmie na wielu płaszczyznach.

Jeśli chciałbyś o tym porozmawiać, daj znać, napisz lub zadzwoń!