Jak prezesi największych firm korzystają z mediów społecznościowych. Globalne badanie ECCO Network

Jak prezesi największych firm korzystają z mediów społecznościowych?

Polscy prezesi z 20 najwyżej notowanych spółek giełdowych wg. kapitalizacji z roku na rok coraz lepiej komunikują się w mediach społecznościowych, a aktywnością wyprzedzają zagranicznych kolegów.

LinkedIn dalej najbardziej popularny wśród CEO w Polsce i za granicą

Prezesi największych światowych spółek giełdowych z roku na rok są bardziej widoczni w mediach społecznościowych. Dyrektorzy generalni Holandii posiadają najwyższą frekwencję na LinkedInie (80 proc. obecności wśród badanych). W Polsce 14 na 20 CEO największych spółek korzysta z LinkedIna, co oznacza, że zajmujemy drugie miejsce na tle reszty krajów. Ten sam wynik uzyskały Czechy i Emiraty Arabskie. Na trzecim miejscu znalazła się Argentyna – 65 proc. frekwencji.

Obecność na LinkedInie

Twitter jest najczęściej wybierany przez CEO z Holandii i Francji (co drugi CEO korzysta z Twittera), dla porównania Polsce jedynie 20 proc. spośród CEO posiada prywatny profil. Chociaż zaledwie 5 na 20 badanych polskich CEO jest obecnych na Twitterze, to ich łączna aktywność w 2020 r. jest znacznie wyższa niż w przypadku LinkedIna. W porównaniu do poprzednich wyników z 2019 r. – udział polskich CEO na Twitterze nie uległ zmianie. Prywatny profil na Twitterze posiada aktualnie 5 CEO, natomiast na LinkedInie 14, czyli o 2 więcej niż w 2019 r.

Polska osiągnęła najwyższą, łączną liczbę komunikatów na Twitterze i LinkedInie na profilach topowych CEO w 2020 r. – 766 publikacji. Na drugim miejscu, ze znacznie niższym wynikiem znalazła się Francja – 483 komunikaty.

Aktywność w social media na Świecie

Polska na 4 miejscu pod względem obecności w mediach społecznościowych

Polska z ubiegłorocznego 5 miejsca awansowała na 4 w rankingu pod względem obecności w mediach społecznościowych. W porównaniu do poprzedniej edycji badania z 2019 roku widać wzrost  aktywności – liczba prezesów obecnych na Twitterze i LinkedInie wzrosła z 16 do 19. Od 2017 r. potroiliśmy już ilość kont na Twitterze i LinkedInie.

Polscy CEO w media społecznościowych

Holandia nowym liderem obecności w mediach społecznościowych

W ogólnej klasyfikacji obecności w mediach społecznościowych, na pierwszym miejscu znalazła się Holandia – 26 profili na Twitterze i LinkedInie, na drugim miejscu Emiraty Arabskie (23 profile). Trzecie miejsce zajęła Francja (20 profili), która spadła z 1 miejsca. Jak widać Polsce już bardzo niewiele brakuje do TOP3.

Obecność w mediach społecznościowych wśród CEO z największych spółek giełdowych

Amerykanie nadal mają najwięcej obserwujących, kto publikuje najczęściej?

Podobnie jak w badaniu z 2019 r. – dyrektorzy generalni USA mają zdecydowanie najwięcej obserwujących, mimo że kraj w ogólnym rankingu obecności w mediach społecznościowych zajmuje 6 miejsce.  Od 2017 r. prezes Apple – Tim Cook, plasuje się na pierwszym miejscu światowego rankingu z blisko 12 milionami followersów na Twitterze. Na LinkedInie również najlepiej radzi sobie CEO z USA, jednak już nie jest to dyrektor generalny Microsoft Satya Nadella jak w 2019 r. Na jego miejscu pojawił się Jamie Dimon – prezes JPMorgan Chase & Co, którego obecnie obserwuje 1,2 mln. osób.

Amerykanie CEO nadal mają najwięcej obserwujących

Zasięgi polskich prezesów

Pomimo wysokiej pozycji w rankingu pod względem obecności, profile polskich CEO cieszą się mniejszą popularnością niż w przypadku ich zagranicznych odpowiedników. Na Twitterze najbardziej aktywny profil należy do prezesa PKN Orlen – Daniela Obajtka, który ma blisko 21 tysięcy obserwujących. CEO PKN Orlen w 2020 r. odnotował przyrost liczący przeszło 13 tys. followersów. W tym czasie opublikował aż 295 tweetów, czyli najwięcej spośród prezesów ze wszystkich krajów biorących udział w badaniu.

Z kolei najbardziej popularny profil na LinkedIn należy do Przemysława Gdańskiego (BNP Paribas), który ma ponad 10,5  tysięcy obserwujących.

Szukasz agencji PR?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację PR z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Komunikacja w czasie pandemii COVID-19

Posty dotyczące COVID-19, które publikowali czołowi CEO z krajów poddanych badaniu stanowią średnio 27 proc. wszystkich publikacji na Twitterze i LinkedInie (licząc od 1 stycznia 2020 r.).

Polska znalazła się na pierwszym międzynarodowego rankingu rankingu, pod względem komunikacji na Twitterze w czasie pandemii COVID-19. Polscy prezesi opublikowali łącznie 128 tweetów związanych z tematem pandemii. Na drugim miejscu plasuje się Francja z wynikiem 124 tweetów. W klasyfikacji łączącej publikacje na Twitterze i LinkedInie Polska zajmuje drugie miejsce, zaraz po Francji (167 wpisów), z różnicą wynoszącą zaledwie mniej niż 1%.

W Polsce o COVID-19 najczęściej komunikowali Daniel Obajtek – prezes PKN Orlen, Jerzy Kwieciński – prezes PGNiG oraz Marcin Chludziński – prezes KGHM Polska Miedź. Daniel Obajtek uzyskał również najwyższy wynik pod względem publikacji wspierających walkę z koronawirusem na Twitterze – 74 tweety.

Aktywność topowych CEO na twitterze w czasie pandemii COVID-19

O badaniu

**Od 2017 roku On Board Think Kong w ramach sieci ECCO Network realizuje badanie na kilkudziesięciu rynkach, analizując profile CEO największych spółek pod względem kapitalizacji rynkowej. W tegorocznym badaniu przeanalizowano pod względem obecności oraz aktywności profile na LinkedInie oraz  Twitterze należące do prezesów zarządzających największymi spółkami w 18 krajach na świecie.

*W Polsce posłużono się wskaźnikiem kapitalizacji rynkowej firm obecnych na Giełdzie Papierów Wartościowych z maja 2020 r. W badaniu sprawdzono, czy prezesi mają swoje profile, czy są aktywni na Twitterze i LinkedInie i ilu mają obserwujących. Badanie zostało przeprowadzone przez sieć ECCO Network po raz trzeci.

Jeżeli jesteś zainteresowany działaniami social media, zapraszamy do kontaktu.