Relacje na Facebooku – jak działają i w czym mogą pomóc Twojej firmie?

Relacje na FB - czym są i jak mogą pomóc Twojej firmie?

Znaczenie znikających po upływie 24 godzin treści dla komunikacji w mediach społecznościowych przybiera na sile z miesiąca na miesiąc. Sukces tego rodzaju przekazu sprawił, że obecnie prawie wszystkie platformy społecznościowe umożliwiają użytkownikom publikowanie i oglądania treści efemerycznych takich jak relacje czy rolki. Jak działają relacje na Facebooku i w czym mogą pomóc Twojej firmie?

Zapraszamy do lektury!

Czym są Stories na Facebooku i dlaczego chętnie z nich korzystamy?

Relacje są bardzo bezpośrednią formą wyrazu, która pozwala szybko wrzucić do sieci krótki filmik lub zdjęcie w niezobowiązujący sposób. Każda relacja znika po upływie 24 godzin, a przez ten czas wyświetla się na górze strony głównej w aplikacji i przeglądarce, a także nad wiadomościami w aplikacji Messenger. Po uchwyceniu wideo lub zdjęcia, do naszej relacji możemy dodać naklejki i nakładki tekstowe.

Czym są Stories na Facebooku?

Zdjęcia są odtwarzane przez 5 sekund, zaś filmiki mogą trwać do 20 sekund. Jeśli nagranie przekroczy limit czasu, zostanie automatycznie pocięte na kilka dwudziestosekundowych części. Z relacji można korzystać na wiele różnych sposobów, z kolei ich odbiorcy mają możliwość komentowania i reagowania na nie.

W odróżnieniu od zwykłych postów, relacje znikają z aktualności i nie zapisują się na naszym profilu na zawsze. Tego rodzaju treści są więc ulotne i z tego powodu mogą być bardziej osobiste niż zwykłe wpisy. Owa efemeryczność oznacza również, że karuzela relacji odświeża się każdego dnia, dzięki czemu możemy publikować częściej bez ryzyka przeciążenia odbiorców ilością postów. Relacje są pierwszym segmentem, który widzimy po otwarciu aplikacji lub strony internetowej Facebooka, dzięki czemu są one doskonałym sposobem na zwiększenie widoczności Twojej marki w mediach społecznościowych.

Jak wykorzystać relacje na Facebooku do promocji Twojej firmy?

Jak wykorzystać relacje na Facebooku do promocji Twojej firmy?

W jaki sposób możesz wykorzystać Stories prowadząc biznes? Relacje są mniej zobowiązującą formą komunikacji z odbiorcami, dlatego koniecznie sięgnij po nie, aby pokazać biznes od nieformalnej strony. Prezentacja firmy „od środka” pomoże Ci zniwelować dystans dzielący markę od odbiorców, zwiększy ich zaangażowanie i będzie podstawą trwalszych relacji z klientami.

Zamiast perfekcyjnie wykadrowanych zdjęć, w przypadku relacji wrzucaj amatorskie fotki przedstawiające Ciebie i Twoich pracowników. Możesz na przykład pokazać, jak wygląda zwykła praca w firmie lub co robicie w czasie wspólnych przerw. Zastanów się, co mogłoby być interesujące dla Twoich klientów i nie bój się eksperymentowania!

Dzięki swej dynamicznej formie, Stories na FB doskonale nadają się również do informowania klientów o nowych produktach, usługach czy promocjach na bieżąco. Nawet jeżeli ktoś przeoczy informację zawartą w poście, zobaczy ją w innej formie na samej górze strony głównej w sekcji relacji. Z tego powodu Stories są świetnym sposobem na zwiększenie zainteresowania marką i aktywizację biernych odbiorców. Wykorzystaj tkwiący w nich potencjał!

Zobacz także: Jak prowadzić firmowy fanpage na Facebooku?

Szukasz agencji Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Jak przygotować atrakcyjne relacje? Twórz unikatowe treści

Atrakcyjny content efemeryczny nie powinien być prostym powtórzeniem tego, co publikujemy w formie postów. Użytkownicy mediów społecznościowych oczekują od relacji wrzucanych przez obserwowane przez nich osoby i marki nowej treści, której nie znajdą w aktualnościach. Należy wystrzegać się duplikowania wpisów i zawsze dbać o to, by content był odpowiednio zróżnicowany –  treści publikowane w relacjach powinny odróżniać się od tych, które widnieją już na stronie internetowej i profilach firmy w social mediach.

Transmisja Live na Facebooku

Jeśli zależy Ci na jeszcze bardziej spontanicznym kontakcie z odbiorcami, możesz sięgnąć po transmisję live, która na Facebooku będzie dostępna obok „tradycyjnych” relacji. Gdy umożliwisz obserwującym uczestniczenie w transmitowanym wydarzeniu w czasie rzeczywistym, pokażesz ważne dla Twojej firmy wydarzenia w najbardziej naturalny i autentyczny sposób.

Polecamy do czytania: Jak mierzyć efekty w social mediach?

Jak dodawać relacje na Facebooku?

Jak dodawać relacje na Facebooku?

Aby wrzucić relacje na FB, najłatwiej sięgnąć po aplikację mobilną, która umożliwia nagranie i edycję zdjęcia bądź wideo, a także wgranie już istniejących treści z galerii naszego telefonu. Do filmiku lub fotki możemy następnie dodać tekst i naklejki, a także filtry, nakładki oraz szereg innych kreatywnych efektów. Jeśli korzystamy z Instagrama, relacje na Facebooka można wrzucać również z poziomu tej aplikacji lub crosspostować na tę platformę nasze Insta Stories. Aplikacja Facebooka umożliwia również strumieniowanie na żywo: przycisk „na żywo” znajduje się obok edytora postów.

Podsumowanie

Treści efemeryczne odgrywają coraz większą rolę w mediach społecznościowych i to od Ciebie zależy, czy Twoja firma wykorzysta tkwiący w nich potencjał! Udostępnianie relacji na Facebooku jest możliwe od dłuższego czasu, jednak firma nieustannie wprowadza nowe rozwiązania odpowiadając na potrzeby użytkowników. Nasza agencja pomoże Ci wykorzystać je dla Twojego biznesu, wyznaczyć realne, osiągalne cele i realizować je w trosce o Twoją firmę. Zapraszamy do współpracy!