1200% wzrost ruchu organicznego w rok! Skuteczna strategia SEO dla firmy Foodcom

B2B SEO Case Study dla międzynarodowej firmy Foodcom

Czy pozycjonowanie od zera strony firmy z sektora B2B jest trudne? Być może jest to pewne wyzwanie, jednak kluczem okazuje się dokładnie przemyślana i opracowana strategia. Zapraszamy Cię do zapoznania się z naszym studium przypadku na przykładzie międzynarodowej firmy Foodcom, w którym pokazaliśmy, jakie mieliśmy cele i jak zrealizowaliśmy nasze KPI – między innymi wzrost ruchu z kanału organicznego o blisko 1200%!

Początek działań

Prace dla firmy Foodcom, która specjalizuje się w światowych transakcjach w branży spożywczej, paszowej i chemii industrialnej, rozpoczęliśmy na początku maja 2022 roku, mając na celu kompleksowe wsparcie w zakresie pozycjonowania wielojęzycznej strony (w sumie 7 wersji językowych).

Cele początkowe

Jako kluczowe dla naszej współpracy obraliśmy następujące cele:

  1. Zwiększanie widoczności podstron dotyczących składników, którymi handluje brand Foodcom.
  2. Zwiększenie widoczności strony z siedmioma wersjami językowymi (!).
  3. Budowanie oraz utrzymywanie wizerunku eksperta branży.
  4. Budowanie i rozszerzanie świadomości brandu Foodcom w kluczowych grupach docelowych.
  5. Komunikacja misji Foodcom.

KPI

Oto, jakie wyzwania były przed nami:

  • znaczący wzrost ruchu organicznego na stronie,
  • wzrost widoczności strony w wyszukiwarce Google,
  • wzrost zainteresowania brandem Foodcom (mierzony jako potencjał wyszukiwania grupy fraz brandowych),
  • wzrost widoczności za pośrednictwem kanału online.

Optymalizacja strony

Realizacja

W ramach współpracy bardzo ważne było przygotowanie strategii długoterminowej. Ze względu na to, że SEO jest działaniem długofalowym, zdawaliśmy sobie sprawę, że osiągnięcie satysfakcjonujących wyników wymagać będzie cierpliwości i oczekiwania dłuższego okresu czasu niż kilka tygodni.

Audyt SEO

Aby przygotować witrynę do konkurowania w wynikach wyszukiwania, przeprowadziliśmy dokładny audyt SEO. Audyt SEO jest zawsze najlepszym sposobem, pierwszym krokiem do stworzenia strategii SEO w oparciu o konkretną witrynę, niszę i cele biznesowe.

W trakcie trwania audytu:

  • sprawdziliśmy główne benchmarki (liczbę stron w indeksie wyszukiwarki, profil linków zwrotnych, ogólna ilość słów kluczowych, frazy w top10 i top20 oraz wiek domeny),
  • przeprowadziliśmy analizę architektury strony (m.in. dostrzegliśmy konieczność zmiany tagów canonical dla wszystkich artykułów dla różnych wersji językowych czy zlokalizowaliśmy strony, na których będzie konieczne wdrożenie linkowania wewnętrznego, jednak był to z naszej strony szeroki zakres działań),
  • dokonaliśmy audytu technicznego SEO (szeroki zakres działań),
  • przeprowadziliśmy analizę treści i słów kluczowych.

Działania on site

Zdefiniowaliśmy problemy związane ze stroną, którymi należy zająć się w pierwszej kolejności, aby zwiększyć ruch na stronie.

Serwis wymagał pełnej optymalizacji technicznej, ponieważ została zmieniona struktura URL bez wdrożenia przekierowań 301. Zmiana struktury URL dla całej strony była nie lada wyzwaniem. Dla wszystkich wersji językowych strony zostały stworzone nowe URL, mieliśmy sporo pracy z mapą przekierowań, intensywnie współpracowaliśmy przy tym z działem deweloperskim.

Ponadto w ramach optymalizacji on-page:

  • zwiększyliśmy szybkości ładowania strony,
  • zadbaliśmy o responsywność witryny,
  • zoptymalizowaliśmy meta tagi (meta title oraz meta description),
  • uzupełniliśmy/zoptymalizowaliśmy struktury nagłówków H1-H6,
  • zoptymalizowaliśmy pliki robots.txt, sitemap.xml,
  • zoptymalizowaliśmy atrybuty alt/title dla zdjęć,
  • wdrożyliśmy prawidłowe linkowanie wewnętrzne/zewnętrzne,
  • zoptymalizowaliśmy kod Schema.

UX/UI

Zmieniliśmy design stron produktowych. Wcześniej prezentowały się one tak:

Poprzedni design stron produktowych

A teraz prezentują się tak:

Nowy design stron produktowych

Jak widać powyżej, pogrupowaliśmy informacje o produktach w zakładki, co prezentuje się o wiele korzystniej.

Ponadto na stronie utworzyliśmy także zakładki kontakt i kariera, a także dodaliśmy wiele call-to-action.

Działania off-site (linkbuilding)

Skuteczny linkbuilding powinien być procesem niegwałtownym, a naturalnie narastającym. Budowanie profilu linkowego przeprowadzone zostało metodą outreach – publikowaliśmy linki do treści serwisu na wysokiej jakości tematycznych portalach z naturalną dynamiką wzrostu ruchu organicznego i fraz kluczowych. W perspektywie kilkunastu miesięcy pozyskaliśmy linki z kilkudziesięciu zaufanych domen.

Odsyłające domeny

Strategia content marketingowa

Z powodu niskiej widoczności organicznej serwisu i bloga zaproponowaliśmy analizę i rewizję dotychczasowej strategii content marketingowej. Ze względu na to, że strona zawiera dwa typy podstron: produktowy i blogowy, strategia marketingowa dla produktów opracowywana była bardziej w kierunku sprzedażowym, natomiast dla bloga bardziej w kierunku informacyjnym/edukacyjnym.

Etap 1: analiza i keyword research

Zanim zaproponowaliśmy zmiany w dotychczasowej strategii, bardzo dokładnie przyjrzeliśmy się istniejącym tekstom, ich potencjałowi organicznemu oraz stopniowi optymalizacji. Oprócz tego przeprowadziliśmy zakrojony na szeroką skalę research słów kluczowych, co pozwoliło zaproponować kolejne tematy w oparciu o dane dotyczące ich popularności.

Jak przeprowadziliśmy keyword research w procesie doboru tematów:

  • uwzględniliśmy realną liczbę kliknięć,
  • uwzględniliśmy konkurencję paid,
  • nie ograniczaliśmy się do kilku-kilkunastu słów per artykuł – tworzyliśmy macierz słów kluczowych powiązanych tematycznie (dzięki temu Google traktuje artykuł jako ekspercki).

Etap 2: planowanie treści i harmonogramów

Dysponując danymi w postaci słów kluczowych, zaproponowaliśmy na ich podstawie tematy, które miały zarówno potencjał wyszukiwania, jak i treść ciekawą dla odbiorcy i budującą pozytywny odbiór brandu oraz rozplanowaliśmy działania w czasie.

Zebrane słowa kluczowe przekształciliśmy w szablony SEO. Słowa kluczowe były oparte o realne wyszukania, podzielone na bloki tekstu i rozwijające dane zagadnienie w różnych kierunkach. Zagwarantowało to widoczność artykułów nawet na kilkadziesiąt – kilkaset różnych słów kluczowych.

Etap 3: realizacja

Po zaakceptowaniu strategii przystąpiliśmy do realizacji wysokiej jakości, zoptymalizowanych pod SEO tekstów blogowych, ale również wróciliśmy do już istniejących, tak by w 100% wykorzystać ich potencjał.

Szukasz agencji SEO?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Efekty pozycjonowania

Poniżej prezentujemy rezultaty naszej blisko rocznej pracy, dane zebrane z Google Analitycs.

Dynamika wzrostu per miesiąc

Dynamika wzrostu per miesiąc

Jak widać na wykresie, następuje systematyczny wzrost liczby użytkowników per miesiąc.

Porównanie ruchu organicznego (01.05.2022 – 31.03.2023)

Ruch organiczny Foodcom

Porównanie ruchu organicznego

Nastąpił znaczący wzrost liczby użytkowników (1 157,09%), nowych użytkowników (1 285,22%) oraz wzrost sesji (905,57%)!

Liczba indeksowanych fraz

Dzięki działaniom content marketingowym oraz optymalizacyjnym znacząco wzrosła także liczba indeksowanych fraz.

Widoczność fraz w TOP 3 i TOP 10

Widoczność fraz w TOP 3 i TOP 10

Podsumowanie

Za nami dopiero blisko rok pracy nad pozycjonowaniem strony firmy Foodcom. To był bardzo intensywny czas i jesteśmy dumni, że udało nam się zrealizować zamierzone cele i osiągnąć tak dobre wyniki! Jednym z najbardziej spektakularnych efektów jest z pewnością systematyczny i znaczący wzrost ruchu na stronie.

Już teraz planujemy kolejne działania – między innymi kompletny redesign strony. 😊

A może Ty chciałbyś, aby Twoja witryna znalazła się w TOPach w wyszukiwarce na dane frazy kluczowe? Innymi słowy, jeśli chcesz rozwijać swój biznes i zwiększyć sprzedaż za sprawą profesjonalnych działań SEO, to skontaktuj się z nami.