Jak skutecznie pozycjonować stronę medyczną? Wzrost ruchu o 4900% za rok [SEO Case Study]

Jak pozycjonować stronę medyczną? Wzrost ruchu o 4900% za rok [SEO Case Study]

Chcielibyśmy pokazać SEO Case Study dla strony w branży medycznej. Pokażemy, jak udało nam się zwiększyć ruch organiczny w wyszukiwarce o 4900% w ciągu 1 roku pracy nad projektem. Uzyskaliśmy wzrost od 600 do 30.000 unikalnych użytkowników dla strony w dużej konkurencyjnej branży (krótko mówiąc, o naszych konkurentach – medonet.pl, poradnikzdrowie.pl, abczdrowie.pl).
Uzyskaliśmy wzrost od 600 do 30.000 unikalnych użytkowników

Dane źródłowe

Data rejestracji domeny: 01.09.2015;
Temat strony: Medyczna branża;
Ilość użytkowników per miesiąc : 750 uu;
Profil linkowy: 110 odsyłających domen i 1033 backlinków;

Techniczne błędy na stronie

  • Brak przekierowania z wersji z www na bez www, z http -> https;
  • pusty plik robots.txt;
  • duża liczba zbędnych przekierowań;
  • duża ilość 404 błędów na stronie;
  • brak Alt, title dla zdjęć;
  • niezoptymalizowane zdjęcia;
  • wiele stron bez napisanego meta title;
  • brak meta description dla wszystkich stron;
  • duplikaty meta title i meta description;
  • brak/duplikacja nagłówków H1;
  • błędy w strukturze nagłówków;
  • niska prędkość ładowania strony;
  • strona miała problem z wyświetleniem na urządzeniach mobilnych;
  • brak favicon.

Kod HTML wymagał dopracowania

Content: istniał thin content dla priorytetowych artykułów, wewnętrzna duplikacja treści.

Profil linkowy: Najwyraźniej prowadzono prace nad budową profilu linkowego. Odrzucenie domen (disavow) o niskich wskaźnikach nie było wcześniej przeprowadzane.

Początek prac

W momencie rozpoczęcia prac na stronie pojawiły się wyraźne problemy z optymalizacją wewnętrzną. Na stronie nie zostały zoptymalizowane artykuły, które powinny kształtować główny ruch organiczny, także nienaturalna anchor lista i duża ilość odsyłających domen niskiej jakości.

W przeddzień rozpoczęcia prac klient wyraził oczekiwanie — poprawić widoczność dla priorytetowych produktów oraz zwiększyć wskaźniki ruchu organicznego w wyszukiwarce i ilość spędzania czasu użytkownika na stronie.

Aby osiągnąć te cele, zdecydowaliśmy się rozszerzyć strukturę witryny, stworzyć strony generujące ruch z unikalnymi tekstami informacyjnymi (blog, przepisy) i zastanowić się nad optymalizacją już napisanych artykułów.

Strategia pozycjonowania strony

Strategię, którą obraliśmy, można umownie podzielić na 2 etapy.

Etap 1:

  • techniczna optymalizacja strony;
  • analiza branży;
  • czyszczenie profilu linkowego.

Etap 2:

  • stworzenie unikatowego contentu;
  • praca nad rozszerzeniem profilu linkowego;
  • praca nad stronami przepisów.

Główne prace nad projektem

  1. Konieczna była optymalizacja treści dla artykułów priorytetowych dla projektu. Zebraliśmy i zgrupowaliśmy frazy kluczowe zgodnie ze strukturą witryny na podstawie analizy najlepszych konkurentów w tej branży. Przygotowaliśmy szablony dla napisania contentu przez naszych specjalistów. Zawsze współpracujemy z certyfikowanymi specjalistami w swojej tematyce dla napisania jakościowych treści.
  2. Budowanie profilu linkowego zostało przeprowadzone metodą outreach, publikowaliśmy linki na zaufanych i tematycznych portalach z naturalną dynamiką wzrostu ruchu organicznego i fraz kluczowych. Tak więc ich wzrost jest stosunkowo powolny, ale są to portale wysokiej jakości, które pozwoliły nam wypozycjonować żądane strony i zapytania. Ponadto, w celu dodatkowego pozycjonowania, zdecydowaliśmy się na stworzenie tematycznej strony-satelity.
  3. Przeprowadziliśmy analizę witryn konkurencyjnych w celu zidentyfikowania przewagi konkurencyjnej i funkcji, które byłyby przydatne dla użytkowników naszej strony.
  4. Robiliśmy to kilkukrotnie, ponieważ w miarę upływu czasu trendy mogą się zmieniać, na co konkurenci mogą też reagować. Dlatego analiza konkurentów została wykonana kilka razy, w różnych formatach.

Dowiedz się też czym jest Topical Authority

Rozważmy szczegółowo, jakie efekty dał nam każda z przeprowadzonych audytów.

  1. Audyt techniczny pomógł zidentyfikować błędy, które później naprawiliśmy: różne błędy w tworzeniu meta danych i struktury nagłówków, konfiguracja przekierowań, optymalizacja zdjęć (alt, title), a także inne błędy, które zostały znalezione.
  2. Audyt profilu linkowego pozwolił ustalić dalszy plan prac nad budową i znalezieniem odpowiednich stron dla prowadzenia skutecznego linkbuildingu.
  3. Dodanie unikalnych treści wysokiej jakości pozwoliło zwiększyć widoczność strony według słów kluczowych, zwiększyć zaufanie i cytowalność witryny.
  4. Analiza cech stron konkurentów pozwoliła zrozumieć, dlaczego użytkownicy wybierają te strony, co ich przyciąga i zmusza do pozostania tam.

Efekty pozycjonowania po 12 miesiącach

Dynamika wzrostu per miesiąc

Efekty pozycjonowania po 12 miesiącach

Jak było na początku?

SEO Case Study dla strony w branży medycznej - jak było na początku?

Po roku

SEO Case Study dla strony w branży medycznej - po roku

Dynamika wg dni

Dynamika wg dni - case study

Liczba kliknięć / liczba wyświetleń (dane Google Search Console)

Liczba kliknięć / liczba wyświetleń (dane Google Search Console)

Wzrost pozycji w Senuto

Wzrost pozycji w Senuto

Podsumowanie

Pracujemy nad kompleksowym, organicznym zwiększaniem wydajności witryny i dążymy do płynnego zwiększania ruchu organicznego, aby uniknąć dostania się witryny pod filtr.

Przeprowadziliśmy wiele prac, zarówno z wewnętrzną, jak i zewnętrzną optymalizacją.

Zoptymalizowaliśmy treści na ważnych dla nas stronach, wdrożyliśmy efektywne linkowanie wewnętrzne, poprawiliśmy prawie wszystkie błędy techniczne. Trwają aktywne prace nad blogiem – regularne pisanie nowych, jakościowych artykułów.

Przeprowadziliśmy również analizę naszych starych artykułów nie generujących ruchu organicznego, zaplanowaliśmy rewrite na podstawie wyszukiwania dodatkowych słów kluczowych z artykułów generujących ruch konkurencji.

Warto zauważyć, że poprawa wskaźników ruchu w wyszukiwarce i ogólnej widoczności nastąpiła po analizie meta tagów (Title, Description) na naszej stronie i opracowania nowych na podstawie częstotliwości i ręcznej analizie SERP.

Widoczność słów kluczowych będziemy zwiększać poprzez:

  • wyszukiwanie tematów i pisanie nowych artykułów na blogu;
  • pisanie, aktualizowanie i uzupełnianie treści na stronach, w zależności od ich potrzeb;
  • dalszą rozbudowę profilu linkowego.

Projekt ma potencjał, wciąż jest miejsce na rozwój i pracujemy nad tym dalej.

Chcesz uzyskać taki efekt na własnej stronie?

Chcesz zobaczyć, jakie działania możemy przeprowadzić na Twojej stronie? Wypełnij poniższy formularz i otrzymaj wycenę pozycjonowania strony internetowej.