Chcielibyśmy pokazać SEO Case Study dla strony w branży medycznej. Pokażemy, jak udało nam się zwiększyć ruch organiczny w wyszukiwarce o 4900% w ciągu 1 roku pracy nad projektem. Uzyskaliśmy wzrost od 600 do 30.000 unikalnych użytkowników dla strony w dużej konkurencyjnej branży (krótko mówiąc, o naszych konkurentach – medonet.pl, poradnikzdrowie.pl, abczdrowie.pl).
Dane źródłowe
Data rejestracji domeny: 01.09.2015;
Temat strony: Medyczna branża;
Ilość użytkowników per miesiąc : 750 uu;
Profil linkowy: 110 odsyłających domen i 1033 backlinków;
Techniczne błędy na stronie
- Brak przekierowania z wersji z www na bez www, z http -> https;
- pusty plik robots.txt;
- duża liczba zbędnych przekierowań;
- duża ilość 404 błędów na stronie;
- brak Alt, title dla zdjęć;
- niezoptymalizowane zdjęcia;
- wiele stron bez napisanego meta title;
- brak meta description dla wszystkich stron;
- duplikaty meta title i meta description;
- brak/duplikacja nagłówków H1;
- błędy w strukturze nagłówków;
- niska prędkość ładowania strony;
- strona miała problem z wyświetleniem na urządzeniach mobilnych;
- brak favicon;
- kod HTML wymagał dopracowania.
Content: istniał thin content dla priorytetowych artykułów, wewnętrzna duplikacja treści.
Profil linkowy: Najwyraźniej prowadzono prace nad budową profilu linkowego. Odrzucenie domen (disavow) o niskich wskaźnikach nie było wcześniej przeprowadzane.
Początek prac
W momencie rozpoczęcia prac na stronie pojawiły się wyraźne problemy z optymalizacją wewnętrzną. Na stronie nie zostały zoptymalizowane artykuły, które powinny kształtować główny ruch organiczny, także nienaturalna anchor lista i duża ilość odsyłających domen niskiej jakości.
W przeddzień rozpoczęcia prac klient wyraził oczekiwanie — poprawić widoczność dla priorytetowych produktów oraz zwiększyć wskaźniki ruchu organicznego w wyszukiwarce i ilość spędzania czasu użytkownika na stronie.
Aby osiągnąć te cele, zdecydowaliśmy się rozszerzyć strukturę witryny, stworzyć strony generujące ruch z unikalnymi tekstami informacyjnymi (blog, przepisy) i zastanowić się nad optymalizacją już napisanych artykułów.
Strategia pozycjonowania strony
Strategię, którą obraliśmy, można umownie podzielić na 2 etapy.
Etap 1:
- techniczna optymalizacja strony;
- analiza branży;
- czyszczenie profilu linkowego.
Etap 2:
- stworzenie unikatowego contentu;
- praca nad rozszerzeniem profilu linkowego;
- praca nad stronami przepisów.
Główne prace nad projektem
- Konieczna była optymalizacja treści dla artykułów priorytetowych dla projektu. Zebraliśmy i zgrupowaliśmy frazy kluczowe zgodnie ze strukturą witryny na podstawie analizy najlepszych konkurentów w tej branży. Przygotowaliśmy szablony dla napisania contentu przez naszych specjalistów. Zawsze współpracujemy z certyfikowanymi specjalistami w swojej tematyce dla napisania jakościowych treści.
- Budowanie profilu linkowego zostało przeprowadzone metodą outreach, publikowaliśmy linki na zaufanych i tematycznych portalach z naturalną dynamiką wzrostu ruchu organicznego i fraz kluczowych. Tak więc ich wzrost jest stosunkowo powolny, ale są to portale wysokiej jakości, które pozwoliły nam wypozycjonować żądane strony i zapytania. Ponadto, w celu dodatkowego pozycjonowania, zdecydowaliśmy się na stworzenie tematycznej strony-satelity.
- Przeprowadziliśmy analizę witryn konkurencyjnych w celu zidentyfikowania przewagi konkurencyjnej i funkcji, które byłyby przydatne dla użytkowników naszej strony.
- Robiliśmy to kilkukrotnie, ponieważ w miarę upływu czasu trendy mogą się zmieniać, na co konkurenci mogą też reagować. Dlatego analiza konkurentów została wykonana kilka razy, w różnych formatach.
Dowiedz się też czym jest Topical Authority
Rozważmy szczegółowo, jakie efekty dał nam każda z przeprowadzonych audytów.
- Audyt techniczny pomógł zidentyfikować błędy, które później naprawiliśmy: różne błędy w tworzeniu meta danych i struktury nagłówków, konfiguracja przekierowań, optymalizacja zdjęć (alt, title), a także inne błędy, które zostały znalezione.
- Audyt profilu linkowego pozwolił ustalić dalszy plan prac nad budową i znalezieniem odpowiednich stron dla prowadzenia skutecznego linkbuildingu.
- Dodanie unikalnych treści wysokiej jakości pozwoliło zwiększyć widoczność strony według słów kluczowych, zwiększyć zaufanie i cytowalność witryny.
- Analiza cech stron konkurentów pozwoliła zrozumieć, dlaczego użytkownicy wybierają te strony, co ich przyciąga i zmusza do pozostania tam.
Efekty pozycjonowania po 12 miesiącach
Dynamika wzrostu per miesiąc
Jak było na początku?
Po roku
Dynamika wg dni
Liczba kliknięć / liczba wyświetleń (dane Google Search Console)
Wzrost pozycji w Senuto
Podsumowanie
Pracujemy nad kompleksowym, organicznym zwiększaniem wydajności witryny i dążymy do płynnego zwiększania ruchu organicznego, aby uniknąć dostania się witryny pod filtr.
Przeprowadziliśmy wiele prac, zarówno z wewnętrzną, jak i zewnętrzną optymalizacją.
Zoptymalizowaliśmy treści na ważnych dla nas stronach, wdrożyliśmy efektywne linkowanie wewnętrzne, poprawiliśmy prawie wszystkie błędy techniczne. Trwają aktywne prace nad blogiem – regularne pisanie nowych, jakościowych artykułów.
Przeprowadziliśmy również analizę naszych starych artykułów nie generujących ruchu organicznego, zaplanowaliśmy rewrite na podstawie wyszukiwania dodatkowych słów kluczowych z artykułów generujących ruch konkurencji.
Warto zauważyć, że poprawa wskaźników ruchu w wyszukiwarce i ogólnej widoczności nastąpiła po analizie meta tagów (Title, Description) na naszej stronie i opracowania nowych na podstawie częstotliwości i ręcznej analizie SERP.
Widoczność słów kluczowych będziemy zwiększać poprzez:
- wyszukiwanie tematów i pisanie nowych artykułów na blogu;
- pisanie, aktualizowanie i uzupełnianie treści na stronach, w zależności od ich potrzeb;
- dalszą rozbudowę profilu linkowego.
Projekt ma potencjał, wciąż jest miejsce na rozwój i pracujemy nad tym dalej.
Chcesz uzyskać taki efekt na własnej stronie?
Chcesz zobaczyć, jakie działania możemy przeprowadzić na Twojej stronie? Wypełnij poniższy formularz i otrzymaj wycenę pozycjonowania strony internetowej.
Potrzebujesz pomocy z SEO?
Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.