Trzy sposoby, dzięki którym twoja firma stworzy bardziej angażujący i skuteczny content w biznesie

Treści muszą czemuś służyć. Mają informować, edukować, budować zaufanie, docierać do nowych odbiorców, zwiększać sprzedaż, utrzymać klientów – lista może być długa. Ale jeśli twój content nie angażuje, to nie ma co liczyć na przyciągnięcie uwagi odbiorców i jakiekolwiek udostępnienia. Dlaczego więc nie zastosować tych trzech technik, które pomogą osiągnąć cele marketingowe?

Rzuć świeżym okiem na swoje dane

Ta infografika jest doskonałym przykładem, jak duże ilości danych można przedstawić w prosty, obrazowy i silnie oddziałujący na wyobraźnię sposób.

 

Infografika stworzona przez Maxa Rosera z ourworldindata.org jasno pokazuje wielkość populacji narodów świata. Chcesz wyjaśnić, dlaczego ekspansja na rynek indyjski i chiński jest ważna? Zadanie wykonane.

Pomysł nie jest oryginalny, ktoś już wcześniej coś podobnego zrobił – poniższa grafika (a technicznie rzecz biorąc kartogram) została stworzona w 1916 roku i jest częścią kolekcji dostępnej na Uniwersytecie Cornell.

Jakie dane chcesz pokazać? Czy infografika może być skutecznym sposobem, by to zrobić? Znajdź grafikę, która przyciąga wzrok i dostosuj koncepcję do swoich informacji i celów – kopiowanie czy inspirowanie się dobrym pomysłem to żaden wstyd.

Porusz swoje dane

Animowanie danych może być trudniejsze, ale taki content zawsze bardziej angażuje odbiorcę. Poniższy film pokazuje zmiany krajowych PKB na przestrzeni lat. To historia współczesnego świata opowiedziana w ciągu zaledwie kilku minut.

Tworzenie takich filmów wymaga researchu, stwierdzenia, jakie dane są dostępne i wartościowe. Tutaj osoby odpowiedzialne za tworzenie contentu potrzebują wsparcia reszty organizacji, zwłaszcza po stronie produktu lub działu badań i rozwoju.

Sensowne może być również rozłożenie treści na czynniki pierwsze i określenie, jakie informacje byłyby cenne dla klientów, a następnie przeprowadzenie badań w celu ich zebrania. Im bardziej przydatne informacje, tym szerzej będą one udostępniane.

Content to również narzędzia i usługi

Łatwo traktować treści wyłącznie jako informacje – przedstawiane w formie pisanej, graficznej, wideo lub audio. Ale projektując i planując treści, które mają pomóc klientom, a być może jednocześnie napędzać sprzedaż, warto myśleć również o narzędziach.

Dobrym przykładem są kalkulatory hipoteczne, takie jak ten od NatWest, podobnie jak projekty 3D pokojów stworzone przez sprzedawców mebli, takich jak Living Spaces. Świetnym przykładem B2B jest oferta Hubspot na darmowe szablony infografik.

Aby uzyskać dostęp do szablonów, musisz wypełnić formularz, a wtedy kolejne leady trafiają na sam szczyt lejka sprzedażowego Hubspot. Jest to także praktyczna użyteczność, którą możemy spokojnie promować w mediach społecznościowych.

Plan działania

Oto, jak te trzy podejścia do treści można zastosować w każdej firmie:

  1. Ustal, jakie informacje lub narzędzia będą przydatne, by dotrzeć do odbiorców i realizować cele.
  2. Upewnij się, że Twoja organizacja jest świadoma, w jaki sposób udostępnianie contentu może pomóc firmie i czy tworzy odpowiednie treści.
  3. Myśl szeroko. Może praktyczny widget albo użyteczność na stronie internetowej może dać ci więcej więcej leadów niż raport, który planujesz wysłać mejlem?

Nie bój się zaangażować ekspertów. Osoby odpowiedzialne za tworzenie strategii contentowych, dziennikarze, graficy, animatorzy i twórcy narzędzi mogą być w stanie zaplanować i wyprodukować materiały potrzebne do prowadzenia kampanii.

Autorem artykułu jest Miles Kendall, Head of Agile Content Strategy, Progressive Content. Materiał pochodzi z bloga naszego partnera – Content Marketing Association >>>