Jak napisać stronę “O nas” i “O firmie”, która przyciągnie klientów?

Strona "O nas" i "O firmie" - jak ją napisać, żeby przyciągnąć klientów?

Wyobraź sobie taki krótki dialog. Rozmawiasz z klientem, który właśnie zdecydował się na kontakt Twoją firmą po przejrzeniu Twojej strony internetowej.

Pytasz z ciekawości: Co sprawiło, że zdecydował się Pan na kontakt z naszą firmą?

Klient: Przejrzałem Państwa produkty, ale najbardziej spodobała mi się strona “O nas”. Była dużo bardziej przekonująca niż u konkurencji.

Jak pewnie podejrzewasz, wielu klientów, których nawet o to nie pytałeś, może się tym kierować. A jeśli chciałbyś być prawdziwie uczestnikiem takiego dialogu albo po prostu tworzysz swoją witrynę i szukasz inspiracji, jak napisać stronę “o firmie”, to koniecznie zapoznaj się z naszym artykułem. Odpowiemy w nim na pytanie:

  • Jak przyciągnąć klientów dopracowaną stroną “o nas” i “o firmie”?

Gotowy? Zaczynamy!

Czy każda firma potrzebuje podstrony “O nas”?

Na początku zastanówmy się chwilę: czy każda firma rzeczywiście potrzebuje podstrony z informacjami o firmie? Żeby odpowiedzieć dobrze na to pytanie, musimy najpierw dotrzeć do tego, jaką wartość ma strona “o nas”. Po co klientowi takie informacje, skoro chcemy sprzedać naszą usługę? Otóż podstrona “o nas” jest potrzebna każdej firmie, dlatego, że uwiarygadnia jej działanie w branży, wzbudza zaufanie i podnosi prestiż. Innymi słowy, wpływa na jej wizerunek w sieci.

Czy każda firma potrzebuje podstrony "O nas"?

W takiej prezentacji firmy niezwykle pomocna jest właśnie sekcja “o nas”.

Strona “O nas” i “O firmie” – kto ją czyta?

Wbrew pozorom sekcja “o nas” jest jedną z najczęściej odwiedzanych podstron. Twoi potencjalni klienci naprawdę ją czytają! Przeglądając ofertę, szukają nie tylko produktów, ale czegoś, co sprawi, że będą mogli firmie zaufać.

Tymczasem wielu przedsiębiorców, tworząc własną stronę, zaniedbuję tę sekcję. Wynika to z tego, że nie zawsze wiedzą, co tam powinno się znaleźć, mają też wątpliwości, czy rzeczywiście jest to pilne.

Żebyś nie odkładał stworzenia zakładki “o nas” na później, poniżej prezentujemy kilka głównych grup, które są nią zainteresowane w zetknięciu z Twoją stroną:

  • (potencjalni) partnerzy biznesowi,
  • (potencjalni) klienci,
  • kandydaci do pracy w Twojej firmie,
  • dziennikarze.

Jak napisać dobry tekst “O firmie”?

Zajmijmy się teraz tym, co tak naprawdę powinno znaleźć się w zakładce “o firmie”. Co istotne, taka strona powinna być nie tylko przyjazna, wzbudzająca zaufanie klienta, ale również mieć charakter sprzedażowy. Od czego w takim razie zacząć?

Jak napisać tekst "O firmie"?

Zdefiniuj personę

Na początku zastanów się, kto jest Twoim odbiorcą, określ grupę docelową. Rozpisz sobie, skąd pochodzą Twoi potencjalni klienci, jakie mają pragnienia i obawy, wiek, płeć, ile zarabiają, jakie decyzje zakupowe najczęściej podejmują, jakimi kryteriami się kierują. Musisz wiedzieć, że tworzenie person jest niezwykle pomocne we wdrażaniu efektywnej strategii content marketingowej i pozwala uniknąć wielu błędów i rozczarowań.

Zobacz także: 9 błędów w content marketingu, które mogą zaszkodzić Twojej marce

Bądź unikalny

Zadbaj o to, by opis firmy był unikalny. Nie podglądaj konkurencji z zamiarem “może tam znajdę odpowiedź, jak go napisać”. Twoja firma ma przecież własną historię i wartości, jest wyjątkowa na swój sposób. Unikaj utartych zwrotów, typu “jesteśmy liderami w swojej branży”, które nic nie wnoszą, znajdziesz je na co drugiej stronie u konkurencji (niestety). Spróbuj raczej zainspirować swoich odbiorców do podjęcia działań na stronie. Prześledź dalej nasz artykuł, by dowiedzieć się, jak to zrobić.

Storytelling, czyli opowiedz swoją historię

Zastanów się, jaka jest Twoja odpowiedź na pytanie: dlaczego?

  • Dlaczego prowadzisz firmę?
  • Dlaczego jest ona rozpoznawalna na rynku?
  • Dlaczego zdecydowałeś się na pomaganie innym w ten, a nie inny sposób?
  • Dlaczego klienci decydują się na Twoje produkty?
  • Dlaczego Twojemu zespołowi chce się dalej rozwijać i działać?
  • Dlaczego doszedłeś do tego, co masz teraz?

Wiele inspiracji na ten temat znajdziesz w książce amerykańskiego pisarza i mówcy Simona Sinek Zaczynaj od dlaczego. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania. A jeśli chcesz szybko zrozumieć, czym jest storytelling, to pisaliśmy o tym tutaj.

Szukasz agencji Content Marketingowej?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Postaw na autentyczność

Nie zmyślaj. Lepsza jest prawdziwa historia, ale ujęta trafnymi słowami niż przekłamany i wydumany opis przedsiębiorstwa, tylko po to, by przypodobać się klientowi. Autentyczność ujmuje, jest językiem skutecznego biznesu. Jeśli masz swoją historię, ale nie wiesz, jak ją opisać, tak by przyciągała nowych klientów zawsze możesz skorzystać z pomocy wyspecjalizowanej agencji content marketingowej.

Zobacz także: Content Marketing – co to jest i dlaczego warto z niego korzystać?

Odwołuj się do obaw potencjalnych klientów

Strona “o firmie” jest dla klienta, nie dla Ciebie. Dlatego wejdź z nim w dialog. Zwracaj się do niego w swojej historii. Każdy klient czegoś się boi, ma własne obiekcje. Dobrym pomysłem jest więc uprzednie ich wypisanie tak, byś tworząc opis firmy, miał je stale przed oczami. W tym zadaniu pomogą Ci scharakteryzowane wcześniej persony.

Przedstaw dowód społeczny

By Twoja oferta zyskała na wiarygodności, koniecznie przedstaw dowód społeczny. Chodzi tutaj o opisanie dotychczasowych osiągnięć, pokazanie, jak Twoja firma radzi sobie z wyzwaniami – rozwiązania możesz zaprezentować np. w postaci case study. Świetnie działają też wszelkiego rodzaju rekomendacje klientów, które również możesz zamieścić w opisie firmy.

Dowód społeczny w tekście "O firmie"

Zaprezentuj swój zespół

Firma to ludzie, którzy codziennie przez lata konsekwentnie pracują na jej sukces. Ukazywanie przedsiębiorstwa “od kuchni” nie tylko czyni go bardziej wiarygodnym i przyjaznym, ale także stwarza możliwość wskazania, kto z Twoich pracowników może pomóc klientowi w konkretnym problemie. To niezwykle istotna wskazówka! Klient myśli sobie: “Ok, a więc w tej firmie pracuje osoba, która specjalizuje się w tym, czego szukam”.

Zadbaj o spójność

To, co mocno wpływa na wiarygodność strony to spójność. Opis przedsiębiorstwa nie może odstawać stylem od pozostałych tekstów na stronie. Jeśli zwracasz się do klienta “na Ty” to trzymaj się tego, nie zmieniaj nagle formy na “Pan/Pani”. Oczywiście nie chodzi tylko o styl i content, ale także o szatę graficzną – powinna być spójna na całej stronie internetowej.

Pamiętaj o call-to-action

Nie zapominaj o zachęcaniu klienta do podejmowania działań na stronie, czyli stosowaniu CTA. To mogą być takie zwroty jak:

  • Zobacz więcej,
  • Zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić,
  • Skorzystaj z bezpłatnych konsultacji,
  • Zamów bezpłatną wycenę,
  • Skontaktuj się z nami.

Opis firmy – tych błędów unikaj!

Jakie są najpoważniejsze błędy, popełniane podczas tworzenia podstrony “o mnie”, “o nas” lub “o firmie”? Co czyni ją słabą? Otóż przede wszystkim:

  • stosowanie nudnych, nic niewnoszących, powtarzalnych, ogólnych sformułowań np. “dedykowane rozwiązania”, “kompleksowa obsługa” czy “wieloletnie doświadczenie”,
  • brak konkretów – danych, liczb, dat, nazwisk itp.,
  • brak wyróżnika – co naprawdę odróżnia Cię od konkurencji,
  • kopiowanie cudzych pomysłów,
  • brak autentyczności i spójności np. piszesz o wartościach w firmie, które tak naprawdę nie są dla Ciebie ważne,
  • zapominanie o tym, że opis jest dla klienta,
  • zapominanie o ludziach, którzy na co dzień dla Ciebie pracują i dysponują konkretną wiedzą i umiejętnościami.

Przykładowa strona “O nas”

Chcesz zobaczyć, jak wygląda ciekawie opracowana strona “o nas”? Poniżej prezentujemy przykładowe strony dwóch firm – DHL oraz Coca-Cola.

1. DHL

Przykład strony "O nas" - DHL 1

Przykład strony "O nas" - DHL 2

2. Coca-Cola

Przykład strony "O nas" - Coca Cola 1Przykład strony "O nas" - Coca Cola 2Przykład strony "O nas" - Coca Cola 3Przykład strony "O nas" - Coca Cola 4

Spostrzeżenia

Zastanówmy się teraz, co wyróżnia sekcję “o nas” tych dwóch marek? Otóż:

  • pokazują one życie wewnątrz firmy,
  • treści są zorientowane na klienta,
  • zawierają call-to-action,
  • zaprezentowane są konkretne liczby, które robią wrażenie,
  • ukazują historię, przyczynę i cel firmy,
  • nadają swojej marce bardziej przyjazną twarz,
  • szata graficzna przykuwa uwagę, ale nie jest nachalna.

Strona “O firmie” – buduj swoją markę!

Przemyślana strona “o firmie” to doskonały sposób na budowanie swojej marki w sieci. Liczy się nie tylko kreatywność, ale także autentyczność, unikalność i spójność. Jeśli w Twoim przedsiębiorstwie naprawdę królują określone wartości, panuje świetna atmosfera do pracy, a klienci cenią Cię za jakość usług, to stworzenie podstrony “o nas” raczej nie będzie stanowiło dla Ciebie problemu. A w razie, gdybyś miał jakieś pytania i potrzebował dodatkowych konsultacji zakresie content marketingu, to zapraszamy do kontaktu z naszą agencją.