Aby działania na TikTok-u przyniosły oczekiwany rezultat, muszą być prowadzone konsekwentnie i w sposób przemyślany. Jedną z absolutnych podstaw jest regularne śledzenie TikTok Analytics, czyli narzędzia, które pozwala na zrozumienie zachowań odbiorców i poznanie ich preferencji. Z naszego dzisiejszego artykułu dowiesz się, w jaki sposób korzystać z tych danych i w jaki sposób najlepiej je wykorzystać!
Jak zdobyć dostęp do TikTok Analytics?
Dostęp do sekcji analitycznej na TikToku jest zarezerwowany jedynie dla użytkowników kont PRO, a zatem przejście na ten typ konta jest pierwszym krokiem, który należy wykonać, aby naszym oczom ukazały się niezwykle wartościowe i pomocne w dalszej komunikacji dane.
Pamiętaj, że dopiero po upływie 7 dni od tego momentu TikTok zacznie zbierać statystyki na temat Twoich filmów i grupy docelowej!
Jak przejść na konto TikTok Business?
Tak naprawdę musisz zrobić dokładnie to samo, co w przypadku normalnego konta. Konieczne jest jego pełne zarejestrowanie (podanie wszystkich niezbędnych danych). Następnie wystarczy wejść do zakładki zarządzaj kontem i przełączyć się na konto PRO. Twoim oczom ukażą się dwie możliwości korzystania z platformy:
- twórca – dla osób prywatnych;
- biznes – dla firm i marek biznesowych.
Jak sprawdzić statystyki na TikToku?
Aby przenieść się do sekcji analitycznej na TikTok-u, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją.
Na smartfonie
- Przejdź do swojego profilu i kliknij w trzy pionowe kropki znajdujące się w prawym górnym rogu;
- Kliknij w sekcję Analytics na dole listy.
Na komputerze
- Najedź na swój profil – zobaczysz małe okienko;
- Wybierz opcję wyświetl statystyki;
- Wybierz rodzaj danych, które Cię interesują (ich charakterystykę omawiamy w dalszej części artykułu).
Zobacz także: TikTok – co to jest, jak działa i jak z niego korzystać?
Kategorie analityki TikTok
TikTok Analytics dzieli się na cztery podstawowe kategorie: przegląd konta, analiza treści TikTok, statystyki obserwujących oraz TikTok LIVE analytics.
Przegląd konta
Karta przeglądu konta pozwala na sprawdzanie jego ogólnej wydajności. Możesz wyświetlić dane z ostatniego tygodnia, miesiąca, lub wybrać własny zakres dat swoich publikacji na TikTok. Statystyki konta zakładają przede wszystkim liczbę wyświetleń profilu oraz wyświetleń wideo.
Wyświetlenia wideo
Karta wyświetleń wideo prezentuje informacje na temat liczby wyświetleń Twoich filmów w danym okresie. Wykresu pokazują również dane z podziałem na konkretnie dni i wskazuje na Twoje najpopularniejsze filmy.
Wyświetlenia profilu
Karta wyświetleń profilu pokazuje nie tylko ogólną liczbę użytkowników, którzy w wybranym czasie odwiedzili Twój profil, ale również wskazuje na konkretne filmy, które zachęcają odbiorców do odwiedzin. Dzięki temu możesz na bieżąco dostosowywać content do preferencji grupy docelowej.
Oferuje partnerom biznesowym prawdziwe morze możliwości. Jeśli nie do końca wiesz, jak się w nim odnaleźć, zachęcamy do kontaktu z naszą agencją!
Analiza treści TikTok
Statystyki treści dostarczają niezwykle wartościowych informacji dotyczących Twoich filmów. Są to m.in. dane na temat łącznego czasu ich oglądania, regionu użytkowników, źródła ruchu czy komentarzy i udostępnień.
Wideo posty
Karta wideo posty pokazuje całkowitą liczbę wyświetleń każdej treści, która została udostępniona na Twoim profilu w ciągu ostatnich 7 dni.
Filmy na czasie
Karta filmy na czasie pokazuje 9 najlepszych filmów, których liczba wyświetleń rosła najszybciej w ciągu ostatnich 7 dni.
Wyświetlenia wideo według sekcji
Karta wyświetlenia wideo według sekcji dostarcza informacji na temat źródeł ruchu na Twoim kanale. Mogą być to m.in. hashtagi, wykorzystany dźwięk, sekcja wyszukiwania czy kanały zewnętrzne. Dzięki tym informacjom możesz ocenić, jaki wpływ na prowadzone działania marketingowe mają wpływ zaangażowani influencerzy.
Szukasz agencji Social Media?
Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.
Wyświetlenia wideo według regionu
Karta wyświetlenia wideo według regionu prezentuje najczęstsze lokalizacje Twoich odbiorców. Dzięki tym danym można realnie ocenić realizację założeń kampanii marketingowej, która była skierowana do osób z konkretnego regionu.
Średni czas oglądania
Karta średni czas oglądania sumuje średnią ilość czasu spędzonego przez użytkowników na oglądaniu Twoich filmów.
Łączny czas oglądania
Karta łączny czas oglądania sumuje całkowity czas, którzy widzowie poświęcili na oglądanie Twoich filmów.
Statystyki obserwujących
Dzięki tej sekcji możesz lepiej poznać swoich odbiorców oraz zrozumieć ich reakcje na poszczególne treści. Dzięki temu lepiej dopasujesz prezentowany content do ich zainteresowań i preferencji.
Co więcej, aktywność użytkowników została podzielona na godziny oraz dni.
Obserwujący
Sekcja obserwujący zawiera ogólne dane na temat liczby Twoich obserwatorów, ich wzrostu na przestrzeni ostatnich tygodni oraz filmów i materiałów, które są wśród nich najbardziej popularne. Dowiesz się z niej również nieco więcej na temat ulubionych dźwięków czy trendów swojej grupy docelowej, dzięki czemu będziesz w stanie dopasować do nich kolejne filmy.
Płeć
Karta płeć prezentuje dane na temat płci obserwujących. Dzięki temu możesz ocenić, czy na oferowany content chętniej reagują kobiety, czy mężczyźni.
Top lokalizacja
Karta top lokalizacja informuje o regionach, z których pochodzą Twoi obserwatorzy. TikTok prezentuje podział na konkretne miejscowości, jednak lista ogranicza się maksymalnie do pięciu krajów.
Aktywność obserwujących
Karta aktywność obserwujących dostarcza wartościowych informacji na temat konkretnego czasu, w którym Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni. Dzięki temu dowiesz się, w jakich godzinach najlepiej publikować swoje filmy.
TikTok LIVE analytics
Sekcja analityki na żywo TikTok (statystyki transmisji) prezentuje dane na temat prowadzonych spotkań live w ciągu ostatnich 7-28 dni. Obejmuje ona liczbę obserwujących na żywo, czas spędzony przez użytkowników na oglądaniu transmisji, wiernych użytkowników oraz tych, którzy trafili na Twój live po raz pierwszy. Co ważne, dowiesz się z niej również, jak wygląda kwestia finansowa Twoich transmisji, czyli ile udało Ci się zarobić dzięki wirtualnym prezentom.
Polecamy do czytania: Jak zrobić live na TikToku?
Jak efektywnie wykorzystać TikTok Analitycs w biznesie?
TikTok to doskonałe narzędzie do budowania świadomości marki wśród konsumentów oraz kreowania jej pozytywnego wizerunku. Platforma przechodzi obecnie czasy swojej świetności, generując milionowe zasięgi na całym świecie. Z tego powodu jest to rozwiązanie rekomendowane wszystkim markom, którym zależy na szybkim i skutecznym dotarciu do jasno sprecyzowanej grupy odbiorców. Co ważne, poza nagrywaniem filmów i wchodzeniem w interakcję z użytkownikami (np. za pomocą hashtag challenge) TikTok dla biznesu umożliwia również prowadzenie płatnych kampanii marketingowych.
Podsumowanie
TikTok Analytics to kluczowe narzędzie w rozwoju konta i prowadzonych działań marketingowych. Tylko dysponując konkretnymi danymi na temat wydajności prezentowanych treści, możliwe jest odpowiadanie na potrzeby grupy docelowej i jednoczesne ich kreowanie. Jeśli zatem jeszcze nie masz dostępu do swoich danych analitycznych, czym prędzej sięgnij po TikTok Analytics! Pamiętaj, że czasem dobrze oddać analizę tego typu informacji w ręce doświadczonych fachowców, czyli profesjonalnej agencji social media!