TikTok dla biznesu – czy warto inwestować i jak efektywnie go wykorzystać?

TikTok dla biznesu - jak go najlepiej wykorzystać w promocji firmy?

TikTok jest w tej chwili najczęściej pobieraną aplikacją na świecie – robi wrażenie, prawda? Trudno zignorować biznesowy potencjał drzemiący w portalu z ponad 750 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie. Zastanawiasz się, jak możesz wykorzystać TikToka w strategii marketingowej Twojej firmy? Czy TikTok jest dla Ciebie? Jak krótkie filmiki sprawdzają się w roli reklam? Zapraszamy do lektury!

Dlaczego Twoja firma powinna być na TikToku?

TikTok od dawna przestał być platformą przeznaczoną wyłącznie dla nastolatków, a zaangażowanie starszych użytkowników oznacza, że na platformie czas spędzają klienci gotowi na samodzielne zakupy! Jeśli sądzisz, że Twoja firma ma coś interesującego do zaoferowania, na TikToku możesz przyciągnąć ich uwagę i zachęcić do zakupów. Don’t make ads. Make TikToks.

Struktura wieku użytkowników TikTokaDzięki zaawansowanym algorytmom platformy, na chińskim portalu popularność mogą zdobyć filmiki nakręcone przez osoby bez dużej grupy obserwatorów. Bywa, że na TikToku viralami stają się kreatywne rolki pokazujące chociażby pracę w piekarni, produkcję w fabryce czy perypetie w typowym biurze. Praktycznie nie ma takiej branży, która nie pasowałaby do portalu TikTok.

Sukces zależy od znajomości trendów, oryginalnego korzystania z nich i nietypowego podejścia do swojej pracy. Jeśli uważasz, że Twoja firma mogłaby skorzystać z biznesowego konta na TikToku, zgłoś się do nas. Nasza agencja pomoże Ci podbić tę platformę.

Jakie korzyści dla biznesu może przynieść Tik Tok?

Najlepszym rozwiązaniem dla Twojej firmy będzie oczywiście założenie konta należącego do marki. Takie konto pozwoli Ci zbudować społeczność aktywnych użytkowników, zwiększy świadomość marki i zaangażowanie potencjalnych klientów, a także umożliwi przekierowanie ruchu na Twoją stronę internetową bądź prosto do sklepu.

Polecamy do czytania: Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak zacząć i ile kosztuje?

Oprócz tego, na platformie można wykupić przestrzeń reklamową, na przykład w formie pierwszego filmiku, który użytkownik zobaczy po otwarciu aplikacji, z możliwością precyzyjnego targetowania przekazu dla konkretnych grup odbiorców i widocznym przyciskiem CTA (Call to Action – Wezwanie do Działania). Lekka, przyjemna w konsumpcji forma reklamy sprawia, że użytkownicy odbierają ją w bardziej naturalny sposób.

Zobacz także: Social commerce – czym jest i jak może Ci pomóc?

Szukasz agencji Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Jak założyć firmowego TikToka?

Jak założyć firmowego TikToka?

Aby założyć konto firmowe na TikToku, w pierwszym kroku należy wybrać nazwę użytkownika i zarejestrować się na portalu. Następnie, nasz profil będziemy mogli bez dodatkowych opłat przełączyć na konto biznesowe. Dzięki temu dostaniemy dostęp do szeregu danych o osobach, które oglądają nasze filmiki i ich zachowaniu. Pozwoli to na precyzyjne targetowanie i dostosowywanie przekazu do zmieniających się reakcji.

Dodatkowo, do profilu biznesowego można podpiąć konto na Instagramie, co umożliwi szybkie przejście użytkowników z jednego portalu na drugi, a także stronę internetową należącą do firmy.

TikTok dla Biznesu – czym jest?

TikTok for Business to specjalna platforma przeznaczona dla marketerów, specjalistów od social mediów i właścicieli firm. Oprócz szeregu poradników i inspiracji, można tam znaleźć również cenne narzędzia marketingowe. Portal prowadzi użytkowników biznesowych przez cały proces tworzenia reklamy, ustalania odpowiedniego budżetu, targetowania dla konkretnej grupy docelowej, aż do analizy wyników kampanii. Bardzo przydatne narzędzie!

4 najlepsze sposoby na wykorzystanie TikToka w biznesie

Wykorzystanie TikToka w biznesie

#1 Nagrywaj własne filmiki

Nawet jeśli Twoja firma nie jest szeroko rozpoznawalna na rynku, TikTok może być podstawą efektywnego marketingu. Viralowy algorytm aplikacji pozwala wybić się nawet nowym użytkownikom, a do osiągnięcia sukcesu nie potrzeba niczego więcej oprócz smartfona i dobrego pomysłu. Dobrym sposobem na zbudowanie zaufania do marki będzie na przykład pokazanie w zabawny sposób, jak wygląda Twój biznes od środka. Nie bój się eksperymentować i czerpać inspiracji od innych TikTokerów.

Przeczytaj więcej o tym, jak edytować filmy na TikToku.

Jeśli czujesz, że możesz w kreatywny sposób wpisać się w rosnący na popularności trend, koniecznie wykorzystaj okazję! Nie zawsze musisz mieć unikalne pomysły.

Częścią wspólnej zabawy są hashtag challenge, możesz więc znaleźć popularne wyzwanie, które pasuje do Twojej firmy i spróbować swoich sił.

Viralowe treści na TikToku

#2 Zachęcaj do publikowania treści z Twoim hashtagiem

Oprócz tworzenia treści, ciekawą strategią jest zachęcenie użytkowników do tego, by robili to za Ciebie! Przykładem takiego kreatywnego wykorzystania TikToka jest firma Nike, która nie publikuje własnych filmików, a zamiast tego zdobywa popularność dzięki hashtagowi. Dziesiątki milionów użytkowników wykorzystały do tej pory tag #nike wrzucając filmiki przedstawiające swoje nowe buty. Takie działania społeczności są darmową i w pełni naturalną formą marketingu. Niezła robota, #Nike!

Zobacz także: Jak zrobić live na TikToku? Skuteczne wskazówki, jak prowadzić transmisję na żywo

#3 Reklamuj się

Reklamy typu Brand Takeover pojawiają się jako pierwszy filmik, który użytkownik widzi po włączeniu aplikacji. Płatny content tego typu umożliwia przekierowanie odbiorcy do strony danej firmy. Native ads wyświetlają się pomiędzy TikTokami i mogą trwać maksymalnie 15 sekund.

Treści sponsorowane na TikToku

#4 Stwórz swój hashtag challenge

Dużą nowością dla marketerów jest z kolei sponsorowany hashtag challenge. Firmy mogą wykupić przestrzeń na stronie głównej w sekcji przeznaczonej dla wyzwań z hashtagami. Gdy użytkownicy klikną na banner z naszym wyzwaniem, zostaną przeniesieni do nagranych przez nas filmików przedstawiających jego zasady, czemu towarzyszy promocja marki bądź produktu.

Podsumowanie

Czy warto wykorzystywać TikTok w biznesie? Odpowiedź brzmi: oczywiście, że tak, tym bardziej, że wiele firm wciąż nie wykorzystało potencjału drzemiącego w najchętniej pobieranej aplikacji na świecie. Przy odrobinie szczęścia ze swoim klipem możesz dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, odnaleźć swoją niszę i wyprzedzić konkurencję. Warto zacząć działać jak najszybciej!