Jak uzyskać wzrost ruchu organicznego o 2640%? Pozycjonowanie strony z branży zoologicznej [SEO Case Study]

Pozycjonowanie strony z branży zoologicznej [SEO Case Study]

Już ponad połowa Polaków posiada w domu jakiegoś zwierzaka. Każdy odpowiedzialny właściciel pragnie jak najlepiej zadbać o zdrowie i samopoczucie swojego pupila. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się zarówno internetowe sklepy zoologiczne, jak i dostępne online porady, wskazówki i ciekawostki dla właścicieli zwierzaków. Coraz więcej osób uświadamia sobie, jak ważne jest odpowiednie dbanie o zdrowie swoich pupili, co pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość.

W tym artykule chcielibyśmy przedstawić SEO Case Study dla strony właśnie z branży zoologicznej/weterynaryjnej, której tematyka skupia się przede wszystkim wokół zdrowia zwierząt domowych. Celem serwisu jest uwrażliwienie właścicieli zwierzaków na profilaktykę chorób i wykrywanie ich wczesnych objawów oraz zachęcenie do regularnych wizyt u lekarzy weterynarii.

Dzięki serii wykonanych przez nas działań, liczba unikalnych użytkowników witryny wzrosła z 1.240 do 34.000. W jaki sposób udało nam się zwiększyć ruch organiczny w wyszukiwarce o ponad 2640% w ciągu dwóch lat pracy nad projektem?

Ruch organiczny w Google Analytics

Sytuacja początkowa

Przed rozpoczęciem prac, stronę odwiedzało około 1.000 użytkowników w miesiącu. Serwis był zupełnie niezoptymalizowany technicznie, co potwierdziły wyniki przeprowadzonego audytu.

Wyniki audytu technicznego na stronie

  • pusty plik robots.txt;
  • brak mapy witryny (sitemap);
  • brak atrybutów alt i title dla zdjęć;
  • niezoptymalizowane zdjęcia;
  • brak meta title dla wielu stron;
  • brak meta description dla wszystkich stron;
  • duplikaty meta title i meta description;
  • brak bądź duplikacja nagłówków H1;
  • brak nagłówków H2;
  • błędy w strukturze nagłówków;
  • brak linkowania wewnętrznego.

Postawiony cel

Cel strony z branży zoologicznej

Naszym głównym celem było wzmocnienie ruchu oraz odpowiedź na potrzeby grup docelowych, czyli właścicieli zwierząt, którzy poszukują informacji o stanie zdrowia swoich podopiecznych. Serwis, choć tak bogaty w wartościowe informacje dotyczące zdrowia i pielęgnacji zwierzaków domowych, zupełnie nie był zoptymalizowany pod kluczowe frazy, co nie pozwalało użytkownikom dotrzeć do treści. W pierwszej kolejności zoptymalizować należało sekcję chorób zwierząt domowych, która stanowi rzetelne kompendium wiedzy o bardzo dużym potencjale.

Potrzebujesz pomocy z SEO?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Przebieg prac

Po przeprowadzonym audycie i ustaleniu celu, przystąpiliśmy do najistotniejszych pod względem pozycjonowania działań.

Optymalizacja techniczna

Konieczna była optymalizacja sekcji najczęściej występujących u zwierząt domowych chorób oraz innych priorytetowych dla projektu artykułów. Przeprowadzone działania obejmowały:

  • stworzenie pliku robots.txt oraz mapy witryny;
  • opracowanie unikalnych meta title z wykorzystaniem odpowiednich słów kluczowych;
  • opracowanie unikalnych meta description, zachęcających użytkownika do zapoznania się z treścią wpisu;
  • optymalizację nagłówków H1 oraz stworzenie odpowiedniej struktury nagłówków;
  • dodanie zdjęć do opisów chorób zwierząt domowych;
  • dodanie atrybutów alt i title dla zdjęć;
  • poprawa linkowania wewnętrznego.

Linkbuilding

Skuteczny linkbuilding powinien być procesem niegwałtownym, a naturalnie narastającym. Budowanie profilu linkowego przeprowadzone zostało metodą outreach – publikowaliśmy linki do treści serwisu na wysokiej jakości tematycznych portalach z naturalną dynamiką wzrostu ruchu organicznego i fraz kluczowych. W perspektywie kilkunastu miesięcy pozyskaliśmy linki z kilkudziesięciu zaufanych domen.

Linkbuilding - liczba odsyłających domen

Rozbudowa wartościowego contentu

Kolejnym istotnym krokiem, którego nie mogliśmy pominąć, była rozbudowa treści witryny. Na podstawie analizy najlepszych konkurentów w branży, zebraliśmy frazy kluczowe dla projektu, a następnie przygotowaliśmy szablony artykułów i zleciliśmy ich stworzenie naszym specjalistom. Aby zapewnić najwyższą jakość treści, zawsze współpracujemy z certyfikowanymi specjalistami w danej tematyce.

Potrzebujesz pomocy z Content Marketingiem?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Publikacja unikalnych treści wysokiej jakości w tematyce o dużym potencjale, pozwoliło zwiększyć widoczność oraz zaufanie do witryny.

Efekty pozycjonowania

W ciągu dwóch lat pracy nad projektem, ruch organiczny wzrósł o ponad 2640%.

Dynamika wzrostu per miesiąc

Ruch organiczny w Google Analytics

Jak było na początku?

Ruch organiczny przed pozycjonowaniem

Zmiany po roku

Zmiany w ruchu organicznym

Dynamika wg dni

Dynamika ruchu wg dni

Liczba indeksowanych fraz

Dzięki działaniom content marketingowym oraz optymalizacyjnym znacząco wzrosła także liczba indeksowanych fraz.

Organiczne słowa kluczowe

Pozycje słów kluczowych

Istotnie wzrosła również ilość fraz kluczowych w TOP 10 oraz TOP 3.

Wzrost liczby fraz

Widoczność fraz w TOP 10

Frazy w TOP 10

Widoczność fraz w TOP 3

Frazy w TOP 3

Podsumowanie

Po zoptymalizowaniu kluczowych treści, wdrożeniu efektywnego linkowania wewnętrznego oraz poprawie błędów technicznych, witryna osiągnęła bardzo satysfakcjonujące wyniki, jednak z całą pewnością nie osiągnęła pełni swojego potencjału.

Aby dalej rozwijać stronę, będziemy kontynuować regularne prace w zakresie linkbuildingu oraz tworzenia nowych, wartościowych treści. Stale pracujemy także nad kompleksowym zwiększaniem wydajności witryny. Celem tych działań jest dążenie do dalszego, płynnego zwiększania ruchu organicznego.

Chciałbyś uzyskać taki efekt na własnej stronie? Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić!