Wideo na LinkedIn. Co zrobić, by działało?

Wideo na LinkedIn. Co zrobić, by działało?

LinkedIn jest doskonałą platformą, by dotrzeć do odbiorców B2B z treściami, które pomagają w rozwiązaniu problemów, czy sprostaniu wyzwaniom biznesowym. Wideo już od jakiegoś czasu jest uznawane za najlepszy sposób na komunikację, ale jak sprawić, czy nasze filmy na LinkedIn – mówiąc wprost – zażarły? O tym pisze Richard Thomson z kreatywnego domu produkcyjnego Kaptcha.

Aby osiągnąć sukces na LinkedIn ze swoimi filmami, trzeba zrobić dwie rzeczy:

  • publikować filmy
  • promować filmy.

Proste? No to idziemy dalej. Poniżej znajdziecie 5 najważniejszych rzeczy, dzięki którym wasze filmy na LinkedIn będą działać jak należy.

Wzbudzaj emocje

Moc wideo ma szczególne znaczenie na etapie budowania świadomości i w początkowej fazie procesu zakupowego – wtedy, gdy chcesz opowiedzieć jakąś historię lub wywołać w odbiorcach emocje. Ale żeby wideo mogło dobrze wywiązać się z zadania, historia również musi być odpowiednia (i odpowiednio opowiedziana). Najlepsze filmy marek – na przykład Gillette, Airbnb lub Nike – nie mówią o produktach ani usługach. Mówią o tym, jak te produkty lub usługi sprawiają, że ty będziesz się czuć.

Obrazek rządzi

Uwagę przyciągają mocne obrazki. Na LinkedIn jest wiele nudnych filmów i twórców filmowych, którzy nauczyli się wiele lat temu, aby w miarę możliwości unikać gadających głów. Spraw, by Twoje były ekscentryczne, dynamiczne i ekscytujące. Jeśli Twój produkt nie daje takiej możliwości, to pamiętaj, że twarze świetnie przyciągają uwagę. Zbliżenia działają – jak w tym niezwykłym filmie Nike.

Nike Linkedin (filmik)

Nie marnuj czasu

Przejdź od razu do sedna. Pokaż moc, emocje, energię. Nie umieszczaj logo ani tytułu filmu na początku. Szybsze tempo cięcia powinno pomóc i przyciągnąć więcej uwagi. To oczywiście zależy od filmu i materiały, ale ogólnie rzecz biorąc jedno cięcie na sekundę sprawia, że ludzie chętniej i dłużej oglądają twój film. Średni czas oglądania na LinkedIn jest dłuższy niż na innych platformach, ale najlepiej sprawdzają się filmy od 30 do 90 sekund długości. Przemówienia, wystąpienia i mocne, emocjonalne historie pozwolą nieco wydłużyć ten czas.

Szukasz agencji Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Trzymaj pion

Pionowe lub kwadratowe wideo bardzo dobrze sprawdzi się na LinkedIn. Powód jest prosty – takie wideo zajmuje więcej miejsca na ekranie, więc… łatwiej wpadnie komuś w oko podczas scrollowania. Szczególnie na urządzeniach mobilnych. Ten film o Grze o Tron od Business Insidera dokładnie taki jest:

Wyłącz dźwięk

LinkedIn domyślnie wycisza dźwięk filmu przy pierwszym odtworzeniu, a wiele osób i tak to zrobi podczas oglądania. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie odbiorców do filmu jest dodanie napisów. A sposobem jeszcze lepszym jest przygotowanie grafik z napisami, by widzowie jeszcze lepiej rozumieli film – nawet bez dźwięku. Ten film ze Światowego Forum Ekonomicznego działa równie dobrze z dźwiękiem lub bez, zobaczcie:

Teraz możesz już zacząć filmować. To oznacza, że jesteśmy w połowie drogi. Ale nadal pozostaje bardzo ważne pytanie o skuteczne opublikowanie i dystrybucję filmu. Przyjrzymy się temu w części 2.