Wideo na LinkedIn. Co zrobić, by działało [CZĘŚĆ 1]

Photo by Sam McGhee on Unsplash

Richard ThomsonLinkedIn jest doskonałą platformą, by dotrzeć do odbiorców B2B z treściami, które pomagają w rozwiązaniu problemów, czy sprostaniu wyzwaniom biznesowym. Wideo już od jakiegoś czasu jest uznawane za najlepszy sposób na komunikację, ale jak sprawić, czy nasze filmy na LinkedIn – mówiąc wprost – zażarły? O tym pisze Richard Thomson z kreatywnego domu produkcyjnego Kaptcha.

 

Aby osiągnąć sukces na LinkedIn ze swoimi filmami, trzeba zrobić dwie rzeczy:

  • publikować filmy
  • promować filmy.

Proste? No to idziemy dalej. Poniżej znajdziecie 5 najważniejszych rzeczy, dzięki którym wasze filmy na LinkedIn będą działać jak należy.

1. Wzbudzaj emocje

Moc wideo ma szczególne znaczenie na etapie budowania świadomości i w początkowej fazie procesu zakupowego – wtedy, gdy chcesz opowiedzieć jakąś historię lub wywołać w odbiorcach emocje. Ale żeby wideo mogło dobrze wywiązać się z zadania, historia również musi być odpowiednia (i odpowiednio opowiedziana). Najlepsze filmy marek – na przykład Gillette, Airbnb lub Nike – nie mówią o produktach ani usługach. Mówią o tym, jak te produkty lub usługi sprawiają, że ty będziesz się czuć.

2. Obrazek rządzi

Uwagę przyciągają mocne obrazki. Na LinkedIn jest wiele nudnych filmów i twórców filmowych, którzy nauczyli się wiele lat temu, aby w miarę możliwości unikać gadających głów. Spraw, by Twoje były ekscentryczne, dynamiczne i ekscytujące. Jeśli Twój produkt nie daje takiej możliwości, to pamiętaj, że twarze świetnie przyciągają uwagę. Zbliżenia działają – jak w tym niezwykłym filmie Nike.

3. Nie marnuj czasu

Przejdź od razu do sedna. Pokaż moc, emocje, energię. Nie umieszczaj logo ani tytułu filmu na początku. Szybsze tempo cięcia powinno pomóc i przyciągnąć więcej uwagi. To oczywiście zależy od filmu i materiały, ale ogólnie rzecz biorąc jedno cięcie na sekundę sprawia, że ludzie chętniej i dłużej oglądają twój film. Średni czas oglądania na LinkedIn jest dłuższy niż na innych platformach, ale najlepiej sprawdzają się filmy od 30 do 90 sekund długości. Przemówienia, wystąpienia i mocne, emocjonalne historie pozwolą nieco wydłużyć ten czas.

4. Trzymaj pion

Pionowe lub kwadratowe wideo bardzo dobrze sprawdzi się na LinkedIn. Powód jest prosty – takie wideo zajmuje więcej miejsca na ekranie, więc… łatwiej wpadnie komuś w oko podczas scrollowania. Szczególnie na urządzeniach mobilnych. Ten film o Grze o Tron od Business Insidera dokładnie taki jest:

5. Wyłącz dźwięk

LinkedIn domyślnie wycisza dźwięk filmu przy pierwszym odtworzeniu, a wiele osób i tak to zrobi podczas oglądania. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie odbiorców do filmu jest dodanie napisów. A sposobem jeszcze lepszym jest przygotowanie grafik z napisami, by widzowie jeszcze lepiej rozumieli film – nawet bez dźwięku. Ten film ze Światowego Forum Ekonomicznego działa równie dobrze z dźwiękiem lub bez, zobaczcie:

Teraz możesz już zacząć filmować. To oznacza, że jesteśmy w połowie drogi. Ale nadal pozostaje bardzo ważne pytanie o skuteczne opublikowanie i dystrybucję filmu. Przyjrzymy się temu w części 2.

Autorem artykułu jest Richard Thomson, dyrektor zarządzający kreatywnego domu produkcyjnego Kaptcha. Materiał pochodzi z bloga naszego partnera – Content Marketing Association >>>