LinkedIn jest doskonałą platformą, by dotrzeć do odbiorców B2B z treściami, które pomagają w rozwiązaniu problemów, czy sprostaniu wyzwaniom biznesowym. Wideo już od jakiegoś czasu jest uznawane za najlepszy sposób na komunikację, ale jak sprawić, czy nasze filmy na LinkedIn – mówiąc wprost – zażarły? O tym pisze Richard Thomson z kreatywnego domu produkcyjnego Kaptcha.
Aby osiągnąć sukces na LinkedIn ze swoimi filmami, trzeba zrobić dwie rzeczy:
- publikować filmy
- promować filmy.
Proste? No to idziemy dalej. Poniżej znajdziecie 5 najważniejszych rzeczy, dzięki którym wasze filmy na LinkedIn będą działać jak należy.
Wzbudzaj emocje
Moc wideo ma szczególne znaczenie na etapie budowania świadomości i w początkowej fazie procesu zakupowego – wtedy, gdy chcesz opowiedzieć jakąś historię lub wywołać w odbiorcach emocje. Ale żeby wideo mogło dobrze wywiązać się z zadania, historia również musi być odpowiednia (i odpowiednio opowiedziana). Najlepsze filmy marek – na przykład Gillette, Airbnb lub Nike – nie mówią o produktach ani usługach. Mówią o tym, jak te produkty lub usługi sprawiają, że ty będziesz się czuć.
Obrazek rządzi
Uwagę przyciągają mocne obrazki. Na LinkedIn jest wiele nudnych filmów i twórców filmowych, którzy nauczyli się wiele lat temu, aby w miarę możliwości unikać gadających głów. Spraw, by Twoje były ekscentryczne, dynamiczne i ekscytujące. Jeśli Twój produkt nie daje takiej możliwości, to pamiętaj, że twarze świetnie przyciągają uwagę. Zbliżenia działają – jak w tym niezwykłym filmie Nike.
Nie marnuj czasu
Przejdź od razu do sedna. Pokaż moc, emocje, energię. Nie umieszczaj logo ani tytułu filmu na początku. Szybsze tempo cięcia powinno pomóc i przyciągnąć więcej uwagi. To oczywiście zależy od filmu i materiały, ale ogólnie rzecz biorąc jedno cięcie na sekundę sprawia, że ludzie chętniej i dłużej oglądają twój film. Średni czas oglądania na LinkedIn jest dłuższy niż na innych platformach, ale najlepiej sprawdzają się filmy od 30 do 90 sekund długości. Przemówienia, wystąpienia i mocne, emocjonalne historie pozwolą nieco wydłużyć ten czas.
Potrzebujesz pomocy z Social Media?
Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.
Trzymaj pion
Pionowe lub kwadratowe wideo bardzo dobrze sprawdzi się na LinkedIn. Powód jest prosty – takie wideo zajmuje więcej miejsca na ekranie, więc… łatwiej wpadnie komuś w oko podczas scrollowania. Szczególnie na urządzeniach mobilnych. Ten film o Grze o Tron od Business Insidera dokładnie taki jest:
Wyłącz dźwięk
LinkedIn domyślnie wycisza dźwięk filmu przy pierwszym odtworzeniu, a wiele osób i tak to zrobi podczas oglądania. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie odbiorców do filmu jest dodanie napisów. A sposobem jeszcze lepszym jest przygotowanie grafik z napisami, by widzowie jeszcze lepiej rozumieli film – nawet bez dźwięku. Ten film ze Światowego Forum Ekonomicznego działa równie dobrze z dźwiękiem lub bez, zobaczcie:
Teraz możesz już zacząć filmować. To oznacza, że jesteśmy w połowie drogi. Ale nadal pozostaje bardzo ważne pytanie o skuteczne opublikowanie i dystrybucję filmu. Przyjrzymy się temu w części 2.