5 argumentów dlaczego warto zgłaszać się do konkursów branży PR

5 argumentów dlaczego warto zgłaszać się do konkursów branży PR

Lato to tradycyjnie czas rozpoczęcia naborów do konkursów branży PR. Czy warto brać w nich udział? Letni czas sprzyja – mniej bieżących projektów, klienci i współpracownicy na urlopach – można zatem zająć się wypełnianiem wniosków konkursowych. Ale czy udział w konkursach branżowych faktycznie coś daje?

Obecnie w Polsce mamy dwa konkursy branżowe. Od wielu lat swoją ugruntowaną pozycję na rynku mają Złote Spinacze organizowane przez ZPPR. W tym roku pojawił się też nowy konkurs, PR Wings, organizowany przez Stowarzyszenie Agencji PR.

Konkursy PR obejmują różnorodne typy działań public relations – można tu zgłosić i wprowadzenie na rynek nowego produktu, i działania z zakresu komunikacji kryzysowej czy działania PR korporacyjnego. Warto zatem na początku wakacji przejrzeć najnowsze zamknięte projekty i zastanowić się, czy któryś z nich nadaje się do zgłoszenia do branżowego konkursu. Można też wziąć udział w szkoleniu prowadzonym przez organizatorów konkursów, by dowiedzieć się więcej o samym konkursie, jego kategoriach, kryteriach oceny projektu, sposobie zgłoszenia i innych ważnych tematach.

Wprawdzie udział w konkursie będzie wymagał poświęcenia trochę czasu z Twojej strony na zbieranie informacji i wypełnianie wniosku. Jeśli jednak solidnie zrealizowałeś projekt, potrzebne informacje masz na wyciągnięcie ręki. Dlatego warto spróbować. Przemawia za tym pięć głównych argumentów:

Otrzymujesz zewnętrzne potwierdzenie jakości swoich działań

Zgłoszenie konkursowe analizują niezależni branżowi eksperci, którzy porównują Twój wniosek do innych zgłoszeń i oceniają je w kontekście swojego doświadczenia oraz orientacji w danym obszarze – tak wybierają najlepiej przeprowadzone działania z danego obszaru. Udział w konkursie i zakwalifikowanie się Twojej pracy przynajmniej do finału, daje Ci mocne potwierdzenie profesjonalizmu Twoich działań. Konkursy to źródło cennej informacji zwrotnej, jak wypadasz na tle swojej branży czy innych firm prowadzących podobny typ działań PR.

Otrzymujesz zewnętrzne potwierdzenie jakości swoich działań

Wzmacniasz markę swojej firmy

Przejście do finału czy nagroda w konkursie branżowym buduje również silną markę Twojej firmy – tym razem przedsiębiorstwa jako takiego, którego działania są zgodne z branżowymi standardami. Warty zgłoszenia konkursowego jest też niestandardowy czy innowacyjny sposób działania. Marki, które jako pierwsze angażują się w nowoczesne narzędzia komunikacji marketingowej, są później oceniane przez konsumentów jako bardziej nowoczesne – tak wynika z badania Mobile Institute “Social Hearts” przeprowadzonego w 2014 roku. Nagroda dla firmy może być też ważnym argumentem w postępowaniach przetargowych czy podczas spotkań z klientami.

Pokazujesz konkurentom swoją skuteczność

Kolejna korzyść to wyróżnienie się na tle konkurentów. Żadna firma nie działa w próżni, jej działania są uważnie obserwowane przez firmy, które walczą o tych samych klientów. Próbują one na różne sposoby przykuć uwagę klientów i zabłysnąć w grupie firm o podobnym profilu działalności. Zdobycie branżowej nagrody to mocny wyróżnik i mocna przewaga, jeśli chodzi o wizerunek. Konkurenci z pewnością będą Ci zazdrościć!

Szukasz agencji PR?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację PR z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Edukujesz swoją branżę

Zdobycie nagrody w konkursie to także forma edukowania swojej branży w zakresie dobrych praktyk prowadzenia działań PR. To możliwość pochwalenia się swoim dobrze zrealizowanym projektem. Czy konkurenci się nim zainspirują? Oczywiście, że tak! Ale ponieważ Ty zrealizowałeś taki projekt jako pierwszy, to Tobie przypadnie miano innowatora i firmy wytyczającej nowe szlaki.

Budujesz swój wizerunek eksperta

Kolejny argument to argument osobisty. Zgłoszenie się do konkursu buduje także Twój osobisty wizerunek jako eksperta ds. PR. Masz możliwość wykazania się nagrodami branżowymi, które zostały przyznane za zaprojektowane i przeprowadzone przez Ciebie działania. To mocny wpis w CV, na wypadek, gdybyś planował zmiany w swojej karierze. Udział w konkursie pozwala też sprawdzić swoje umiejętności – w tym umiejętności organizacyjne.

Gorąco zachęcamy naszych obecnych i przyszłych Klientów do udziału w konkursach branżowych. Dzięki nim możemy wspólnie odnieść wiele korzyści. Jesteś naszym klientem i potrzebujesz pomocy w przygotowaniu wniosku? Skontaktuj się z nami!