Google jest w trakcie wdrażania kolejnej aktualizacji algorytmu – December 2022 Helpful Content Update. To pierwsza duża aktualizacja Helpful Content od sierpnia 2022 r. Update rozpoczął się 5 grudnia i staje się coraz bardziej widoczny w wynikach wyszukiwania. Szacuje się, że pełne wdrożenie zajmie około dwóch tygodni.
Google December 2022 Helpful Content Update – co nowego w tej wersji?
Główny cel uruchomionej w sierpniu 2022 roku Helpful Content Update to promocja stron z wartościowym treściami. Z topowych wyników wyszukiwania Google mają znikać artykuły, które nie dostarczają przydatnych informacji. Helpful Content Update dotyczy wszystkich języków, nie tylko angielskiego. Pomoże to systemom Google wykrywać więcej treści o niskiej jakości, tworzonych głównie dla wyszukiwarek, a nie dla ludzi. Klasyfikator działa automatycznie, wykorzystując model uczenia maszynowego. Treści nie będą więc odrzucane ręcznie.
System został zatem zaprojektowany tak, aby nagradzać treści, w przypadku których Google stwierdzi, że odwiedzający byli usatysfakcjonowani i odwrotnie, jeśli odwiedzający nie znajdą tego, czego szukają. Ma to zachęcić twórców do pisania treści zorientowanych na użytkowników i trzymania się z dala od powtarzalnego, wypełnionego słowami kluczowymi tekstu, który ma na celu jedynie pozycjonowanie.
Jeżeli Google znajdzie stosunkowo dużo nieprzydatnych treści w witrynie, pozostały content witryny prawdopodobnie również nie osiągnie wysokich wyników w wyszukiwarce. Nieprzydatne dla użytkowników treści są więc niczym trucizna dla reszty serwisu. Ich usunięcie może poprawić rankingi pozostałej zawartości witryny, jednak może zająć to Google miesiące.
Szukasz agencji SEO?
Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.
Jak reagować na grudniowy Helpful Content Update?
Oto kilka wskazówek w związku z wdrożeniem nowego update od Google:
- Sprawdź pozycje swojej witryny w wyszukiwarce. Jeśli Twoja witryna znacznie spadła na stronach wyników wyszukiwania (SERP), aktualizacja prawdopodobnie miała na nią wpływ.
- Przeanalizuj dane dotyczące ruchu w witrynie. Porównaj poziomy ruchu przed i po wprowadzeniu aktualizacji, aby sprawdzić, czy nastąpił znaczny spadek.
- Użyj narzędzi dla webmasterów, aby sprawdzić błędy, które mogły zostać spowodowane aktualizacją. Jeśli zauważysz jakiekolwiek błędy, napraw je JAK NAJSZYBCIEJ.
- Regularnie sprawdzaj linki zwrotne swojej witryny, aby upewnić się, że nadal mają wysoką jakość i trafność. Słabej jakości linki mogą wpływać na ranking Twojej witryny w wyszukiwarkach.
- Aby sprawdzić, jaki rodzaj treści w Twojej witrynie jest niskiej jakości i stracił najwięcej ruchu przez grudniowy Helpful Content Update, możesz wykorzystać Google Analytics i raporty o ruchu w witrynie. Raporty te wskażą, które strony straciły najwięcej wizyt, a także jaki rodzaj treści jest cieszy się najmniejszą popularnością. Identyfikując treści niskiej jakości, możesz je udoskonalić i zmodyfikować, aby były bardziej przydatne dla odwiedzających.
Zachęcamy także do zapoznania się z przewodnikiem Google – Creating Helpful Content, który zawiera dziesiątki pytań służących do oceny, czy treść zostanie uznana za pomocną, czy też nie.