Helpful Content Update December 2022 wystartowała! Co zmieni w SEO?

Helpful Content Update December 2022 - co zmieni w SEO?

Google jest w trakcie wdrażania kolejnej aktualizacji algorytmu – December 2022 Helpful Content Update. To pierwsza duża aktualizacja Helpful Content od sierpnia 2022 r. Update rozpoczął się 5 grudnia i staje się coraz bardziej widoczny w wynikach wyszukiwania. Szacuje się, że pełne wdrożenie zajmie około dwóch tygodni.

Google December 2022 Helpful Content Update – co nowego w tej wersji?

Główny cel uruchomionej w sierpniu 2022 roku Helpful Content Update to promocja stron z wartościowym treściami. Z topowych wyników wyszukiwania Google mają znikać artykuły, które nie dostarczają przydatnych informacji. Helpful Content Update dotyczy wszystkich języków, nie tylko angielskiego. Pomoże to systemom Google wykrywać więcej treści o niskiej jakości, tworzonych głównie dla wyszukiwarek, a nie dla ludzi. Klasyfikator działa automatycznie, wykorzystując model uczenia maszynowego. Treści nie będą więc odrzucane ręcznie.

Google Search Central Twitter

System został zatem zaprojektowany tak, aby nagradzać treści, w przypadku których Google stwierdzi, że odwiedzający byli usatysfakcjonowani i odwrotnie, jeśli odwiedzający nie znajdą tego, czego szukają. Ma to zachęcić twórców do pisania treści zorientowanych na użytkowników i trzymania się z dala od powtarzalnego, wypełnionego słowami kluczowymi tekstu, który ma na celu jedynie pozycjonowanie.

Jeżeli Google znajdzie stosunkowo dużo nieprzydatnych treści w witrynie, pozostały content witryny prawdopodobnie również nie osiągnie wysokich wyników w wyszukiwarce. Nieprzydatne dla użytkowników treści są więc niczym trucizna dla reszty serwisu. Ich usunięcie może poprawić rankingi pozostałej zawartości witryny, jednak może zająć to Google miesiące.

Potrzebujesz pomocy z SEO?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Jak reagować na grudniowy Helpful Content Update?

Oto kilka wskazówek w związku z wdrożeniem nowego update od Google:

  1. Sprawdź pozycje swojej witryny w wyszukiwarce. Jeśli Twoja witryna znacznie spadła na stronach wyników wyszukiwania (SERP), aktualizacja prawdopodobnie miała na nią wpływ.
  2. Przeanalizuj dane dotyczące ruchu w witrynie. Porównaj poziomy ruchu przed i po wprowadzeniu aktualizacji, aby sprawdzić, czy nastąpił znaczny spadek.
  3. Użyj narzędzi dla webmasterów, aby sprawdzić błędy, które mogły zostać spowodowane aktualizacją. Jeśli zauważysz jakiekolwiek błędy, napraw je JAK NAJSZYBCIEJ.
  4. Regularnie sprawdzaj linki zwrotne swojej witryny, aby upewnić się, że nadal mają wysoką jakość i trafność. Słabej jakości linki mogą wpływać na ranking Twojej witryny w wyszukiwarkach.
  5. Aby sprawdzić, jaki rodzaj treści w Twojej witrynie jest niskiej jakości i stracił najwięcej ruchu przez grudniowy Helpful Content Update, możesz wykorzystać Google Analytics i raporty o ruchu w witrynie. Raporty te wskażą, które strony straciły najwięcej wizyt, a także jaki rodzaj treści jest cieszy się najmniejszą popularnością. Identyfikując treści niskiej jakości, możesz je udoskonalić i zmodyfikować, aby były bardziej przydatne dla odwiedzających.

Zachęcamy także do zapoznania się z przewodnikiem GoogleCreating Helpful Content, który zawiera dziesiątki pytań służących do oceny, czy treść zostanie uznana za pomocną, czy też nie.