Praca, w której mówisz tylko „tak”? Kampania, o której rozpisują się media? Wzrost rozpoznawalności i asortymentu marki? Trzy razy tak! To wszystko w kampanii dla firmy Chroma.
Druk internetowy to tysiące zróżnicowanych klientów, bardzo rozproszonych. To ludzie w firmach poligraficznych, szkoleniowych, wydawnictwach, agencjach reklamowych i innych. Największa bariera w percepcji odbiorców to brak znajomości marki. Razem z teamem kreatywnym BERGERCHOJNACKI postanowiliśmy się z tym zmierzyć.
Kampania: Najpozytywniejsza praca świata
Klient: Chroma
Cel: Zwiększenie rozpoznawalności marki, odczarowanie znaczenia „druku internetowego” jako czegoś prostego, niegodnego zaufania.
Strategia: Na świecie było już kilka ofert nietypowych prac. Istniały kampanie „best job in the world”, ale nie było wymagania „bycia na TAK”. Poszukiwano więc nośnego konceptu, który z jednej strony pokazałby ludzką twarz drukarni (choć „internetowa” to stoją za nią konkretni ludzie). Z drugiej pozwoliłby opowiedzieć o usługach, jakie świadczy Chroma i wyjątkowej gwarancji jakości. Przyjęto, że odpowiadanie na reklamacje w drukarni, która uznaje wszystkie, to jedna z pozytywniejszych prac, jaką wiele osób może sobie wyobrazić. W związku z tym uznano, że kwestia reklamacji jest ważnym elementem, który warto podkreślić w komunikacji. Tak skonstruowanej kampanii nie było jeszcze w segmencie usług B2B.
Koncept: Koncept kampanii opierał się na stworzeniu wyrazistego formatu komunikacyjnego, budującego obraz lidera. Formatu na tyle plastycznego i pojemnego, by dawał możliwość komunikacji zarówno do branży marketingowej, jak również do obecnych klientów oraz użytkowników. Działania skupiły się na poszukiwaniach online, z wykorzystaniem narzędzi public relations i social media. W taktyce komunikacji ważną rolę odgrywała częstotliwość i dynamika komunikacji oraz angażowanie kluczowych dla projektu grup – klientów, liderów opinii, mediów.
Realizacja: Kluczową platformą komunikacyjną stała się zrealizowana przez nas strona kampanii, która była nie tylko centrum informacji o kampanii, ale również umożliwiła klientom Chroma głosowanie na najlepszego kandydata. Komunikacja z klientami została wsparta e-mailingiem oraz aktywacją konkursową. Istotne dla wyników kampanii były również takie platformy jak: współpraca z influencerami, komunikacja w mediach społecznościowych (na Facebooku czy YouTube) wspierana kampanią płatną oraz kreacje graficzne i wideo.
Oprócz tego w ramach kampanii zdecydowano się na:
- proaktywne biuro prasowe kampanii prowadzone przez 4 m-ce,
- kontakt z mediami ogólnopolskimi, regionalnymi, marketingowymi i HR (łączne dotarcie do ponad 100 dziennikarzy),
- opracowanie i dystrybucja 3 tematów w formie komunikatów prasowych,
- przeprowadzenie badania dotyczącego stosunku Polaków do pracy,
- przygotowanie publikacji z wynikami badania,
- przeprowadzenie kampanii rekrutacyjnej w portalu Pracuj.pl
- zamieszczenie ogłoszeń na zagranicznych portalach rekrutacyjnych.
Intensywna komunikacja w social mediach:
- FAZA 1 – POSZUKIWANIE: Szukanie kandydata na całym świecie.
- FAZA 2 – WYBIERANIE: Wybranie najlepszego kandydata spośród wielu, którzy się zgłosili.
- FAZA 3 – ZATRUDNIENIE: Prezentacja wybranego kandydata i zaangażowanie go w różne procesy w firmie.
Wyniki kampanii:
- Publikacje na blogach, kanałach YouTube, w serwisach zewnętrznych i PR
- Landing page kampanii:
- 193 000 sesji
- 154 000 użytkowników
- 1 746 wypełnienia formularza zgłoszeniowego
- 47 publikacji w 3 miesiące. Wybrane media:
- eGospodarka,
- Wirtualne Media,
- Polska The Times,
- Gazeta Wrocławska,
- Gazeta Lubelska,
- PulsHR
- inne: 24 tytuły mediowe
Nagrody:
- Złote Spinacze 2018: BRĄZ w kategorii Business-to-Business PR
- European Excellence Awards 2018: nominacja