11 miesięcy płatnego urlopu, sukces marki i nagroda. „Najpozytywniejsza praca świata” [CASE STUDY]

Chroma - case study

Praca, w której mówisz tylko „tak”? Kampania, o której rozpisują się media? Wzrost rozpoznawalności i asortymentu marki? Trzy razy tak! To wszystko w kampanii dla firmy Chroma.

Druk internetowy to tysiące zróżnicowanych klientów, bardzo rozproszonych. To ludzie w firmach poligraficznych, szkoleniowych, wydawnictwach, agencjach reklamowych i innych. Największa bariera w percepcji odbiorców to brak znajomości marki. Razem z teamem kreatywnym BERGERCHOJNACKI postanowiliśmy się z tym zmierzyć.

Kampania: Najpozytywniejsza praca świata

Klient: Chroma

Cel: Zwiększenie rozpoznawalności marki, odczarowanie znaczenia „druku internetowego” jako czegoś prostego, niegodnego zaufania.

Strategia: Na świecie było już kilka ofert nietypowych prac. Istniały kampanie „best job in the world”, ale nie było wymagania „bycia na TAK”. Poszukiwano więc nośnego konceptu, który z jednej strony pokazałby ludzką twarz drukarni (choć „internetowa” to stoją za nią konkretni ludzie). Z drugiej pozwoliłby opowiedzieć o usługach, jakie świadczy Chroma i wyjątkowej gwarancji jakości. Przyjęto, że odpowiadanie na reklamacje w drukarni, która uznaje wszystkie, to jedna z pozytywniejszych prac, jaką wiele osób może sobie wyobrazić. W związku z tym uznano, że kwestia reklamacji jest ważnym elementem, który warto podkreślić w komunikacji. Tak skonstruowanej kampanii nie było jeszcze w segmencie usług B2B.

Koncept: Koncept kampanii opierał się na stworzeniu wyrazistego formatu komunikacyjnego, budującego obraz lidera. Formatu na tyle plastycznego i pojemnego, by dawał możliwość komunikacji zarówno do branży marketingowej, jak również do obecnych klientów oraz użytkowników. Działania skupiły się na poszukiwaniach online, z wykorzystaniem narzędzi public relations i social media. W taktyce komunikacji ważną rolę odgrywała częstotliwość i dynamika komunikacji oraz angażowanie kluczowych dla projektu grup – klientów, liderów opinii, mediów.

Realizacja: Kluczową platformą komunikacyjną stała się zrealizowana przez nas strona kampanii, która była nie tylko centrum informacji o kampanii, ale również umożliwiła klientom Chroma głosowanie na najlepszego kandydata. Komunikacja z klientami została wsparta e-mailingiem oraz aktywacją konkursową. Istotne dla wyników kampanii były również takie platformy jak: współpraca z influencerami, komunikacja w mediach społecznościowych (na Facebooku czy YouTube) wspierana kampanią płatną oraz kreacje graficzne i wideo.

Oprócz tego w ramach kampanii zdecydowano się na:

  • proaktywne biuro prasowe kampanii prowadzone przez 4 m-ce,
  • kontakt z mediami ogólnopolskimi, regionalnymi, marketingowymi i HR (łączne dotarcie do ponad 100 dziennikarzy),
  • opracowanie i dystrybucja 3 tematów w formie komunikatów prasowych,
  • przeprowadzenie badania dotyczącego stosunku Polaków do pracy,
  • przygotowanie publikacji z wynikami badania,
  • przeprowadzenie kampanii rekrutacyjnej w portalu Pracuj.pl
  • zamieszczenie ogłoszeń na zagranicznych portalach rekrutacyjnych.

Intensywna komunikacja w social mediach:

  • FAZA 1 – POSZUKIWANIE: Szukanie kandydata na całym świecie.
  • FAZA 2 – WYBIERANIE: Wybranie najlepszego kandydata spośród wielu, którzy się zgłosili.
  • FAZA 3 – ZATRUDNIENIE: Prezentacja wybranego kandydata i zaangażowanie go w różne procesy w firmie.

Wyniki kampanii:

  • Publikacje na blogach, kanałach YouTube, w serwisach zewnętrznych i PR
  • Landing page kampanii:
    • 193 000 sesji
    • 154 000 użytkowników
    • 1 746 wypełnienia formularza zgłoszeniowego
  • 47 publikacji w 3 miesiące. Wybrane media:
    • eGospodarka,
    • Wirtualne Media,
    • Polska The Times,
    • Gazeta Wrocławska,
    • Gazeta Lubelska,
    • PulsHR
    • inne: 24 tytuły mediowe

Nagrody:

  • Złote Spinacze 2018: BRĄZ w kategorii Business-to-Business PR
  • European Excellence Awards 2018: nominacja