Wizytówka Google Moja Firma: czym jest i jak założyć profil?

Wizytówka Google Moja Firma - jak założyć i uzupełnić profil?

Wizytówka Google Moja Firma to dla wielu organizacji pewnego rodzaju okno na świat digitalowy. Profil może być założony nawet przez biznesy nieposiadające strony internetowej, które jednocześnie chcą być znalezione przez użytkowników przy pomocy wyszukiwarki. Jak utworzyć, a następnie wykorzystywać wizytówkę firmy w Google?

Czym jest wizytówka firmy w Google?

Wizytówka Google Moja Firma - co to jest?

Wskazanie adresu organizacji oraz danych kontaktowych pomaga użytkownikom znaleźć Twój biznes. Jeżeli zastanawiasz się jak pozyskać klienta, to pamiętaj, że widoczność w sieci z pewnością będzie pomocna.

Profil Google Moja Firma może być założony bez strony internetowej, co jest szansą dla przedsiębiorców, którzy chcą być dostępni w sieci, ale bez posiadania własnej witryny. Dane, które umieszcza się w wizytówce, to:

  • adres e-mail,
  • strona internetowa,
  • opis działalności,
  • zdjęcia lub filmy,
  • opinie użytkowników.

Wizytówka Google Moja Firma OBTK

Wizytówka Google pozwala zwiększyć widoczność biznesu w Internecie, przyczyniając się do wzrostu zainteresowania oferowanymi usługami lub produktami. Gdy profil zostanie uzupełniony o adres URL strony firmowej, istnieje szansa na wzrost ruchu użytkowników odwiedzających witrynę.

Należy zaznaczyć, że wizytówki Google są szczególnie ważne dla firm, które prowadzą swoją działalność lokalnie, np. sklepy, restauracje, salony kosmetyczne czy warsztaty samochodowe. Dzięki nim mogą one zwiększyć swoją widoczność w wynikach wyszukiwania Google i przyciągnąć klientów z okolicy.

Czy wizytówka Google Moja Firma jest płatna?

Jeżeli zastanawiasz się jak dodać firmę do Wizytówki Google Moja Firma, z pewnością chcesz wiedzieć, czy założenie profilu jest płatne. Musisz wiedzieć, że to proces całkowicie darmowy dla każdej organizacji. Również „utrzymywanie” profilu aktywnego nie generuje absolutnie żadnych kosztów. Przedsiębiorca może elastycznie zarządzać wszystkimi danymi, bez żadnych opłat.

Dodawanie firmy do Google Maps jest bezpłatne, ale istnieją płatne funkcje, których celem jest zwiększenie widoczności profilu i zainteresowania odbiorców. Przykładem mogą być płatne reklamy w Google Maps.

Płatne reklamy w Google Maps

Jak założyć wizytówkę Google?

Jak dodać firmę do Google? Proces tworzenia profilu nie zajmuje wiele czasu i może być przeprowadzony nawet przez osobę bez doświadczenia w tej materii.

Krok 1. Załóż konto Google

Zanim dowiesz się, jak zrobić wizytówkę Google, utwórz bądź zaloguj się na konto, które będzie wykorzystywane do zarządzania profilem.

Jak założyć wizytówkę Google? Krok 1

Następnie przejdź pod adres google.com/intl/pl_pl/business/, gdzie utworzysz profil firmowy w Google My Business.

Krok 2. Wprowadź nazwę firmy

Konfigurator przeprowadzi Cię krok po kroku, aby utworzenie Wizytówki Google było jak najprostsze. Postępuj zgodnie ze wskazówkami, w pierwszym etapie uzupełniając nazwę firmy oraz kategorię prowadzonej działalności.

Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma? Krok 2

Krok 3. Uzupełnij adres firmy

Do wizytówki Google dodaj adres firmy, który pozwoli użytkownikom znaleźć Twoją siedzibę. To szczególnie ważne w przypadku organizacji świadczących usługi lub sprzedających produkty w sposób całkowicie stacjonarny – może to być również adres biura.

Krok 4. Podaj dane kontaktowe

Dane kontaktowe są niezwykle ważne w wizytówce Google Moja Firma. To właśnie przy pomocy adresu e-mail, czy numeru telefonu potencjalni klienci mogą skontaktować się z Tobą skontaktować.

Krok 5. Zweryfikuj konto

Ostatnim etapem podróży przez tworzenie wizytówki Google My Business jest proces weryfikacji. W ten sposób potwierdzisz, że jesteś właścicielem firmy i możesz zarządzać założonym profilem. Google dość poważnie podchodzi do tej kwestii, ale pozwala przeprowadzić weryfikacją na wiele sposobów, co jest ułatwieniem dla przedsiębiorcy, który zależnie od indywidualnych preferencji wybiera konkretną metodę:

  • Telefon lub SMS – właściciel profilu otrzymuje SMS lub odbiera rozmowę telefoniczną, aby zapisać specjalny kod weryfikacyjny.
  • E-mail – wysłanie maila i postępowanie zgodnie z procedurą przedstawioną przez Google.
  • Nagrywanie filmu – materiał wideo, na którym widoczne są: aktualna lokalizacja, siedziba firmy, dowód zarządzania (np. otwarcie drzwi przy pomocy posiadanego klucza).
  • Rozmowa wideo na żywo – podczas rozmowy na żywo przedstawienie siedziby firmy, pokazanie własnej lokalizacji.
  • Kartka pocztowa – przedsiębiorca otrzymuje na adres firmowy kartkę pocztową z instrukcją, jak potwierdzić autentyczność profilu (kod weryfikacyjny).

Jeżeli potrzebujesz wsparcia na etapie zakładania wizytówki, weryfikacji lub chcesz promować swój biznes w wyszukiwarce, Twoim potrzebom sprosta agencja SEO.

Dlaczego firmy nie widać na mapach Google?

Twój profil Google Moja Firma jest niewidoczny? Istnieje kilka powodów, przez które wizytówka nie wyświetla się na mapach lub bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Do najpopularniejszych z nich należą:

  1. Błędne dane lub brak aktualizacji – jeśli firma nie wprowadziła swoich danych do Google Moja Firma lub nie zaktualizowała ich od dłuższego czasu, to może nie być widoczna na mapie. Google chce dostarczać użytkownikom wartościowe i przede wszystkim aktualne dane. Stąd tak duży nacisk kładzie się na poprawność wszystkich publikowanych informacji na profilu Google My Business.
  2. Nieprawidłowa lokalizacja – może to prowadzić do niepoprawnego lub niepełnego wyświetlenia w wynikach wyszukiwania.
  3. Firma nie została zweryfikowana – podanie danych nie gwarantuje wyświetlania w wyszukiwarce i na mapach. Twój profil musi uzyskać pozytywny wynik procesu weryfikacji.

Elementy wizytówki Google My Business

Co powinna zawierać wizytówka Google Moja Firma?

Skoro wiesz już, jak wygląda dodawanie firmy do Google Maps koniecznie uzupełnij profil o możliwie jak najwięcej danych. Wskazanie adresu fizycznego organizacji i telefonu kontaktowego to oczywiście absolutnie podstawowe elementy. Poza nimi zadbaj także o:

  • odpowiednie fotografie;
  • godziny otwarcia;
  • adres strony internetowej (jeżeli posiadasz);
  • informacje o świadczonych usługach, sprzedawanych produktach;
  • odpowiedzi na opinie (również te negatywne).

Skrupulatne prowadzenie wizytówki Google, uzupełnienie danych, a także sprawne udzielanie odpowiedzi na opinie użytkowników skutecznie zwiększa widoczność profilu na mapach i w wynikach wyszukiwania. W ten sposób możesz sprawić, że wizytówka Twojego biznesu będzie wyświetlać się nad konkurencją, przyczyniając się bezpośrednio do wzrostu zainteresowania wśród społeczności.

Korzyści z prowadzenia Google My Business

Wizytówka w Google My Business to przede wszystkim widoczność w sieci, dlatego często bywa odpowiedzią na pytanie dotyczące tego jak zwiększyć ruch na stronie. Przydaje się nie tylko małym biznesom, rozpoczynającym swoją przygodę na rynku, ale jest także dodatkowym źródłem ruchu dla powszechnie znanych, dużych firm.

Prowadzona przez organizację firmowa wizytówka w Google pozwala:

  • zwiększać ruch;
  • budować rozpoznawalność;
  • łatwiej znaleźć siedzibę firmy;
  • eksponuje dane kontaktowe;
  • może być potwierdzeniem jakości (opinie użytkowników);
  • bezpłatnie promować firmę w wynikach wyszukiwania i mapach;
  • przedstawić fotografie, które mogą być istotne dla potencjalnych klientów;
  • ujednolicić informacje (adres, kontakt).

Wizytówka Google Moja Firma często staje się ważnym elementem pozycjonowania lokalnego. To element, który jest wyświetlany w wynikach wyszukiwania zależnie od geolokalizacji użytkownika.

Szukasz agencji SEO?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Mam już wizytówkę Google, co dalej?

Gdy wizytówka Google Moja Firma zostanie utworzona i uzupełniona o aktualne dane, przedsiębiorca może podejmować szereg innych działań, których celem będzie budowanie widoczności w sieci. Doskonałym tego przykładem jest pozycjonowanie sklepów internetowych (SEO), czyli strategia marketingowa mająca na celu promowanie strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe, które są interesujące dla użytkowników.

Jeżeli chcesz pozycjonować swój serwis w wyszukiwarce, skorzystaj z pomocy specjalistów. Kompleksowe zaprojektowanie i wdrożenie strategii zapewni agencja SEO. Współpracując z OBTK, otrzymasz również pomoc w zakresie PR, social media, content marketingu, czy brandingu dla Twojego biznesu, aby wyróżnić się na tle konkurencji.