10 faktów o stanie branży PR w 2020 roku [GLOBALNY RAPORT]

Czy działania agencji public relations powinny być pod marketingiem, digitalem czy SEO? Czy profesjonaliśmy branży PR powinni zajmować się też mediami społecznościowymi i influencer marketingiem? I jak – prawdziwie i skutecznie – raportować swoje dokonania, by dowodnić, że przynoszą efekty? Na te i inne pytania odpowiada najnowszy raport State of PR 2020 przygotowany przez firmę Talkwaker.

W tym artykule podzielimy się 10 najważniejszymi wnioskami z badania. W kolejnych odsłonach będziemy starali się coraz konkretniej opisywać, z czym mierzą się profesjonaliści PR na całym świecie.

1. Najczęściej oferty agencji PR nie dotyczą już wyłącznie media relations i prowadzenia biur prasowych, a obejmują raczej kwestie prowadzenia działań social media (77 proc.), content marketingu (77 proc.) influencer marketingu (67 proc.) oraz link buildingu pod SEO (56 proc.).

2. Pomimo przejścia na technologię cyfrową, specjaliści ds. PR nadal raportują głównie o mediach tradycyjnych, tylko 38 proc. dodaje do raportów analizy dot. kampanii influencerskich.

3. W obliczu ogromnej liczby źródeł danych, specjaliśmy ds. PR szukają jednego narzędzia, które udostępni im wszystkie, sprawdzone i wiarygodne informacje.

4. Zdaniem PR-owców największym ograniczeniem dla nadążania za nowinkami technologicznymi i wykorzystywania nowoczesnego oprogramowania pozostają kwestie budżetowe.

5. Eksperci ds. PR stanowią 33 proc. globalnych użytkowników narzędzi social listening i monitoringu sieci, wykorzystując potencjał tych narzędzi do ochrony, mierzenia i promowania marek.

6. Techniczne dziedziny komunikacji – takie jak SEO – są ściśle powiązane z działaniami digital PR.

7. 48 proc. ekspertów ds. komunikacji marketingowej korzysta z narzędzi monitoringu, social listeting i analitycznych w swojej codziennej pracy.

8. 80 proc. działań pozycjonowania PR korporacyjnego dla kadry kierowniczej nie jest wspierane analityką mediów społecznościowych.

9. Tylko 15 proc. specjalistów ds. komunikacji wykorzystuje narzędzia do monitoringu w celu kreowania działań Real Time Marketingowych. Niewykorzystywany ogromny potencjał!

10. 52 proc. ekspertów ds. komunikacji marketingowej wykorzystuje dane dot. zaangażowania jako jeden z kluczowych mierników potwierdzających wartość ich pracy. Jedynie 17 proc. wykorzystuje informacje dot. share-of-voice.

W badaniu, które przeprowadzono online pomiędzy 29 października i 31 grudnia 2019 roku, wzięło udział 3700 respondentów z 82 krajów.