Jak napisać skuteczne bio na Instagramie?

Bio na Instagramie - jak je stworzyć, aby przyciągnąć followersów?

Bio na Instagramie to miejsce z ogromnym potencjałem przyciągania uwagi odwiedzających. Informuje, kim jesteś i czym się zajmujesz, a także promuje Twoje działania w sieci. Zastanawiasz się, co napisać w bio? Na jakie elementy zwrócić uwagę, aby zachęcić odwiedzających do obserwowania profilu? Sprawdź nasze pomysły na bio i zainspiruj się prostym poradnikiem, jak stworzyć skuteczny biogram.

Bio na Instagramie – co to jest?

Biogram na Instagramie ma formę krótkiego opisu, w którym możesz podać najważniejsze informacje na temat swojej marki, zapowiedzieć, czym się zajmujesz i co robisz na Instagramie. Biogram na Instagramie świetnie sprawdza się też do promocji usług/produktów oraz do wezwania do działania.

Całkiem sporo jak na ograniczoną przestrzeń biogramu 🙂 Do dyspozycji masz tylko 150 znaków.

Co poza opisem mieści się w bio?

  • nazwa konta,
  • nazwa (imię i nazwisko/pełna nazwa firmy, profil działalności),
  • zdjęcie (awatar),
  • kategoria (np. produkt/usługa, blog osobisty itp.),
  • lokalizacja firmy (opcjonalnie),
  • dane kontaktowe,
  • jeden aktywny link.

Czym jest biogram na Instagramie?

Jak dodać opis na Instagramie?

Nie wiesz, gdzie jest bio na Instagramie? To miejsce nad wyróżnionymi relacjami, w którym pojawiają się krótkie opisy na temat marek. Aby go dodać lub zmienić, trzeba wejść w swój profil na Instagramie, a następnie kliknąć przycisk “Edytuj profil”. Możesz to zrobić zarówno w wersji mobile, jak i w wersji webowej.

Jak zmienić link w bio?

Bio na Instagramie to jedyne miejsce w całej platformie, w którym każdy użytkownik może dodać jeden klikalny link do swojego miejsca w sieci. Co ważne, można to zrobić bez względu na liczbę obserwujących. Link może prowadzić do Twojej strony firmowej, zapisu na newsletter, pobrania lead magnetu, najnowszego artykułu na blogu, kategorii w sklepie internetowym itp. Jeśli masz dużo ważnych z perspektywy obserwującego miejsc w sieci, doskonale sprawdza się tutaj narzędzie takie jak Linktree. Pozwala ono na utworzenie prostego landing page’a, który zbiera wszystkie ważne linki, którymi chcesz dzielić się ze swoją społecznością.

Aby dodać lub zmienić link w bio, wejdź w swój profil i kliknij przycisk „Edytuj profil”. Edytowanie linków dostępne jest tylko na telefonie komórkowym w aplikacji Instagram (nie zrobisz tego z poziomu strony internetowej).

Jak stworzyć skuteczny biogram na Instagramie?

Nie jest żadną tajemnicą, w jaki sposób korzystamy dziś z mediów społecznościowych: szybko, w biegu i często z rozproszoną uwagą. Aby wykorzystać ich potencjał i przykuć uwagę użytkownika, masz do dyspozycji tak naprawdę ułamki sekund. Jak najlepiej je spożytkować? Oto 5 wskazówek!

Jak stworzyć skuteczny biogram na Instagramie?

1. Zadbaj o odpowiednie nazwy profilu

Nazwa użytkownika na Instagramie wyświetla się na samej górze profilu. Powinna być krótka i łatwa do zapamiętania oraz powtórzenia. Jeśli publikujesz pod szyldem firmy/marki osobistej, może to być nazwa firmy/imię i nazwisko. Unikamy tutaj adresów stron www, ponieważ takie nazwy nie są zgodne z regulaminem Instagrama.

Dodatkowo masz do dyspozycji jeszcze pole oznaczone jako „Imię i nazwisko/Nazwa”, w którym możesz się przedstawić, rozszerzyć nazwę profilu i napisać, czym się zajmujesz. Musisz zmieścić się w 30 znakach.

2. Użyj wyróżniającego zdjęcia profilowego

Zdjęcie profilowe powinno być wyraziste, z intensywnymi kolorami. Tylko wtedy będzie zwracało uwagę i wyróżniało się w Stories. Jeśli to możliwe, użyj zdjęcia, na którym widać Twoją twarz. Jeśli prowadzisz konto firmy, możesz dać logo. Warto jednak postawić na wyrazistość kolorystyczną i wybrać wersję logo, która nie będzie po prostu ciemnym napisem na białym tle.

3. Stwórz jasny, rzeczowy i przykuwający uwagę opis profilu

To właśnie w tej sekcji masz do dyspozycji 150 znaków. Z opisu użytkownik powinien dowiedzieć się, czym się zajmujesz, co Cię wyróżnia i co robisz na Instagramie. Masz jakiś niestandardowy element oferty czy obsługi klienta? Napisz o nim!

Pisz konkretnie i hasłowo, używaj słów-kluczy, unikaj pełnych zdań. Możesz wesprzeć się emotikonami, które ożywią tekst, pozwolą zastąpić słowa i zaoszczędzić znaki. Jeśli masz firmowy hasztag, możesz dodać go w tym miejscu. W innym przypadku używanie ogólnych hasztagów i odsyłanie użytkowników w szeroką przestrzeń sieci mija się z celem w kontekście promowania swojego konta na Instagramie.

4. Pamiętaj o Call To Action

CTA w bio na Instagramie

Masz tutaj dwie możliwości. Po pierwsze możesz zamieścić Call To Action (tj. wezwanie do działania) w opisie, nad linkiem, informując odwiedzających co w nim znajdą i zachęcając do kliknięcia, np. „Promocja na kursy online”, „30 darmowych przepisów na wege desery”.

W przypadku firm usługowych lub lokali gastronomicznych możesz też zachęcić odwiedzających do kontaktu poprzez dodanie jednego z przycisków Call To Action:

  • Zaplanuj teraz (umów się na spotkanie);
  • Zarezerwuj (zarezerwuj stolik w restauracji);
  • Zamów jedzenie (zamów dostawę/na wynos).

Jak to zrobić? W swoim profilu wejdź w opcję „Edytuj profil”, następnie w „Publiczne informacje o firmie”, a dalej w „Opcje kontaktu” i „Dodaj przycisk CTA”. Aby dodać wybraną opcję, potrzebujesz mieć istniejące konto u partnera — dostawcy wybranej usługi.

5. Dodaj lokalizację i dane kontaktowe

Jeśli prowadzisz biznes stacjonarny lub lokalny, podanie lokalizacji jest elementem obowiązkowym. Jeśli działasz w przestrzeni online, wiele zależy od branży czy profilu działalności. Np. w przypadku branż kreatywnych warto ją podać, ponieważ agencje marketingowe często szukają do współpracy osób z okolicy.

Nie zapomnij podać też sposobu, w jaki można się z Tobą skontaktować. Wpisz adres e-mail, opcjonalnie numer telefonu.

Czytaj więcej: Konto biznesowe na Instagramie – jak je założyć i prowadzić?

Szukasz agencji Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Gotowe bio – przykład do skopiowania

Potrzebne Ci fajne bio, a nie masz na nie pomysłu?  Podajemy przykład gotowego bio, które możesz modyfikować w zależności od potrzeb Twojej marki. Oto on:

  • nazwa konta (możliwie krótka i łatwa do zapamiętania),
  • nazwa użytkownika z rozszerzeniem dot. profilu działania (np. w formie hasłowego opisu usług, branżowych słów-kluczy),
  • korzyść dla obserwującego/klienta,
  • wyróżnik marki (niestandardowy element oferty, obsługi klienta, osiągnięcie),
  • CTA do wejścia w link napisane językiem korzyści,
  • link do miejsca w sieci, w które chcesz odesłać odwiedzającego.

Poniżej znajdziesz kilka przykładów interesująco przygotowanych bio:

#1. Kobieca Kooperatywa Rozwojowa

#2. Canva

#3. Blundstone Polska

#4. MKTP

#5. Mister Cut Barbershop

Dobry biogram potrzebny Twojemu biznesowi

Fajny biogram na IG jest w zasięgu Twojej ręki! Wystarczy, że skorzystasz z naszych wskazówek i… będziesz testować, testować i jeszcze raz testować. Sukces w social mediach opiera się bowiem na działaniu, sprawdzaniu statystyk, wyciąganiu wniosków i wprowadzaniu zmian.

A jeśli prowadzenie Instagrama jest dla Ciebie wyzwaniem, skorzystaj z pomocy doświadczonych social media managerów z agencji On Board Think Kong, którzy gwarantują nie tylko skuteczny biogram, ale także konsekwentny wzrost zasięgów i zaangażowania na Twoim profilu na Instagramie. Zapraszamy do kontaktu!