Kiedy najlepiej publikować posty w social mediach w 2024 roku?

Kiedy najlepiej publikować posty w social mediach?

W swojej pracy obsługujesz kilka kanałów społecznościowych i zastanawiasz się, kiedy najlepiej publikować materiały? Dobrze trafiłeś – zapraszamy do lektury poradnika OBTK!

Dlaczego czas zamieszczania treści w social mediach jest tak istotny?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta – jak zawsze chodzi oczywiście o zasięgi! Twoi odbiorcy korzystają z serwisów o określonych porach dnia w konkretne dni tygodnia. A im więcej użytkowników zobaczy Twój post i wejdzie z nim w interakcję, tym większa szansa na dotarcie do szerszego grona odbiorców.

Kiedy zatem najlepiej publikować? Czy istnieją uniwersalne godziny, w których warto udostępniać kolejne wpisy? Krótko mówiąc… to zależy!

Najlepszy czas na publikację posta: od czego zależy?

Zanim odpowiemy na pytanie, w jakich godzinach najbardziej opłaca się publikować, zastanówmy się nad najważniejszym czynnikiem, jakim jest Twoja grupa docelowa.

Posłużmy się przykładem: nietrudno się domyślić, że optymalne godziny publikacji na profilu skierowanym do pracowników korporacji będą się różnić od strony, której odbiorcami są osoby w wieku emerytalnym.

Najlepszy czas na publikację posta: od czego zależy?

Zastanów się, jak wygląda jego dzień oraz kiedy korzysta z social mediów. Czy sięga po telefon podczas drogi do pracy? A może przegląda TikToki na przerwie w szkole? O której godzinie wieczorem wyłącza komputer?

Analizując zachowanie Twojego odbiorcy pod kątem mediów społecznościowych, zastanów się, jak zmienia się ono w zależności od dni tygodnia, ile czasu odbiorca poświęca na kontakt z innymi w internecie i w jakiej formie konsumuje treści. W swojej grupie docelowej z pewnością znajdziesz nie jednego, lecz kilku takich „idealnych odbiorców” – mogą oni korzystać z kilku platform, lub być przypisani do jednej z nich. Niezależnie od ich stopnia skomplikowania, zwyczaje „idealnego odbiorcy” są decydującym czynnikiem przy wyborze czasu publikacji. Czy możemy jednak sformułować pewne ogólne prawidła, które będą obowiązywać niezależnie od grupy docelowej?

Jakie dni są najlepsze na publikowanie w social media?

Badacze zajmujący się mediami społecznościowymi uwielbiają statystyki. Analizując dziesiątki milionów postów, potrafią rozstrzygnąć, jaka pora publikacji pozwala na uzyskanie najlepszych wyników. Jak to wygląda na poszczególnych platformach?

Kiedy publikować na Instagramie?

Instagram jest jednym z najszybciej rozwijających się serwisów społecznościowych. Platforma stale poprawia swój algorytm, aby pokazywać coraz więcej aktualnych treści. Według badań przeprowadzonych przez Sprout Social, najlepsze godziny do wstawiana postów na IG to poniedziałki o 11:00, wtorki i środy od 10:00 do 13:00, a także czwartki i piątki o 10:00 i 11:00. Zdaniem znanego serwisu Hootsuite, godziny szczytu na Instagramie wypadają w środę o godzinie 11:00. Natomiast według HubSpota – udostępniać zdjęcia należy w sobotę.

Polecamy do czytania: Jak sprawdzić statystyki na Instagramie i dlaczego powinieneś to zrobić już dziś?

Kiedy wrzucać posty na FB?

Kiedy wrzucać posty na FB?

Jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie na Facebooku dzięki optymalnym godzinom publikacji i zastanawiasz się, co mają na ten temat do powiedzenia specjaliści, spieszymy z pomocą. Sprout Social donosi, że najlepiej publikować od poniedziałku do piątku o 15:00, zaś we wtorki o 10:00 i w południe. Natomiast według danych serwisu Hootsuite, najlepiej przyjmują się posty napisane we wtorki i czwartki od 08:00 do 12:00. Jeśli chodzi o badania CoSchedule, godziny szczytu na FB wypadają między 07:00 a 10:00, zwłaszcza w poniedziałki i wtorki.

Kiedy najlepiej wstawiać TikToki?

Chcesz trafić na stronę „For You” i podbić TikToka? Nie Ty jeden! Jak donoszą eksperci z Influencer Marketing Hub, powinieneś wrzucać rolki w godzinach porannych – między 07:00 a 11:00, najlepiej we wtorek, czwartek lub piątek. Sukces nie jest gwarantowany, ale oparcie na naukowych podstawach może dodać Ci pewności siebie. A swoje godziny szczytu TikTok premiuje dodatkowymi zasięgami!

Dowiedz się, jak sprawdzić statystyki na TikToku.

LinkedIn: kiedy publikować treści?

LinkedIn to wyjątkowa platforma, która dla wielu osób jest miejscem pracy. Kiedy najlepiej publikować treści na LinkedIn? Managerowie lub rekruterzy korzystają z niego głównie w tygodniu roboczym, dlatego najlepiej nie publikować postów w weekend.

Kiedy publikować na YouTube?

Kiedy publikować na YouTube?

Jeśli chodzi o serwis YouTube, według badań amerykańskiej firmy analitycznej HubSpot najlepsza pora na publikację materiałów przypada w weekend między godziną 18:00 a 21:00. W przeciwieństwie do krótkich filmików na TikToku i rolek, większość filmów na YouTube wciąż wymaga pewnego skupienia – zapewne dlatego użytkownicy oglądają je w dni wolne od pracy.

Z drugiej strony stawki, najsłabsze wyniki odnotowują filmy udostępniane w poniedziałek oraz w godzinach porannych (od 06:00 do 09:00) lub późną nocą (po 21:00). Cóż, nic dziwnego!

Szukasz agencji Social Media?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację Social Media z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Najlepsze godziny na wrzucenie wpisu na Twitter

Co na temat Twittera mają do powiedzenia eksperci? „Poważny” charakter tego serwisu sprawia, że największym zaangażowaniem cieszą się zwykle posty opublikowane w dni robocze między 08:00 a 16:00.

Niestety, w świecie mediów społecznościowych ciężko ustalić uniwersalne reguły – dotyczy to również godzin publikacji. Z tego powodu nie należy ślepo podążać za opiniami ekspertów – „uniwersalna pora” gwarantująca wysoki poziom zaangażowania to efekt badań statystycznych, a nie cudowne rozwiązanie dla wszystkich. Jak w przypadku innych działań marketingowych, publikując posty, zdjęcia czy filmiki musisz przede wszystkich zastanowić się, kim są Twoi odbiorcy. Przedstawiciele różnych branż powinni zatem działać o różnych porach i publikować wtedy, kiedy aktywni są ich grupy docelowe.

Jak często publikować posty w mediach społecznościowych?

Tyle na temat optymalnego czasu publikacji. Jednak jak często należy udostępniać materiały? Wyczerpująca odpowiedź na to pytanie mogłaby posłużyć za temat kolejnego artykułu, jednak nieco upraszczając można zaryzykować tezę, że w przypadku Facebooka i Instagrama jest to 1 post dziennie, Twittera – około 5 wpisów na dzień. Na LinkedIn warto napisać 3 posty tygodniowo, a na TikToka wrzucić jeden film każdego dnia. W przypadku YouTube – dla większości grup docelowych optymalny jest jeden film na tydzień.

Narzędzia social media marketingu, które ułatwią planowanie wpisów

Narzędzia social media marketingu, które ułatwią planowanie wpisów

Jednak skąd możesz wiedzieć, kiedy Twoi odbiorcy są aktywni? Pomogą Ci w tym narzędzia takie jak Meta Business Suite. To narzędzie umożliwia Ci analizować wyniki Twojej aktywności na Instagramie i Facebooku oraz lepiej poznać grupę odbiorców. Lubianym przez marketerów narzędziem jest również polska aplikacja SoTrender – umożliwia ona zbieranie cennych danych i tworzenie raportów o skuteczności komunikacji w mediach społecznościowych. Kolejną propozycją jest NapoleonCat – przy jego pomocy będziesz mógł monitorować zaangażowanie i zbierać informacje o grupie docelowej, dzięki którym określisz z łatwością, kiedy najlepiej publikować na poszczególnych platformach.

Czytaj więcej: 10 najlepszych narzędzi social media, które ułatwią Ci pracę

Eksperymentuj i sprawdzaj albo… zaufaj agencji!

Mamy nadzieję, że na naszym portalu znajdziesz wskazówki nie tylko kiedy, ale też jak skutecznie komunikować się w mediach społecznościowych. Naszą najlepszą radą jest… nie bój się eksperymentować! Możesz przekonać się metodą prób i błędów, jakie sposoby działania najlepiej sprawdzają się w przypadku Twojej grupy docelowej. Jednak jeśli chcesz oszczędzić sobie trudu, najlepiej będzie, jeśli zaufasz profesjonalnej agencji takiej jak nasza.

Pomoc doświadczonych specjalistów potrafi być nieoceniona – wspólnie opracujemy strategię marketingową dla Twojej firmy, wyznaczymy realne, osiągalne cele i zrobimy wszystko co w naszej mocy, abyś je osiągnął. Zapraszamy do kontaktu!