Copywriting sprzedażowy – na czym polega? Jak sprzedawać produkty słowem?

Copywriting sprzedażowy - na czym polega? Sprzedawaj produkty słowem!

Dobry copywriting przynosi wielowymiarowe biznesowe korzyści: buduje wizerunek marki i zaufanie względem niej, kształtuje relacje z odbiorcami, zwiększa sprzedaż. Skupmy się na tym ostatnim aspekcie. W artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest copywriting sprzedażowy, dlaczego ma tak duże znaczenie i jak tworzyć content, który z rozmachem zdobywa klientów.

Copywriting sprzedażowy – co to takiego?

Copywriting sprzedażowy to tworzenie tekstów, których bezpośrednim celem jest pozyskiwanie klientów i zwiększenie sprzedaży. Polega więc na kreowaniu skutecznych treści, dostosowanych do konkretnej grupy odbiorców, będących potencjalnymi klientami marki.

Copywriting sprzedażowy – co to takiego?

Jakie formy najczęściej wykorzystuje copywriting sprzedażowy? To między innymi:

Dlaczego copywriting ma znaczenie w sprzedaży?

Na sukces firmy składa się nie tylko dobrej jakości oferta, ale też – w równym stopniu – sposób jej zaprezentowania. Słowa mają moc. Dobry copywriter potrafi tak ukształtować przekaz, by trafić z odpowiednim komunikatem do właściwych odbiorców, zaktywizować ich i wywołać pożądane zachowania konsumenckie.

Sam copywriting sprzedażowy, oprócz tego, że docelowo ma zwiększać sprzedaż, przy okazji przynosi też inne korzyści: informuje o ofercie, pomaga nawiązać i podtrzymać relację z klientami, kształtuje pozytywny wizerunek firmy. Właśnie dlatego jest tak cennym narzędziem marketingowym. Sęk w tym, by właściwie wykorzystać ten potencjał.

Co wyróżnia dobry copywriting sprzedażowy? Wskazówki

Dobry copywriting sprzedażowy bywa kluczem do sukcesu firmy, zarówno małej, jak i dużej, niezależnie od branży. Ale jak w praktyce zwiększyć sprzedaż poprzez skuteczne treści? Niezbędne są poniższe elementy.

Co wyróżnia dobry copywriting sprzedażowy? Wskazówki

Jasno ustalone cele

Przede wszystkim musisz wiedzieć, po co tworzysz określony content. Czy chcesz pozyskać leady, poinformować o nowym produkcie czy usłudze, zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Kiedy będziesz miał konkretne i jasno wyznaczone cele, łatwiej będzie Ci dostosować do tego odpowiedni komunikat i użyć właściwych kanałów.

Znajomość swoich odbiorców

Nie da się napisać uniwersalnego tekstu dla wszystkich. Nie warto nawet próbować – nie tędy droga. Komunikat ma być dopasowany do targetu. Najpierw warto więc poświęcić odpowiedni dużo czasu, by poznać swoją brand personę. Kim jest, co lubi, czego szuka, kiedy jest najbardziej aktywna w sieci, z jakich kanałów i ścieżek sprzedaży korzysta, a przede wszystkim – jakie problemy chce rozwiązać, jakich korzyści oczekuje. Trzeba niejako „wejść w skórę” swoich odbiorców i przyjąć ich perspektywę.

Szukasz agencji Content Marketingowej?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Doskonała znajomość produktów i usług

Aby skutecznie sprzedawać słowami, trzeba znać od podszewki promowaną ofertę. Dobry copywriter, zanim przygotuje tekst, przeprowadzi staranny research, skrupulatnie zapozna się z produktami lub będzie oczekiwać precyzyjnie przygotowanego briefu. Tylko wówczas może powstać konkretny i wiarygodny tekst. Pamiętaj, że odbiorca oczekuje rzetelnych informacji, a nie mrzonek czy idealizowania.

Skupianie się na zaletach konkretnego produktu lub usługi

Twój klient chce wiedzieć, jak zakup przełoży się na jego codzienne życie, jaki problem może rozwiązać. Wyeksponuj więc zalety oferty. Unikaj utartych, banalnych i pustych słów typu „profesjonalny”, „doświadczony”, „skuteczny”. Bądź konkretny. Przykładowo, zamiast pisać „efektywny mop parowy”, warto poinformować, że usuwa 98% bakterii bez użycia szkodliwych środków chemicznych. Zwróć też uwagę na konkurencję. Czym wyróżnia się Twój produkt lub usługa? Co świeżego wnosi? Pamiętaj, że tekst ma pokazać klientowi powody, dla których powinien skorzystać z oferty oraz to, co może stracić, jeśli tego nie zrobi.

Pamiętanie o SEO

Warunkiem dobrego funkcjonowania stron sprzedażowych jest uwzględnienie w tekstach elementów składających się na skuteczne pozycjonowanie. To m.in. dobór fraz kluczowych i odpowiednie ich rozmieszczenie, odpowiednia struktura tekstu oraz jego unikatowość, tak doceniana przez algorytmy Google. Jeśli chcesz, by Twoja strona była widoczna w wyszukiwarce, skorzystaj z pomocy specjalistów z agencji SEO, którzy podejdą do sprawy kompleksowo.

Stosowanie Call-To-Action

Kluczowym punktem każdej strony typu landing page, ale i wszelkich tekstów sprzedażowych, jest call-to-action. To końcowy komunikat, który zachęca odbiorcę do konkretnego działania, np. „kup teraz”, „zadzwoń”, „sprawdź ofertę”. Warto zrezygnować ze sztampowych wyrażeń na rzecz bardziej oryginalnego, a zarazem konkretnego komunikatu. Zachętę podbije wskazanie konkretnej korzyści, np. „Zapisz  się do newslettera, a zyskasz 20% rabatu”, „Dodaj produkt do koszyka, a drugi kupisz 50% taniej”, „Napisz do nas, a w ciągu godziny przygotujemy dla Ciebie indywidualnie dobraną ofertę”.

Spersonalizowane CTA zwiększają szanse konwersji o 202%! (źródło). Ważne też, by w tym miejscu strony sprzedażowej wskazać konkretne kroki, jakich oczekujemy od odbiorcy i podać niezbędne informacje np. numer telefonu, adres mailowy czy link.

Jak zwiększyć sprzedaż? Zasady pisania świetnych tekstów sprzedażowych

Niezależnie od formy tekstów, które mają pomóc zdobywać klientów, każdorazowo warto zastosować kilka sprawdzonych narzędzi. Poznaj zasady tworzenia skutecznego contentu sprzedażowego.

Zasady pisania świetnych tekstów sprzedażowych

Przyciągnij uwagę ciekawym nagłówkiem

Powiedzmy sobie szczerze: niewielu odbiorców czyta tekst od A do Z. Często jest to lektura pobieżna, a decydujące są wówczas tytuł i śródtytuły. To one stanowią syntezę informacji z tekstu i pomagają wyeksponować sedno przekazu. W tytule możesz wskazać korzyści dla klienta (np. „Jak wzmocnić włosy w 2 tygodnie”), wyliczenia (np. „5 sposobów na…”, „3 kroki do…”) lub zaciekawić pytaniem (np. „Czy wiesz, jak ułatwić sobie sprzątanie domu?”).

Ważny jest też lead. Zgodnie z modelem AIDA, który pokazuje poszczególne etapy, przez jakie przechodzą konsumenci przed  podjęciem decyzji, to właśnie pierwsze zdania tekstu determinują to, czy odbiorca będzie chciał zapoznać się z treścią. Dobry początek pomoże złapać uwagę czytelnika i już na wstępie pokazać, co zyska.

Używaj języka korzyści i przewiduj obawy klienta

Odbiorca jest zainteresowany nie tyle szczegółową specyfikacją produktu, co tym, jakie korzyści mu przyniesie. Używaj więc języka, który wyeksponuje wartość tego, co oferujesz. Pamiętaj o rozróżnieniu między cechą produktu a korzyściami, jakie przynosi. Pokaż praktyczną stronę danego zakupu i bądź w tym konkretny. Klientowi zainteresowanemu zakupem nowego żelazka bardziej przyda się informacja, że nagrzewa się ono już w półtorej minuty i ma funkcję samoczyszczenia, dzięki czemu przynosi oszczędność czasu niż, przykładowo, dokładna wartość mocy wytwarzania pary.

Zastanów się też, co może wzbudzić wątpliwości klienta lub jakie pytania mogą się pojawić, i uwzględnij to w tekście. Treści można kreować w różny sposób, ale przyjęcie perspektywy klienta i skupienie się na jego potrzebach jest uniwersalnym przepisem na udany content.

Opowiedz historię

Szczególnie wartą uwagi formą copywritingu sprzedażowego jest storytelling, który wciąga odbiorcę w ciekawą historię, angażuje emocje, rozbudza wyobraźnię, a przy tym pomaga budować relację i zaufanie na linii marka – klient, co jest doskonałym wstępem do sprzedaży. Opowieść o tym, jak Twoja oferta zmienia życie odbiorców, może sprawić, że kolejny potencjalny klient będzie chciał zająć swoje miejsce w tej historii. Storytelling pomaga rozbudzić w odbiorcy przekonanie, że potrzebuje Twojego produktu czy usługi. Przygotowanie tej formy marketingu narracyjnego nie jest łatwe, ale wprawny copywriter dobrze sobie z tym poradzi.

Pisz konwersacyjnie, ale zwięźle!

Odbiorcy chcą konkretów. Zbyt zawiły czy rozwleczony tekst tylko ich zirytuje, a łatwo wpaść w tę pułapkę, kiedy chcemy wyliczyć wszystkie cechy produktu i zalety firmy. Tymczasem w cenie jest przemyślana prostota. Landing pages zawierające mniej niż 200 słów mają najwyższy średni współczynnik konwersji (źródło).

język klienta copy sprzedażowe

W przeciwnym razie będzie miał wrażenie, że jesteś nachalny.

Pamiętaj o poprawności językowej

Starannie dopracuj tekst pod względem ortografii, interpunkcji czy stylistyki. Zadbaj o to, by był lekki w odbiorze. Pokażesz w tej sposób swój profesjonalizm i szacunek do klientów. Od tego zależy ogólny odbiór tekstu. Ważna jest też struktura: niezbyt długie akapity, stosowanie nagłówków, przejrzystość, pogrubienie najważniejszych fragmentów, wypunktowania. Styl powinien być dopasowany do języka klienta.

Efektywne treści sprzedażowe dla Twojego biznesu

Jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, budować przewagę konkurencyjną i poszerzać grono odbiorców ufających marce, copywriting sprzedażowy może być jednym z kluczowych narzędzi do osiągnięcia sukcesu. Dobry, unikatowy tekst sprzedażowy jest efektem połączenia znajomości produktu i potencjalnych odbiorców, atrakcyjnej i przystępnej formy, kreatywności, wyeksponowania korzyści oraz mądrego angażowania klientów. Warto powierzyć to zadanie doświadczonym specjalistom z zakresu content marketingu, którzy wiedzą, jak odpowiednio zastosować wszystkie wspomniane zasady.

Potrzebujesz skutecznych treści sprzedażowych? Skontaktuj się z nami!