Audyt SEO – co to jest i kiedy warto go przeprowadzić?

Audyt SEO - co to jest i kiedy warto go wykonać?

Pozycjonowanie strony internetowej zawsze rozpoczyna się od audytu SEO, czyli dokładnej analizy kondycji serwisu. Na podstawie zebranych wniosków projektuje się indywidualną strategię dla witryny, której wdrożenie zagwarantuje wzrost widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.

Audyt SEO: co to jest?

Audyt SEO to proces oceny strony internetowej pod kątem dostosowania serwisu do wytycznych wyszukiwarki (np. Google), którego celem jest wykrycie błędów utrudniających witrynie osiągnięcie widoczności w organicznych wynikach. Podczas analizy weryfikuje się techniczne aspekty witryny, publikowane treści, a także linki prowadzące do pozycjonowanej domeny.

Po co wykonuje się audyty stron?

Zastanawiasz się, jak zwiększyć ruch na stronie?

Po co wykonuje się audyty stron?

Następnie planowane są kolejne działania z zakresu optymalizacji technicznej, tworzenia wartościowego contentu oraz linkbuildingu, których wdrożenie pozytywnie wpłynie na pozycję fraz kluczowych i przyczyni się do generowania ruchu organicznego.

Według raportu Semrush, spośród 250 000 analizowanych domen (łącznie 310 161 067 pojedynczych stron), do najpopularniejszych błędów mających wpływ na SEO należą:
  • zduplikowane tagi <title> – 50,8%;
  • błędy 4xx – 47,3%;
  • uszkodzone linki wewnętrzne – 42,4%;
  • długi czas ładowania – 28,4%.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o pozycjonowaniu, zajrzyj na nasz blog: co to jest SEO?

Kiedy warto zrobić audyt SEO?

Termin, w którym przeprowadzany będzie audyt SEO strony, ma ogromne znaczenie i może determinować skuteczność strategii pozycjonowania serwisu.

1. Podczas tworzenia nowej strony i tuż po

Nowa strona internetowa wymaga stosownej optymalizacji technicznej, aby serwis był przyjazny nie tylko dla użytkowników, ale również robotów indeksujących oraz algorytmu wyszukiwarki. Audyt SEO strony internetowej pozwala zweryfikować najważniejsze aspekty witryny w tym zakresie. Dzięki temu domena zacznie szybciej zyskiwać organiczną widoczność, co przełoży się na ruch użytkowników.

Dlatego analiza SEO strony może być przeprowadzona na etapie zaawansowanej produkcji lub zaraz po oficjalnym launchu.

2. Kiedy wprowadzane są duże zmiany w strukturze witryny

Wdrożenie zaawansowanych zmian w serwisie będzie wymagać przeprowadzenia audytu SEO, aby dokładnie zweryfikować, czy aktualizacja nie wpłynie negatywnie na widoczność strony internetowej w wyszukiwarce. Nowy komponent witryny (np. landing page, kategoria produktowa, aplikacja webowa) również będzie wymagać optymalizacji, aby wszystkie podstrony posiadały prawidłowo skonfigurowane meta tagi, dane strukturalne, linkowanie wewnętrzne, a także znalazły swoje miejsce w strukturze całego serwisu (menu, nawigacja). Profilaktycznie zaleca się przeprowadzenie audytu SEO całej witryny, ponieważ zmiany w jednym miejscu w serwisie mogą wpływać na inne podstrony i ich widoczność.

3. Przed rozpoczęciem redesignu strony

Zmiana szablonu witryny podczas redesignu często ma wpływ na aspekty techniczne serwisu, a w szczególności prędkość ładowania oraz elementy JavaScript. Ostatecznie może okazać się, że aktualizacja przyniesie stronie odświeżoną szatę wizualną, ale jednocześnie wpłynie negatywnie na widoczność w Google. Odpowiednio przeprowadzony audyt SEO pozwoli wdrożyć redesign bez utraty pozycji fraz kluczowych.

4. Po istotnych aktualizacjach Google

Wyszukiwarka Google regularnie aktualizuje algorytm. W wyniku tych zmian zdarza się, że techniki SEO stosowane przez serwis nagle tracą na znaczeniu i konieczne będzie podejmowanie innych działań, aby budować widoczność dla fraz kluczowych istotnych z punktu widzenia biznesowego. W takiej sytuacji należy przeprowadzić audyt SEO, aby zweryfikować, dlaczego aktualizacja algorytmu wpłynęła negatywnie na serwis.

Audyt SEO: narzędzia, z których warto korzystać

Zastanawiasz się, jak zrobić audyt SEO samodzielnie? Przede wszystkim będziesz potrzebować specjalistycznych narzędzi, aby zweryfikować kondycję serwisu.

  • Google Search Console – bezpłatne narzędzie, które pozwala zweryfikować widoczność serwisu w wyszukiwarce Google. Posiada także funkcję analizowania indeksacji i wyświetla ewentualne błędy wpływające negatywnie na witrynę.
  • Google Analytics – bezpłatne narzędzie, które wykorzystuje się do podstawowej analityki strony (ruch, sesje, pozyskiwanie, zachowania, konwersje, zdarzenia).
  • Ahrefs lub Semrush – narzędzia znajdujące zastosowanie w link buildingu oraz podczas wyszukiwania fraz kluczowych. Pozwalają zweryfikować, jakie odnośniki prowadzą do pozycjonowanego serwisu oraz witryn konkurencji.
  • Semstorm lub Senuto – narzędzia wykorzystywane do wyszukiwania fraz kluczowych oraz analizy konkurencji pod kątem SEO. Przydatne głównie na rynku polskim.
  • Contadu lub SurferSEO – narzędzia przystosowane do tworzenia treści zgodnie z zasadami SEO, aby content mógł osiągać widoczność w wyszukiwarce i był wartościowy dla odbiorców.
  • ScreamingFrog lub Netpeak Spider – crawlery służące do technicznej analizy serwisów. Pozwalają szybko znaleźć podstawowe błędy dotyczące nagłówków, meta tagów, kodów HTTP, przekierowań, czy duplikacji.

Czytaj więcej: 46 najlepszych narzędzi SEO (darmowe i płatne)

Co zawiera audyt SEO? Najważniejsze elementy

Co powinien zawierać audyt SEO, aby analiza była kompleksowa i wartościowa? Do najważniejszych elementów należą:

  • weryfikacja pliku robots.txt i map witryny;
  • adresy kanoniczne;
  • indeksacja;
  • kody HTTP;
  • przekierowania;
  • prędkość ładowania;
  • title i description;
  • nagłówki;
  • grafiki;
  • responsywność;
  • wersje językowe;
  • dane strukturalne;
  • treści w serwisie;
  • linki wewnętrzne i zewnętrzne;
  • wykorzystanie skryptów JS.

Przeczytaj również na naszym blogu: pozycjonowanie sklepów internetowych. W tym wpisie także pokrótce wyjaśniliśmy, co powinien zawierać audyt SEO.

Audyt seo - checklista

Benchmark audytu SEO

Jak zrobić audyt SEO? Przedstawiamy podstawowy benchmark, zawierający kluczowe informacje o serwisie.

Liczba stron w indeksie wyszukiwarki

Aby adres URL był dostępny w wyszukiwarce Google, musi być zaindeksowany. Status stron swojego serwisu sprawdzisz w Google Search Console (Indeksowanie > Strony). Pamiętaj, że nie każdy adres w obrębie Twojej witryny musi być zaindeksowany. Może dojść nawet do sytuacji, gdzie liczba większa podstron będzie wykluczona z indeksowania, a sytuacja będzie ta całkowicie poprawna. Dotyczy to szczególnie sklepów internetowych, w których obrębie tworzy się wiele adresów URL z powodu filtrowania i paginacji. Dlatego sprawdź, jak sytuacja prezentuje się w Twoim serwisie.

Liczba stron w indeksie wyszukiwarki

Zadaj sobie następujące pytania:

  • Czy w Twoim serwisie pojawiają się problemy z indeksacją?
  • Jeśli tak, to jak im zaradzić?
  • Czy podstrony posiadają prawidłowo skonfigurowane tagi kanoniczne?
  • Czy w serwisie nie pojawiają się błędy HTTP?
  • Czy przekierowania zostały prawidłowo zaimplementowane?

Analiza linków zwrotnych

Zewnętrzne odnośniki prowadzące do pozycjonowanej strony internetowej są traktowane przez algorytm jako pewnego rodzaju rekomendacje lub drogowskazy i mają znaczenie w SEO. Dlatego należy sprawdzić, jakie dokładnie linki kierują do Twojego serwisu. Dokładną analizę przeprowadzisz przy pomocy narzędzia Ahrefs lub Semrush. Zwróć uwagę na: liczbę domen linkujących względem konkurencji, jakość pozyskanych odnośników (tematyczność, reputacja serwisów), atrybuty follow i nofollow, przyrost lub spadek odnośników w czasie.

Analiza linków zwrotnych w Ahrefs

Zadaj sobie następujące pytania:

  • Ile linków prowadzi do mojego serwisu względem konkurencji?
  • Czy potrzebuję więcej linków?
  • Skąd pozyskiwać wartościowe odnośniki?
  • Czy do mojego serwisu nie prowadzą linki niskiej jakości (spam)?
  • Jeżeli tak, to czy mogę wykorzystać Disavow Tool?

Frazy w TOP 10 i TOP 20

Do sprawdzenia liczby fraz kluczowych na TOPowych pozycjach wykorzystaj narzędzie takie jak Senuto lub Semrush. Dane możesz porównać także z konkurencją, aby zweryfikować Twoją widoczność względem innych serwisów. Następnie zastanów się, jakie kroki możesz podjąć w celu zbudowania jeszcze większej widoczności dla słów, które są ważne z punktu widzenia biznesowego.

Frazy w TOP 10 i TOP 20

Zadaj sobie następujące pytania:

  • Czy konkurencja ma więcej fraz w TOPach?
  • Jeżeli tak, to jak mogę zdobyć wyższe pozycje dla większej liczby fraz?
  • Czy frazy, na które rankuje mój serwis są wartościowe?
  • Jeżeli tak, to czy na pewno widoczność przekłada się na generowany ruch organiczny?

Wiek domeny

Choć oficjalnie Google nie traktuje wieku domeny jako bezpośredniego czynnika rankingowego, to staż serwisu ma pośredni wpływ na pozycjonowanie. Nowa domena przecież nie posiada żadnych linków zewnętrznych i treści, więc trudno, aby wzbudzała zaufanie algorytmu Google – przecież witrynę może założyć dosłownie każdy użytkownik, na dodatek w kilka krótkich chwil. Wiek domeny możesz sprawdzić przy pomocy bezpłatnych narzędzi online (na przykład: duplichecker.com/domain-age-checker.php). Ewentualnie wyszukaj w Google hasła „domain age checker” i sprawdź inne dostępne rozwiązania.

Architektura strony

Audyt techniczny SEO zawiera również analizę architektury serwisu internetowego. W ten sposób weryfikowany jest sposób przedstawiania informacji użytkownikom odwiedzającym witrynę. Właściwa architektura strony ma także znaczenie w pozycjonowaniu, ponieważ pozwala robotom zaindeksować i zrozumieć zawartość każdego adresu URL w obrębie domeny.

Canonical tag

Canonical tag (rel=”canonical”) określa adres kanoniczny strony (oryginalny), jeżeli w serwisie występują zbliżone do siebie adresy URL. Doskonałym tego przykładem jest paginacja w sklepie internetowym. Kategoria produktowa może posiadać wiele podstron, na których znajdują się inne produkty, ale powtarza się opis danej grupy asortymentowej. Aby Google nie zidentyfikowało takiego zjawiska jako duplicate content, należy na wszystkich stronach paginacji ustawić canonical tag kierujący do głównej podstrony kategorii. Link kanoniczny umieszcza się w sekcji <head> podstrony i wygląda następująco: <link rel=”canonical” href=”https:adres-url.pl” />.

Gdy na stronie ustawiony jest rel=”canonical”, nie ma konieczności dodawania tagu “noindex”. Dla Google jest to jasny sygnał, że w wynikach wyszukiwania powinna znaleźć się wyłącznie witryna wskazana poprzez canonical tag.

Paginacja

Choć strony paginacji nie powinny znajdować się w wynikach wyszukiwania, to robot powinien na nie zaglądać, aby następnie przechodzić do poszczególnych podstron z produktami w celu zaindeksowania. Dlatego z punktu widzenia architektury serwisu ważne jest, aby na stronach paginacji znajdowały się linki wewnętrzne do kolejnych podstron.

Paginacja

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne powinno pozwalać użytkownikom (i robotom) docierać do każdej podstrony w obrębie całej domeny. Dlatego tak istotnym elementem serwisu jest menu, nawigacja oraz stopka. Do poszczególnych podstron warto także linkować kontekstowo, bezpośrednio z treści np. w opisach produktów, kategorii, usług, na landing pages lub artykułach blogowych.

Przekierowania

Jeżeli adres URL ulega modyfikacji, należy przekierować stary adres, na nowy. W ten sposób użytkownicy oraz roboty indeksujące nie otrzymają błędu 404 (nie znaleziono). Jeżeli do podstrony prowadziły linki wewnętrzne i zewnętrzne, przekierowanie przekaże ich link juice, co nie spowoduje spadków pozycji w wyszukiwarce Google.

Plik robots.txt

Plik robots.txt zawiera informacje skierowane bezpośrednio do robotów. To wytyczne określające, których podstron nie należy indeksować. Najczęściej więc w pliku robots.txt znajdują się adresy URL prowadzące do paneli dostępnych po zalogowaniu do serwisu, czy koszyków w sklepach internetowych. Dokument umieść pod adresem: domena.pl/robots.txt.

Przyjazne adresy URL

Przyjazne adresu URL to takie, które nie zawierają zbędnych znaków, w szczególności specjalnych (%, #, &). Struktura adresu powinna być jak najprostsza, jednocześnie opisując to, co znajduje się na podstronie. Zamiast znaków „_” oddzielających słowa, stosuj „-”.

Breadcrumbs (nawigacja okruszkowa)

Breadcrumbs pozwalają użytkownikom na lepszą orientację w serwisie. To także linki wewnętrzne dla robotów, co przyspiesza proces indeksacji. Najczęściej nawigacja okruszkowa jest wykorzystywana w e-commerce.

Breadcrumbs (nawigacja okruszkowa)

Stopka strony

W stopce strony umieszcza się najważniejsze informacje: dane kontaktowe, adresy, numery telefonów. To także przestrzeń do linkowania site-wide istotnych podstron, najlepiej na anchory zawierające frazy kluczowe. Pamiętaj, że stopka powinna wyświetlać się na praktycznie wszystkich podstronach w serwisie.

Audyt techniczny SEO

Audyt strony WWW to także analiza technicznych aspektów witryny. W ten sposób analizuje się elementy, które dla przeciętnego użytkownika mogą być często niewidoczne, ale mają znaczenie w kontekście pozycjonowania. Co powinien zawierać audyt SEO w ujęciu technicznym?

Protokół HTTPS

Protokół HTTPS (certyfikat SSL) zwiększa bezpieczeństwo i sprawia, że adresy rozpoczynające się na HTTP otrzymują dodatkową literę S. Ma szczególne znaczenie na stronach internetowych przechowujących dane osobowe, a także w serwisach, gdzie dokonuje się płatności (e-commerce). Zadaniem protokołu HTTPS jest szyfrowanie przesyłanych informacji.

Google Analytics

Czy Google Analytics zostało skonfigurowane prawidłowo? Analiza SEO strony bez dostępu do narzędzia jest praktycznie niemożliwa, ponieważ oprogramowanie udziela dostępu do istotnych danych o zachowaniach użytkowników.

Google Search Console

Do przeprowadzenia audytu strony pod kątem SEO konieczne będzie także Google Search Console. Podczas analizy technicznej weryfikuje się przede wszystkim status indeksacji, konfigurację przekierowań oraz ewentualne błędy, które mogą utrudniać osiąganie wysokiej pozycji w wyszukiwarce.

Mapa witryny XML

Prawidłowo opracowana i regularnie aktualizowana mapa witryny w formacie XML (sitemap) eliminuje ryzyko problemów z indeksacją. W efekcie nowe podstrony szybko są dostępne w Google i mogą generować ruch organiczny.

Serwis internetowy może posiadać kilka sitemap dodanych w Google Search Console, ponieważ pojedynczy plik ma ograniczenia:
  • rozmiar pliku nie może przekraczać 50 MB;
  • liczba rekordów dodanych w mapie nie może przekraczać 50000 adresów URL.

Wykorzystanie JavaScript

Roboty Google przejawiają problemy ze zrozumieniem skryptów JS. Proces indeksacji wymaga wówczas dodatkowego renderowania, co zajmuje czas i zużywa zasoby (crawl budget). Dodatkowo może dojść do sytuacji, w której elementy JavaScript będą praktycznie niewidoczne dla robotów indeksujących. Dlatego należy unikać wykorzystywania tego rozwiązania, a jeżeli już znajduje się w serwisie, rekomenduje się dokładnie zweryfikować sposób wyświetlania kodu JS. Jeżeli robot ze względu na JavaScript nie widzi tekstu (np. całego artykułu lub opisu produktu) pozycjonowanie witryny będzie problematyczne.

Czytaj więcej: JavaScript a SEO – jak przeprowadzić audyt dla stron opartych na JS?

Plik .htaccess

Audyt techniczny SEO to także analiza i ewentualna optymalizacja pliku .htaccess. To dokument konfiguracyjny znajdujący się na serwerze. Służy do tworzenia przekierowań (np. 301: na inną stronę) lub zabezpieczania witryny hasłem. Audyt techniczny SEO pozwala zweryfikować, czy plik .htaccess nie zawiera błędów lub innych elementów utrudniających zdobycie wysokiej pozycji.

Prędkość ładowania się strony

Audyt strony WWW skupia się na analizie prędkości ładowania strony internetowej. Najczęściej wykorzystywanymi narzędziami w tym zakresie są pagespeed.web.dev oraz gtmetrix.com. Oprogramowanie mierzy czas wczytywania zasobów oraz przedstawia informacje, jakie kroki należy podjąć, aby przyspieszyć ładowanie. Czas, jaki użytkownik musi oczekiwać na pełne załadowanie serwisu, ma ogromne znaczenie w SEO.

Pamiętaj, że prędkość ładowania dotyczy nie tylko strony głównej, ale wszystkich podstron w całym serwisie.

Dane strukturalne

Dane strukturalne to fragmenty kodu osadzone w sekcji <head>, które pozwalają robotom indeksującym lepiej zrozumieć zawartość adresu URL. Podczas przeprowadzania audytu SEO bada się, czy dane zostały zaimplementowane prawidłowo i w odpowiednie miejsca.

Meta title

Każda podstrona powinna mieć osobny, indywidualnie dopasowany tag <title>. To tytuł strony, w którym warto zawrzeć najważniejszą frazę kluczową. Title nie powinien być dłuższy niż 580 px (około 55 zzs). Podczas przeprowadzania audytu SEO strony sprawdza się, czy znaczniki <title> zostały prawidłowo skonfigurowane.

Metatitle i metadescription

Meta description

Kolejnym elementem weryfikowanym podczas przeprowadzania audytu SEO jest meta description. Maksymalna długość tego opisu wynosi około 920 px na urządzeniach desktopowych oraz 680 px na mobile. To zwykle mniej więcej 145-155 zzs. Audyt strony pod kątem SEO pozwala zweryfikować, czy w obrębie domeny każdy adres URL posiada odpowiednie meta description.

Optymalizacja plików graficznych

Audyt SEO sklepu internetowego lub strony firmowej wymaga odpowiedniej optymalizacji plików graficznych. Pliki powinny być jak najlżejsze, ale bez utraty jakości. Zaleca się wykorzystywanie formatów JPEG względem PNG ze względu na ich wagę. W przypadku ikon odpowiednie będą pliki SVG. Z kolei materiały MP4 często konwertuje się na WEBP.

Audyt wersji mobilnej strony

Każda strona internetowa musi być mobile friendly ze względu na ogromny ruch użytkowników korzystających ze smartfonów i tabletów. Podczas technicznego audytu SEO weryfikuje się przede wszystkim responsywność oraz dopasowanie elementów do interfejsu. Nie zaleca się tworzenia osobnych wersji serwisów mobilnych na subdomenach (m.domena.pl) ze względu na konieczność pozycjonowania dwóch stron, zamiast jednej (subdomena to dla Google całkowicie inny serwis). Dodatkowo takie rozwiązanie tworzy problem duplikacji treści, a przy okazji wymaga utrzymywania dwóch różnych portali, co jest po prostu kosztowne i wymaga zaawansowanej wiedzy developerskiej.

Analiza treści i słów kluczowych

Każdy audyt SEO sklepu internetowego lub strony firmowej zawiera także analizę treści oraz fraz kluczowych.

Frazy brandowe

Frazy brandowe to wyrażenia zawierające nazwę marki. Użytkownicy często szukają tego rodzaju sformułowań w Google, gdy brand jest już rozpoznawalny. Aby sprawdzić popularność tego rodzaju słów kluczowych, skorzystaj z Google Search Console, Senuto lub Semstorm. Dane dotyczące fraz kluczowych poznasz również w Ahrefs i Semrush.

Nasycenie tekstu słowami kluczowymi

Czy treści opublikowane w serwisie są odpowiednio nasycone słowami kluczowymi? Warto dokładnie przyjrzeć się najważniejszym podstron, następnie przechodząc do adresów URL o mniejszym priorytecie. To dla robotów indeksujących bardzo ważne, aby w treściach znajdowały się słowa kluczowe zgodne z tym, co dokładnie znajduje się na podstronie.

Struktura nagłówków

Czy struktura nagłówków jest prawidłowa? Tytuł strony powinien być oznaczony jako <h1>. Kolejne nagłówki to <h2>, <h3>, a jeżeli to konieczne również <h4>, czy <h5>. Tak zbudowana struktura podstrony jest przejrzysta i zrozumiała dla robotów oraz użytkowników.

Call to Action

W meta descripion poza frazą kluczową warto dodać również call to action, czyli hasło wzywające do działania. Taki zabieg – choć prosty – skutecznie zwiększa współczynnik CTR w wynikach wyszukiwania.

Thin pages

Thin pages to strony zawierające ubogą ilość treści, czyli tzw. thin content – lub wcale nie mają contentu wartościowego dla użytkowników. Audyt SEO pozwala wychwycić takie adresy URL. Uzupełnienie treści zwiększa widoczność na frazy, które będą znajdować się w tekście.

Duplicate content

Duplicate content to treść skopiowana w obrębie serwisu. Jeżeli to przypadek paginacji, która nie wyświetla się w Google, zjawisko nie będzie wpływać negatywnie na SEO. Jeżeli jednak witryna posiada artykuły skopiowane z sieci lub kopie tych samych treści na blogu, osiągnięcie wysokiej pozycji będzie praktycznie niemożliwe.

Korzyści z przeprowadzenia audytu SEO strony

Audyt SEO strony internetowej pozwala kompleksowo zbadać optymalizacyjne aspekty witryny wywierające bezpośredni wpływ na widoczność serwisu w wyszukiwarce Google. Korzyści wynikające z tej analizy to:

  • Identyfikacja problemów – audyt SEO pozwala na szybkie zlokalizowanie problemów technicznych, takich jak błędy 404, błędy wewnętrzne lub niepoprawne przekierowania. Poprawienie tych problemów może pomóc w zwiększeniu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania.
  • Usprawnienie struktury witryny – analiza to dokładne przejrzenie struktury witryny, co umożliwia lepsze dostosowanie do wymagań wyszukiwarek oraz użytkowników.
  • Zwiększenie widoczności – audyt SEO pomaga w zidentyfikowaniu słabych punktów witryny, które mogą przeszkadzać w jej wyświetlaniu w wynikach wyszukiwania. Poprawa tych problemów zwiększa widoczność witryny w Google.
  • Poprawa doświadczenia użytkownika – audyt SEO to nie tylko analiza pod kątem robotów, ale również użytkowników. Taki zabieg może więc poprawić doświadczenia internautów poprzez identyfikację problemów związanych z ładowaniem strony, responsywnością lub nawigacją.
  • Porównanie serwisu z witrynami konkurencji – audyt strony pod kątem SEO to często także analiza konkurentów i ich serwisów, przynajmniej w podstawowym zakresie, aby znaleźć punkt odniesienia.
  • Wzrost konwersji – odpowiednio zoptymalizowana strona skuteczniej zachęca użytkowników do wykonania konkretnej akcji. Więcej o tym pisaliśmy już na naszym blogu: jak zacząć sprzedawać w internecie.

Szukasz agencji SEO?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

Akceptuję politykę prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez OBTK w celu przedstawienia oferty.

Ile kosztuje audyt SEO i jak długo trwa?

Cena audytu SEO oraz czas trwania analizy są zależna od typu i wielkości serwisu. Najczęściej proces ten zajmuje od kilkunastu do kilkudziesięciu godzin pracy eksperta.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, szczegółowej odpowiedzi udzieli agencja SEO, następnie przeprowadzając kompleksowy audyt.

Więcej o kosztach pozycjonowania dowiesz się tutaj: Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Kiedy oczekiwać pierwszych efektów po wdrożeniu zaleceń z audytu SEO?

Pierwsze efekty pozycjonowania mogą pojawić się już po około miesiącu, o ile wszystkie wdrożenia wynikające z audytu SEO zostały wdrożone sprawnie i poprawnie.

Kiedy oczekiwać pierwszych efektów po wdrożeniu zaleceń z audytu SEO?

Zastanawiasz się, czy Twoja witryna potrzebuje audytu SEO?

Nawet jeżeli Twoja strona internetowa wyróżnia się szybkim czasem ładowania i responsywnością, nie oznacza to, że została całkowicie przystosowana do wytycznych wyszukiwarki. Istnieje wiele technicznych aspektów serwisu, które ciągle mogą utrudniać użytkownikom korzystanie z witryny, jednocześnie obniżając pozycję w Google.

Jeżeli chcesz pozycjonować swoją stronę internetową, koniecznie przeprowadź kompleksowy audyt SEO. Dzięki temu poznasz błędy w serwisie, przez które Twoja konkurencja ciągle zdobywa lepszą widoczność w wyszukiwarce. Jeżeli nie dysponujesz odpowiednią wiedzą z zakresu SEO, skorzystaj z pomocy doświadczonych ekspertów, którzy od A do Z przeanalizują każdy aspekt witryny.